Kannatatko monikulttuurisuutta

  • Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti
Mina kannatan - muutimme juuri muutama kuukausi sitten ja uusi asuinalue ja uudet koulut ovat etnisesti paljon rikkaammat kuin entinen paikkakunta. Olen tosi iloinen ja tyytyvainen siita etta lapsilla nyt paljon uusia ystavia jotka eivat ole vaan sita samaa massaa. Naapurusto myos. Minusta se on rikkaus tuntea ja olla tekemisissa eri etnista perua olevien ihmisten kanssa.
 
"vieras"
Mina kannatan - muutimme juuri muutama kuukausi sitten ja uusi asuinalue ja uudet koulut ovat etnisesti paljon rikkaammat kuin entinen paikkakunta. Olen tosi iloinen ja tyytyvainen siita etta lapsilla nyt paljon uusia ystavia jotka eivat ole vaan sita samaa massaa. Naapurusto myos. Minusta se on rikkaus tuntea ja olla tekemisissa eri etnista perua olevien ihmisten kanssa.
Paljon onnea vaan sinne ghettoon.
 
-
Mina kannatan - muutimme juuri muutama kuukausi sitten ja uusi asuinalue ja uudet koulut ovat etnisesti paljon rikkaammat kuin entinen paikkakunta. Olen tosi iloinen ja tyytyvainen siita etta lapsilla nyt paljon uusia ystavia jotka eivat ole vaan sita samaa massaa. Naapurusto myos. Minusta se on rikkaus tuntea ja olla tekemisissa eri etnista perua olevien ihmisten kanssa.
Muutitko Turkuun varissuolle??? :)
 
Kannatan siltä osin kun se toimii: ihmiset elävät sovussa keskenään. Paljonpa sillä silloin on väliä, minkä niminen ja näköinen naapuri on, jos kaikki on hyvin.

Ongelmien kasaantumista en ymmärrä, tai siis sitä että suljetaan silmät ja annetaan kaikenlaista tapahtua.
 
"oli karkki"
kannatan, tai riippuu tietty siitä miten monikulttuurisuuden määritelet. kannatan sitä että kaikki tottelee lakeja ja sääntöjä. kannatan sitä että ihmiset saavat halutessaan pitää oman kulttuurinsa tavat ja pukeutua kulttuurinsa mukaisest, kunhan tottelevat niitä lakeja. en kannata kulttuuriin perustuvaa rasismia, mutta en myöskään vaikenemista mahdollisista ongelmista.
 
Kysymys
Jos kannattaa monikulttuurisuutta, pitää myös hyväksyä että monikulttuurisuuden mukana tulee myös paljon negatiivisia asioita ja ilmiöitä. Itse olen pikkuhiljaa ruvennut miettimään onko Suomeen mitään järkeä ottaa sellaisia ihmisiä jotka eivät tule ikinä sopeutumaan länsimaiseen tasa-arvoiseen yhteiskuntaan.
 
Jos kannattaa monikulttuurisuutta, pitää myös hyväksyä että monikulttuurisuuden mukana tulee myös paljon negatiivisia asioita ja ilmiöitä. Itse olen pikkuhiljaa ruvennut miettimään onko Suomeen mitään järkeä ottaa sellaisia ihmisiä jotka eivät tule ikinä sopeutumaan länsimaiseen tasa-arvoiseen yhteiskuntaan.
Eli et osaa määritellä? Sitten tämä "keskustelu" on täysin turha,
 
Jos kannattaa monikulttuurisuutta, pitää myös hyväksyä että monikulttuurisuuden mukana tulee myös paljon negatiivisia asioita ja ilmiöitä. Itse olen pikkuhiljaa ruvennut miettimään onko Suomeen mitään järkeä ottaa sellaisia ihmisiä jotka eivät tule ikinä sopeutumaan länsimaiseen tasa-arvoiseen yhteiskuntaan.

Oliko alunperainen kysymys enemminkin maahanmuuttopoliittinen kysely - vai olitko aidosti kiinnostunut mielipiteista monikulttuurisista yhteiskunnista?
 
Kannatan kyllä että on monia erilaisia kulttuureja ja mahtuu niitä Suomenkin sisälle. Sen sijaan en kannata kulttuurirelativismia. Ihmisoikeudet ovat universaaleja ja ne tulisi turvata kaikille. Olen myös jonkin verran miettinyt kannattaisiko hieman katsoa millaisia ihmisiä tänne muuttaa ja minkälaiset edellytykset heillä on sopeutua siihen että suomalaisessa yhteiskunnassa arvostetaan ihmisoikeuksia ja niiden noudattamista turvataan lailla.
 
Kannatan. Me emme elä kuplassa, tynnyrissä, vaan osana tätä maapalloa. Haluan, että mulla on vapaus tulla ja mennä halutessani. Ja sen vastapainoksi ihmisillä pitää olla oikeus tulla Suomeen - mutta vapaata maahanmuuttoa en kyllä kannata, en usko että se tulisi koskaan toimimaan, tai olisi hyväksi kenellekään.

