*

Mistä ruuista saa rautaa?
+ Vastaa ketjuun
Sivu(t) 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näytetään tulokset 1 - 25. Osumia 30

Ketju: Mistä ruuista saa rautaa?

Mistä ruuista saa rautaa?

Mulla raudasta puute ja ajattelin että voisi koittaa saada raudan ihan ruuasta ettei tableteista, osaisiko joku neuvoa?

Punainen liha,maksaruuat,mansikat.Ite käytän Floravitalia mikä on luontaistuote,ei tule mitään sivuvaikutuksia ja toimii erinomasesti.

vieras
    Vierailija
    Verilätyt ja mustamakkara.

Mie kun en syö punaisia lihoja yhtään, joskus kanaa tai kalaa, harvemmin

mie
    Vierailija
    Kräuterblutsaft on jees, luonnontuote. Tai sitte parsakaali, mansikat, rusinat, ruisleipä, liha, pinaatti jne. Nauti vaikka ruisleipää jossa oikeaa kunnon leikkelettä ja samaan aikaan appelsiinimehua. C-vitamiini sitoo rautaa paremmin, kun taas kofeiinipitoiset ruoat estävät sen imeytymistä. Anemia on vakava asia, hoida kroppa kuntoon.

Persilja on mainio, tuoretta sellasta vähän ruisleivän päälle aina niin johan nousee hb.

maksat,persilja....

Kangastatteja, jos sienistä pidät.

http://www.avoin.helsinki.fi/materiaalit/ravitsemustiede/04_kivennais_rauta.shtml

Tossa on hyvin selostettu, tämänkin löystin täältä palstalta, oliko viime vikkolla. Kyl kannattaa palstailla.

Kiitos paljon, sain paljon uutta tietoa! Tota en tiennytkään että kofeiini vähentää ja c- vitamiini taasen parantaa raudan imeytymistä. Mä kun olen nyt hiljan unohtanut tosta c- vitamiininkin saannista huolehtia ja kofeiinia kahvin ja vihreän teen muodossa tulee aika paljon saatua. Kiitti oikeesti neuvoista!

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana
    http://www.avoin.helsinki.fi/materiaalit/ravitsemustiede/04_kivennais_rauta.shtml

Tossa on hyvin selostettu, tämänkin löystin täältä palstalta, oliko viime vikkolla. Kyl kannattaa palstailla.
    Totta! Täältä kyllä löytyy apua asiaan kuin asiaan

viekusta
    Vierailija
    Pinaatista? muistinkohan oikein? ja nokkoset ym. tumman vihreät kasvikset?

Vierailia
    Vierailija

Vierailija

mitä ois hyvä syyä aamul, mist sais rautaa??

Vierailija
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Vierailia
    mitä ois hyvä syyä aamul, mist sais rautaa??
    Ei mun tota otsikkoo tollee pitäny 8>

vierailija
    Vierailija

Joo äitini on sairas

mun äitillä on kans just todettu anemia seki on iha pihalla..oon nyt jo kolmatta tuntia koneella ettimässä ruokaa mitä se vois syödä et se pääsis kuntoon...sit tulin lukee tänne näitä ja kirjotin ylös ja vola valmista c(=

www.fineli.fi

Minä söin paljon paprikaa ja sitä vehnänrouhejuttuhommelia

http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2160&fuclass=all&spe cdiet=none&items=20&from=top&portion=100 g&lang=fi

päätön
    Vierailija
    maksalaatikkoo
    siinä on enemmän rautaa kun naapurin ruosteisessa mersussa

ota talteen NYT
    Vierailija
    Lihasta, mut nykyään se täytyy olla luomua, Muuten sairastuu niistä antibioottijäämistä ja glyfosaattijäämistä (gmo-rehuista jää lihaan jäämiä) . Ja sit se Floravital lisäksi, jos ei vielä riitä. Tableteista pahenee vaiva, jos niissä on glysiiniä ja natriumlauryylisulfaattia, joka tekee limakalvoihin reikiä, jotka sitten tihkuttaa verta ja aiheuttaa anemiaa. Kovin vaikea ilman kunnollista lihaa:
    http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/luomulihapullia.htm

Päivi Leppänen
    Vierailija
    Ravitsemustieteen materiaalin osoite on muuttunut: rautatietoa löytyy sivulta http://www.avoin.helsinki.fi/oppimateriaalit/ravitsemustieteen_perusteet/04_kivennais_rauta.shtml

luonnonoikku
    Vierailija

rautaa

puolukasta saa myös hyvin rautaa =^__^= samalla se puhdistaa kielenkin...

"vierailija"
    Vierailija
    siis sanooko joku yhdellä viestillä miten saan rautaa? juuri todettiin anemiaa ja halutaan antaa rautalääkitystä tai e pillerin käyttöä. Mutta e pilleriä en ole ennen käyttänyt ja ties miten se vaikuttaa ku siinäki on monta sivuvaikusta...ja haluaisin hoitaa anemian luonnollisemmalla tavalla?

"vieras"
    Vierailija

rautaa ruuasta

pinaattiletuista saa rautaa

pikaisen vastausen hakija
    Vierailija

pähkinät

saako pistaasi pähkinöistä rautaa? kaverini on joskus sanonu etta saa mutta en ihan varmaksi tiedä että saako...

"Tässä"
    Vierailija
    Maksa (sian maksassa eniten), myös naudan maksa hyvä, veriletut, punajuuret, pinaatti erinomainen, kananmunan keltuainen,ruislese, ruisleipä, puolukka, kaikki vihreät vihannekset.
    Eiköhän näillä jo pääse alkuun. Säännöllinen ja monipuolinen ruokailu. Jotkut syövät rautatabletteja lisäksi, jos on hg päässyt huonoksi. Säännöllinen liikunta.

Sivu(t) 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen

Pikavastaus Pikavastaus

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
Verkkopalvelu