Hautajaisten jäähyväiskukkalaitteesta

  • Viestiketjun aloittaja suru
  • Ensimmäinen viesti
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja Tuisku:
Parilla kympillä saa nätin pienen kimpun.
Etkö voi ottaa kimppakukkaa, onko sisaruksia?
Mun mielestä hautajaisiin ei viedä kimppakukkaa, ellei siinä kimpassa ole mukana ihmisiä, jotka eivät hautajaisiin pääse.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuisku:
Parilla kympillä saa nätin pienen kimpun.
Etkö voi ottaa kimppakukkaa, onko sisaruksia?
Mun mielestä hautajaisiin ei viedä kimppakukkaa, ellei siinä kimpassa ole mukana ihmisiä, jotka eivät hautajaisiin pääse.
Viedään. Vaikka kaikki olis paikallakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja suru:
Siksi, kun tililläni on tällä hetkellä 60 euroa ja palkka tulee kuun lopulla (osa-aikainen duuni), niin toki kaikessa täytyy miettiä kustannuskysymyksiä. Isäni hautajaisista kyse ja ihan yhtä tarkka rahan suhteen oli hänkin, joten häntä en ainakaan ajatuksillani loukkaa. Muiden loukkaamisilla ei sitten olekaan niin väliä...

Hänet kyllä haudataan perinteisesti, mutta pakkaseenhan ne kukat jätetään joka tapauksessa.
60 eurolla ei kyllä taida sada hautajaisiin kukkia :/ Ellei sitten tyydy pariin irtokukkaan.
minä sain kolmelläkympillä nätin pienen kimpun
 
ap
Yritän siis olla välittämättä kangistuneista pakkokukkavihoista ja mietin kukat omien tunteideni mukaan. Kiva oli kuulla muiden kokemuksia, kiitos niistä :) Olette ihanan auttavaisia.
 
Marilii
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Jos pitää ihan oikeasti laskea rahojaan kukkien suhteen, niin olkaa menemättä hautajaisiin ja laittakaa adressi.
Jos oikeasti ei pysty asiallisesti vastaamaan niin kannattaa pysyä poissa koko ketjusta.
Minä tarkoitin tätä. Oikeasti. Joskus nuoruudessani olen niin joutunut tekemäänkin. Miksi aina kyseenalaistaa kaikki?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Jos pitää ihan oikeasti laskea rahojaan kukkien suhteen, niin olkaa menemättä hautajaisiin ja laittakaa adressi.
Jos oikeasti ei pysty asiallisesti vastaamaan niin kannattaa pysyä poissa koko ketjusta.
Minä tarkoitin tätä. Oikeasti. Joskus nuoruudessani olen niin joutunut tekemäänkin. Miksi aina kyseenalaistaa kaikki?
Marilii, anteeksi vain. Minustakin oli jotenkin tökerösti sanottu, koska enhän tietenkään isäni hautajaisista pois jää. Mutta oletin, ettet ole lukenut koko ketjua. Jos olet, niin toivon parempia päiviä sulle jatkoon.
 
Marilii
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Jos pitää ihan oikeasti laskea rahojaan kukkien suhteen, niin olkaa menemättä hautajaisiin ja laittakaa adressi.
Jos oikeasti ei pysty asiallisesti vastaamaan niin kannattaa pysyä poissa koko ketjusta.
Minä tarkoitin tätä. Oikeasti. Joskus nuoruudessani olen niin joutunut tekemäänkin. Miksi aina kyseenalaistaa kaikki?
Marilii, anteeksi vain. Minustakin oli jotenkin tökerösti sanottu, koska enhän tietenkään isäni hautajaisista pois jää. Mutta oletin, ettet ole lukenut koko ketjua. Jos olet, niin toivon parempia päiviä sulle jatkoon.
No anteeksi ja osanottoni.

 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuisku:
Parilla kympillä saa nätin pienen kimpun.
Etkö voi ottaa kimppakukkaa, onko sisaruksia?
Mun mielestä hautajaisiin ei viedä kimppakukkaa, ellei siinä kimpassa ole mukana ihmisiä, jotka eivät hautajaisiin pääse.
Viedään. Vaikka kaikki olis paikallakin.
Työkaverit toki voi viedä yhteisen, mutta mun mielestäni esim. vainajan lapset vievät kaikki omansa. Mun mielestäni, ei kaikkien mielestä.
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Jos pitää ihan oikeasti laskea rahojaan kukkien suhteen, niin olkaa menemättä hautajaisiin ja laittakaa adressi.
Jos oikeasti ei pysty asiallisesti vastaamaan niin kannattaa pysyä poissa koko ketjusta.
Minä tarkoitin tätä. Oikeasti. Joskus nuoruudessani olen niin joutunut tekemäänkin. Miksi aina kyseenalaistaa kaikki?
Adressin hinnallakin saa jo ihan nätin kimpun. Mä en ole koskaan kuullut, että joku olisi jäänyt hautajaisista sen vuoksi pois, ettei ole ollut varaa ostaa kukkia tai kehdannut tulla pienemmän kimpun kanssa. Sinne haudalle voi tosiaan viedä vaikka yhden ainoan kukan. Missään säännöissä ei sanota, että haudalle voi viedä vain kalliin kukkavihon.
 
floristi
Missäpäin asut, olisko sulla jotain tuttua joka tekisi isän hautajaisiin kimpun/hautakukkavihkon? Edullisempi on kun itse tekee, eikä siinä tarvitse välttämättä olla sitä sientä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuisku:
Parilla kympillä saa nätin pienen kimpun.
Etkö voi ottaa kimppakukkaa, onko sisaruksia?
Mun mielestä hautajaisiin ei viedä kimppakukkaa, ellei siinä kimpassa ole mukana ihmisiä, jotka eivät hautajaisiin pääse.
Viedään. Vaikka kaikki olis paikallakin.
Juu kyllä viedään, jos on kyse vaikka tädistä niin silloin meiltä lähtee kolmelta sisarukselta ja isäkin vielä mukaan, yksi ainoa kukkavihko ja jos sattuu olemaan jonkin kummi niin hän sitten voi vielä erikseen laittaa vaikka yhden ruusun. Siinähän kirkko piisaisi isoissa hautajaisissa jos jokaisella serkulla ja kumminkaimalla olisi oma vihkonsa, eikä aika kaikkien laskemiseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja suru:
Siksi, kun tililläni on tällä hetkellä 60 euroa ja palkka tulee kuun lopulla (osa-aikainen duuni), niin toki kaikessa täytyy miettiä kustannuskysymyksiä. Isäni hautajaisista kyse ja ihan yhtä tarkka rahan suhteen oli hänkin, joten häntä en ainakaan ajatuksillani loukkaa. Muiden loukkaamisilla ei sitten olekaan niin väliä...

Hänet kyllä haudataan perinteisesti, mutta pakkaseenhan ne kukat jätetään joka tapauksessa.
60 eurolla ei kyllä taida sada hautajaisiin kukkia :/ Ellei sitten tyydy pariin irtokukkaan.
40? saa kauniin kimpun
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Jos pitää ihan oikeasti laskea rahojaan kukkien suhteen, niin olkaa menemättä hautajaisiin ja laittakaa adressi.
Jos oikeasti ei pysty asiallisesti vastaamaan niin kannattaa pysyä poissa koko ketjusta.
Minä tarkoitin tätä. Oikeasti. Joskus nuoruudessani olen niin joutunut tekemäänkin. Miksi aina kyseenalaistaa kaikki?
Adressin hinnallakin saa jo ihan nätin kimpun. Mä en ole koskaan kuullut, että joku olisi jäänyt hautajaisista sen vuoksi pois, ettei ole ollut varaa ostaa kukkia tai kehdannut tulla pienemmän kimpun kanssa. Sinne haudalle voi tosiaan viedä vaikka yhden ainoan kukan. Missään säännöissä ei sanota, että haudalle voi viedä vain kalliin kukkavihon.
Jos oman isän hautajaisiin ei ole varaa mennä, niin sitten kyllä on syytä vaikka jättää syömättä ennemmin.
 
Turkilmas
Hei ap! Mä tilasin kukkavihon isäni hautajaisiin ja se maksoi muistaakseni lähemmäs 100?. Anoppini halusi myös muistaa vainajaa ja antoi mulle 20? rahaa. Ilmoitin sitten kukkamyyjälle että sen kukkavihon lisäksi ostan kukkakimpun samaiseen tilaisuuteen ja kimppu saa maksaa 20?.

Kun hain nuo kukat valmiina, niin vihko oli todella kaunis, mutta kimppu oli jopa kauniimpi. Se oli sidottu myös silleen vähän viuhkamaisesti ja oli kyllä oikeesti tosi hieno.

Eli vinkkinä suosittelisin lähtemään liikkeelle miettimällä budjetti ja menemällä sitten kukkakauppaan tilaamaan budjetin mukaisen kukkalaitteen. Se, mitä tuo kukka maksaa, on kyllä aika helkkarin yhdentekevää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Työkaverit toki voi viedä yhteisen, mutta mun mielestäni esim. vainajan lapset vievät kaikki omansa. Mun mielestäni, ei kaikkien mielestä.
Ei siitä ole olemassa mitään sääntöä. Lapset voi laskea yhteisen, lapset voi laskea erikseen. Mummun hautajaisis oli paljon yhteiskimppuja eikä se minusta ollut ollenkaan omituista.
 
Soiku
Mä voisin hyvinkin kuvitella tuossa tilanteessa viedä vaikka kimpun ihan tummanpunaisia tai valkoisia ruusuja. Tai sitten vain yhden ruusun.

Teet niin kuin sinusta tuntuu. Muulla ei ole väliä. Ei se kukkien määrä mitään kerro.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Työkaverit toki voi viedä yhteisen, mutta mun mielestäni esim. vainajan lapset vievät kaikki omansa. Mun mielestäni, ei kaikkien mielestä.
Ei siitä ole olemassa mitään sääntöä. Lapset voi laskea yhteisen, lapset voi laskea erikseen. Mummun hautajaisis oli paljon yhteiskimppuja eikä se minusta ollut ollenkaan omituista.
Miettikää nyt vaikka tosiaan niitä mummon hautajaisia, jos sulla ja sun sisaruksilla ja jokaisella serkulla olisi oma vihkonsa ja lisäksi nämä sukulaiset jotka ovat vaikka tämän mummon sisar ja hänen lapsensa ja lapsenlapsensa, huh olis siinä vihkomäärä, mulla esim. serkkuja on yli 20 kpl ja sitten vielä heidän vanhempiensa vihot. Järki käteen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Työkaverit toki voi viedä yhteisen, mutta mun mielestäni esim. vainajan lapset vievät kaikki omansa. Mun mielestäni, ei kaikkien mielestä.
Ei siitä ole olemassa mitään sääntöä. Lapset voi laskea yhteisen, lapset voi laskea erikseen. Mummun hautajaisis oli paljon yhteiskimppuja eikä se minusta ollut ollenkaan omituista.
Miettikää nyt vaikka tosiaan niitä mummon hautajaisia, jos sulla ja sun sisaruksilla ja jokaisella serkulla olisi oma vihkonsa ja lisäksi nämä sukulaiset jotka ovat vaikka tämän mummon sisar ja hänen lapsensa ja lapsenlapsensa, huh olis siinä vihkomäärä, mulla esim. serkkuja on yli 20 kpl ja sitten vielä heidän vanhempiensa vihot. Järki käteen.
No enkös mä juuri kirjoittanut et kimppakimput on hyvä ratkaisu? Ei mummun kaikki lapsetkaan laskenu erikseen kimppuja vaan yhteisiä.
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Työkaverit toki voi viedä yhteisen, mutta mun mielestäni esim. vainajan lapset vievät kaikki omansa. Mun mielestäni, ei kaikkien mielestä.
Ei siitä ole olemassa mitään sääntöä. Lapset voi laskea yhteisen, lapset voi laskea erikseen. Mummun hautajaisis oli paljon yhteiskimppuja eikä se minusta ollut ollenkaan omituista.
No ei siitä sääntöä olekaan. Jos luit viimeisen lauseen, sanoin nimenomaan, että mun mielestä, ei kaikkien. Jos menisi jonkun vieraamman hautajaisiin vaikka yhdessä siskoni kanssa, ostaisimme todennäköisesti yhteisen. Mutta jos menisin jonkun läheisen, haluaisin jättää henkilökohtaiset hyvästit.
 

Yhteistyössä