Mitä sit tapahtuu jos ei enää oikeesti jaksa tätä kuumuutta...

  • Viestiketjun aloittaja "uupunut"
  • Ensimmäinen viesti
"uupunut"
Mitä sit tapahtuu jos ei vaan jaksa, jos on jo ihan nääntynyt ja nuutunut tästä helteestä. Mitä sit tapahtuu? Tuleeko lämpöhalvaus, mitä sit tapahtuu?
Oikeesti, aikuisten oikeesti, tuntuu etten jaksa tätä enää kauaa vaikka pakkohan se on mut olen jo ihan loppu. Mitä tapahtuu jos olen pian totaalisen loppu, joudun sairaalaan?

Te saatte rakastaa hellettä, jotka sitä rakastatte, olkaa hyvä vaan ja rakastakaa. Itse en rakasta! Kesä on ihan ok, mut tää helle :( Enkä vaan valita, oikeesti en kohta enää jaksa. Parvekkeella yli 40 astetta, asunto 32 yötä päivää. Oikeesti, mitä tapahtuu jos ei enää jaksa?

Enkä kaipaa nyt vittuilua, jos rakastat hellettä niin olen onnellinen puolestasi.
 
neuvoja
Etsiydy välillä pois asunnosta, muista jäähdyttää se yöllä, ole märissä vaatteissa, muista juoda vettä, ja pidä lakanat ja tyynyt pakastimessa. Äläkä helkutissa mene sinne parvekkeelle ollenkaan päivällä, pidä verhoja kiinni.

Illalla viimeiseksi suihku tai mikä vielä parempi yöuinti.

Kyl se siitä. Ei tätä kauaa kestä.
 
Dgy
Jos uuvut, sulla on nestehukkaa. Tuut veltoksi ja pyörryttää, sit sut toivottavasti viedään sairaalaan, jossa ne nesteyttää sua päiväm ja päästää takas kotiin. Älä mee parvekkeelle päivällä, vaan pidä ikkunat kiinni ja verhot edessä päivän ajan. Käy suihkussa, mut älä kylmässä. Kastele paita ja mee miss märkänä t-paitans ulos tai oo sisällä niin.
 
sffsk
Onhan noita keinoja, itsekään en tykkää liian kuumasta säästä mutta sisällä on viileää kun on jalallinen tuuletin, lisäksi ovet+ikkunat kiinni ja verhot kiinni siltä puolelta mistä aurinko paistaa. Onhan se syvältä kun ei voi oikein voi ulkona olla.
 
....
Mie käyn täällä kerrostalon kylmävarastossa oleilemassa välillä sen aikaa että tulee oikeesti vilu, eli muutaman minuutin. Sitten helpottaa taas jokski aikaa. Kokeile!
 
Just luin lehdestä, että aikuisen pitäisi näillä helteillä juoda noin neljä litraa nestettä ja syödä normaalia suolaisempaa ruokaa. Me ollaan käyty parina iltana meressä iltauinnilla, on ollut melko viileä olo vielä nukkumaan mennessä. Tuulettimia, jäähdyttimiä... Kylmää sapuskaa ja suihkuja.

Mä kyllä ymmärrän sua. Pari ekaa viikkoa tää oli vielä kivaa, nyt alkaa jo oikeasti tympimään.
 
"uupunut"
En mä mene parvekkeella, tänne paistaa ilta-aurinko ja verhot on nyt visusti kiinni. Tulikuumassa asunnossa joutuu sit nukkumaan öisin, vasta aamulla hiukan helpottaa. Tää on oikeesti tuskaa.

juon melkein kokoajan jottei tulis nestehukka, mut kuitenkin pyörryttää. Alkuviikosta oli vielä ihan ok, mut sit alko taas helvetti ja ei loppua näy ainakaan lähipäivinä.

Tuulettimia on, mut ne pyörittää sitä sama kuumaa ilmaa. Mut auttavat edes hiukan. Onkohan tässä talossa kylmävarastoa, ei taida olla. Loppuis jo tää helle! Oikeesti.
 
"Kukka"
Olen joskus miettinyt, mikä kerrostaloasuntoja riivaa, kun ne tuppaavat olemaan niin kuumia! Itse olen asunut aikonaan kerrostalossa, joka oli aivan pätsi kesäisin. Nyt asumme rivitaloasunnossa ja ainakin alakerrassa lämpötila on pysynyt näillä helteilläkin kohtuullisessa n. 26 asteessa.
 
Sulaa
Mä rakastan hellettä, mutta ymmärrän kyllä ap:ta hyvin, koska olen joskus asunut samanlaisessa pätsissä. Ärsyttää ihmiset, joiden mielestä helteestä ei saisi valittaa! Oletko kokeillut nukkua märäksi kastellun pyyhkeen kanssa? Se + tuuletin oli mun pelastus kuumassa kämpässä.
 
"Veera"
Jos asunto on selvästi ulkoilmaa lämpimämpi niin teet jotain väärin. Pidä verhot, tuuletusikkunat ja räppänät kiinni, mielellään säkekaihtimet tai pimennysverhot..

