Isä puristaa niskasta

  • Viestiketjun aloittaja Raivona
  • Ensimmäinen viesti
Raivona
Mitä tekisitte?

Yhteishuoltajuus. 9-vuotias lapsi tuli juuri kiukkuisena ovia ja tavaroita paiskoen kotiin isältään. Kysyin mikä on ja lapsi itkee ja huutaa, että et tahdo tietää. Lopulta saan tiukattua, että isä on puristanut niin lujaa niskasta, että lapsi ei ole saanut henkeä tai siltä hänestä on tuntunut. Niskassa ei jälkeä, mutta käsivarressa tuore mustelma.

Eikä ole tämä puristaminen ensimmäinen kerta. Lapsi kokee, että syy on hänen vaikka toistin useita kertoja, että syy on isän, jolla ei ole mitään oikeutta satuttaa ketään.

Aion viedä lapsen lääkäriin, tämä loppuu nyt! Mitä sen jälkeen?

Auttakaa!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
No jospa soitat isälle mikä johti moiseen? Kun lapsikin varmasti osaa liioitella, ja tuore mustelma ei kerro ton ikäsellä yhtään mitään.
Tämä lapsi ei liioittele, pikemminkin salaa asiaa ja häpeää.

Tähän johti se, että lapsi ei laittanut lakanoita. Tuon verran sain irti. Eli ilmeisesti ei pedannut sänkyä.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Joxu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ootko :
ihan 100 % varma, että lapsesi puhuu totta?
Olen, lapsi oli todella ahdistunut ja henkisesti tuskaisen oloinen.

Isä on tehnyt tätä ennenkin.
Hae yksinhuoltajuutta ja jos isä haluaa tavata, niin valvotut tapaamiset.
Isä ei ymmärrä tekevänsä väärin, tästä on keskusteltu hänen kanssaan vuosien mittaan useasti. On välillä käsittääkseni ollut satuttamatta. Omasta mielestään hän ohjaa lasta kuin eläimetkin esim kantavat poikiasi niskasta.

Isä on lapsen ollessa pienempi nostanut tämän niskasta ilmaan niin, että lapselta on tullut pissat housuun :(

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Miksä sä oot antanut tänä jatkua vuosia? lekurille näyttään jäljet ja huomenna lastensuojeluun yhteyttä kyl ne kertoo miten asiaa viedään eteenpäin..
En tiedä. Isä on muutenkin toiminut väärin, olen jotenkin ajatellut, että hän muuttuu :(

Olen niin vihainen nyt myös itselleni. Lapsella on itsetunto-ongelmia, joista isä syyttää minua. Ihan kuin hänen tekonsa ei latistaisi lasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Miksä sä oot antanut tänä jatkua vuosia? lekurille näyttään jäljet ja huomenna lastensuojeluun yhteyttä kyl ne kertoo miten asiaa viedään eteenpäin..
En tiedä. Isä on muutenkin toiminut väärin, olen jotenkin ajatellut, että hän muuttuu :(

Olen niin vihainen nyt myös itselleni. Lapsella on itsetunto-ongelmia, joista isä syyttää minua. Ihan kuin hänen tekonsa ei latistaisi lasta.
Kannattaa nyt toimia ennekö menee pahemmaks :/ nyt vaan ittelle rohkeutta ja menkää lääkäriin.
 
v
siis hulluko olet? jos mun mies siis lapseni isä tekis mun lapselle kerrankin noin niin sais painua helvettiin ja vähän lujaa, ja turha olis kysellä tapaamisoikeuksien perään... huh huh mitä ihmisiä!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja toimi jo:
alkakaa jo mennä sinne sairaalaan näyttään ne jäljet. Voi olla, että saatte lastensuojelu työntekijän heti sinne!
Lapsi lähti jo sovittuun odottamaansa mukavaan menoon.

Toinen lapsi on vielä siellä isällä, soitin äsken ja oli aivan rauhallista ja tuo lapsen kohta kotiin. Isä ei sanallakaan maininnut mitään enkä voi kysyä, koska tahdon toisen lapseni sieltä ensin kotiin.

Miksi osaan aina neuvoa muita, mutta itse en osaa toimia järkevästi kun olen tässä tilanteessa itse?

Tänään on koko päivä ohjelmaa, enkä tahdo pilata lapselta niitä. Illalla joutuisimme normaaliin lasten päivystykseen jonottamaan useaksi tunniksi koska kaikki kuumesairaat ym pääsevät meidän edelle (kiireellisyysjärjestys).

 
jebulis
Ensin lääkäriin. Huomenaamulla yhteys lastenvalvojaan. Ehkä soittaisin tänään jo isälle.

:0 Mä en KÄSITÄ miten näitä "vanhankansan" ihmisiä on edelleen. Tosin hekin unohtavat, että AINA on ollut ihmisiä, jotka eivät käy lapseensa kiinni.

:hug: voimia.

 
jebulis
Onko jollain KOKEMUSTA siitä miten lastenvalvoja suhtautuu tähän? Minun lähipiirini kokemus on, että aika paljon saa tapahtua ennenkuin "lapsen oikeutta isään" rajoitetaan.
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja toimi jo:
alkakaa jo mennä sinne sairaalaan näyttään ne jäljet. Voi olla, että saatte lastensuojelu työntekijän heti sinne!
Lapsi lähti jo sovittuun odottamaansa mukavaan menoon.

Toinen lapsi on vielä siellä isällä, soitin äsken ja oli aivan rauhallista ja tuo lapsen kohta kotiin. Isä ei sanallakaan maininnut mitään enkä voi kysyä, koska tahdon toisen lapseni sieltä ensin kotiin.

Miksi osaan aina neuvoa muita, mutta itse en osaa toimia järkevästi kun olen tässä tilanteessa itse?

Tänään on koko päivä ohjelmaa, enkä tahdo pilata lapselta niitä. Illalla joutuisimme normaaliin lasten päivystykseen jonottamaan useaksi tunniksi koska kaikki kuumesairaat ym pääsevät meidän edelle (kiireellisyysjärjestys).
Nyt täytyy kyllä sanoa, että tais sun ukko olla oikeassa kun syyttää sua lapsen huonosta omastatunnosta!!! Perkele oikeesti, sä annat ukon pieksää sun lasta/lapsia. Ja susta on tärkeämpää päästää lapsi kivoihin rientoihin, entä kuin näyttää lapselle että välität hänestä ja haet hänelle apua! Mä en oikeesti ymmärrä tota sun logiikkaa!
 
jebulis
Minä vielä.
Mä tekisin ap vieläpä niin, että ajanvarauksessa sanoisin, että haluan "pehmeän lääkärin", jolle lapsi uskaltaa puhua. Ja sitten lääkäri kehoittaa lasta kertomaan omin sanoin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja toimi jo:
alkakaa jo mennä sinne sairaalaan näyttään ne jäljet. Voi olla, että saatte lastensuojelu työntekijän heti sinne!
Lapsi lähti jo sovittuun odottamaansa mukavaan menoon.

Toinen lapsi on vielä siellä isällä, soitin äsken ja oli aivan rauhallista ja tuo lapsen kohta kotiin. Isä ei sanallakaan maininnut mitään enkä voi kysyä, koska tahdon toisen lapseni sieltä ensin kotiin.

Miksi osaan aina neuvoa muita, mutta itse en osaa toimia järkevästi kun olen tässä tilanteessa itse?

Tänään on koko päivä ohjelmaa, enkä tahdo pilata lapselta niitä. Illalla joutuisimme normaaliin lasten päivystykseen jonottamaan useaksi tunniksi koska kaikki kuumesairaat ym pääsevät meidän edelle (kiireellisyysjärjestys).
:eek: no nyt mä en ymmärrä oikein suakaan.. Sun lapseshan voi ruveta vihaamaan sua ku et puuttunut koko tilanteeseen vaan annoit isän pahoinpidellä lasta :/
 

Yhteistyössä