*

Onko vaarallista jos yskän mukana tulee verta?
+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 11. Osumia 11

Ketju: Onko vaarallista jos yskän mukana tulee verta?

vieras
    Vierailija

Onko vaarallista jos yskän mukana tulee verta?

Eilen alko ihan hirveä yskä, en tiedä onko kuumetta kun en löydä kuumemittaria On ilmeisesti liian myöhäistä pistää miestä ja lapsia mummulaan evakkoon ettei tauti tarttuis?

veriyskökset on yleensä merkki jostain vakavemmasta, eli menisin aika nopsaan lääkäriin.

vieras
    Vierailija

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=veriyskös&p_artikkeli=dl k00100

Riippuu tuleeko sitä minkä verran.
    Mulle lääkäri sanoi et kurkku yleensä ärsyyntyy kovasti yskimisestä ja se aiheuttaa pientä verenvuotoa.

mulla veri yskökset kertoi keuhkokuumeesta,joka oli tosi paha,serppi liki 400 ja sairaalassa vierähti yli viikko.mutta mää olin sairaalaan mennessä kyllä jo ihan pirun kipeä,ei paljoa kuumemittareita tarvittu ja keuhkoon pisti niin et oli vaikea hengittää.mutta ,mene lääkäriin.

ap
    Vierailija
    Jaa, no kait sitä sitten pitää ajella 60 km päähän päivystykseen.. huoh. Verta ei tuu hirveästi eikä keuhkoissa tunnu kipua, viime perjantaina olin viimeksi verikokeissa ja niissä vain valkosolut oli koholla, tulehdusarvot oli alle 10.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja ap
    Jaa, no kait sitä sitten pitää ajella 60 km päähän päivystykseen.. huoh. Verta ei tuu hirveästi eikä keuhkoissa tunnu kipua, viime perjantaina olin viimeksi verikokeissa ja niissä vain valkosolut oli koholla, tulehdusarvot oli alle 10.
    äläs vähättele vaan ala painua jo.

deidee
    Vierailija
    Mun mielestä tuo kuulostaa siltä että voisi olla vaikka kasvain keuhkoissa :o Omakohtaista kokemusta on perheen sisältä.

vieras
    Vierailija
    Veriyskä on aina merkki vakavasta sairaudesta, ja sen vuoksi on syytä hakeutua päivystystapauksena hoitoon.

määävaa
    Vierailija

vähän sama vaiva

Mun kaverilla on kauhee yskä ja siltä tulee kauheita räkäklimppei sen mukana ja sen seassa on verta. Olen hänestä hyvin huolissaan, koska se ei meinaa millään mennä lääkäriin, mut onko mun syytä olla huolissaan.
    Huom. se oli n.40asteen kuumees tos viimeviikol .

Kirkas vähäinen veri todennäköisesti tulee limakalvoilta jotka on ärtynyt yskimisestä ja tulehduksesta. Ei ole syy mennä lääkäriin jollei pidempään jatku.

Pikavastaus Pikavastaus

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
Verkkopalvelu
Ilmoitushinnat ja mainosmuodot