Meillä kekseliäitä (JA HALPOJA) itse tehtyjä + kierrätettyjä joululahjoja, vaikka oma kehu haiseekin

  • Viestiketjun aloittaja käsistään taitavat
  • Ensimmäinen viesti
käsistään taitavat
Anopille: Surautin vanhasta pellavaliinasta peflettejä :) joihin lapset painoivat kangasmaaleilla käden jälkiä.

Oma äiti ja isä: Lapset painoivat vanhoihin tyynyliinoihin käden jälkiä kangasmaaleilla.

ope 1 (jää vaavi lomalle): kokosin rauta langan avustuksella "himmelin" lasten virkkaamista naruista. värikästä on mukava vaavin katsella :)

ope 2: liimasin pikku kiviä viinipullon kylkeen (liotin + irrotin tietysti ensteks etiketit poikkee ) Hieno elementti esimerkiksi sisustuksessa, maljakkona tms.

kummitäti 1: sama ku edellä

kummitäti 2: sama ku edellä

kummisetä 1: sama ku edellä pienellä muunnoksella: Liimasin myös pistaasipähkinän kuoria kuvioiksi kivien kanssa. Mielenkiintoisen näköinen, mutta kauniimpi omamsta mielestä kivisenä vain.

kummitytölle 3 v.:Askartelin paperi nukkeja. Alku aatos peräisin lehdessä olleesta paperi nukesta, jonka leikkasin irti+liimasin paperille. Lapset piirtelivät sympaattisia vaatteita paperi nukelle. Tässä tärkeää että paperi nukke liimattu pahville.

Vielä lahjat väsäämättä parille ystäväperheelle, sukulaiselle ja kummilapselle :) Sekä kummille. Onneksi on vielä 1 kk aikaa :)

Lopuksi kysymys :Arvatkaa koko budjetti tähän menenssä??

Kangas maalit: n. 20 euroa , rautalanka n. 3 euroa, ja liima 1 e sekä pahvit 2 e. Ei paha :)
 
"noh"
pefletit ja tyynyliinat kivoja ideoita. mutta himmeli, kivipullot voi olla ettei sovikaan kaikkien makuun.. ja paperinuket lasten piirtämillä kuvilla on ehkä vähän kummallinen idea lahjaksi.
 
"joo"
vaikka kuinka halvalla saa, niin mitään roinaa en työntäis ihmisten nurkkiin. Ihan oikeasti roskaa.

Ihmisillä on niin paljon tavaraa, että jos ei mitään esim. astiastotoiveita voi täyttää, niin mielummin lahja, joka kuluu pois. tyyliin juotavaa, syötävää, kynttilä, kukka tms.
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ. ja Owl
Kai ne viinipullot on nyt edes täysiä?!?!

Kaikkee paskaa ihmiset kehtaa antaa LAHJAKSI! Ennemin jättäis antamatta kokonaan ku tunkis käytettyjä tyynyliinoja toisten nurkkiin joululahjana. Ziisus mitä järjen köyhyyttä.

Tän on pakko olla provo!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Owl ja Pinki
"joo"
Kai ne viinipullot on nyt edes täysiä?!?!

Kaikkee paskaa ihmiset kehtaa antaa LAHJAKSI! Ennemin jättäis antamatta kokonaan ku tunkis käytettyjä tyynyliinoja toisten nurkkiin joululahjana. Ziisus mitä järjen köyhyyttä.

Tän on pakko olla provo!!!
No ei varmana ollut täysiä. Ei noin pihi ihminen antaisi kellekään yhtään mitään, mistä voisi
olla toiselle hyötyä ja iloa.
 
vastaaja
Aloin miettiä, että ap ei voi olla tosissaan, mutta ehkä sitten kuitenkin on. Pefletti on hyvä idea, mutta miksi tyynyliina pitää olla käytetty? Kaikki epämääräiset maljakot on ihan kammottavia. Lasten askarteluja arvostaa isovanhemmat ja kummit, mutta heillekin lisäksi jotain muuta. Piparit, hillo, konvehdit tms. itse tehty vaikka sitten tuunatussa lasipurkissa olisi mun mielestä hyvä lahja, jos haluaa tehdä itse ja halvalla. Ei mitään koriste-esineitä.
 
ketjun aloittaja
[QUOTE="Tiiu";27590772]:O Voi kun ihanaa...

Mitä muuten itse tykkäisit tuollaisista "lahjoista"?[/QUOTE]

Tekee jotenkin pahaa lukea tiedän kaikkien kommentejja, mutta vastaan tähän nyt lopulta, kun minun mielestä lahjoissa aina ajatus tärkein, se että muistaa toista ja ajattelee. Sitten erikseen teidän huomautuksista, niin jos meillä kasapäin vanhoja valk. tyynyliinoja niin miksi uusia ostaisin. Ei ero ole niin suuri ja menevät kuitenkin omille vanhemmille, jotka eivät ole niin nöpönuukia. Tykkäisin itsekkin lahjoista esimerkiksi pikku kivillä koristeltuja viinipulloja voisin tehdä omaa kotiinkin. Tyhjinä pullot annan, koska mautonta antaa alkoholia esim opettajalle lahjaksi. Mullakin kävi mielessä tuon himmelin kohdalla tosin näyttäkö liian itse tehdyltä, MUTTA minun mielestä on OK jos lapsen lahja opelle näyttää itse tehdyltä. Ei kai ope odota tänä päivänä monen kympin muistamisia??
 
gsjpoj
joo kyllä minäkin suosittelisin ennemminkin tekemään jotain sellaista jonka voi syödä tai käyttää pois. Siis kynttilöitä, hilloja, nameja jne itsetehtynä. Toki lasten tekemät lahjat on sitten asia erikseen.. ja mummoille ja papoille voi antaa juurikin jonkun tuollaisen kädenjälki työn.

Nykyään ihmisillä on aika tarkka maku ja mitä tahansa koristekrääsääkään ei haluta nurkkiin pyörimään, olkoonkin kuinka käsityötä tai designia. Mä esim sain aalto teräsvadin yksi joulu ja siitä huolimatta se sai uuden kodin muualta heti. Vie turhaa tilaa, eikä ollu mun makuun varsinaisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Katylina ja SuzieQ.
ffgryery
Tekee jotenkin pahaa lukea tiedän kaikkien kommentejja, mutta vastaan tähän nyt lopulta, kun minun mielestä lahjoissa aina ajatus tärkein, se että muistaa toista ja ajattelee. Sitten erikseen teidän huomautuksista, niin jos meillä kasapäin vanhoja valk. tyynyliinoja niin miksi uusia ostaisin. Ei ero ole niin suuri ja menevät kuitenkin omille vanhemmille, jotka eivät ole niin nöpönuukia. Tykkäisin itsekkin lahjoista esimerkiksi pikku kivillä koristeltuja viinipulloja voisin tehdä omaa kotiinkin. Tyhjinä pullot annan, koska mautonta antaa alkoholia esim opettajalle lahjaksi. Mullakin kävi mielessä tuon himmelin kohdalla tosin näyttäkö liian itse tehdyltä, MUTTA minun mielestä on OK jos lapsen lahja opelle näyttää itse tehdyltä. Ei kai ope odota tänä päivänä monen kympin muistamisia??
niin tokihan sitä halutaan ajatella, että ajatus on tärkein. Mutta kannattaa myös miettiä että ketä sillä lahjalla on ajateltu. Jos lähtee siitä, että minä tykkään kierrätyksestä ja kauniista askarteluista...ja annan niitä, niin onko siinä ajateltu enemmän itseä kuin sitä varsinaista lahjan saajaa???
Mä esim kuulun niihin ihmisiin, että olen mieluummin ilman lahjaa (tai vaikkapa sitten rahat hyvätekeväisyyteen) kun otan sellaista tavaraa , tai askartelu tuotosta nurkkiini. Itse tehdyt kakut, hillot ym herkut sopisivat kyllä minullekkin sillä niitä ei tarvitse kotona kauaa katsella.
 
rietas
Itse tehty ja kierrätetty on minusta oikein hyvä lahja, mutta... en tiiä, jotenkin en hahmota ideaa siinä, että annetaan tyhjä viinipullo lahjaksi, olkoonkin että päälle on jotain liimattu. Hieman pidemmälle kierrätettyä ideaa toivoisin itse. Siis samaan tapaan kuin nuo pefletit. Tyhjä viinipullo kun nyt on edelleen tyhjä viinipullo.
 
vierass
Toivottavasti tunnet lahjansaajien mieltymykset hyvin... Minäkin periaatteessa arvostan itse tehtyjä lahjoja, mutta mielummin ihan ajatuksella tehtyjä juttuja, kuin "pääsinpäs mahdollisimman halvalla" -mielellä tehtyjä askarteluja. Esim. villasukkia, lapasia, kaitaliinoja ja poppanoita olen saanut lahjaksi ja ollut hyvin mielissäni.
 

Yhteistyössä