Raskaana oleva "känniläisten" seurassa?

  • Viestiketjun aloittaja AnonymiThinker
  • Ensimmäinen viesti
AnonymiThinker
Aloin tässä miettimään että onko se todella väärin ottaa pari kaljaa seurueessa kotosalla, jos siellä on myös raskaana oleva? Viikonloppuna kävi noin että tuli juotua muutaman kaverin kanssa itsensä pieneen känniin ja raskaana oleva oli aivan raivoissaan. Kyse ei ollut mistään kunnon dokailusta..Otettiin vaan ehkä 6 kaljaa ja "parannettiin maailmaa" juteltiin ym. Aikaisemmin sanoi asian olevan ok, mutta käytös osoitti kyllä aivan muuta. Raskaana tämä ystävä on 2 kuukaudella. Olenko nyt aivan kamala ihminen :D
 
"Jenni"
No eiköhän se ollut sen paksuna olevan oma päätös tuleeko vai ei. En mä itse katsoisi pahasti. Sillonkun itse olin paksuna niin olin mä joskus sellasessa seurueessa missä vähän juotiin. :) Eri asia jos jonkun raivokännin vetää , ei sitä selvänä oo kiva katella. Kyllä sit kun kaverisi sen muksun saa niin kaipaa itsekkin niitä arjesta irtautumisia. Onko tällä sun kaverilla ollut esim joku alkoholi ongelma tai muu, jos ei jaksa sitä että otatte parit kaljat? Tuskin maailma siihen kaatuu ... ja kun sillä on jotain arvokasta vatsassa niin ei kai sitä luulisi vielä tekevän mitään mielikään?? Itseppä jokainen päättää mitä ottaa ja milloin .
 
"niin"
Nyt en kyllä tajua. Mikset saisi ottaa, jos toinen on raskaana? Ei kai sun sitä yhdeksää kk pidä olla 0-linjalla? Tapahtuiko se siis tämän raskaana olevan kotona?
 
no huoh
Jälleen kerran osoitus siitä että raskaushormonit sekoittavat (jo usein ennestään täysin sekaisin olevan) naisen pään totaalisesti.

Haistata raskaana olevalla "kaverillasi" pitkä *vittu*. Eihän tuossa ole mitään järkeä, jääköön vastaisuudessa kotiin itkeskelemään ja turvottamaan itseään suklaalla sillä aikaa kun ehkäisystään huolehtineet nauttivat elämästään.
 
derty
Minua ahdisti raskaana ollessa alkoholi ja sitä nauttivat. Vaikka ajattelin, että asia ok, niin tajusin, etten pystynyt olemaan juovien seurassa. Mistä lie johtui.

Ehkä kaverillasi sama juttu? Ei vaan tiennyt sitä etukäteen ja sitten kun oli seurassa, ahdistui/ärtyi jotenkin (ja raskaanahan sitä saattaa mielialat heitellä).
 
AnonymiThinker
Ei ollut tän raskaana olevan asunto. Olin kaverilla istumassa iltaa ja raskaana oleva ystävänikin oli tulossa sinne kun hänen miesystävänsäkin oli siellä. Sanoin että parit saatetaan ottaa mutta mitään kaatokännejä en vedä , ihan asiallinen olen humalassakin. Sanoi asian olevan ok. Loppu illasta tämä mun raskaana oleva kaverini kökötti tietokoneella naama mutrussa ja kyseltiin että ei kai tämä nyt näin paljoa voi ärsyttää :D Totes siihen että ärsyttäähän tää nyt olla selvinpäin itse kun muut on kännissä. Taisi olla sit eka ja vika kerta. Olin mä seurana hänelle sinä iltana ja juteltiin paljon. Olen paljon viettänyt aikaa ja nähnyt häntä kahviloissa yms juteltu tästä raskaudesta..Kai sitä saa itse ottaa vai pitääkö minunkin ryhtyä täys tipattomalle? :D
 
