Mikä on PERHETYÖNTEKIJÄ? Mitä toimenkuvaan kuuluu? Voiko LÄHIHOITAJA olla perhetyöntekijä?

  • Viestiketjun aloittaja kyselen
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ööli;12257201:
eräästä kunnasta ja tosiaan luulin sen olevan sitä vanhemmuuden tukemista jne, mitä tuossa edellä lueteltiin. Oli aika yllätys, kun haastattelussa paljastui, että homma olisi ollut perheessä siivoamista, pyykkäämistä ja ruuanlaittoa ym. normaalia kotihommaa. Palkka olis ollu vähän päälle 1800?. Arvannette varmaan että löin haastattelun lekkeriksi enkä "saanut" sitä paikkaa. Minusta tuo on kodinhoitajan homma, ei perhetyöntekijän. Ja tosiaan olen sosionomi koulutukseltani, lisäksi mulla on toinenkin ammattitutkinto ja paljon erilaista sos.puolen lisäkoulutusta.
Apua, eikö sosionomi osaa neuvoa, ohjata, opastaa kädestä pitäen.
Valitettavasti sitä se raaka työ on.

Monessa perheessä juuri nuo perus jutut todella hakusessa.
 
"Asiakas"
(Tampere) Meillä käy perhetyöntekijä tai perhehoitaja -mikä nyt onkaan- kerran viikossa sovitusti ja joskus soittavat toimistolta, että voiko tulla, jos tulee vaikka samalle päivälle vapaa aika.

Saatiin hoitaja sairaalan sosiaalityöntekijän kautta, kun meille syntyi kaksoset. Meillä ei ole Tampereella sukulaisia tai muutakaan tukiverkostoa. Ekat muksut on, emmekä koskaan ole miehen kanssa olleet minkään sosiaali-instanssin asiakkaita. Tietääkseni tämä on jotain ongelmia ennaltaehkäisevää perheapua. Aivan sama minulle, sillä on ihanaa kun saan apua edes sen kerran viikossa.