Isä puristaa niskasta

  • Viestiketjun aloittaja Raivona
  • Ensimmäinen viesti
jebulis
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja toimi jo:
alkakaa jo mennä sinne sairaalaan näyttään ne jäljet. Voi olla, että saatte lastensuojelu työntekijän heti sinne!
Lapsi lähti jo sovittuun odottamaansa mukavaan menoon.

Toinen lapsi on vielä siellä isällä, soitin äsken ja oli aivan rauhallista ja tuo lapsen kohta kotiin. Isä ei sanallakaan maininnut mitään enkä voi kysyä, koska tahdon toisen lapseni sieltä ensin kotiin.

Miksi osaan aina neuvoa muita, mutta itse en osaa toimia järkevästi kun olen tässä tilanteessa itse?

Tänään on koko päivä ohjelmaa, enkä tahdo pilata lapselta niitä. Illalla joutuisimme normaaliin lasten päivystykseen jonottamaan useaksi tunniksi koska kaikki kuumesairaat ym pääsevät meidän edelle (kiireellisyysjärjestys).
:eek: no nyt mä en ymmärrä oikein suakaan.. Sun lapseshan voi ruveta vihaamaan sua ku et puuttunut koko tilanteeseen vaan annoit isän pahoinpidellä lasta :/
Peesi.
 
vierusta
Alkuperäinen kirjoittaja jebulis:
Onko jollain KOKEMUSTA siitä miten lastenvalvoja suhtautuu tähän? Minun lähipiirini kokemus on, että aika paljon saa tapahtua ennenkuin "lapsen oikeutta isään" rajoitetaan.
Tässä tietoa siitä, miten lastenvalvojan ainakin pitäisi suhtautua näihin:
http://www.sosiaaliportti.fi/fi-FI/lastensuojelunkasikirja/tyoprosessi/pahoinpitelyepaily/

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja toimi jo:
alkakaa jo mennä sinne sairaalaan näyttään ne jäljet. Voi olla, että saatte lastensuojelu työntekijän heti sinne!
Lapsi lähti jo sovittuun odottamaansa mukavaan menoon.

Toinen lapsi on vielä siellä isällä, soitin äsken ja oli aivan rauhallista ja tuo lapsen kohta kotiin. Isä ei sanallakaan maininnut mitään enkä voi kysyä, koska tahdon toisen lapseni sieltä ensin kotiin.

Miksi osaan aina neuvoa muita, mutta itse en osaa toimia järkevästi kun olen tässä tilanteessa itse?

Tänään on koko päivä ohjelmaa, enkä tahdo pilata lapselta niitä. Illalla joutuisimme normaaliin lasten päivystykseen jonottamaan useaksi tunniksi koska kaikki kuumesairaat ym pääsevät meidän edelle (kiireellisyysjärjestys).
:eek: no nyt mä en ymmärrä oikein suakaan.. Sun lapseshan voi ruveta vihaamaan sua ku et puuttunut koko tilanteeseen vaan annoit isän pahoinpidellä lasta :/
Lapselle kerroin jo, että tämä loppuu nyt. Kerroin, että mennään lääkäriin. Lapsi oli huolissaan miten isän käy. Sanoin, että en tiedä, mutta Suomen laki kieltää väkivallan ja se koskee myös isää.

Lapsi sanoi, että vihaa isää.

Soitan nyt kriisipäivystykseen vielä ohjetta, en ole sinne koskaan soittanut, kai tällaisella asialla voi sinne soittaa...
 
sijaisäiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja toimi jo:
alkakaa jo mennä sinne sairaalaan näyttään ne jäljet. Voi olla, että saatte lastensuojelu työntekijän heti sinne!
Lapsi lähti jo sovittuun odottamaansa mukavaan menoon.

Toinen lapsi on vielä siellä isällä, soitin äsken ja oli aivan rauhallista ja tuo lapsen kohta kotiin. Isä ei sanallakaan maininnut mitään enkä voi kysyä, koska tahdon toisen lapseni sieltä ensin kotiin.