AnonymiThinker
Ja ymmärränhän minä että näillä raskaana olevilla hormoonit heittelee ja mielialat vaihtuu. Mut ei kai nyt sen takia seurueen tarvitse olla ottamatta paria drinkkiä kesä iltana. Ihan itse halusi sinne tulla. Ei nyt kai meidän raskaana olevien ystävänä tarvitse aina olla vauvoista puhumassa... Ehkä mä sitten tulevaisuudessa ymmärrän paremmin jos/ ja kun olen itse raskaana. :)
 
"hmm"
joillekkin se ei ole paha juttu, joillekkin on, ja sekin vaihtelee paljon kun tuntemukset voivat raskaana ollessa heitellä. mutta kun sanoit "kotosalla" niin sekin riippuu paljon ollaanko raskaana olevan kotona, minne kaveriporukka tulee vaikka miehen kanssa juomaan vai hakeutuuko raskaana oleva itse jonnekkin seuraan, jonka tietää kyllä juovan.
 
derty
Eipä hän teitä kieltänyt, vaan kertoi suoraan mitä mieltä on, ihan asiallisesti ja näytti päälle tunteensa. Sinä sitten naureskellen tulkitset asian niin, että joudut olemaan absolutisti tästä lähtien.

Nämä asiat voi varmaan muutenkin selvittää, kuin vieraiden kanssa netissä?
 
J.P.
Jos nyt oikein ymmärsin tämä RASKAANA OLEVA kaverisi tuli ihan omasta tahdostaan sinne vaikka tiesi että muut ottavat? Miksi, jos se ärsyttää? Kaikkea hyvää hänelle , mutta ei se muistakaan varmaan kiva ole kun ollaan vähän iltaa viettämässä niin joku tulee naama norsun per**ellä sinne. Tuskin se maailma tohon hänellä kaatuu ja jos kaatuu niin pienet ovat ongelmat ... Näin miehen näkökulmasta... On niitäkin ketkä narkkaa ja juo ihan päivittäin niin nyt suuttua parista kaljasta?! Hohhoijakkaa...Ja jos olet sellasia ketkä osaa käyttäytyä humalassa niin miksi se nyt niin pistää ärsyttämään? Mua ärsyttäis näin lapsettomana kuunnella kokoajan jotain vauvajuttuja ja vauvat sitä ja tätä. Voi sitä asiaa ajatella ihan muidenkin kannalta. No, jokainen ihminen on erilainen. Anna ens kerralla jäädä tän raskaana olevan sit kotiinsa syömään suklaata kun te muut nautitte elämästä.
 
AnonymiThinker
Voihan nämä asiat toki muutenkin selvittää , mut ei tällä palstalla nämä muutkaan aiheet sen kummoisempia ole :D Ajattelin vaan laittaa jos jollain muulla sattuisi olemaan sama tilanne, kiitos nyt kumminkin jokaiselle näkemyksen kertomisesta...
 
derty
J.P, otapa se huomioon, ettei raskaana oleva välttämättä tiennyt etukäteen miten tulee tuntemaan ja reagoimaan. Ehkä tunsi olonsa myös jotenkin ulkopuoliseksi.

Mulla itselläni on myös tapana kysyä haittaako, jos otan lonkeron / poltan tupakkaa raskaana olevan lähistöllä. Jos se hänelle ok mutta yht´ äkkiä muuttuu "oudoksi", kysyn, kun kerran kaveri kyseessä, että mikä hänellä on ja haluaako jutella tms.

Raskaudesta huolimatta minulla ei ole lapsia, eikä kokemusta kuin alkuraskaudesta.
Jotenkin sitä oli niin herkillä ja suojelevainen sikiötä kohtaan, että muiden juominen saattoi tuntua epämiellyttävältä. Sitten lähdin tilanteista pois, enkä koskaan vaatinut ketään muuttamaan tapojansa vuokseni.
 
