Meillä kekseliäitä (JA HALPOJA) itse tehtyjä + kierrätettyjä joululahjoja, vaikka oma kehu haiseekin

  • Viestiketjun aloittaja käsistään taitavat
  • Ensimmäinen viesti
vierass
Tuli vielä sellainen mieleen, että mustakin tyhjien, vaikkakin koristeltujen, viinipullojen lahjoittaminen on aika mautonta, mutta jos halvalla haluaa päästä, niin monet mehu- ja glögitiivisteet on pakattu lasipulloihin. Sellainen olisi ihan kiva saada koristeltunakin. :D
 
tääh
Karseita lahjoja, ei voi muuta sanoa...:( Halvalla pääset, juu, mutta miksi edes vaivautua kun lopputulos on roskaa? Ja viiniinkö rahat menivät, kun tyhjiä pulloja lojuu nurkissa koristeltavaksi asti useammalle läheiselle??
 
"vieras"
Joo ei nyt kyllä ole mennyt ihan putkeen. Ei nuo ole sellaisia ihania itsetehtyjä lahjoja vaan sellaisia, että on pitänyt saada mahdollisimman halvalla jotain krääsää tehtyä. Mielummin ei mitään lahjaa kun turhaa tavaraa nurkkiin lojumaan. Tee vaikka itse joulukortit, halvalla jotain muistamista kuitenkin.

Koriste-esineistäkin harva edes tykkää ja ne jotka tykkää on hyvin tarkkoja siitä minkälaiset koriste-esineet kyseessä. Itse en ikinä laittaisi mitään tyhjää viinipulloa esille. Ja vauvoille varsinkin halutaan ostaa hienoja tavaroita, sellaisia, jotka miellyttää omaa silmää. Eiköhän heillä ole jo vauvalle mobiili ja sinun menee valitettavasti varmaan suoraan roskiin.

Ihan kiva idea tehdä itse lahjat, mutta etsi neuvoja vaikka käsityöblogeista ja -lehdistä.
 
Pefletit oli kiva idea, varsinkin jos on nimikoitu.

Himmelityylinen kuulostaa aika vaaralliselta lapselle ja jos ei sovi opettajan tyyliin niin vähintäänkin käyttökelvoton.

Pullojen ideaa en ymmärrä, kuulostavat aika kamalilta. Siinä olisi itsetehty lahja, josta jopa minä olisin erittäin pettynyt.

Tyynyliinat on kiva idea, mutta itse olisin ostanut uudet.

Paperinuket voivat ollakin suosiossa, minä ainakin pienenä pidin kovasti. En sitten nykyajasta tiedä :)
 
huhheii
niistä pulloista on hyvä vetää johtopäätös, että antajana alkoholisti...jolla kaikki rahat menny viiniin...eli ei varaa ostaa joululahjoja tai puhumattakaan antaa täysinäistä pulloa kenellekkään toiselle..
 
niistä pulloista on hyvä vetää johtopäätös, että antajana alkoholisti...jolla kaikki rahat menny viiniin...eli ei varaa ostaa joululahjoja tai puhumattakaan antaa täysinäistä pulloa kenellekkään toiselle..
Kieltämättä ideat ja toteutuskin kuulostaa sille, että on pienissä promilleissa saatu loistava säästöidea läheisten lahjoissa... Onkohan ne kännissä tehtykin...
 
  • Tykkää
Reactions: vicy
Martta sucks
Te jotka ilkutte ootte varmaan niitä sikarikkaita jotka ostelette 110 lahjaa kakaroille. Joku on itse tehnyt jotain kivaa niin alatte heti haukkumaan. Sitäpaitsi AP on tehnyt lahjat omien kykyjensä mukaan katsos kun kaikki ei osaa kutoa(ihan mummomaista muutenkin) eikä kaikki osaa säilöä(sekin ihan outdated).Kaikki ei ole Marttaliiton jäseniä.
 
Niihin voi laittaa kukan kesällä tai pääsiäisenä virpomisoksan. Mies voi vaikka aattona kännissä kusta siihen! VINK VINK!
Kato kun en tajunnut. Ou dääm mä oon vienyt tyhjät viinipullot pullonpalautukseen. No nyt sitten vaan varastoimaan tyhjät pullot ja askartelemaan ensi vuonna koko suvulle "koriste-esineitä".
 
  • Tykkää
Reactions: Minskii
Te jotka ilkutte ootte varmaan niitä sikarikkaita jotka ostelette 110 lahjaa kakaroille. Joku on itse tehnyt jotain kivaa niin alatte heti haukkumaan. Sitäpaitsi AP on tehnyt lahjat omien kykyjensä mukaan katsos kun kaikki ei osaa kutoa(ihan mummomaista muutenkin) eikä kaikki osaa säilöä(sekin ihan outdated).Kaikki ei ole Marttaliiton jäseniä.
Juu, mä en osaa tehdä mitään :(
 
älä
Te jotka ilkutte ootte varmaan niitä sikarikkaita jotka ostelette 110 lahjaa kakaroille. Joku on itse tehnyt jotain kivaa niin alatte heti haukkumaan. Sitäpaitsi AP on tehnyt lahjat omien kykyjensä mukaan katsos kun kaikki ei osaa kutoa(ihan mummomaista muutenkin) eikä kaikki osaa säilöä(sekin ihan outdated).Kaikki ei ole Marttaliiton jäseniä.
no kyllähän tohon välimaastoon mahtuu esim. muutaman euron joulukahvipaketti, glögipullo.

Olemme kaikki käyneet sen verron kotsan tunneilla, että osaamme tehdä kahvikakun tai leipoa
piparit. vaikka ostetusta taikinasta. kakku sellofaaniin ja piparit parin euron lasipurkkiin ja punainen nauha ympäri,
niin avot.
 

Yhteistyössä