Miten saisi muutettua miesmakuaan?

  • Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
ärsyttää
Aina ihastun/rakastun/kiinnyn erittäin hankaliin miehiin, joiden elämä on epävakaata ja käytös muita kohtaan välinpitämätöntä.
Ei siis mitään pettämisiä, väkivaltaa tai valehtelua ei todellakaan, mutta sellaista yleistä levottomuutta ja epäluotettavuutta.
Sellaisia miehiä siis, joista ei ole luotettavaksi, lojaaliksi ja turvalliseksi kumppaniksi, vaan saattavat yhtäkkiä katoilla, olla vastaamatta puhelimeen jne.

Miten tästä pääsee pois? Olen ihastunut murrosikäisestä saakka oikeastaan vain noihin tietynlaisiin miehiin, enkä jaksa enää tällaista turvatonta ja epävarmaa suhde-elämää.
Miksi mä en vain ihastu niihin "peruspertteihin" joiden kanssa elämä on turvallisen vakaata?
Lisään vielä, että en ole ikinä kuvitellut voivani muuttaa ketään, eli mistään hoivasyndroomasta ei ole kyse. Mutta mistä?
Ärsyttää todella, kyllästyttää.
 
vierasa
Ensinnäkin voi yrittää tutkia itsenään tai terapian avulla sitä mistä tuo johtuu. Vähän vinksahtanuttahan tuo on.

Tai sitten voi vaan tietoisesti "kokeilla" niitä erilaisia, turvallisia miehiä. Mennä treffeille niiden kanssa vaikka ei heti kiinnostaisikaan ja katsoa alkaako kiinnostamaan kun tutustuu mieheen paremmin.
 
ärsyttää (ap)
Ensinnäkin voi yrittää tutkia itsenään tai terapian avulla sitä mistä tuo johtuu. Vähän vinksahtanuttahan tuo on.

Tai sitten voi vaan tietoisesti "kokeilla" niitä erilaisia, turvallisia miehiä. Mennä treffeille niiden kanssa vaikka ei heti kiinnostaisikaan ja katsoa alkaako kiinnostamaan kun tutustuu mieheen paremmin.
Olen yrittänyt kokeilla niitä tavallisiakin, mutta ei niistä ole tullut mitään enkä ole kiintynyt noihin miehiin ollenkaan, vaikka ihan mukavia tapauksia on olleetkin ja edelleen välillä ollaan tekemisissä.

Itseni tutkiskelua olen harrastanut ja jälleen -taas kerran- harrastan paraikaa, mutta en ole päässyt oikein puusta pitkälle.
Oisko kenelläkään mitään ideoita, mistä tällainen mahdollisesti johtuu? Ja miten tällaista hoitaa vai voiko edes?
Terapiaan tuntuisi vähän typerältä mennä "miesasioiden" vuoksi, mutta kyllähän suhde-elämä toisaalta aika paljon vaikuttaa ihan kaikkeen.
 
vierasa
Terapiaan kannattaa todellakin mennä, jos parisuhdeasiat on huonosti. Pienemmästäkin ongelmasta voi mennä terapiaan, jopa ihan ilman ongelmaa.

Ehkä pidät tavallista elämää tylsänä ja kaipaat siihen jännitystä? Ehkä haluat kuitenkin pelastaa miehen? Minkälainen isäsi oli ja minkälainen suhde sinulla oli isääsi?

Oletko kokeillut sellaisia miehiä, jotka ovat tasaisia ja turvallisia, mutta joissa on kuitenkin jotain pahan pojan piirteitä? Esimerkiksi vaikka mies, joka soittaa rockbändissä ja on tatuoitu. Tai moottoripyöräilyä harrastava mies.
 
ärsyttää (ap)
Terapiaan kannattaa todellakin mennä, jos parisuhdeasiat on huonosti. Pienemmästäkin ongelmasta voi mennä terapiaan, jopa ihan ilman ongelmaa.

Ehkä pidät tavallista elämää tylsänä ja kaipaat siihen jännitystä? Ehkä haluat kuitenkin pelastaa miehen? Minkälainen isäsi oli ja minkälainen suhde sinulla oli isääsi?

Oletko kokeillut sellaisia miehiä, jotka ovat tasaisia ja turvallisia, mutta joissa on kuitenkin jotain pahan pojan piirteitä? Esimerkiksi vaikka mies, joka soittaa rockbändissä ja on tatuoitu. Tai moottoripyöräilyä harrastava mies.
Joo, mun täytyy miettiä tota terapiaa. Tää asia rupeaa oikeasti korventaan mun nahkoja jo siihen malliin, etten enää jaksa muuta elämää.
Ja vaikuttaahan mun surkeaakin surkeammat miesmieltymykset ihan kaikkeen ja muihinkin ihmisiin, mm. lapseeni.

