Uskovaista syrjitään nyky-yhteiskunnassa enemmän kuin homoja tai lesboja!

  • Viestiketjun aloittaja "ajattelija"
  • Ensimmäinen viesti
adoptioäiti
[QUOTE="jaa";22260945]Niinpä, Kiinan ihmisoikeustilanteestahan kukaan muu ei muutenkaan ole suruissaan kuin yksi Kaksplussan palstalla kirjoittava nimimerkki... :rolleyes: :xmas:[/QUOTE]

Maita on monia muitakin kuin Kiina.
 
"jaa"
Sanokaas kaikki homovastaiset: jos oma lapsenne olisi homo tai lesbo, niin hylkäisittekö hänetkin ? Pitäisikö hänen elää valheellisessa heterosuhteessa vain koska hänen omat tunteensa ovat kiellettyjä ja raamatunvastaisia ?
Eikö hän saisi koskaan tuntea vanhemmuuden iloja, kasvattaa lasta ja saada perhettä ?
Sinähän outoja kyselet :D

Siis "aitouskovaisten" lapsistahan ei yksinkertaisesti voi tulla homoja, sillä homoja ei ole olemassakaan. On vain homoseksuaalisia taipumuksia, ja sehän on vain vanhempien kasvatustaidoista kiinni, onko lapsella tällaisia taipumuksia vai ei...

Mm. tämän olen tässä viikon aikana saanut oppia, etkö sinua vielä ole tässä asiassa valistettu?

:LOL:
 
Lunatic
[QUOTE="Mea";22260846]Jos et itse suvaitse uskovaista, et voi syyttää häntäkään suvaitsemattomuudesta. Pata kattilaa soimaa.

Enkä voi olla kysymättä, että nytkö heteroseksi on enää vain uskovaisten juttu? Mites te muut palstalaiset olette lapsenne saaneet aikaiseksi?[/QUOTE]

Miksi heteroseksistä ei puhuta koskaan kun puhutaan näistä siveistä heteropariskunnista jotka on jumalan luomia, kuten painovoima (tyrsk) ja joille itse jumala on antanut luvan ottaa toisiltaan suihin ja nussia edestä ja takaa?

Homojen yhteydessä puhe menee aina seksiin, ihan kuin homot ois jotain seksiaddikteja jotka hässii pitkin kyliä ja lastensa edessä kotona tms. Miksi seksi liitetään aina homoihin? Ei ne harrasta sitä seksiä sen enempää kuin muutkaan ihmiset.. eli jotkut ei harrasta ollenkaan ja toiset kerran viikossa saunan jälkeen jne.

En tajua.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
kuten mun mielestä joku sanoi viisaasti siinä keskustelussa, niin adoptiossa on kyse lapsen oikeudesta, ei aikuisen.
Ja todellakin, en itse myöskään esim kelpaisi mielestäni adoptio vanhemmaksi jos esim olisin yksinhuoltaja, koska kuitenkin haluaisin lapselle molemmat vanhemmat. Ja niitä on paljon, siis aviopareja jotka ei saa lasta, ei se adoptio niin yksinkertainen juttu ole heillekään, miksi sitten antaa lapsi homoparille, jos voisi saada rakastavat vanhemmat (eikä mitään lapsenhakkaajia siis niin kuin se vertaus yleensä menee) jotka antavat sekä miehen että naisen esimerkin.

Kyse on siis siitä että uskon että lapsi, siis LAPSI tarvitsee isän ja äidin, enemmän kuin aikuinen, oli sitten kuka tahansa tarvitsee lasta.

Ja tämä meni jo ohi aiheen. Aihe siis ole se, että uskovaisia, tai muuten toisinajattelevia syrjitään. Ja on turha verrata vaikka äärimuslimiin joka toteuttaa uskontoaan väkivallalla, kukaan uskovainen ei täsäs vielä ole hakannut yhtään homoa tai tehnyt mitään väkivaltaista tms. On vain oikeus ajatella ja uskoa niin kuin itse haluaa, eikö??? (tämänkin ketjun pohjalta, vaikutttaa että ei, pitäisi ajatella niin kuin massa ajattelee)
miten tuo eroaa siitä adoptoiko hänet kaksi miestä, naista vai mies ja nainen?

ja toinen boldaus...:O
 
"vieras"
jos heteropari ei saa lapsia luonnostaan niin kaipa se on sit tarkoitettu :popcorn:

pitäskö susta koko adoptio kieltää?
Siinä on yleensä sentään joku vika näissä lisääntymiselimissä, minkä vuoksi he saattavat saada lapsen hedelmöityshoidoilla. Tai jos se ei onnistu niin adoptoimalla. Kahden samaa sukupuolta olevan välineissä ei ole välttämättä mitään vikaa, vaikka eivät lapsia saisikaan. Pitääkö tää nyt ihan rautalangasta vääntää, miten lapsia tehdään?
 
