Minkä verran annat vettä 3 kk ikäiselle vauvalle näin helteellä? (korviketta saavalle)

  • Viestiketjun aloittaja Morzelius
  • Ensimmäinen viesti
vierasss
Mulla on 3 kk ikäinen vauva rintamaidolla, ja yritän tarjota rintaa useammin ihan varmuuden vuoksikin. Aiemmista lapsista muistelen neuvolan neuvoneen että maito riittää. Yritin kuitenkin tarjota muutaman kerran vähän vettä vauvalle mutta ei kevannut. Iloinen ja pirteä on, joten asiat lienee pikkuisella kunnossa.
 
mä....
Meillä oli niin hankalasti ruokittava vauva, että teimme oikein taulukon, johon merkkasimme joka millin, jonka lapsi joi ja niistä neuvolan papereista tosiaan näkyy se kuinka paljon mitäkin vauvan on ihan pakko saada per päivä. Katso sieltä ja tee sen mukaan.
 
V.ieras
En antanut korvikkeen lisäksi vettä. Riittää jos saa tarpeeksi maitoa.

Aika jännä, että otsikossa jo kysytään veden antamisesta KORVIKETTA saavalle vauvalle. Ja kas, jokaisessa vastauksessa on imettäjä..
 
  • Tykkää
Reactions: Hilpuri Tilli
vierasss
En antanut korvikkeen lisäksi vettä. Riittää jos saa tarpeeksi maitoa.

Aika jännä, että otsikossa jo kysytään veden antamisesta KORVIKETTA saavalle vauvalle. Ja kas, jokaisessa vastauksessa on imettäjä..
Minä vastasin vaikka olen imettäjä, sillä en ymmärrä mitä väliä sillä tässä asiassa on, saako vauva maitonsa rinnasta vai pullosta. Mutta jos aloittaja (tai joku muukin) kokee asialla olevan suurta merkitystä, niin jättää sitten imettäjien vastaukset huomiotta :)
 
viera.s
Minä vastasin vaikka olen imettäjä, sillä en ymmärrä mitä väliä sillä tässä asiassa on, saako vauva maitonsa rinnasta vai pullosta. Mutta jos aloittaja (tai joku muukin) kokee asialla olevan suurta merkitystä, niin jättää sitten imettäjien vastaukset huomiotta :)
On sillä merkitystä. Rintamaito on siitäkin syystä niin erinomaista, että se mukautuu vauvan tarpeisiin ja helteellä (=kun äitikin on kuumissaan) se on vetisempää ja sitä erittyy enemmän. Siksi veden antamista ei suositella lainkaan imetetyille vauvoille, he saavat äidin rinnoista juuri sopivaa hellejuomaa. Korvike taas on samaa tavaraa aina, sääolosuhteisiin mukautettuja versioita ei ole saatavilla. Siksi on mahdollisesti tarpeen antaa poikkeusolosuhteissa lisäksi vettä vauvalle.
 

Yhteistyössä