Uskovaista syrjitään nyky-yhteiskunnassa enemmän kuin homoja tai lesboja!

  • Viestiketjun aloittaja "ajattelija"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22261010]Ihan käsi sydämellä, jos oma lapsesi joutusii syystä tai toisesta adoptoitavaksi, haluaisitko että hänet adoptoisi samaa sukupuolta olevien pariskunta vai kahden eri sukupuolta olevan pariskunta? Lähtökohta on, että molemmat ovat täysijärkisiä ja kykeneviä huolehtimaan lapsestasi samalla tavoin?

Minä haluaisin omalle lapselleni sekä isän että äidin.[/QUOTE]

Voiko pariskunnan paremmuutta verrata täysin aukottomasti. Homoseksuaalien adoptio oikeutta ei pitäisin nähdä mielestäni asiana joka pois sulkee sen että lapselle adoptiossa etsitään parhaat mahdolliset vanhemmat.

Itse toivoisin että ne parhaat mahdolliset löydettäisiin sukupuolesta riippumatta.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="vieras";22261091]Muslimit suvaitaan koska he ovat maahanmuuttajia, ja maahanmuuttajiin pitäisi laittaa enemmän rahaa. Katsos järjestys menee niin että maahanmuuttaja ennen suomalaista ja homo/lesbo ennen heteroa. Vähemmistöjä pitää suosia, aina kun mahdollista.[/QUOTE]

Mites sitten käy kun nykyinen enemmistö on vähemmistönä?
 
unne
Ihmisen rakastaminen ei ole sama kuin kaikkien hänen tekojensa hyväksyminen. Raamattu kehoittaa rakastamaan kaikkia, esim vaikka murhaajaa tai pedofiiliä. Kuitenkaan hänen tekojaan ei pidä hyväksyä. Rakastan miestäni mutta en hyväksy jos hän tekee jotain jota pidän vääränä. Kai minulla on oikeus uskoa että joku asia on väärin vaikka toinen ei pitäisi sitä vääränä. Ja ajatella vaikka että lapselle on parasta että on mies-isä ja nainen-äiti. Se ei tarkoita ettenkö rakastaisi toista. Usein rakkaus tulee esiin juuri siten että ajattelee parasta lähimmäiselle vaikka se ei olisi hänelle mieluisinta.

Jeesus vietti aikaa prostituioidun kanssa esim mutta sanoi hänelle ÄLÄ enää syntiä tee. Nainen muuttui Jeesuksen rakkauden kautta eikä jatkanut prostituoidun elämää. Olen ehdottomasti sitä mieltä että tärkeintä on rakkaus, ja minulla ei ole ongelmaa olla ystävä homon kanssa, jos hän vaan hyväksyy myös minut ja voi olla ystäväni.

Todellakin, se rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi ei ole sama kuin että hyväksyä kaikki. Ja jos ajattelen tota vaikka niin, että rakastan lapsia tässä maailmassa niin että haluan että heillä olisi mahdollisuus samaan kuin itse koen tarvitsevani, se on rakkautta niitä lapsia kohtaan.
Niin totta!
Rakkaus ei ole toisen miellyttämistä vaan toisen olemassa olon hyväksymistä, ihminen on tärkeä vaikka kaikki teot ei ole oikeat. Kiellämmehän lapsiltammekin monia asioita, emme hyväksy kaikkea, vaikka rakastammekin jne.
 
"vieras"
[QUOTE="jaa";22261071]Kerrotko vielä selvennykseksi sen, missä kohtaa ja millä sanoin raamattu tuomitsee homoseksuaalisuuden?[/QUOTE]

Uudesta Testamentista esim. Room. 1:24,26-28

"Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa. ... Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan. Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi."
 
"vieras"
1. Kor. 6:9-10
"Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät."
 
+
[QUOTE="jaa";22260967]Sinähän outoja kyselet :D

Siis "aitouskovaisten" lapsistahan ei yksinkertaisesti voi tulla homoja, sillä homoja ei ole olemassakaan. On vain homoseksuaalisia taipumuksia, ja sehän on vain vanhempien kasvatustaidoista kiinni, onko lapsella tällaisia taipumuksia vai ei...

Mm. tämän olen tässä viikon aikana saanut oppia, etkö sinua vielä ole tässä asiassa valistettu?