Ulkomaalaisten tekemiä rikoksia en hyväksy, sen enempää tai vähempää kuin suomalaistenkaan tekemiä. Enkä ole sitä mieltä, että meidän suomalaisten pitäisi muuttaa omia tapojamme tulokkaiden takia, tai sitä mieltä että tulijoiden pitäisi hylätä omat tapansa - kyllä tänne mahduu monenlaista tapaa rinnakkain. Kunhan sääntöjä ja lakeja noudatetaan.
 
[QUOTE="vieras";26368281]Sitähän se käytännössä on.[/QUOTE]

Murto-osa siitä on. Maahanmuutto terminä käsittää kaiken ulkomailta tulevan porukan. Osa heistä on pakolaisia. Siitäkin porukasta kaikki eivät jää lepäämään laakereillaan. Vai meinaatko, että tänne muuta vuosikymmen sitten saapunut vietnamilasväestö elelee edelleen meidän verorahoilla? Se, että joku nimeltämainitsematon ihmisryhmä ei nyt oikein meinaa sopeutua, ei tarkoita, että maahanmuutto ja monikultturisuus on kokonaisuudessaan perseestä.
 
  • Tykkää
Reactions: Valon pisara
Minusta on upeaa kun yliopistolla on muualtakin kuin Suomessa kotoisin olevia opettajia ja proffia.
Pidän siitä, kun lasten luokilla ja ystävissä on etnistä variaatiota.
Nautin siitä että suomalaiseenkin ruokakulttuuriin on tullut virikkeitä muualtakin maailmasta.
Samoin luen mielelläni monipuolista kirjallisuutta ja katselen ulkomaisiakin leffoja jne.
On monia monikulttuurisuuteen liittyviä asioita, joita arvostan kovasti.

:)
 
  • Tykkää
Reactions: Valon pisara
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26368353:
Murto-osa siitä on. Maahanmuutto terminä käsittää kaiken ulkomailta tulevan porukan. Osa heistä on pakolaisia. Siitäkin porukasta kaikki eivät jää lepäämään laakereillaan. Vai meinaatko, että tänne muuta vuosikymmen sitten saapunut vietnamilasväestö elelee edelleen meidän verorahoilla? Se, että joku nimeltämainitsematon ihmisryhmä ei nyt oikein meinaa sopeutua, ei tarkoita, että maahanmuutto ja monikultturisuus on kokonaisuudessaan perseestä.
80 prosenttia maahanmuutosta on työperätöntä. He tulevat yhteiskunnan eläteiksi ja veronmaksajat maksavat heidän elämisensä. Tämä yhdistettynä eläkepommiin on erittäin huono yhtälö. Mistä rahat tähän kaikkeen?
 
"vieras"
Minusta on upeaa kun yliopistolla on muualtakin kuin Suomessa kotoisin olevia opettajia ja proffia.
Pidän siitä, kun lasten luokilla ja ystävissä on etnistä variaatiota.
Nautin siitä että suomalaiseenkin ruokakulttuuriin on tullut virikkeitä muualtakin maailmasta.
Samoin luen mielelläni monipuolista kirjallisuutta ja katselen ulkomaisiakin leffoja jne.
On monia monikulttuurisuuteen liittyviä asioita, joita arvostan kovasti.

:)
Mutta kahta asiaa rantahurrit eivät hyväksy: suomenkieltä ja suomalaisia. Ei kelvannut Karjalan evakot suomenruotsalaisille ja åålantilaiset suorastaan vihaavat suomenkieltä.

Joka vuosi rantahurrit jakavat parhaalle rasistille Freudenthal-palkinnon. Siinä tiivistyy rantahurrien halveksunta suomalaisia kohtaan.
 
[QUOTE="vieras";26368399]80 prosenttia maahanmuutosta on työperätöntä. He tulevat yhteiskunnan eläteiksi ja veronmaksajat maksavat heidän elämisensä. Tämä yhdistettynä eläkepommiin on erittäin huono yhtälö. Mistä rahat tähän kaikkeen?[/QUOTE]

Taas kerran muistuttaisin, että turvapaikkahakemusten käsittelyajat ovat hyvin, hyvin pitkiä. Lisäsksi monikulttuurinen ohjaus on puutteellista, samoin maahanmuuttajien kielikoulutus. On osin suomalaisen järjestelmän vika, että kaikki maahanmuuttajat eivät integroidu nopeasti yhteiskuntaamme,

Lisäksi pyytäisin muistamaan, että osa maahanmuuttajista on sen lisäksi, että ovat joutuneet jättämään kotinsa ja näkemään sukulaistensa julmia kuolemia kokeneet itsekin vainoa ja jopa kidutusta. Sellaisesta toipuminen vie varmasti vuosia. Miksi siis hyväksyä suomalaisten sosiaalituilla eläminen, mutta ei turvapaikanhakijoiden?
 

Yhteistyössä