Mikä estää alatiesynnytyksen? Miten saada sektio?

  • Viestiketjun aloittaja VierasSSS
  • Ensimmäinen viesti
VierasSSS
Pelkopolilla ei oteta lainkaan tosissaan ja en ole synnyttämässä alakautta, mieluummin kuolen.
Estääkö vaikka joku luunmurtuma (lonkka?) alatiesynnytyksen ja olisi pakko tehdä sektio?
Tai onko mahdollista saada lapsi kääntymään perätilaan?

Tulen hulluksi.
Rv36 ja pelottaa, kokemus on sekä alatiesynnytyksestä että sektiosta, tiedän siis mitä pelkään.
 
storm
Kyllä sen sektion pitäisi saada jos pelkää alatiesynnytystä. Sitä voi vaatia. Ketään ei voi pakottaa synnyttämään alakautta. En tiedä sitten miten käytännössä mutta teoriassa asia on noin, ja noin sen pitäisi mennä.
 
VierasSSS
[QUOTE="V ieras";29823138]
Miksi ihmeessä olet taas raskaana jos et kerran halua synnyttää?![/QUOTE]

Hyvä kysymys, siksi että halusin vielä lapsen mutta tyhmähän olin.
 
"kääkkä"
Onko näissä pelkopoleissa jotain kaupunkikohtaisia eroja? Mulla nimittäin se riitti, että puhuin neuvolassa sektiosta ja pelkopolin kätilön kanssa vaan puhuin puhelimessa ja sitten mulle järjestettiin yksi käynti sinne polille. Ja tällä käynnillä sovittiin se sektio. Ei mua painostettu tai en kokenut ettei kukaan olisi ottanut tosissaan. Päin vastoin oikein korostivat, että kyllä sen sektion saa, jos ei mieli muutu. Tämä naistenklinikalla.
 
vierass
Minä sain sektion synnytyspelon vuoksi. Minulla on takana kaksi synnytystä joissa ei kipulääkkeitä ole keretty antaa. Pelkopolilla kävin useamman kerran mutta ei auttanut pelkoon. Kun edelleen olin sektion kannalla, aloitettiin pompottelu sellaisille lääkäreille juttelemaan jotka eivät edes asiaa voineet päättää. Olin aivan paniikissa ja yöunetkin menivät, se taisi ratkaista homman ja rv 36 sain varmistuksen sektiosta. Enempää lapsia meille ei tule, joten sektiosta ei seuraaviin synnytyksiinkään ole vaikutusta.
 
"Kas"
Miksi ihmeessä, oikeasti, halusit vielä yhden lapsen jos sun mielestä synnyttäminen on pelkkää perseen repeämistä ja monen viikon vuodelepo murtuneen lonkan ja leikkaushaavan kanssa on suorastaan palkinto alatiesynnytykseen verrattuna? Se perseen repeäminen parantuu nopeammin kuin murtunut lonkka. Ja en nyt todella usko että olisit niin idiootti että tietentahtoen murtaisit itseltäsi luita, mutta näin teoreettisesti ajattelin em. asiaa. Hoh hoijjaa.
 
"Tiksu"
Odotin perätilassa olevaa vauvaa 2009, lantioni kuvattiin ja se oli hiukan liian ahdas perätilasynnytykseen. Nykysin kuulemma perätilavauvatkin pyritään synnyttämään alakautta.
 
"V ieras"
Minä sain sektion synnytyspelon vuoksi. Minulla on takana kaksi synnytystä joissa ei kipulääkkeitä ole keretty antaa. Pelkopolilla kävin useamman kerran mutta ei auttanut pelkoon. Kun edelleen olin sektion kannalla, aloitettiin pompottelu sellaisille lääkäreille juttelemaan jotka eivät edes asiaa voineet päättää. Olin aivan paniikissa ja yöunetkin menivät, se taisi ratkaista homman ja rv 36 sain varmistuksen sektiosta. Enempää lapsia meille ei tule, joten sektiosta ei seuraaviin synnytyksiinkään ole vaikutusta.
Hmm, monet synnyttää ihan omasta tahdostaan ilman kivunlievitystä. Ja sehän onkin se normaali tapa.

Mietin vain, että miten tuossa tapauksessa syntyy synnytyspelko?
 