:LOL:[/QUOTE]

Jos mun lapseni tulisi sanomaan että on homo, niiin en pitäis sitä oikeana..Tämä ei kuitenkaan tarkoittaisi sitä että hänet hylkäisin. Saamalla tavalla rakastaisin vaikken hänen elämäntyyliään hyväksyisi. Lapseni hän kuitenkin olisi, eikä muuksi muuttuisi. Hän tekisi silloin oman valintansa.. Miksi kuvitellaan että vanhemmat hylkäisivät tällöin lapsensa!? Se tulee ihan niitten kuvttelijoiden omasta päästä!
 
"jaa"
[QUOTE="vieras";22261120]1. Kor. 6:9-10
"Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät."[/QUOTE]

Tuota... Kun näissä siveettömyyden harjoittajissa mainitaan vain miesten kanssa makaavat miehet, onko tämä tulkittavissa niin, että lesbous on sallittavampaa kuin homous?
 
Khimaira
Jos mun lapseni tulisi sanomaan että on homo, niiin en pitäis sitä oikeana..Tämä ei kuitenkaan tarkoittaisi sitä että hänet hylkäisin. Saamalla tavalla rakastaisin vaikken hänen elämäntyyliään hyväksyisi. Lapseni hän kuitenkin olisi, eikä muuksi muuttuisi. Hän tekisi silloin oman valintansa.. Miksi kuvitellaan että vanhemmat hylkäisivät tällöin lapsensa!? Se tulee ihan niitten kuvttelijoiden omasta päästä!
Ei ole mitenkään harvinaista että oma lapsi hylätään tai hänen elämäntapaansa arvostellaan kun saadaan teitää seksuaalisesta suuntaumisesta.
Sinäkin rakastaisit häntä mutta elämäntyyliä et hyväksyisi ? Eli hän ei saisi elää samaa sukupuolta olevan kanssa, kävisitkö ikinä hiedän luonaan vierailulla? Hyväksyisitkö tämän kumppanin ?
Soisitko heille lastensaamisen onnen ?
 
"jaa"
Jos mun lapseni tulisi sanomaan että on homo, niiin en pitäis sitä oikeana..Tämä ei kuitenkaan tarkoittaisi sitä että hänet hylkäisin. Saamalla tavalla rakastaisin vaikken hänen elämäntyyliään hyväksyisi. Lapseni hän kuitenkin olisi, eikä muuksi muuttuisi. Hän tekisi silloin oman valintansa.. Miksi kuvitellaan että vanhemmat hylkäisivät tällöin lapsensa!? Se tulee ihan niitten kuvttelijoiden omasta päästä!
Ei tule omasta päästä eikä ole kuviteltua. Lukuisten vanhoillisten uskovaisten homolapset ovat menettäneet kontaktin vanhempiinsa kokonaan, koska vanhemmat eivät heidän homouttaan. Käytännössä siis sama asia, kuin että vanhemmat ovat heidät hylänneet.

Vai tekisi oma valintansa? :LOL:
 
Ei ole mitenkään harvinaista että oma lapsi hylätään tai hänen elämäntapaansa arvostellaan kun saadaan teitää seksuaalisesta suuntaumisesta.
Sinäkin rakastaisit häntä mutta elämäntyyliä et hyväksyisi ? Eli hän ei saisi elää samaa sukupuolta olevan kanssa, kävisitkö ikinä hiedän luonaan vierailulla? Hyväksyisitkö tämän kumppanin ?
Soisitko heille lastensaamisen onnen ?
lisäkysymyksiä:

Uskaltaisitko esitellä ystävillesi lapsesi Pekan kumppanin Jaakon, vai olisko se vaan "kaveri"

Olisitko lapsestasi ylpeä?
 
