*

Jos yksityinen henkilö on mulle velkaa, miten sen saa ulosottoon?
+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 10. Osumia 10

Ketju: Jos yksityinen henkilö on mulle velkaa, miten sen saa ulosottoon?

vieras
    Vierailija

Jos yksityinen henkilö on mulle velkaa, miten sen saa ulosottoon?

pitääkö mun tehdä rikosilmoitus jotta saa oikeuden päätöksen vai käykö se ilman poliisia?

vieras
    Vierailija
    Helpoimmin pääset alkuun kun marssit velkakirjan kanssa ulosottomiehen juttusille, neuvovat kyllä miten kannattaa edetä.

sori
    Vierailija

Yksityisvelka

Kyllä sä tietääkseni käräjäoikeuden päätöksen tarvit, mutta kysy joltain asianajajalta. Ne tietää varmaksi.

vieras
    Vierailija
    Käräjäoikeuden päätös tarvitaan, mutta se ulosottomies varmaan tietää osan jutuista ja voisi neuvoa ilmaiseksikin. Ainakin meillä ovat avuliaita

vieras
    Vierailija
    Huomio, sulla pitää olla paperit asiasta. Suusana tuskin riittää todisteeksi velasta.

Perhoinen84
    Vierailija
    velasta pitää olla tehtynä paperit..

minä oliisn perinyt tuttavalta rahoja niiin perintätoimistossa sanottiin että kalliimmaksi tulee mulle kun alan pieniä summia perimää. pahimmasatapauksessa tule mulle maksettavaski oikeudenkäytnikulut, jote jos summma on pieni ei kananta, on vaan nieltävä tappionsa

Migreenikko
    Vierailija
    Et mitenkään,mulla sama ongelma ja korkeintaan voit uhata ulosotolla,jos lähdet tekemään jotain,niin sinä joudut maksamaan kaiken ja se tulee kalliiksi.

...
    Vierailija
    joo, pitää saada se lainanottaja allekirjoittamaan velkakirja.. Sehän on sitten eriasia miten hänet saa allekirjoittamaan sen.. Mulla on parikin tuttua, jotka olivat lainanneet rahaa ja sitten maksua ei kuulunut, mutta he molemmat saivat tehtyä tuon velkakirjan ja näin saivat rahansa takaisin, muistaakseni ulosotonkautta.

ap
    Vierailija
    siis kyse on ihan päivähoitomaksuista, ja kyseessä exän lapsen pk maksut jotka mun nimissä perinnässä. Eli ilmeisesti erittelypaperi sieltä ja jotenkin se oikeuden päätös?

Pikavastaus Pikavastaus