The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Hyvää, kaunista, ihanaa, lempeää, mahtavaa huomenta! Kävin jo asioilla ja mikä ylläri pikku ilopylläri odottaa mua taas tuulilasissa? Mikä? Rakkauskirje? Ei. Arpavoitto? Ei. Sakkolappu? Joo! Nyt mulla oli kiekko, mutta siinä koko tien pituisella parkkialueella on yksi! Yariksen kokoinen läntti johon ei saa pysäköidä. No se siitä. Eilen maksoin edellisen.. Tekis mieli jättää tuolle mun uudelle kaverille joku viesti tuulilasiin, kun sekin muisti minua jo toistamiseen. Joku vaikka "Haista VITTU kyylä runkkari" tai "tunge se ticketti perseeseen vitun runkkari" :heart:
 
Hyvää, kaunista, ihanaa, lempeää, mahtavaa huomenta! Kävin jo asioilla ja mikä ylläri pikku ilopylläri odottaa mua taas tuulilasissa? Mikä? Rakkauskirje? Ei. Arpavoitto? Ei. Sakkolappu? Joo! Nyt mulla oli kiekko, mutta siinä koko tien pituisella parkkialueella on yksi! Yariksen kokoinen läntti johon ei saa pysäköidä. No se siitä. Eilen maksoin edellisen.. Tekis mieli jättää tuolle mun uudelle kaverille joku viesti tuulilasiin, kun sekin muisti minua jo toistamiseen. Joku vaikka "Haista VITTU kyylä runkkari" tai "tunge se ticketti perseeseen vitun runkkari" :heart:
Mahtaako just sillä kohtaa olla esim. postin jakelupiste tms?

Itte sain viimeksi parkkisakon, kun ajopeli oli liitäntäpysäköintialueella, mut kaikki ruudut kun oli täynnä, niin piti jättää auto kymmenen muun jatkoksi alueen reunalle. Pysäköinti sallittu vain maalatuissa ruuduissa.
 
Hyvää, kaunista, ihanaa, lempeää, mahtavaa huomenta! Kävin jo asioilla ja mikä ylläri pikku ilopylläri odottaa mua taas tuulilasissa? Mikä? Rakkauskirje? Ei. Arpavoitto? Ei. Sakkolappu? Joo! Nyt mulla oli kiekko, mutta siinä koko tien pituisella parkkialueella on yksi! Yariksen kokoinen läntti johon ei saa pysäköidä. No se siitä. Eilen maksoin edellisen.. Tekis mieli jättää tuolle mun uudelle kaverille joku viesti tuulilasiin, kun sekin muisti minua jo toistamiseen. Joku vaikka "Haista VITTU kyylä runkkari" tai "tunge se ticketti perseeseen vitun runkkari" :heart:
Mä oon keränny vissiin kolme parkkisakkoa.. en vaan ikinä muista pitää kolikkoja mukana ja sit en jaksa kävästä rikkomassa rahaa :p
 
  • Tykkää
Reactions: (Laura)
Hei hämähäkki, käärme, lisko ihmiset ketjussa. Mikä pikku lisko tai sammakko mahtuu asumaan 60x45x50 terraarioon? Joku gekko? Lehtisammakko? Oliko muita? Tekis niiiiiin mieli, mutta en raski ostaa isompaa kämppää kun just ostin tuon. Siinä nyt tosin on se talvikko just nyt, mutta eipä tuo elä enää ensi kesää kun on jo 8kk nyt..
 
Hei hämähäkki, käärme, lisko ihmiset ketjussa. Mikä pikku lisko tai sammakko mahtuu asumaan 60x45x50 terraarioon? Joku gekko? Lehtisammakko? Oliko muita? Tekis niiiiiin mieli, mutta en raski ostaa isompaa kämppää kun just ostin tuon. Siinä nyt tosin on se talvikko just nyt, mutta eipä tuo elä enää ensi kesää kun on jo 8kk nyt..
Siihenhän menis joku kiva tarantula täysikasvuisena :xmas:

Lehtisammakot tykkää että niillä on vähän korkeampi terra kiipeilyä varten. Muttaesim joku kääpiögekko tai ohutvarvasgekko menis tuon kokoisessa. Ohutvarpaat on :heart:
 
Moro murut, mitäs ketjuun kuuluu ? Vähenettiin tänään työviikkoa kahteen pv vk:ssa näiden kipujen takia. Innostuin leipomaan korvapuusteja ja itselleni muutama voisilmäpulla.
 