"vieras"
Ei ole mitenkään harvinaista että oma lapsi hylätään tai hänen elämäntapaansa arvostellaan kun saadaan teitää seksuaalisesta suuntaumisesta.
Sinäkin rakastaisit häntä mutta elämäntyyliä et hyväksyisi ? Eli hän ei saisi elää samaa sukupuolta olevan kanssa, kävisitkö ikinä hiedän luonaan vierailulla? Hyväksyisitkö tämän kumppanin ?
Soisitko heille lastensaamisen onnen ?
Eli sinun mielestäsi ei ole olemassa mitään välimallia sen suhteen että rakastaa ihmistä mutta ei hänen tekojaan? Jos esim lapsi olisi varas ja hänellä olisi taipumusta kleptomaniaan, en siis voisi rakastaa lastani jos en antaisi hänen varastaa? Tai alkoholistia ei voi rakastaa, jos ei rakasta sitä että hän juo? Vähän kärjistettyjä esimerkkejä mutta samasta asiasta kyse. Ihmistä voi rakastaa vaikka ei rakastaisi sitä mitä hän tekee.

Tää jankkaaminen tästä asiasta on ihan turhaa. Toiset ovat eri mieltä kuin toiset, eikä se siitä muutu. Mutta voisiko olla tilaa myös niille erilaisille mielipiteille?
 
:O
[QUOTE="jaa";22260967]Sinähän outoja kyselet :D

Siis "aitouskovaisten" lapsistahan ei yksinkertaisesti voi tulla homoja, sillä homoja ei ole olemassakaan. On vain homoseksuaalisia taipumuksia, ja sehän on vain vanhempien kasvatustaidoista kiinni, onko lapsella tällaisia taipumuksia vai ei...

Mm. tämän olen tässä viikon aikana saanut oppia, etkö sinua vielä ole tässä asiassa valistettu?

:LOL:[/QUOTE]

Vastaisku: Hylkäisitkö oman lapsesi jos hän sanoisi tulleensa uskoon?(siihen uskoon mitä pidät hihhulointina) Siihen uskoon joka ei hyväksy homoutta ym. Veisitkö pakkohoitoon vai? luultavasti et veisi, et vain ymmärtäisi miten hän on näin alkanut ajattelemaan..samoin tämä toimii käänteisenä. Ei ne uskovaiset hylkää homoja lapsiaan..

En usko että kukaan ihminen pystyy elämään ja olemaan niin että kaiken hyväksyy...eikä näin minun mielestä tarvikaan.
 
"vieras"
[QUOTE="jaa";22261140]Tuota... Kun näissä siveettömyyden harjoittajissa mainitaan vain miesten kanssa makaavat miehet, onko tämä tulkittavissa niin, että lesbous on sallittavampaa kuin homous?[/QUOTE]

Lue itse oma raamattusi niin saat vastauksia mitä kaipaat. En ole tänne tullut pilkattavaksi, enkä pilkkaamaan.
 
Lunatic
Ei saa, koska Jumalan silmissä ei ole mitään laillista homosuhdetta, koska avioliitto on vain miehen ja naisen väliseksi säädetty.
No sitten vissiin sinäkin voit ryömiä johonkin luolaan synnyttelemään ja nuolemaan ukkos takapuolta, jos tälle linjalle lähdetään.
Ja muista pitää suus kiinni seurakunnassa. Nytkin urputat vaikka sulla ei ole siihen naisena mitään oikeutta.:xmas:
 
"vieras"
Mitenkäs teitä uskovaisia sitten vainotaan ja syrjitään? Eikö teillä kuitenkin ole ihan samat oikeudet tässä yhteiskunnassa, kuin muillakin täysivaltaisilla yhteiskunnan jäsenillä? Ero teissä ja homoissa on, että vain toiset voi mennä naimisiin, adoptoida jne.

Missä ne teidän menetetyt oikeudet on? Ei mun mielestä voi hyvällä tahdollakaan sanoa, että teitä syrjitään. Päinvastoin, te syrjitte homoja ja lesboja, kun ette halua, että heillä on samat ihmisoikeudet kuin teillä.
 
Kyllähän se nyt tältä on vaikuttanut, eli olen ap:n kanssa samaa mieltä.

Itsekin olen uskova(inen) ja opiskelen alalle, jossa ei saa omasta vakaumuksesta kovin suureen ääneen huudella, mutta kyllä Jumalan Sanasta saa kiinni pitää.
Uskova ei voi mukautua monessakaan asiassa tämän maailman ajan mukaan, siis yleiseen mielipiteeseen.
 