"kääkkä"
Ihmiset haluaa eri asioita. Kyllä mulla oli ne sektion mahdolliset komplikaatiot ja muut riskit tiedossa ennen sitä. Ja niistä puhuminen polilla varmasti edesauttoi sen sektion saamista. Minulle tuo oli helppo ja miellyttävä vaihtoehto. Toista mukulaa ei ole tulossa. Olisin ollut vaikka valmis maksamaan tuosta operaatiosta.
 
yksikätinen kirjoittaja :D
olen monta kertaa ihmetellyt että mikä ihmeen pelko sektio :O Jos teitä pelottaa uusi asia niin ettekö tosiaan kokeile sitä ikinä?
Jos teillä on pelko eksyä, huono suuntavaisto niin pysytkö kotona vai opetteletko vaikka ystävän kera sitä suuntavaistoasi kartuttamaan.
Jos pelottaa olla laivalla, pelkäät laivan uppoamista niin et mene ikinä laivalle vai?
Jos on hammaslääkäri pelko annat hampaasi mielummin tippua kuin menet hammaslääkäriin ja pyydät diabamia esilääkkeenä vaan
alat heti kiljumaan kokeilematta edes lääkettä että ei ei eiii minut pitää nukuttaa.

Ymmärrän kyllä että joillakin voi olla oikeasti oikea pelko (ehkä edellinen synnytys mennyt toaalsen pieleen, näitä välillä sattuu valitettavasti sellaista se vaan on)
mutta sitä en ymmärrä että nykyään (liekö muotia)
jo ensisynnyttäjäkin huutaa neuvolan ovelta heti että haluan sektion en muuten synnytä :D
Mitenhän luulitte sen muksun tulevan mahastanne jos kerran se on alulle pitänyt panna :D
Oikeastiko kuvittelette että sektion saadessa ette joudu kipua kärsimään?
Naps vaan ja lapsi sylissä :D
Kipuko se on mikä pelottaa?
Siihen on kuulkaa aika hyvät lääkkeet ja itse tilanne synnytys siis vaikuttaa kaikin puolin rankemmalta katseltuna jostain filmiltä kuin se oikeastaan on.

Ottakaa enemmän selkoa niistä kipulääke ym vaihtoehdoista, jollakin auttaa jopa pelkkä opeteltu rentoutuminen ja joillakin akupunktiopisteiden hierominen kun toinen taas oikesasti tarvitseekin sitä lääkettä mutta lopussa kiitos seisoo kun huomaa parantuvansakin nopeammin siitä alatiesynnytyksestä kuin sektioista.

Ottakaa selkoa kuinka kauan ja kuinka rankka operaatio se sektio on jo sisuskaluillesi vs alatiesynnytys ;)
 
VierasSSS
Toivuin sektiosta huomattavasti nopeammin kuin alatiesynnytyksestä, varsinkin henkisesti. Ajatuskin alatiesynnytyksestä tuntuu aivan mahdottomalta, pahemmalta vaan mitä lähemmäs laskettu aika tulee. Ja totesin jo olleeni tyhmä kun raskaaksi vielä hankkiuduin, ettei tarvii enää lyödä lyötyä.
Ja kyllä, maksaisin vaikka todelliset kustannukset tuplana että sen sektion saisin mutta kun ei, pelkopolikäynneistä tuli vaan isompi pelko!
 
UuuS
Sektioi itse itsesi :D Nappase samalla munanjohtimet poikki ettet vaan lisäänny jatkossa :D Tai käännä se vauva itse perätilaan, tosin siinä saattaa vauvalta henki mennä mutta eipähän tarvi synnyttää :D
 
"kääkkä"
En joutunut kipua kärsimään. Minun kohdalla kaukana rankasta. Mutta miten takaat sen, että niitä kolmannen ja neljännen asteen repeämiä ei tule? Ne ovat poikkeuksia tiedän, suurin osa synnytyksistä menee ihan fine. Mutta omalle kohdalle sattuessa se ei paljon lohduta, että olet se harvinainen poikkeus. Mä en halunnut edes kokeilla sitä, lue vaikka tosta alla olevasta vanhasta ketjusta kokemuksia. Suurin osa niistä postiivisia, mutta ei varmasti noi ulosteenpidättelyongelmat ja yli 60 tikin repeämiset naurata. Ja mä kyllä tiedän etukäteen monia muitakin asioita, joita en halua kokeilla, en tarvitse kaikesta sitä omaa kokemuspohjaista tietoa.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2237982-synnytys-ja-synnytysvauriot/
 
