Mitä sit tapahtuu jos ei enää oikeesti jaksa tätä kuumuutta...

  • Viestiketjun aloittaja "uupunut"
  • Ensimmäinen viesti
"uupunut"
Kokeilen tuota kosteaa harsoa. Itse en kanssa valita kylmästä, en pakkasista, en syksystä/talvesta. Liukkaudesta kyllä sekä helteestä.

Ilmastointilaitteet on liian kalliita, vaikka varmasti hintansa arvoisia. Lisäksi tulee ongelma sen poistoputken kanssa, en oikein saa sitä mihinkään. Minulla kun ei ole tuuletusikkunaa.
 
"syksy"
Täällä myös yksi, joka alkaa olla aika tuskainen tän helteen kanssa. Meillä paistaa aamuisin aurinko suoraan makkariin ja koko kämppä lämpenee heti aamusta. Tuntuu, että hiki vaan valuu pitkin kasvoja. Eikä asiaa auta yhtään se, että olen neljän seinän sisällä jumissa kolmen lapsen kanssa, joista kahdella on enterorokko, toinen vielä kuumeessa, ja kolmas on täysimetettävä vauva! Tällä helteellä on kiva nukkua kuumeinen lapsen vieressä! Tsemppiä helteessä jaksamiseen! :)
 
vhieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;30121315:
Just luin lehdestä, että aikuisen pitäisi näillä helteillä juoda noin neljä litraa nestettä ja syödä normaalia suolaisempaa ruokaa. Me ollaan käyty parina iltana meressä iltauinnilla, on ollut melko viileä olo vielä nukkumaan mennessä. Tuulettimia, jäähdyttimiä... Kylmää sapuskaa ja suihkuja.

Mä kyllä ymmärrän sua. Pari ekaa viikkoa tää oli vielä kivaa, nyt alkaa jo oikeasti tympimään.
Pari ekaa viikkoa? Eihän tätä ole edes kestänyt vielä kahtakaan viikkoa :O
 
vhieras
[QUOTE="Hömelö";30121286]Ilmalämpöpumppu sai mut rakastamaan hellettä. Ihanaa olla ulkona lämpimässä ja sitte tulla kotiin missä ilma tuntuu välillä jopa vähän viileeltä.[/QUOTE]

Itse asiassa saisi olla vielä kymmenen astetta lämpimämpääkin ulkona, vai mitä?
 
vhieras
[QUOTE="uupunut";30121586]Ei ole, kuten sanoin niin ne jotka rakastaa hellettä niin saavat rakastaa. Mutta jos kärsii, niin siitä on turhuus kaukana.[/QUOTE]

Ihan tavallinen pöytätuuletin on ainakin mulle ollut iso apu, vaikka monet sanookin ettei siitä ole mitään hyötyä. Ja kylmät juomat, jäätelö, mehujäät... sit välillä suihkuun. Kostea t-paita päälle ja tuulettimen eteen :D
 
"uupunut"
Ilman tuulettimia ei öistä tulis mitään, auttaa ne hiukan kyllä mutta ei tarpeeksi. Mutta onneksi edes vähän. Oliko niin ettei helteellä suositella kylmää juomaa, koska tulee kuumempi kun keho lämmittää sen juoman sitten.. Tosin, kyllä mä kylmää juon ja syön.

Viilee suihku on ihana, mut sen jälkeen iskee kuumuus.
 
vhieras
[QUOTE="uupunut";30121630]Ilman tuulettimia ei öistä tulis mitään, auttaa ne hiukan kyllä mutta ei tarpeeksi. Mutta onneksi edes vähän. Oliko niin ettei helteellä suositella kylmää juomaa, koska tulee kuumempi kun keho lämmittää sen juoman sitten.. Tosin, kyllä mä kylmää juon ja syön.

Viilee suihku on ihana, mut sen jälkeen iskee kuumuus.[/QUOTE]

Kokeile lämmintä suihkua. Kuulostaa ehkä kamalalta mutta minusta se helpottaa oloa enemmän kuin mahdollisimman kylmä suihku. Voithan sitten mennä viileään suihkuun jos tuntuu että olosi on ihan kestämätön sen lämpimän suihkun jälkeen.
 
"uupunut"
Tuulettimia on, jopa 3 kpl. Aika monta kertaa olen jo tuulettimista puhunutkin....

Lämmin suihku kuulostaa kyllä melko hurjalta, muta olet varmaan oikeassa. Helpottaa oloa kun sen jälkeen ei tule varmaan heti hiki. Pitää koittaa. Kohta taas unille kuumaan makkariin ja kuumaan sänkyyn.

Ja mäyrä, mä ajattelin että nää loppuis jo syyskuussa ;) Mut ainakin sit lokakuussa.
 
"uupunut"
Kiitos kaikille vinkeistä, totutan niitä ehdottomasti. Kyllä tää tästä, kun tein aloituksen niin tuntu pajlon kurjemmalta ja nyt jo vähän helpottaa. Tsemppiä muille kärsijöille ja toivotaan helpotusta pian! Helteitten rakastajat, nauttikaa nyt kun voitte :)
 
"nainen"
[QUOTE="uupunut";30121404]Aamulla vaan partsinoven ja ikkunat, mutta ei se kämppä siitä alle 30-asteen viilene vaikka tekis mitä kun ulkonakin kuuma ja ei tuule.
[/QUOTE]

Ei niitä ikkunoita saa avata helteellä, jos haluaa kotona viileetä.
Kotona kuin saunassa? Älä tee näitä virheitä helteellä | Asuminen | Iltalehti.fi

Meillä on kerrostaloasunto kans Etelä-Euroopassa ja sisällä on aina niin kylmää, että sukat pitää laittaa jalkaan, vaikka ulkona olisi +38c varjossa.
 
"hmmm"
Vesisänky ei yleensä lämpene ilman sähköä niin kuumaksi, ettei voisi nukkua. Ihanan viileä se on helteellä:)

Lakanan voit pitää pakastimessa ja vaihdella sitä tarpeen mukaan sen kautta. En ole kokeillut, mut helpoin juttu usein.
 
"uupunut"
:( yö meni pikaksen paremmin kun kastelin pyyhkeitä ja läiskin ne pitkin vartaloa yöksi. Mut nyt taas alkaa helvetti kun aurinko kääntyy tänne.

Teidän että myös aamu ja päivä aurinko on kamalia, en vähättele yhtään. Seuraavien päivien sääennusteet on synkkää luettavaa :( 30,29,29, 29, 29... :'(
 

Yhteistyössä