Lunatic
[QUOTE="vieras";22260981]Siinä on yleensä sentään joku vika näissä lisääntymiselimissä, minkä vuoksi he saattavat saada lapsen hedelmöityshoidoilla. Tai jos se ei onnistu niin adoptoimalla. Kahden samaa sukupuolta olevan välineissä ei ole välttämättä mitään vikaa, vaikka eivät lapsia saisikaan. Pitääkö tää nyt ihan rautalangasta vääntää, miten lapsia tehdään?[/QUOTE]

Adoptiossa ei vissiin sukupuolielimiä tarvita?
 
"vieras"
Ihan käsi sydämellä, jos oma lapsesi joutusii syystä tai toisesta adoptoitavaksi, haluaisitko että hänet adoptoisi samaa sukupuolta olevien pariskunta vai kahden eri sukupuolta olevan pariskunta? Lähtökohta on, että molemmat ovat täysijärkisiä ja kykeneviä huolehtimaan lapsestasi samalla tavoin?

Minä haluaisin omalle lapselleni sekä isän että äidin.
 
"vieras"
Adoptiossa ei vissiin sukupuolielimiä tarvita?
Niin, mutta jos kerran alunperinkään ei ole tarkoitettu että nämä ihmiset saisivat keskenään lapsia, miksi heidän pitäisi saada lapsia adoptoimalla?

Mistä nämä kaikki adoptiolapset tulisivat? Heteroparienkin on vaikea saada adoptiolasta. Ja jos Kiinan jne maiden tilanne paranee, ei välttämättä ole edes mitään tuontilapsia adoptoitavaksi. Mistä nämä lapset otetaan, joihin kaikilla on muka oikeus?
 
Khimaira
[QUOTE="jaa";22260967]Sinähän outoja kyselet :D

Siis "aitouskovaisten" lapsistahan ei yksinkertaisesti voi tulla homoja, sillä homoja ei ole olemassakaan. On vain homoseksuaalisia taipumuksia, ja sehän on vain vanhempien kasvatustaidoista kiinni, onko lapsella tällaisia taipumuksia vai ei...

Mm. tämän olen tässä viikon aikana saanut oppia, etkö sinua vielä ole tässä asiassa valistettu?

:LOL:[/QUOTE]

Eikä esim. poliisin lapsi voi tehdä ikinä mitään rikollista ?
 
[QUOTE="vieras";22261010]Ihan käsi sydämellä, jos oma lapsesi joutusii syystä tai toisesta adoptoitavaksi, haluaisitko että hänet adoptoisi samaa sukupuolta olevien pariskunta vai kahden eri sukupuolta olevan pariskunta? Lähtökohta on, että molemmat ovat täysijärkisiä ja kykeneviä huolehtimaan lapsestasi samalla tavoin?




Minä haluaisin omalle lapselleni sekä isän että äidin.[/QUOTE]

Ei ole oikeasti väliä kunhan vain saisi rakastavan perheen, jossa hänet kasvatetaan suvaitsevaiseksi, rehelliseksi, rakastavaksi ja kaikinpuolin yhteiskuntakelpoiseksi lapseksi.
 
[QUOTE="vieras";22261022]Niin, mutta jos kerran alunperinkään ei ole tarkoitettu että nämä ihmiset saisivat keskenään lapsia, miksi heidän pitäisi saada lapsia adoptoimalla?

Mistä nämä kaikki adoptiolapset tulisivat? Heteroparienkin on vaikea saada adoptiolasta. Ja jos Kiinan jne maiden tilanne paranee, ei välttämättä ole edes mitään tuontilapsia adoptoitavaksi. Mistä nämä lapset otetaan, joihin kaikilla on muka oikeus?[/QUOTE]

miksi he ei voi olla tasapuolisessa asemassa??????????????

esim. mä voisin jos saisin niin adoptoida venäjältä. siellä olis monia MONIA lapsia odottamassa aikoja parempia.
 