"zxc"
Raskaana oleva ei oikeastaan "voi" kieltää, jos kaveri kysyy, että voiko ottaa lonkeron/polttaa tupakan. Miltä se sitten kuulostaisi, jos sanoisi tylysti "EI". Mutta silti raskaana olevasta voi tuntua ikävältä, ettei hän voi jiuoda/polttaa ja joskus jopa sitten tyhmyyksissään näyttää sen ulospäin.
Jos etukäteen raskautuneelle ollaan kerrottu, että illalla juodaan, niin hän voi niistä jäädä pois. Mutta jos lähdetään kahville, niin ehkä solidaarisuudesta kaverikin voisi olla sen kerran juomatta lonkeron, jos tietää, että se oikeasti harmittaa raskaana olevaa, vaikke tämä sitä sanoisikaan.

Joo, on monimutkaista. Tiedän :-D
 
En tajua alkuunkaan. Meidän kaveripiirissä on vähäan väliä joku raskaana tai ei muuten vaan halua ottaa. Silti ollaan sovittu aina samoihin pippaloihin ilman naaman vääntelyjä. Tupakan polttaminen raskaana olevan lähistöllä on tietysti vähän niin ja näin, mutta nykyaikana kai kaikki polttaa muutenkin ulkona. Joten sinnekään ei raskaana olevan tarvi mennä. Itselle ei tullut mieleenkään että olisin alkanut murjottaa jossain häissä kun muut juo ja mä en voi kun olen maha pystyssä :D
 
absolutisti
Olen ollut absolutisti viimeiset 15 vuotta ja tympiihän se känniläisten seuraaminen välillä mutta ei tulisi mieleenkään alkaa siitä napisemaan kenellekään. Aina voi jäädä kotiin jos toisten seura ei kiinnosta.. Jos naisella on vasta noin varhaisessa vaiheessa raskaus menossa niin en väittäisi hormonien tekevän vielä kauheasti tepposiaan, antaa vaan mennä toisesta korvasta napinat ulos..
 
kahvikirahvi
Ehkä sitä jurppikin oman äijän kaljottelu, niin muakin melkein joka kerta kun itse odotin. En vlättämättä ollu sitten muillekaan parasta seuraa, vaikka en kyllä naama norsunvitulla kiukutellutkaan.
 
woot..:confused:

yleensä oon kyllä sun kanssa samaa mieltä, mutta nyt kyllämeni vähän ohi että mitä mahdat sanoa..
Siis jos raskaana olevaa ärsyttää, että muut ottaa, niin aina hän voi lähteä pois, mutta ei voi muita määräillä.
Voi päättä, ettei halua katsoa kun muut ottaa -edes vähän- mutta ei voi kieltää niitä ottamasta.
Ja jos useampia ihmisiä on koolla, niin jokainen päättää itse ottaako vai ei -harvoin kaikki ottaa/kaikki jättää ottamatta, jos siis on kyse jostain illanvietto tyyppisestä jutusta, jossa on mukana ihmisiä, jotka yleensä alkoholia käyttää.
 
tai näin
Äkkiseltään tulee mieleen ainakin:

-sovitte siis että joutte jokusen, mutta ette ryyppää?
No, ehkäpä tällä naisella, joka tuli siis koska miehensäkin siellä oli, on eri käsitys siitä montako kaljaa on "parit kaljat". Ehkä he ovat keskustelleet miehensä kanssa määristä ja mies ei pysynytkään yhteisissä suunnitelmissa määrien suhteen? Ehkä hän loukkaantui siitä?

-Sovitte, että ette juo kännejä?
No, joskus (aika usein) se menee niin, että juoja itse on mielestään ihan normaali ja suorastaan vesiselvä, mutta näin ei todella ole. Juoja saattaa olla yllättävänkin "känninen" tajuamattaan sitä. Jutut ja sössötys voi olla ihan todella ärsyttäviä selvänä olevan kuultavaksi.

-Ehkä tätä naista otti päähän koska ei itse voinut juoda eikä osannut peitellä sitä?
 

Yhteistyössä