En osaa sanoa tuosta jännityshakuisuudesta, kun kuitenkin kaipaan sitä tavallista ja tylsää elämää ja mun elämä muuten onkin pitkälti samaa, aika tylsää arkea.
Pelastusteoriaan en usko, sillä olen todella pessimistinen ja kyyninen miesten suhteen jo heti tutustuessa johonkin, eli muuttumiseen/pelastumiseen en usko ollenkaan.

Oma isäni on minulle todella läheinen ja rakas, meillä on samanlainen huumorintaju ja aina ollut hyviä keskusteluita ym. Meillä siis synkkaa tosi hyvin, on aina synkannut.
En tosin ole ikinä nähnyt häntä kovin usein, sillä hän matkustaa paljon eikä ollut kotona juuri koskaan.

Mun miehet on pääosin olleet kulisseiltaan tavallisia, eli käyvät töissä, ei ole tatuointeja eikä erikoisempia harrastuksia, mutta toi luonne etäisyyksineen ja epävakauksineen on kaikilla sama - ja useilla päihdeongelmia lisäksi.
 
ärsyttää (ap)
[QUOTE="noh";29698595]Miesmakua et voi muuttaa sen enempää kuin seksuaalista suuntautumista. Voit sen sijaan oppia itsenäiseksi niin että pärjäät ilman tylsän luotettavaa miestä.[/QUOTE]

Häh?

Itsenäisenähän mä olen aina pärjännyt... Vähän pakkokin, kun miesmaku on mikä on eikä tukea sieltä suunnasta tule. :D
 
"noh"
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää (ap);29698607:
Itsenäisenähän mä olen aina pärjännyt... Vähän pakkokin, kun miesmaku on mikä on eikä tukea sieltä suunnasta tule. :D
Sittenhän asia kunnossa? Elät yksin ja panet niitä kivoja miehiä silloin kun ovat tavoitettavissa..
 
ärsyttää (ap)
[QUOTE="noh";29698611]Sittenhän asia kunnossa? Elät yksin ja panet niitä kivoja miehiä silloin kun ovat tavoitettavissa..[/QUOTE]

On siinä se ongelma, että mä kiinnyn niihin miehiin. Enkä mä haluaisi koko elämääni yksin vain olla.
Seksiäkin haluaisin vaikkapa viisi kertaa viikossa eikä vaan joskus, kun välinpitämättömälle sattuu sopimaan.
 
sfsddfbdfbdb
Miesmakua on todella vaikea muuttaa, koska valinta on alitajuinen. Kyse on tuttuudesta eli siitä, millaisen käytöksen ihminen alitajuisesti yhdistää rakkauteen. Isäsi ei ollut koskaan kotona joten olet oppinut yhdistämään rakkauden sellaiseen käytökseen eli tietynlaiseen välinpitämättömyyteen sinun suhteesi.
 
ärsyttää (ap)
Miesmakua on todella vaikea muuttaa, koska valinta on alitajuinen. Kyse on tuttuudesta eli siitä, millaisen käytöksen ihminen alitajuisesti yhdistää rakkauteen. Isäsi ei ollut koskaan kotona joten olet oppinut yhdistämään rakkauden sellaiseen käytökseen eli tietynlaiseen välinpitämättömyyteen sinun suhteesi.
Eli kohtaloni on sinetöity. :D Kuinka kivaa. Noh, ei kai se auta kuin tyytyä kohtaloonsa.
Hemmetin ärsyttäväähän tää on.
 
Ehkä sun vaan tarttis alkaa arvostaa itteäs enemmän. Selkeästi et anna ittelles lupaa voida hyvin, jos ikävien miesten kanssa hengaat. Peruspenttikään tuskin tylsä on, kun oppii tunteman paremmin. Se, että tulisit kohdelluksi tasaveroisena kumppanina ilman jatkuvia pettymyksiä on oikeutes. Onko toi nyt sitte niitä tunnelukkoja, että mahdollistat oman kipus, kun oot manipuloinu ittes luulemaan, että muunlainen mies on tylsä, vaikka luultavammin katot ettet ite ansaitse onnea.
 
Psykologiaa
Ehkä olisi itsetutkiskelun paikka? Kysy itseltäsi rohkeasti ; etsitkö epämääräisillä miessuhteilla elämääsi sisältöä ja jännittävää nautintoa? Oletko koukussa ihastumisen tunteeseen, vaikka mies olisi väärä/huono? Vai onko sinulla syvempiä itsetunto-ongelmia; miksi et halua tasa-vertoista miestä? Haluatko päteä suhteessa, ja olla parempi kuin miehesi, siksi valitset ns. huonomman miehen mitä oikeasti ansaitsisit? Vai uskotko sisimmässäsi ettet ansaitse kunnollista miestä?