Raamatun kohdat jotka olivat tuossa aijemmin esillä; kehottaako ne tuomitsemaan homot tai olemaan heitä kohtaan suvaitemattomia. Minusta niissä puhutaan Jumalan tuomiosta ei siitä että ihmisten pitäisi tuomita. Tekeekö muiden seurakuntalaisten teot minutkin syntiseksi tavalla jonka takia minun pitäisi heidät syntiset "tuomita".
 
No sitten vissiin sinäkin voit ryömiä johonkin luolaan synnyttelemään ja nuolemaan ukkos takapuolta, jos tälle linjalle lähdetään.
Ja muista pitää suus kiinni seurakunnassa. Nytkin urputat vaikka sulla ei ole siihen naisena mitään oikeutta.:xmas:
Tämä ei ole seurakunta. Ja ei, en ole opettanut seurakunnassa enkä aio opettaa, en myöskään hyväksy naispappeutta.
 
"amy"
Ensinnäkään, uskovaisia ei syrjitä. Kuka tahansa saa ajatella ihan mitä tahansa. Tässä maassa on uskonnollisia asioita enemmän kuin olisi tarve, eikä uskovasita syrjitä siksi että hän uskoo.
Jos uskovainen sitten alkaa syrjiä avoimesti muita, säätää lakeja hankaloittaakseen muiden ihmisten elämää, yllyttää, kiihottaa kansaa tiettyjä ihmisryhmiä vastaan, tavallinen, suvaitsevainen ihminen älähtää. Suvaitsevaisuus ei tarkoita asioiden nielemistä suoralta kädeltä. Suvaitsevainen ei myöskään valikoi, vaan pyrkii objektiivisuuteen, toisin kuin uskovainen. Väkivaltaa ei tule suvaita.

Mielenkiintoista kuinka muutama keskustelu uskovaisia "vastaan" julkisuudessa on saanut uskovaiset takajaloilleen ja vaatimaan sitä suvaitsevaisuutta. Eikö kukaan todellakaan näe asiassaan ironiaa?
 
Lunatic
Kyllähän se nyt tältä on vaikuttanut, eli olen ap:n kanssa samaa mieltä.

Itsekin olen uskova(inen) ja opiskelen alalle, jossa ei saa omasta vakaumuksesta kovin suureen ääneen huudella, mutta kyllä Jumalan Sanasta saa kiinni pitää.
Uskova ei voi mukautua monessakaan asiassa tämän maailman ajan mukaan, siis yleiseen mielipiteeseen.
Miten voit opiskella jos olet NAINEN ja vielä uskot raamattuun.. Olen varma ettei nainen saisi raamatun mukaan.. tehdä noin. Nainen on vain miehen kylkiluu, sun ei kuulu lukea ja ajatella.
 
"vieras"
[QUOTE="amy";22261251]Ensinnäkään, uskovaisia ei syrjitä. Kuka tahansa saa ajatella ihan mitä tahansa. Tässä maassa on uskonnollisia asioita enemmän kuin olisi tarve, eikä uskovasita syrjitä siksi että hän uskoo.
Jos uskovainen sitten alkaa syrjiä avoimesti muita, säätää lakeja hankaloittaakseen muiden ihmisten elämää, yllyttää, kiihottaa kansaa tiettyjä ihmisryhmiä vastaan, tavallinen, suvaitsevainen ihminen älähtää. Suvaitsevaisuus ei tarkoita asioiden nielemistä suoralta kädeltä. Suvaitsevainen ei myöskään valikoi, vaan pyrkii objektiivisuuteen, toisin kuin uskovainen. Väkivaltaa ei tule suvaita.

Mielenkiintoista kuinka muutama keskustelu uskovaisia "vastaan" julkisuudessa on saanut uskovaiset takajaloilleen ja vaatimaan sitä suvaitsevaisuutta. Eikö kukaan todellakaan näe asiassaan ironiaa?[/QUOTE]

Kyllä tosissaan näen. Parhaimpia on nää kommentit "moniäänisyyden" arvostamisesta. Hyvähän se on arvostaa, mutta tosi elämässä vain toisella osapuolelle on kaikki oikeudet toimia yhteiskunnan täysivaltaisena jäsenenä. Olis kiva tietää mitä tää arvostaminen on, kun ei siitä seuraa mitään..
 

Yhteistyössä