"jaa"
[QUOTE="vieras";22260961]kohta 1) nainen vaietkoon seurakunnassa on uudesta testamentista, ja siinä kuvataan sitä että naisen ei pitäisi olla seurakunnan johtaja. Tähän kohtaan uskon omalta kohdaltani, mutta en halua että se estäisi ketään muita naisia toimimasta pappeina. Seurakunnassa voi toimia hyvin monessa muussakin tehtävässä kuin pappina.

kohdat 2) ja 3) ovat vanhan testementin puolelta, ja uuden liiton solmiminen = Jeesuksen ristinkuolema on nämä kaksi kohtaa sovittaneet. Ei ole tarkoitus että muitakaan vanhan testamentin opetuksia noudatetaan kirjaimellisesti. Tai jos noudataaa, se on eri uskonto. Sen nimi on juutalaisuus.[/QUOTE]

Kerrotko vielä selvennykseksi sen, missä kohtaa ja millä sanoin raamattu tuomitsee homoseksuaalisuuden?
 
Lunatic
[QUOTE="vieras";22261022]Niin, mutta jos kerran alunperinkään ei ole tarkoitettu että nämä ihmiset saisivat keskenään lapsia, miksi heidän pitäisi saada lapsia adoptoimalla?

Mistä nämä kaikki adoptiolapset tulisivat? Heteroparienkin on vaikea saada adoptiolasta. Ja jos Kiinan jne maiden tilanne paranee, ei välttämättä ole edes mitään tuontilapsia adoptoitavaksi. Mistä nämä lapset otetaan, joihin kaikilla on muka oikeus?[/QUOTE]

Juuri siksi kun eivät saa keskenään lapsia, he voivat adoptoida. Mikä tässä niin vaikeeta on ymmärtää?
Sitä en tiedä mistä ne lapset "otetaan", sieltä varmaan mistä tähänkin asti. Maailma on täynnä kodittomia lapsia.
 
"jaa"
[QUOTE="vieras";22261048]Oletko timppa kokenut tulleesi syrjityksi homona?[/QUOTE]

Siis jokainen mies, joka arvostelee näiden ääriuskovaisten jämähtämistä ikivanhoihin oppeihin, on homo? Entäs me naiset - mekö olemme saman tulkinnan mukaan lesboja?

Vai yrititkö vain olla hauska? Kylläpä olikin hauska letkaus... :rolleyes:
 
"vieras"
Suvaitaanko täällä muslimeja, heillähän on todella jyrkkä kanta homoihin, vai eikö muslimien tarvitse suvaita homoja vaan voivat hirttää heidät?
Muslimit suvaitaan koska he ovat maahanmuuttajia, ja maahanmuuttajiin pitäisi laittaa enemmän rahaa. Katsos järjestys menee niin että maahanmuuttaja ennen suomalaista ja homo/lesbo ennen heteroa. Vähemmistöjä pitää suosia, aina kun mahdollista.
 
+
[QUOTE="jaa";22260743]Ongelma on siinä, että tällä hetkellä kaikki raamattuun uskovat (lue: sitä tarkoitushakuisesti ja valikoivasti tulkitsevat) eivät toteuta sitä monen mielestä raamatun keskeistä ja tärkeintä opetusta: rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.

Tämähän toteutuisi mm. siten, että kohdeltaisiin toisia samoin kuin toivotaan itseään kohdeltavan - kuka teistä ns. perinteisiin arvoihin uskovista hyväksyisi sen, että teille tultaisiin kertomaan, että voitte kyllä elää heterosuhteessa, mutta sen käytännön toteuttaminen on väärin?[/QUOTE]

No en olis silloin samaa mieltä, mutta antaisin sen olla sen ihmisen mielipiteenä. Ihan samoin pitäs ei uskovien hyväksyä meidän mielipide. Ihminen saa olla omaa mieltä. Vika on vain nyt siinä että kuvitellaan että jos joku ei homoutta hyväksy että se jotenkin näkyis..siis jonkulaisena syrjivänä käytöksenä tms. Vaikka en itse homoutta hyväksy niin mun mielestä ne saa elää omaa elämää niin kun haluavat! Ja tosiaanki mun tuntemat uskovaiset näin ajattelee! Tämä on aika usein se asia mikä unohdetaan näissä keskusteluissa. Ethän sinäkään hyväksy kaikkia kasvatusmenetelmiä ja silti sua ei siitä kivitetä...
 

Yhteistyössä