Miksi osaan aina neuvoa muita, mutta itse en osaa toimia järkevästi kun olen tässä tilanteessa itse?

Tänään on koko päivä ohjelmaa, enkä tahdo pilata lapselta niitä. Illalla joutuisimme normaaliin lasten päivystykseen jonottamaan useaksi tunniksi koska kaikki kuumesairaat ym pääsevät meidän edelle (kiireellisyysjärjestys).
:eek: no nyt mä en ymmärrä oikein suakaan.. Sun lapseshan voi ruveta vihaamaan sua ku et puuttunut koko tilanteeseen vaan annoit isän pahoinpidellä lasta :/
Lapselle kerroin jo, että tämä loppuu nyt. Kerroin, että mennään lääkäriin. Lapsi oli huolissaan miten isän käy. Sanoin, että en tiedä, mutta Suomen laki kieltää väkivallan ja se koskee myös isää.

Lapsi sanoi, että vihaa isää.

Soitan nyt kriisipäivystykseen vielä ohjetta, en ole sinne koskaan soittanut, kai tällaisella asialla voi sinne soittaa...
Tottakai voit sinne soittaa!!! Kiitos kun haet apua!!
 
Mun mielestä ap teki oikein, kun lohdutti lasta ja antoi hänen mennä odottamiinsa rientoihin. Ei ne mustelmat ja lapsen muistot niistä mihinkään häviä, vaikka huomenna menisit lääkäriin asiasta. Itse menisin yksityiselle ja pyytäisin ajanvarauksessa erityisesti sellaista lääkäriä, jolle lapsi uskaltaisi puhua.

Ymmärrän vihasi ja järkytyksesi, mutta minusta olisi ollut väärin alkaa lasta viemään samantien lääkäriin (kuten moni täällä ehdotti), kun hän muutenkin oli jo järkyttynyt. Lapsilla on niin aikuisten näkökannasta ihmeellinen tapa syyttää aina itseään, eli olisi todennäköisesti yhdistänyt sinun vihastumisen ja lääkäriin menon niin, että olet vihainen hänelle ja "rankaiset" häntä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja bona fide:
Mun mielestä ap teki oikein, kun lohdutti lasta ja antoi hänen mennä odottamiinsa rientoihin. Ei ne mustelmat ja lapsen muistot niistä mihinkään häviä, vaikka huomenna menisit lääkäriin asiasta. Itse menisin yksityiselle ja pyytäisin ajanvarauksessa erityisesti sellaista lääkäriä, jolle lapsi uskaltaisi puhua.

Ymmärrän vihasi ja järkytyksesi, mutta minusta olisi ollut väärin alkaa lasta viemään samantien lääkäriin (kuten moni täällä ehdotti), kun hän muutenkin oli jo järkyttynyt. Lapsilla on niin aikuisten näkökannasta ihmeellinen tapa syyttää aina itseään, eli olisi todennäköisesti yhdistänyt sinun vihastumisen ja lääkäriin menon niin, että olet vihainen hänelle ja "rankaiset" häntä.
Kiitos.

Soitin kriisipäivystykseen. Samat neuvot kuin täältäkin eli illaksi lääkäri ja huomenna soitto lastensuojeluun. Lastenvalvojan asia tämä ei ole tässä vaiheessa vielä.
 
ap
Toi pienemmän kotiin.

Seisoi oven ulkopuolella ja kun lapsi oli sisällä katsoin isää silmiin ilmeellä, jonka tietää.

Sanoi, että tiedetään! Sitten alkoi kertoa, että nyt on sellainen juttu, että kun lasta pyytää useita kertoja tekemään jotain eikä se tee ja eilen kiusasi pienempää koko ajan ja vaan virnuili niin hänellä meni hermot. Sanoin, että teen lastensuojeluilmoituksen.

Nyt soitti. Sanoi, että minun täytyy ymmärtää, että hän ei koskaan löisi ketään ihmistä, eikä tahdo aiheuttaa mitään vammaa kenellekään. Pyytää, että toimin yhteystyössä ja hyvällä hengellä.

