Kannatatko monikulttuurisuutta

  • Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti
??
[QUOTE="mä";26372447]En jos se tarkoittaa sitä että meidän kulttuurista poistetaan siihen kuuluvia perinteitä jottei vaan kukaan kokisi vääryyttä tai loukkaantuisi .
Meidän pitää kunnioittaa toisten tapoja ja kulttuuria mutta heridän pitää myös ymmärtää että meillä suomalaisilla on oma kulttuurimme ja perinteemme jotka haluamme myös säilyttää.[/QUOTE]

Tähän "meidän kulttuuriin" kuuluu myös monia hyvin erilaisia ihmisiä ja tapoja, joten olisi ensin ihan hyvä oppia sietämään sitä erilaisuutta myös suomalaisissa, eikö vain?
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";26372663]Siltä se on viime vuodet vaikuttanut, eikö sinusta?[/QUOTE]
Ei ole vaikuttanut. Ehkä sun kannattaisi ottaa ne suomisilmälasit vähäksi aikaa pois päästäsi ja katsella muutakin maailmaa?

Mä arvostaisin kyllä hyvin paljon eri kulttuurien rauhanomaista rinnakkaiseloa, pidän eri maiden ruokakulttuurista, taiteista, musiikista jne, mutta olen sen verran realisti, etten usko moisen ainakaan lähivuosina toteutuvan. Liian monet ihmiset kun eivät edes halua mitään rinnakkaiseloa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lilii lisänimetön
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26372679:
Tiedätkö mitä, tekisi taas vaihteeksi mieli haistattaa sinulle pitkät, koska sinä olet sellainen tyyppi että osaat mädättää hyvätkin keskustelut. Tyydyn olemaan hiljaa ja muistelemaan aikoja, jolloin asioista sai keskustella järkevästi.
Jos se on "keskustelun mädätystä", että kysyy ja odottaa kysymyksiin vastauksia, niin olkoon sitten niin. Nähtävästi mä kysyn liian vaikeita...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26372679:
Tiedätkö mitä, tekisi taas vaihteeksi mieli haistattaa sinulle pitkät, koska sinä olet sellainen tyyppi että osaat mädättää hyvätkin keskustelut. Tyydyn olemaan hiljaa ja muistelemaan aikoja, jolloin asioista sai keskustella järkevästi.
Lilii, sä olet saanut ihka oman stalkkerin. =) Tai onhan hän jo jonkin aikaa sua stalkannut.
 
"vieras"
Monikulttuurisuuden voi määritellä hyvin monella tavalla.
1900-luvun alun helsinki oli hyvinkin monikulttuurinen, eri tavalla vain kuin nykyisin.

Eikä mitään suomalaista kulttuuriakaan ole olemassa, se vaihtelee edelleen maakuntien ja sukujen välillä. Esimerkkinä vaikka tämänkin palstan jatkuvat riitelyketjut juhlaruuista, jouluperinteistä, sukujuhlien järjestämistavoista...
 
neekerit, islamilaiset yms raiskaavat, ympärileikkaavat, alistavat naisia eniten.
Olen kanssasi osittain samaa mieltä, mutta sitten kuitenkin täysin eri mieltä.
Se on totta, että islamistit alistavat naisia, ainakin suomalaisen mittapuun mukaan - ja noh, länsimaisen mittapuun mukaan.
Mainitsin kommentissani islam-uskoiset ja olen siitä samaa mieltä, että heidän Suomeen vastaanottamista olisi syytä suorittaa erittäin rajoitetusti - humalassa kadulla kulkeva nainen on islam-uskonnossa täysin eri asia, kuin länsimaisessa kulttuurissa ja uskonnossa. Tämän takia niitä raiskauksia yms. pahoinpitelyjä esiintyy islam-uskoisten keskuudessa.
Monesti he ovat myös niin "juurtuneita" omaan kulttuuriinsa ja omiin tapoihinsa, että he eivät enää opi länsimaiseen kulttuuriin - siksi monissa tapaukissa islamisteja on syytä välttää.
Kuitenkin siitä olen täysin eri mieltä, että mainitsemasi "neekerit" ovat automaattisesti naisten hyväksikäyttäjiä!
Ei kai se, että ihonväri on musta, tarkoita sitä, että automaattisesti alistaa naista? Sillä, minkä värinen iho on, ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miten toimii ja ajattelee - kasvatuksella ja etnisellä taustalla sen sijaan on.
Ihmisen ihonvärillä itsessään ei ole minkään kanssa yhtään mitään tekemistä - valitettavasti joillain vaan on erittäin vahvat ja rasistiset ennakkokäsitykset.
 
[QUOTE="vieras";26375630]Kyllä sillä nyt vaan on.[/QUOTE]

Jaa, että jos vauvasta asti samassa perheessä kasvatetaan valkoihoinen ja tummaihoinen ihminen, niin siitä tummaihoisesta tulee automaattisesti naistenraiskaaja, vain sen ihonvärin vuoksi?
Vaikka kasvatus ja periaatteet eivät viittaisi siihen mitenkään...?
Perustelepa mulle, miksi näin sinun mielestäsi on!
 
"vieras"
Jaa, että jos vauvasta asti samassa perheessä kasvatetaan valkoihoinen ja tummaihoinen ihminen, niin siitä tummaihoisesta tulee automaattisesti naistenraiskaaja, vain sen ihonvärin vuoksi?
Vaikka kasvatus ja periaatteet eivät viittaisi siihen mitenkään...?
Perustelepa mulle, miksi näin sinun mielestäsi on!
Missään en väittänyt "tummaihoisesta tulevan automaattisesti raiskaaja", se on ihan sun oma keksintösi. Kummia ennakkoluuloja sulla.

Geenit vaikuttavat myös siihen millaisia aikuisia lapsista tulee, ei yksinomaan kasvatus.
 
[QUOTE="vieras";26375745]Missään en väittänyt "tummaihoisesta tulevan automaattisesti raiskaaja", se on ihan sun oma keksintösi. Kummia ennakkoluuloja sulla.

Geenit vaikuttavat myös siihen millaisia aikuisia lapsista tulee, ei yksinomaan kasvatus.[/QUOTE]

Taas näitä harmaita trolleja, jotka tarttuvat jokaiseen sananparteen.
Ajattelin vain, kun puhuit naisten alistamisesta, että viittasit myös raiskauksiin.
Yleensähän sanotaan, notta "mokkakikkelit tulee ja raiskaa naiset" ja ajattelin, että tarkoitit tätä kategoriaa - olin näemmä väärässä.
Vaikuttaa geenit kyllä juu, mutta väitätkö, että jokaisella tummaihoisella on naisten alistusgeeni ?
 
"vieras"
Taas näitä harmaita trolleja, jotka tarttuvat jokaiseen sananparteen.
Ajattelin vain, kun puhuit naisten alistamisesta, että viittasit myös raiskauksiin.
Yleensähän sanotaan, notta "mokkakikkelit tulee ja raiskaa naiset" ja ajattelin, että tarkoitit tätä kategoriaa - olin näemmä väärässä.
Vaikuttaa geenit kyllä juu, mutta väitätkö, että jokaisella tummaihoisella on naisten alistusgeeni ?
Et sitten itse olisi väittänyt vastaan jos sun suuhun olisi syötetty samat sanat?

En tiedä mikä on alistusgeeni, mutta eräiden tutkimusten mukaan jopa useampi kymmenen prosenttia mustista miehistä MYÖNTÄÄ joskus raiskanneensa...
 
[QUOTE="vieras";26375959]Et sitten itse olisi väittänyt vastaan jos sun suuhun olisi syötetty samat sanat?

En tiedä mikä on alistusgeeni, mutta eräiden tutkimusten mukaan jopa useampi kymmenen prosenttia mustista miehistä MYÖNTÄÄ joskus raiskanneensa...[/QUOTE]

Olisiko linkkiä tähän "erääseen tutkimukseen" ? :)
 

Yhteistyössä