VierasSSS
Alkuperäinen kirjoittaja yksikätinen kirjoittaja :D;29823220:
olen monta kertaa ihmetellyt että mikä ihmeen pelko sektio :O Jos teitä pelottaa uusi asia niin ettekö tosiaan kokeile sitä ikinä?
Jos teillä on pelko eksyä, huono suuntavaisto niin pysytkö kotona vai opetteletko vaikka ystävän kera sitä suuntavaistoasi kartuttamaan.
Jos pelottaa olla laivalla, pelkäät laivan uppoamista niin et mene ikinä laivalle vai?
Jos on hammaslääkäri pelko annat hampaasi mielummin tippua kuin menet hammaslääkäriin ja pyydät diabamia esilääkkeenä vaan
alat heti kiljumaan kokeilematta edes lääkettä että ei ei eiii minut pitää nukuttaa.

Ymmärrän kyllä että joillakin voi olla oikeasti oikea pelko (ehkä edellinen synnytys mennyt toaalsen pieleen, näitä välillä sattuu valitettavasti sellaista se vaan on)
mutta sitä en ymmärrä että nykyään (liekö muotia)
jo ensisynnyttäjäkin huutaa neuvolan ovelta heti että haluan sektion en muuten synnytä :D
Mitenhän luulitte sen muksun tulevan mahastanne jos kerran se on alulle pitänyt panna :D
Oikeastiko kuvittelette että sektion saadessa ette joudu kipua kärsimään?
Naps vaan ja lapsi sylissä :D
Kipuko se on mikä pelottaa?
Siihen on kuulkaa aika hyvät lääkkeet ja itse tilanne synnytys siis vaikuttaa kaikin puolin rankemmalta katseltuna jostain filmiltä kuin se oikeastaan on.

Ottakaa enemmän selkoa niistä kipulääke ym vaihtoehdoista, jollakin auttaa jopa pelkkä opeteltu rentoutuminen ja joillakin akupunktiopisteiden hierominen kun toinen taas oikesasti tarvitseekin sitä lääkettä mutta lopussa kiitos seisoo kun huomaa parantuvansakin nopeammin siitä alatiesynnytyksestä kuin sektioista.

Ottakaa selkoa kuinka kauan ja kuinka rankka operaatio se sektio on jo sisuskaluillesi vs alatiesynnytys ;)
Kuulostat yhtä utopistiselta kuin pelkopolin lääkäri. Jos tosissaan syystä pelkää niin tietoisku kipulääkityksestä (joka fakta mulla jo on hallussa + ne puudutteet yms. eivät aikaisemminkaan toimineet luvatusti) ei todellakaan auta paskan vertaa.
Ja siis taustalla kaamea alatiesynnytys, kuin myös se (kiireellinen) sektio. Miten edes saisin itseni motivoitua alatiesynnytykseen kun tiedän helpommankin vaihtoehdon? Niin itse toimenpiteenä kuin toipumisen kannalta.
 
VierasSSS
Sektioi itse itsesi :D Nappase samalla munanjohtimet poikki ettet vaan lisäänny jatkossa :D Tai käännä se vauva itse perätilaan, tosin siinä saattaa vauvalta henki mennä mutta eipähän tarvi synnyttää :D
Jos sen sektion saisin niin ehdottomasti haluaisin samalla piuhat poikki, tai vielä parempi jos vaikka poistaisivat koko kohdun!

Viimeinen lauseesi olikin sen verran asiaton etten viitsi edes kommentoida.
 
"V ieras"
Et voi tietää, millainen synnytys nyt olisi edessä. Ehkä jopa todella helppo.

Ja sillä synnytyskivulla on tarkoituksensa. Siinä vaiheessa jos kroppa on pumpattu tunnottomaksi, niin pahimmassa tapauksessa pitkittää synnytystä ja lisää repeämiä.
 

Yhteistyössä