Joku syy sillä on, että valitset jatkuvasti samantyyppisen miehen. Perustuuko ihastumiset seksuaaliseen vetovoimaan, vai miksi et voi vastustaa ns.epäluotettavia miehiä?
 
"mies1"
Ehkä olisi itsetutkiskelun paikka? Kysy itseltäsi rohkeasti ; etsitkö epämääräisillä miessuhteilla elämääsi sisältöä ja jännittävää nautintoa? Oletko koukussa ihastumisen tunteeseen, vaikka mies olisi väärä/huono? Vai onko sinulla syvempiä itsetunto-ongelmia; miksi et halua tasa-vertoista miestä? Haluatko päteä suhteessa, ja olla parempi kuin miehesi, siksi valitset ns. huonomman miehen mitä oikeasti ansaitsisit? Vai uskotko sisimmässäsi ettet ansaitse kunnollista miestä?

Joku syy sillä on, että valitset jatkuvasti samantyyppisen miehen. Perustuuko ihastumiset seksuaaliseen vetovoimaan, vai miksi et voi vastustaa ns.epäluotettavia miehiä?
Musta vähän heikkoa psykologiaa oli toi. Nimittäin eikös samasta naisesta voi löytyä sekä jännittävää nautintoa että järkevää sisältöä? Täälläkin esiintyy kantoja, jossa nainen voi olla vain jalat maassa tai bimbo. Ei kai naiset kuitenkaan ole näin yksinkertaisia?

Tasavertoisuus ei liity itsetuntoon kyllä millään tavoin. Esimerkiksi minulla ei ole itsetunto hukassa, mutta en minä silti etsi naista, joka on kuin viivottimella vedetty samaksi minun kanssani esimerkiksi käyttäytymiseltään. Tässäkin taitaa olla sävyeroja välillä "narussa perässävedettävä nukke" ja "vahva, miehen haastava nainen".
 
"mies1"
Mut ehkä miehellä tuo jännittävä nautinto tulee juuri naisen olemuksesta, kun taas naisella se tulee miehen "vaarallisuudesta". Ja toi vaarallisuus voi ollakin kyseenalaista överinä, aivan kuten ainakin mulla viiden cm pakkeli, piikkikorot ja minihame on jo överiä naisnautintoa.

Eli pitäis ehkä etsiä niitä sopivan vaarallisia - kyllähän sama mies voi olla esim. rauhallinen ja silti "haasteellinen", tai kiltti ja silti "tuhma".
 
penaalin_tylsin_kynä
Täällä kohtalotoverisi, Ap. Juuri noin mä toimin, vaikka tiedostan sen itsekin. Vaikka järki sanoo muuta niin sydän sanoo muuta. Ja tällä hetkellä olen sellaisen kanssa kihloissa, menossa naimisiin myös ja aika jo varattu. Kirjoituksesi olisi voinut olla ns. omasta kynästäni, ja aloin miettimään että mitä hittoa mä ölen tekemässä, sama varmaan kuin hakkais tätä tyhmää päätä seinään.... ;)
 
vieeras
Alkuperäinen kirjoittaja penaalin_tylsin_kynä;29699200:
Täällä kohtalotoverisi, Ap. Juuri noin mä toimin, vaikka tiedostan sen itsekin. Vaikka järki sanoo muuta niin sydän sanoo muuta. Ja tällä hetkellä olen sellaisen kanssa kihloissa, menossa naimisiin myös ja aika jo varattu. Kirjoituksesi olisi voinut olla ns. omasta kynästäni, ja aloin miettimään että mitä hittoa mä ölen tekemässä, sama varmaan kuin hakkais tätä tyhmää päätä seinään.... ;)
Toi kyllä vaikuttaa erityisen tyhmältä.. Varo! Saako kysyä miksi olet menossa naimisiin epäluotettavan tai vaarallisen miehen kanssa? Ja vielä tiedostat sen.Huh!
 
"mies1"
Toi on toki sinänsä jännä että fraasinkin mukaan Suomessa naiset rakastuvat niihin renttuihin. Ehkä täällä miehen itsenäisyys on niin ihailtu asia. Kun taas Keski-Euroopassa oleskeluni perusteella siellä miehen kohteliaisuus ja lojaalius on todella tavoiteltua ja charmikasta, samoin lienee Itä-Euroopassa ja Aasiassa.