Linkitän ketjun hänelle nyt.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja bona fide:
Mun mielestä ap teki oikein, kun lohdutti lasta ja antoi hänen mennä odottamiinsa rientoihin. Ei ne mustelmat ja lapsen muistot niistä mihinkään häviä, vaikka huomenna menisit lääkäriin asiasta. Itse menisin yksityiselle ja pyytäisin ajanvarauksessa erityisesti sellaista lääkäriä, jolle lapsi uskaltaisi puhua.

Ymmärrän vihasi ja järkytyksesi, mutta minusta olisi ollut väärin alkaa lasta viemään samantien lääkäriin (kuten moni täällä ehdotti), kun hän muutenkin oli jo järkyttynyt. Lapsilla on niin aikuisten näkökannasta ihmeellinen tapa syyttää aina itseään, eli olisi todennäköisesti yhdistänyt sinun vihastumisen ja lääkäriin menon niin, että olet vihainen hänelle ja "rankaiset" häntä.
Kiitos.

Soitin kriisipäivystykseen. Samat neuvot kuin täältäkin eli illaksi lääkäri ja huomenna soitto lastensuojeluun. Lastenvalvojan asia tämä ei ole tässä vaiheessa vielä.
lastensuojelun kanssa asiat etenee niin, että sieltä tulee isälle ja sinulle molemmille ilmoitus, että on tehty lastensuojeluilmoitus ja he haluavat tavata. ensimmäisellä kerralla he toivovat tavata kaikki, sen jälkeen he haluavat tavata kaikki erikseen ja vielä kaikki yhdessä. sitten he päättävät vasta onko aihetta lastensuojelullisiin toimiin. koska isä on tapaamisissa väkivaltainen lapselle niin hän saa todennäköisesti valvotut tapaamiset jatkossa.

kannattaa käydä lääkärissä ja huomenna soittaa lastensuojeluun ja käydä tekeen rikosilmoitus poliisiasemalla tuosta ja hakea sitä lähestymiskieltoa.
 
ikävää
oikeasti ikävää että lapsen isä tekee noin :/ Meillä naapuri raahaa joskus nelivuotiaan poikansa ulkoa sisälle niskasta, ja lapsi itkee ja huutaa... En ole ainakaan nähnyt mitään mustelmia pojassa, joten en ole ls-ilmoitusta tehnyt (vähän vaikea todistaa)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja bona fide:
Mun mielestä ap teki oikein, kun lohdutti lasta ja antoi hänen mennä odottamiinsa rientoihin. Ei ne mustelmat ja lapsen muistot niistä mihinkään häviä, vaikka huomenna menisit lääkäriin asiasta. Itse menisin yksityiselle ja pyytäisin ajanvarauksessa erityisesti sellaista lääkäriä, jolle lapsi uskaltaisi puhua.

Ymmärrän vihasi ja järkytyksesi, mutta minusta olisi ollut väärin alkaa lasta viemään samantien lääkäriin (kuten moni täällä ehdotti), kun hän muutenkin oli jo järkyttynyt. Lapsilla on niin aikuisten näkökannasta ihmeellinen tapa syyttää aina itseään, eli olisi todennäköisesti yhdistänyt sinun vihastumisen ja lääkäriin menon niin, että olet vihainen hänelle ja "rankaiset" häntä.
Kiitos.

Soitin kriisipäivystykseen. Samat neuvot kuin täältäkin eli illaksi lääkäri ja huomenna soitto lastensuojeluun. Lastenvalvojan asia tämä ei ole tässä vaiheessa vielä.
lastensuojelun kanssa asiat etenee niin, että sieltä tulee isälle ja sinulle molemmille ilmoitus, että on tehty lastensuojeluilmoitus ja he haluavat tavata. ensimmäisellä kerralla he toivovat tavata kaikki, sen jälkeen he haluavat tavata kaikki erikseen ja vielä kaikki yhdessä. sitten he päättävät vasta onko aihetta lastensuojelullisiin toimiin. koska isä on tapaamisissa väkivaltainen lapselle niin hän saa todennäköisesti valvotut tapaamiset jatkossa.

kannattaa käydä lääkärissä ja huomenna soittaa lastensuojeluun ja käydä tekeen rikosilmoitus poliisiasemalla tuosta ja hakea sitä lähestymiskieltoa.
Tuntuu niin kurjalta.

Tiedän, että lapsi kokee, että hän on aiheuttanut koko asian, mikä tästä alkaa. Lapsi ei ole sellainen, joka tahtoisi puhua aiheesta, se ahdistaa häntä ja hän on siitä surullinen. Olen myös huomannut, miten pettynyt hän on joka kerta kun tällaista tapahtuu. Isä on kuitenkin rakas ja lapsi tahtoisi uskoa, että enää sellaista ei tapahdu.
 
huhhuh
Alkuperäinen kirjoittaja ikävää :
oikeasti ikävää että lapsen isä tekee noin :/ Meillä naapuri raahaa joskus nelivuotiaan poikansa ulkoa sisälle niskasta, ja lapsi itkee ja huutaa... En ole ainakaan nähnyt mitään mustelmia pojassa, joten en ole ls-ilmoitusta tehnyt (vähän vaikea todistaa)
Ei tarvitse olla todistusaineistoa! LS-laki muuttui joku vuosi sitten niin, että riittää epäilys.

Ja mistä tiedät mitä mustelmia siellä paidan alla on, mitä tapahtuu kun ovet menee kiinni, jos noin retuutetaan kaikkien nähden. Voi herranjumala.
 
ap
Isä keksii selityksiä teolleen, mm. sen, että ei ole nähnyt lasta kesällä paljon ja sen, että mitätöin hänen jutustelunsa lapselle huutamalla kesken juttelun lapsen syömään.

Millainen on ihminen, joka ei vieläkään, ketjun luettuaan (luki kokonaan), tajua, että hän on tehnyt väärin ja sitä ei voi puolustella millään syyllä?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja -:
no siksi tänne kirjoitin kun minusta se ei ole pikkuasia, kun tätä on jatkunut vuosikaudet aina silloin tällöin ja isä keksii aina syitä miksi teki mitä teki. eikä ole lopettanut useista pyynnöistä ja huudoista huolimatta.

tahdoin kuulla mielipiteitä muilta eli kiitos mielipiteestä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
siis selitätkö missä tilanteessa isä nosti lasta niskasta niin että pissasi housuun?
En ole ollut paikalla, tapahtui kun lapsi oli muistaakseni 4 tai 5. Isä kertoi itse ja lapsi myös. Isä oli jostain hermostunut, yleensä hermostuu, kun lapsi ei tee jotain, mitä isä pyytää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Toi pienemmän kotiin.

Seisoi oven ulkopuolella ja kun lapsi oli sisällä katsoin isää silmiin ilmeellä, jonka tietää.

Sanoi, että tiedetään! Sitten alkoi kertoa, että nyt on sellainen juttu, että kun lasta pyytää useita kertoja tekemään jotain eikä se tee ja eilen kiusasi pienempää koko ajan ja vaan virnuili niin hänellä meni hermot. Sanoin, että teen lastensuojeluilmoituksen.

Nyt soitti. Sanoi, että minun täytyy ymmärtää, että hän ei koskaan löisi ketään ihmistä, eikä tahdo aiheuttaa mitään vammaa kenellekään. Pyytää, että toimin yhteystyössä ja hyvällä hengellä.

Linkitän ketjun hänelle nyt.
Ihmiset keskustelee nykyään netin välityksellä :D Mikään ihme, ettei parisuhteet kestä...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Isäparka on ihan kusessa pojan kanssa, kun sä et ole osannut kasvattaa sitä :(
Pitäisikö itkeä vai nauraa?

Poika on kyllä haastava. On ollut aina. Saako haastavia lapsia pahoinpidellä?