Mitä kipuja siul on? :|
Mulla ajoittain selkä ja lantio kipuja, mitkä säteilee myös vasempaan jalkaan, sormet kipuilee ja jäykistyy päivittäin ja vasen olkapää on ollu sökönä toukokuusta asti. :(
Välillä vituttaa nämä kivut, mutta onneksinon hyviäkin päiviä. Fysiatri onneksi määräsi vahvempia kipulääkkeitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Goldie
:hug: halit taas kaikille niitä tarvitseville!!

Alettiin oikeesti miettimään sitä autonostoa. Mies laittoi pienen lainahakemuksen et jos sillä sais. Jonku kivan pikkuauton ku löytäis..:snotty:
Kyllähän autoja on kaupan. Mieti vaan se tarve huolella. Jos sen on tarkoitus olla ihan vaan kakkosauto/kauppakassi vailla aikomustakaan kuskata sillä lapsia tai tavaraa, niin tommoisia löytyy läjäpäin hinnat alkaen 500,-
Siin vaan kandee luopua ajatuksesta, et perheessä on sun ja mun auto, vaan perheessä on auto mis perhe kulkee, sekä auto millä yksi kulkee. Niit perheitä kun on turhan paljon, mis isä ajaa tuliterän turvallista farkkuvolvoa ja rouva kuskaa lapsia 80- luvun micralla.

Siin mielessä tommoinen alle tonnin kottero on ihan oikeesti relevantti ratkaisu, et jos siihen tulee vikaa, niin senkun työntää järveen ja ostaa toisen. Jos taas ostaa kymppitonnin kotteron velaksi, niin siihen voi huomenna tulla kolmen tonnin kansiremontti, eikä siin auta muu kuin pitää se velkainen auto ja repiä ne kolme tonnia jostain.

Just laitoin nettiautoon haun kriteereillä hinta max 1000,- katsastettu maaliskuun jälkeen, ajettu max 150t + kahdet renkaat, niin ilman aluerajausta löytyi 128 osumaa. Eiköhän noista jokunen ole sinunkin lähialueellasi, koska ei tommoista kannata kaukaa hakea. Ihan siistin näköistä Kaata, Eskorttia, Puntoa ihan tältä vuosituhannelta näytti olevan.
 
Useimpina päivinä lapsi on päivähoidossa alle neljätuntia ja pitkiä päiviä 8-9 tuntia on silloin tällöin. Koska tämä on epäsäännöllisen epäsäännöllistä, niin maksuissa ei tule alennusta.
Mutta, oikeinhan se on laskettu. Maksetaan iloisesti. Muistaakseni kaksi viikoa erukäteen pitäisi ilmoittaa poissaolot, jos aikoo saada jotain hyvitystä. Tähänkään ei kyetä, sillä vuorolistat tulee vikkoa ennen jakoon miehellä. Ja kauhee vaiva ja muistaminen ja ihan turhan takia.
Espoon kaupunki ei tunnetusti alennuksia jakele.
Vanha asia, mutta täällä eskarissa menee niin että jos on vain eskari ajan hoidossa niin niiltä päiviltä ei tarvitse maksaa hoitoa. Ja näitä päiviä ei tarvitse tietää etukäteen vaan voit aamulla ilmoittaa että haetaankin kahdeltatoista tai soittaa aamulla ettei tulla ollenkaan ja maksua ei peritä. Eli käytännössä vaikka täysi hoitomaksu olisi tuon reilut 200e niin käytännössä meillä ei sitä tarvinnut maksaa kertaakaan, koska juuri epäsäänöllisten työaikojen takia saimme näitä ilmaisia päiviä.
 
Terjens terjens :wave:!

Torstaindeereus on ehtinyt kääntymään jo ehtoopuolle kallevillelleen ja ainakin mun simmukoissa siintää niin tuikkien jo viikonloppu. Ehei, mittään niin erikoista ei ole tapahtumassa - mun tietääkseni saati muistaakseni - mutta onhan se aina yhtä juhlaa kun on viikon saanut selätetyksi ja viikonloppuna saa ellostella.

Pikkasen on olo kuin nutturahiprakkaisella :D - on nuo yöunoset olleet viime aikoina melkoisesti täynnänsä kananlentoja mutta näemmä tässä on toimintakykyisenä vähemmilläkin piehtaroimisilla.

Ja taas oli pakkasaamu :heart:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä