*

onko oxamin 15mg kenellekkään tuttu lääke?
+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 21. Osumia 21

Ketju: onko oxamin 15mg kenellekkään tuttu lääke?

..
    Vierailija

onko oxamin 15mg kenellekkään tuttu lääke?

tehoaako?

"www"
    Vierailija
    Riippuu siitä, mihin pitäisi tehota?! Tota lääkettähän käytetään moneen eri vaivaan...

..
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja "www" Näytä viesti
    Riippuu siitä, mihin pitäisi tehota?! Tota lääkettähän käytetään moneen eri vaivaan...
    pelko tilaan. aamulla tarttisin sitä, mutten tiedä uskallanko ottaa-jos se väsyttää?

"xyz"
    Vierailija
    nukuttaa, rentouttaa, poistaa ahdistusta, kolmiolääke= ei kannata autoilemaan lähteä

..
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja "xyz" Näytä viesti
    nukuttaa, rentouttaa, poistaa ahdistusta, kolmiolääke= ei kannata autoilemaan lähteä
    Kannattaako ottaa just ennen h-hetkeä vai aikaisemmin?pitäs kuitenkin selvitä samalla monesta toiminnasta, pelottaa et väsymys iskee lääkkeen takia tai en kykene enää toimimaan.

vipuli
    Vierailija
    Itsellä on tuota määrätty yleiseen ahdistuneisuushäiriöön ja uniongelmiin. Puolikas kerrallaan eli 7,5mg. Kokeile sinäkin ensin puolikkaalla?

Tuo puolikaskin riittää niin olen jo rauhallinen ja jopa hieman hajamielinen. Kotona toimiminen kyllä onnistuu, mutta en tuota voisi ikinä töissä kuvitella ottavani. Mulla tehoaa ainakin aika nopeesti, ihan 15minuuttia ottamisesta.

"vieras"
    Vierailija
    Tehoaa n. 20-30 minuutin päästä. Ja hyvin monesti olen joutunut autoa ajamaan ja töissä olemaan. Pakko mikä pakko vaikka väsyttäähän se.

sh
    Vierailija
    Kokeile ensin esim. turvallisesti kotona ja käy vaikka kaupassa niin näet miten se vaikuttaa. Ota noin 1h ennen h-hetkeä tai riippuen sinun ruansulatuksesta ehkä vielä aikaisemmin.

"xyz"
    Vierailija
    mulla menee noin vartti kun alkaa tehota ja neljännes tai puolikas riittää. kokonaisella taatusti nukahdan. mulle sitä määrättiin aikanaan unilääkkeeksi.mut kävi hyvin ahdistukseen. ois hyvä kokeilla kotona ennen kuin tarttee tosi tarkoituksella ottaa.

"vieras"
    Vierailija
    oksatsepaamin vaikutusaika alkaa hitaasti ja on melko lyhyt, mulle sanottiin että kannattaa ottaa pari tuntia aiemmin , sen jälkeen vaikutus on parhaimmillaan (2-3h ottamisesta). Eikö 15min vaikutusaika ole jo enemmän henkistä..?

...
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja "vieras" Näytä viesti
    Tehoaa n. 20-30 minuutin päästä. Ja hyvin monesti olen joutunut autoa ajamaan ja töissä olemaan. Pakko mikä pakko vaikka väsyttäähän se.
    Mun pitäs olla lasten kanssa , huolehtia heistä ja ottaa lääke aamulla, ennen h-hetkeä.Lääkäri määräsi kokonaisen otettavaksi,mutta pelkään että tehoa liikaa tai jos puolitan pelkään paniikkikohtausta.

"vieras"
    Vierailija
    ota yksi kokeeksi aiemmin, jotta tiedät miten vaikuttaa. Se vaikutus on niin henkilökohtaista.

sh
    Vierailija
    Ota se yksi, kokonainen tai puolikas, jonain vapaapäivänä kun lapsilla on myös joku muu hoitaja. Niin voit mennä nukkumaan jos väsyttää liikaa tai vaan istua sohvalla jos pelkäät että olet liian pökerryksissä. Mutta jos vaan pystyt sen lääkkeen otettua ja vaikutuksen alettua lähteä esim. lenkille tai kauppaan, niin tietäisit vähän miltä tuntuu sen vaikutuksessa toimia kodin ulkopuolella.

"mikko"
    Vierailija

kyllä tehoaa

Hyöty parempi, kuin haitta. Jos otat juuri heränneenä niin ei se pahemmin väsytä. Auttaa ahdistukseen ja mulla ainakin on toiminut paniikkihäiriön tehostelääkkeenä.

löp
    Vierailija

Oxamin toimii nopeasti

Juu, kyllä Oxamin alkaa toimia jo n. 20 minuutin päästä ottamisesta. Minulla ainakin. Luulin, että 2 tuntia menee enkä osannut odottaa niin nopeaa vaikutusta. Rauhoittaa ja rentouttaa.

FaTo
    Vierailija
    Oksatsepaami kuuluu bentsodiatsepiineihin. Huippupitoisuus 20 mg:lla saavutetaan 2-3 tunnin kuluttua ja sen puoliintumisaika on 5-25 tuntia. Aineella on siis hyvin suuria yksilöllisiä eroja. Kannattaa aloittaa lääkitys vaikka puolikkaalla ja seurata vaikutusta. Aiheuttaa henkistä riippuvuutta ja vieroitusoireita pidemmän päälle käytettynä.

nallekarhu5434453
    Vierailija

Oxamin on huono benzo..

Rauhoittavia eli benzoja ei pidä alkaa syömään ja oxamin on käsittääkseni aika huono benzo ja samaa sakkia diapamin ja muiden huumeiden kanssa.

Lääkkeettömät keinot tehoaa rauhattomuuteen: mediataatio, jooga, hypnoosi ja psykologi. Unettomuuteen taas kannattaa ottaa melatoniinia, jasmiini kukan tuoksia (jasmine flower water), tai nukahtamislääkkeitä - tai unettomuuteen erikoistuneita lääkäreitä.

Oikeasti pitkävaikutteisilla benzo:illa ei ole järkevää käyttöä. Kahvilla (stimulantti) voi taas pyrkiä lisäämään GABA-reseptorien määrää (benzo withdrawal methods). Bacopa monnieri (brahmi) yrtin myös väitetään lisäävän aivojen GABA-reseptorien toimintaa.

Hetkellisesti pahaan oloon voi ostaa alkoholia, joten benzoilla ei ole juurikaan käyttöä kuin poikkeustilanteissa: ennen isoa leikkausta tms. sairaalaolosuhteissa hetkelliseen rauhattomuuteen.

Lisäksi benzo-lääkkeisiin voi jäädä pahaan koukkuun.

"sun"
    Vierailija

sanoisinko näin

olen sitä mieltä että jos ihminen tarvitsee näitä lääkkeitä rauhoittuakseen . niin joillekkin esim.miulle.toivoisin että minun ei tarvitsisi näitä rauhoittavia lääkkeitä käyttää. Mutta yksi kaunis päivä vain kaikki muuttui ja jouduin näihin turvautumaan. toivottavasti tämä menee ohi yhtä nopeasti kuin tulikin miun elämään.

"vieras"
    Vierailija
    Aivan mahtavaa tavaraa. Se rauhallisuuden tunne, joka näistä tulee, on todella autuas. En ihmettele yhtään, että jengi nappailee näitä viihdetarkoituksessa. Harmi, että koukkuun jäämisen riski on niin suuri. :/

nimetön vieras
    Vierailija

oxamin 15mg

Minä olen käyttänyt jo 8 vuotta 4 kertaa 15mg päivässä. Heti aamulla 2 tbl, ja keskipäivällä 2 tbl. Paniikkihäiriöön hyvä lääke xanorit tukena 2mg päivässä, ei ahista. Nuo mäkikuisma-kuusenkerkkä-joogat on sopivia niille, jotka eivät oikeasti lääkitystä tarvitse. Ei haittaa juurikaan autoilua viikon käytön jälkeen. Alussa hieman väsyttää, mutta ei ahdista ja sehän tässä on se tarkoitus. Vieroitusoireet aika minimaalisia, enemmän henkistä riippuvuutta.

Noi on about miedoimpia rauhottavia mitä on. Kymmenen kun ottaa niin olo vähän normalisoituu.

Pikavastaus Pikavastaus

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
Verkkopalvelu
Ilmoitushinnat ja mainosmuodot