Onko isä "isäparka" jos käyttää väkivaltaa?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Toi pienemmän kotiin.

Seisoi oven ulkopuolella ja kun lapsi oli sisällä katsoin isää silmiin ilmeellä, jonka tietää.

Sanoi, että tiedetään! Sitten alkoi kertoa, että nyt on sellainen juttu, että kun lasta pyytää useita kertoja tekemään jotain eikä se tee ja eilen kiusasi pienempää koko ajan ja vaan virnuili niin hänellä meni hermot. Sanoin, että teen lastensuojeluilmoituksen.

Nyt soitti. Sanoi, että minun täytyy ymmärtää, että hän ei koskaan löisi ketään ihmistä, eikä tahdo aiheuttaa mitään vammaa kenellekään. Pyytää, että toimin yhteystyössä ja hyvällä hengellä.

Linkitän ketjun hänelle nyt.
Ihmiset keskustelee nykyään netin välityksellä :D Mikään ihme, ettei parisuhteet kestä...
Juu, Facebookissa jutellaan, kun en tahdo puhelimessa puhua, kun pienempi lapsi on kotona. Ketjun linkitin siinä toivossa, että hän heräisi tajuamaan, että muidenkin mielestä hän tekee väärin eikä vaan minun.

Hän luki kyllä koko ketjun. Sen jälkeen alkoi selitykset Facebookissa, joita en kauaa jaksanut lukea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Isäparka on ihan kusessa pojan kanssa, kun sä et ole osannut kasvattaa sitä :(
Pitäisikö itkeä vai nauraa?

Poika on kyllä haastava. On ollut aina. Saako haastavia lapsia pahoinpidellä?

Onko isä "isäparka" jos käyttää väkivaltaa?
Lapset joskus koettelevat viikonloppuvanhempaa. Se voi olla aika rankkaa, jos joka ikinen kerta joutuu ottamaan sulkeiset uudestaan. On tärkeää, että vaaditte samoja asioita. Muuten olette molemmat kusessa, ja lapsi hämmentynyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Toi pienemmän kotiin.

Seisoi oven ulkopuolella ja kun lapsi oli sisällä katsoin isää silmiin ilmeellä, jonka tietää.

Sanoi, että tiedetään! Sitten alkoi kertoa, että nyt on sellainen juttu, että kun lasta pyytää useita kertoja tekemään jotain eikä se tee ja eilen kiusasi pienempää koko ajan ja vaan virnuili niin hänellä meni hermot. Sanoin, että teen lastensuojeluilmoituksen.

Nyt soitti. Sanoi, että minun täytyy ymmärtää, että hän ei koskaan löisi ketään ihmistä, eikä tahdo aiheuttaa mitään vammaa kenellekään. Pyytää, että toimin yhteystyössä ja hyvällä hengellä.

Linkitän ketjun hänelle nyt.
Ihmiset keskustelee nykyään netin välityksellä :D Mikään ihme, ettei parisuhteet kestä...
Juu, Facebookissa jutellaan, kun en tahdo puhelimessa puhua, kun pienempi lapsi on kotona. Ketjun linkitin siinä toivossa, että hän heräisi tajuamaan, että muidenkin mielestä hän tekee väärin eikä vaan minun.

Hän luki kyllä koko ketjun. Sen jälkeen alkoi selitykset Facebookissa, joita en kauaa jaksanut lukea.
Niin. Juuri siksi sanotaankin, että parisuhteesta on pidettävä huolta lapsen takia. Ei se eroaminen auta lapsia, jos kumpikaan ei edelleenkään välitä toisesta. Toinen sanoi haluavansa, että teette yhteistyötä. Se ei onnistu, jos ei pysty asettumaan toisen asemaan. Ymmärrätkö sä ollenkaan miten nastaa on joutua kasvattamaan lapsensa joka toinen viikonloppu ihan ruohonjuuritasolta? Miten ihmeessä isä jaksaa edelleen ottaa lapsia viikonlopuksi luokseen?
 

Yhteistyössä