Sitte ku ulkona alkaa olla viileetä illalla niin avaa isotkin ikkunat hetkeksi niin kämppä jäähtyy.
 
"uupunut"
Olen kastellut pyyhkeitä kyllä, mutta jotenkin se niistä tuleva kosteus pahentaa olotilaa. Mutta vois koitaa uudelleen. Olen myös laittanut pakastimeen tyynyliinaa ja lakanaa, mutta edelleen se märkyys jotenkin saa ihon vieläkin enemmän nihkeäksi. Viilentää kyllä hetken ihanasti, harmi vaan kun alkaa "sulamaan" tai alkaa viileys kadota. Kylmäkallea koitin kanssa, ehkä pidin sitä väärässä kohdassa.

Mutta koitan märkiä pyyhkeitä ehdottomasta taas tänä yönä. ahdistaa ajatus nukkumaanmenosta.
 
vietailija
EI tää enää niin kauan kestä. Mä tykkään tästä mutta joskus on silti vaikea nukkua. Silloin laitan jalat vatiin jossa on sopivan viileetä vettä. Auttaa mua. Käy jossain isommassa kaupassa, siellä on kylmähyllyjen välissä ihanaa ja taas jaksas vähän paremmin. Yritä kestää.
 
"uupunut"
No jos ulkona on plus 25-27 heti aamusta ja sisällä 32, niin ei se kämppä paljoa viilene. Tänne alkaa paistamaa ilta-aurinko noin puoli viisi. silloin laitan heti rullaverhot kiinni ja vedän myös verhot eteen. Räppänät on kiinni, ja vaan ne yöllä. Aamulla vaan partsinoven ja ikkunat, mutta ei se kämppä siitä alle 30-asteen viilene vaikka tekis mitä kun ulkonakin kuuma ja ei tuule.

Varmaan vaikuttaa senkin kun kerrotalon ylin kerros kyseessä. Päivällä on ihan ok olla, siis kuuma mut siedettävä, mutta sit k toi aurinko kääntyy tänne niin voi herranjumala kun tulee kuuma. Nytkin olen ihan hiessä, vaikka olen melkein alasti. :(
 
vierass
Kauppakeskuksissa, isoissa marketeissa ja jopa Lidlissä on viileää.

Pitkä viileä suihku viilentää. Yöksi kannattaa ottaa kostea harso peitteeksi suoraan paljaalle iholle, se jäähdyttää kunnolla.
 
Mä oon niin syksy/talvi-ihminen ja muutenkin raskaana olo näin loppuvaiheessa on tuskaa mutta joo, nää helteet tekee päivistä välillä täyttä helvettiä.
Ja koska talvisin en valita kylmästä ni koen että mulla on oikeus valittaa tästä kuumuudesta :D
 
miten olisi
[QUOTE="uupunut";30121280]Mitä sit tapahtuu jos ei vaan jaksa, jos on jo ihan nääntynyt ja nuutunut tästä helteestä. Mitä sit tapahtuu? Tuleeko lämpöhalvaus, mitä sit tapahtuu?
Oikeesti, aikuisten oikeesti, tuntuu etten jaksa tätä enää kauaa vaikka pakkohan se on mut olen jo ihan loppu. Mitä tapahtuu jos olen pian totaalisen loppu, joudun sairaalaan?

Te saatte rakastaa hellettä, jotka sitä rakastatte, olkaa hyvä vaan ja rakastakaa. Itse en rakasta! Kesä on ihan ok, mut tää helle :( Enkä vaan valita, oikeesti en kohta enää jaksa. Parvekkeella yli 40 astetta, asunto 32 yötä päivää. Oikeesti, mitä tapahtuu jos ei enää jaksa?

Enkä kaipaa nyt vittuilua, jos rakastat hellettä niin olen onnellinen puolestasi.[/QUOTE]

siirrettävä ilmastointilaite? Meiltä löytyy sekä ilmalämpöpumppu että siirrettävä ilmastointilaito, joka ostettiin aikoinaan kerrostaloasuntoon, maksoi n. 300 e mutta oli ja on edelleen hintansa väärti, nyt jo kuusi vuotta vanha eli hintansa väärti on ollut. :) kannattaa googlailla ja vertailla hintoja :)
 
"uupunut"
Kauppojen kylmähyllyillä on tosiaan ihanaa, siinä vois vaikka nukkua. :) Sellaisen viileyden kun sais kotiinkin, tai ainakin lähellä sitä. Pitää huomenna mennä tuonne häkkivarastoille tutkailemaan onko siellä viileämpää. Pommisuoja on koululla, ei tässä talossa itsessään.

Ja jalkojen pitäminen viileässä vedessä myös hyvä idea, joskus suihkuttelen niitä viileällä vedellä ja lopuksi lämpimällä ettei tulisi niin kuuma. Auttaa se hetken.

Ja pian nää loppuu, tänään van on tosi vaikea päivä.

Näppis ei toimi kunnolla, siitä kirjoitusvirheet. pahoittelen.
 

Yhteistyössä