Jos eronnut lapsen isästä, annatteko lapsen isän tulla lapsenne juhliin?

  • Viestiketjun aloittaja kysymyssstä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kysymyssstä;30120409:
Entä mahdolliset uudet kumppanit? Saako vaikka uusi vaimo tulla lapsenne juhliin teille kotiin?
En ole eronnut, mutta olisipa tosi outoa, jos vaikka lapsen rippijuhliin tulisi koko muu suku, mutta ei oma isä. Synttäreiden suhteen sama - tosin useinhan on muutenkin erikseen kaverisynttärit ja muut, joten luontevasti sekin menisi, että kumpikin vanhempi viettäisi omat juhlat lapsen kanssa.
 
"viuh"
Meillä on kyllä juhlittu lasten synttäritä kera exien ja nyksien ja ties minkä sukulaisten. Ja itse siis olen se joka ei ole lasten äiti, vaan se 'nyksä'. Ihan sovussa ollaan, omalta kannaltani vähän kiusallisia tilanteista kun en tunne lasten äidin sukua ja varsinkin alkuun tuntui, että pitää jotenkin todistella olevansa ihan hyvä ihminen. :) Kaikki juhlat tosin olleet enimmäkseen muualla kuin meidän kotona, ensi keväänä tiedossa isommat lapsen juhlat meillä ja kyllä mua vähän jännittää päästää 'tuntemattomia' kotiini, mutta ehkä siitä hengissä selviää.
 
aapeeee
[QUOTE="viuh";30120435]Meillä on kyllä juhlittu lasten synttäritä kera exien ja nyksien ja ties minkä sukulaisten. Ja itse siis olen se joka ei ole lasten äiti, vaan se 'nyksä'. Ihan sovussa ollaan, omalta kannaltani vähän kiusallisia tilanteista kun en tunne lasten äidin sukua ja varsinkin alkuun tuntui, että pitää jotenkin todistella olevansa ihan hyvä ihminen. :) Kaikki juhlat tosin olleet enimmäkseen muualla kuin meidän kotona, ensi keväänä tiedossa isommat lapsen juhlat meillä ja kyllä mua vähän jännittää päästää 'tuntemattomia' kotiini, mutta ehkä siitä hengissä selviää.[/QUOTE] Tuo on kyllä hienoa. Harvinaista myös, harmi vaan.
 
vierassssk
Mun mies kävi kun tyttö oli pieni niin synttäreillä tytön äidin luona vaikka olis lapsen ottanut luokseen illaksi, myös jouluaattoina kävi heti aamusta tytön luona lahjoja ihmettelemässä vaikka illasta tyttö tuli isänsä luo. Nyt lapsi 15 wee rippijuhlat juhlittu sulassa sovussa. Niin itse kysymykseen kyllä antaisin mieheni olla lapsen kanssa tekemisissä, on hyvä näyttää jotta vanhemmat tulevat toimeen vanhempina vaikka puolisoina eivät tulletkaan.
 
vieras-
Tottakai saa tulla uuden naisensa kanssa tai ilman. Lapsi viettää kuitenkin hyvin paljon aikaa kummankin kanssa niin olisi tökeröä olla kutsumatta molempia. Välit on pyritty pitämään hyvänä lapsen takia. En kyllä ymmärrä yhtään tuota uuden puolison syrjimistä, itse ainakin haluan että eksänikin on onnellinen, hyvä tyyppi se on vaikkei yhdessä toimeen tultukaan.
 
"xxx"
Jotenkin nuo rippijuhlat, valmistuminen, häät jne on hiukan eri kaliberia kuin jotkut tavalliset synttärit. Noissa suuremmissa juhlissa pitää voida tulla toimeen sen vanhan kumppanin ja hänen uuden vakiintuneen perheensä kanssa.

Ja on tosi hienoa, jos onnistuu muutenkin, siis pienemmissäkin juhlissa ja arjessa.
 
no jaa
Lapsen isä on tullut koko ajan kaikkiin juhliin. Uutta kumppania en ole kutsunut, nyt mietin joko nykyään sen sietäisin.

Eksäni ja hänen uuden suhteensa alku oli vähän ikävä minulle. Eksä kun kiikutti tyttistään minun autollani meidän mökille ja jopa meille kotiin. Kun suhde selvisi, halusin eron, ja jätin itse suunnittelemani talon eksälle - ja otin vähän helkutisti takkiini taloudellisesti. Tyttis muutti sinne suurin piirtein saman tien. Vaikka oma elämäni on nyt paremmin kuin ikinä, en oikein osaa arvostaa sen kummemmin eksäni toimintaa tuolloin kuin myöskään tuon tyttiksen. Minusta tuo oli todella röyhkeää: tulla toisen mökille ja kotiin kun emäntä ei ole paikalla, hässimään sen miestä.

Niin siksi tuntuisi aika tyhmälle kutsua tätä ihmistä kotiinsa vieläkään. Eksä on minusta suuri mulkvisti hänkin, mutta kun hän on kerran lasten isä niin sitten on.

Eksän tyttis ei ole juuri halunnut lasteni kanssa olla. Eivät ole läheiset. Nämä juhlat, mihin nyt mietin tätä mahdollista "päästämistä", ovat 23-vuotiaan tyttäreni kihlajaiset, joihin olen luvannut antaa oman kotimme käyttöön (nykyinen koti on minun ja nykyisen mieheni yhteinen).
 
Ken guru
Niin, vaikea sanoa. Varmasti riippuisi tilanteesta, miten on erottu, milloin..plaa plaa plaa.

Se on helppo kirkkain silmin sanoa että tottakai, kaikki juhlittaisi sulassa sovussa, mutta todellisuudessa ellei ole eronnut niin vaikea sellaista on tietää etukäteen. Minä en ainakaan tiedä. Toivotaan nyt ettei tarvitse ottaa selvääkään.
 
calm
Mun mies ei hyväksyisi, en ainakaan usko. Oman exäni voisin vaikka jouluksi ottaa mahd. Puolisonsa kanssa samoihin kemuihin. Nykyisen exää en, en ole varma onko sen tunteet kaikki miestäni kohtaan kuollu. Vaivaantuisin.. Mies saa kuitenkin mennä jos haluaa, itse en halua olla paikalla. Rippi tms. Juhlat eriasia, ja niihin alkaakin jo senverran että mieli muuttunu varmasti.
 

Yhteistyössä