Meiltä puuttuu kulttuuri, jossa miehet liehittelevät naisia. Enemmänkin on ollut tyypillistä, että mies on mettällä ja nainen häärää kotona. Nää mallit tulee kotoa ja omista varhaiskokemuksista myös sekä siitä millainen isä on ollut. Esimerkiksi minun isäni on tosi huolehtivainen, lojaali ja tunteellinen, mutta samaan aikaan auktoriteetti. Kyllä se on vaikuttanut minuunkin. Ehkä nyky-Suomessa on vähemmän tällaisia miehiä vaan vain joko "nössöjä" tai "riippumattomia/koviksia".
 
"hmm"
[QUOTE="mies1";29699141]Esimerkiksi minulla ei ole itsetunto hukassa, mutta en minä silti etsi naista, joka on kuin viivottimella vedetty samaksi minun kanssani esimerkiksi käyttäytymiseltään. [/QUOTE]

Eikö sellainen nainen päinvastoin olisi äärimmäisen ärsyttävä, jos moinen jossain olisi oikeasti olemassa? :whistle: Vastakohdat kuulemma täydentävät toisiaan.
 
"mies1"
[QUOTE="hmm";29699255]Eikö sellainen nainen päinvastoin olisi äärimmäisen ärsyttävä, jos moinen jossain olisi oikeasti olemassa? :whistle: Vastakohdat kuulemma täydentävät toisiaan.[/QUOTE]

Musta naisessa täytyy olla yhtä aikaa sekä samaa kuin minussa että eriä kuin minussa. Tähän viittasin tolla "perässä vetäminen" vs. "äijä nro 2". Ja myönnetään sekin että minä edustan selvästi enemmän ääripäistä keskieurooppalaista miestä kuin kesyttämättömissä olevaa metsien äijämiestä. :) Siksi olisi vielä absurdimpaa jos nainen olisi suhteen äijä. Ainakaan ei ole vielä koskaan sellainen nainen kiinnostanut.
 
"mies1"
Onkin muuten jännä kun monessa suomalaismiehessä on kova ulkokuori mutta pehmoinen sisällys, kun taas minussa on ainakin puolipehmoinen - ei silti kovin naismainen - ulkokuori mutta kova sisällys. Mitä enemmän mua haastaa, sen kovemmaksi tulen. Mutta lähtöjään asennoidun aika lempeästi ja ystävällisesti sekä avoimesti toisiin ihmisiin ja naisiin. Välillä naisten varautuneisuus toki tuottaa vaikeuksia.
 
Lähettäjäinliitto Oy
Onnellisuus ei ainai löydy sieltä, missä aita on matalin.
Opetelkaa ymmärtämään että se rumempi, hiljaisempi ja köyhempi mies saattaa oikeasti olla se joka takaa sinulle paremman elämän.

Pinnallisuus ajaa naiset näihin järjenvastaisiin suhteisiin.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
"mies1"
Alkuperäinen kirjoittaja Lähettäjäinliitto Oy;29699342:
Onnellisuus ei ainai löydy sieltä, missä aita on matalin.
Opetelkaa ymmärtämään että se rumempi, hiljaisempi ja köyhempi mies saattaa oikeasti olla se joka takaa sinulle paremman elämän.

Pinnallisuus ajaa naiset näihin järjenvastaisiin suhteisiin.
Olet jäljillä, tosin musta nainen ei katso yhtä paljon ulkonäköä kuin mies.

Mutta näin miehelle tärkeää on molempien puolien tasapaino naisessa eli olemus ja luonne. Ainakaan ennen kuin olen vanhus en aio seurustella vaatimattoman mutta kultaisen naisen kanssa vaan toivoisin naiseni olevan yhtä aikaa viehättävä olemukselta JA hieno luonne.
 
hoop
Minkälainen sä itse olet? PerusTerttu vai Hunsvotti?

Monasti näkee miten sillä kumppanivalinnalla yritetään "paikata" niitä ominaisuuksia jotka koetaan itsestään puuttuvan, eli hissukka haluaa puheliaan, kiltti tyttö sen pahan pojan jne.

Tavallaan ajatellaan että pääsee ainakin osalliseksi siihen elämäntyyliin, ehkä oppii itsekin uutta ja saa ainakin sen palasen siitä jännityksestä, tai luonteenpiirteestä, tai mitä sitten kokeekaan itsestään puuttuvan.

Pelkäätkö sä että sä olet vain PerusTerttu, tavallinen, harmaa, massaan uppoava? Rehti,reilu ja kunnollinen mutta tavallinen?
 

Yhteistyössä