Parhaiden lihapullien ohje?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
liia
Ainekset:
400g jauhelihaa
1pss American- dippimix
1 muna
korppujauhoja maun mukaan
pippuria myllystä pari kierrosta
1 tl paprikajauhetta

Valmistus:
Sekoita kaikki aineet keskenään ja pyörittele palloiksi. Paista pannulla (1-6 asteikolla) nelosella kunnes ovat kypsiä. Toinen vaihtoehto on paistaa paistopinta kuumalla pannulla ja laittaa uuniin kypsymään lopun edestä.
Nämä voi tehdä paistijauhelihasta tai sika-naudasta. Sika-nauta kypsyy nopeammin ja pullat ovat pehmeämpiä. (käytä kunnon jauhelihaa! joko kaupassa itse jauhettua tai hätätapauksessa Snellmannin vakuumipakattua, )
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja liia:
Ainekset:
400g jauhelihaa
1pss American- dippimix
1 muna
korppujauhoja maun mukaan
pippuria myllystä pari kierrosta
1 tl paprikajauhetta

Valmistus:
Sekoita kaikki aineet keskenään ja pyörittele palloiksi. Paista pannulla (1-6 asteikolla) nelosella kunnes ovat kypsiä. Toinen vaihtoehto on paistaa paistopinta kuumalla pannulla ja laittaa uuniin kypsymään lopun edestä.
Nämä voi tehdä paistijauhelihasta tai sika-naudasta. Sika-nauta kypsyy nopeammin ja pullat ovat pehmeämpiä. (käytä kunnon jauhelihaa! joko kaupassa itse jauhettua tai hätätapauksessa Snellmannin vakuumipakattua, )

onks toi american dippimix sitä estrellan dippiä?
 
Aineet:
600 gr jauhelihaa
1 prk kermaviiliä
1 luomusipulikeittopussi ( valmistajia ainakin sysmä ja rainbow)
Ensin sipulikeittojauhe kermaviilin sekaan ja sitten jauheliha mukaan. pyörittele ja uuniin!
Olennaista on tuo sipulikeitto että se on oikea koska siinä on itsessään jo erilaisia mausteita.
Näistä lihapullista tykkää jopa meidän 4v.poika joka kammoksuu mm.sipulia,useimpia mausteita.
 
liia
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja liia:
Ainekset:
400g jauhelihaa
1pss American- dippimix
1 muna
korppujauhoja maun mukaan
pippuria myllystä pari kierrosta
1 tl paprikajauhetta

Valmistus:
Sekoita kaikki aineet keskenään ja pyörittele palloiksi. Paista pannulla (1-6 asteikolla) nelosella kunnes ovat kypsiä. Toinen vaihtoehto on paistaa paistopinta kuumalla pannulla ja laittaa uuniin kypsymään lopun edestä.
Nämä voi tehdä paistijauhelihasta tai sika-naudasta. Sika-nauta kypsyy nopeammin ja pullat ovat pehmeämpiä. (käytä kunnon jauhelihaa! joko kaupassa itse jauhettua tai hätätapauksessa Snellmannin vakuumipakattua, )

onks toi american dippimix sitä estrellan dippiä?
jep :) Voin vannoa että hyvää tulee.
 
vieras
Hyi älä kokeile ainakaan noita sipulikeitto-ohjeita, kokeilin eikä ollu häävejä. :(
ihan peruslihapullaohjeella tulee parhaita. Ootko kokeillu lihalientä sekaan, sillä saa mukavasti makua.
 
vierailija
Osta kunnollista jauhelihaa. Itse ostan jauhettua naudan ja sian paistia.

400 g jauhelihaa
3/4 dl korppujauhoja
1 1/2 dl vettä, maitoa tai kermaa
1 sipuli
( 1 valkosipulinkynsi)
1 kananmuna
1 tl suolaa
1 tl paprikajauhetta
1 maustemitta valkopippuria

Sipulit kuullotan pannulla.
Itse pullat paistan uunissa 225 12-15 min.
 

Yhteistyössä