Voi herranjee noita toppahaalarien hintoja, kuka maksaa 160€ haalarista?

  • Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti
??
Kuka tähän aikaan vuodesta etsii toppahaalaria, aika lailla myöhässä on. Ostin lapselle keväällä puoleen hintaan, 60e angry birds haalarin, toisella on viimevuotinen.

Missä päin asut kun toppahaalaria jo tarvitaan? En ole mielestäni mitenkään myöhässä sen hankinnassa. Yleensä hankin kun sitä tarvitaan eli myöhäissyksyllä. Eihän niitä ole vielä edes kaupoissa.
 
Mä en ole varmaan kertaakaan ostanut täysihintaista haalaria kummallekaan muksulle. Mitä tulee jälleenmyyntiarvoon, niin en ikinä luottaisi siihen että haalarista saa vielä monta kymppiä takaisin. Mikään ei ole kamalampaa kuin lapsi jolla on hieno tekninen haalari, mutta äiti ei anna tehdä mitään ettei haalri likastu tai mene rikki koska sitten jälleenmyyntiarvo laskee.

Mä olen itseasiassa saanut parhaat katteet just halpishaalareista. Yhden ostin kirppikseltä kympillä, kaksi lasta piti ja myin eteenpäin kahdellatoista eurolla. :whistle:

Mä ostan haalarin sillä ajatuksella että mulla on varaa ja halua maksaa se hinta mitä siitä pyydetään. JOS se säilyy niin hyvänä että siitä saa vielä myynnisä jotain niin kiva, mutta ellei saa niin en mene konkurssiin. Mitä kirppiksillä näkee niin eipä noi tiketit ole yhtään sen paremmassa kunnossa kuin markettimerkit, samalla tavalla polvet hiutuneet kummissakin.
 
Viimeksi muokattu:
nmkkloiijnmm
höpö höpö, tollasen jälleenmyyntiarvo on 30-40€ JOS lapsesi ei ole repinyt sitä palasiksi..
Höpö höpö vaan itsellesi.
Itse olen ostanut omalleni Mini Rodinia, Moloa ja Ticket to Heavenia. Kun pitää hyvin ja hoitaa asianmukaisesti, niistä saa liki satasen takaisin jälleenmyydessä :).
Harmittaako se sinua? :)

Esim Ticketit ei mene miksikään kovassakaan käytössä. Kysymys ei ole siitä etteikö llapseni saisi vapaasti haalaria käyttää.
 
Höpö höpö vaan itsellesi.
Itse olen ostanut omalleni Mini Rodinia, Moloa ja Ticket to Heavenia. Kun pitää hyvin ja hoitaa asianmukaisesti, niistä saa liki satasen takaisin jälleenmyydessä :).
Harmittaako se sinua? :)

Esim Ticketit ei mene miksikään kovassakaan käytössä. Kysymys ei ole siitä etteikö llapseni saisi vapaasti haalaria käyttää.
Toivottavasti sä et ole näitä äitejä että ei saa laskea peppumäkeä, ei saa kiivetä puuhun, ei saa ei saa ei saa ettei KALLIS HAALARI mene pilalle... ;) Mä olen vissiin törmännyt vaan maanantaikappaleisiin mutta kyllä pääsääntöisesti tiketit ovat ihan yhtäläillä kuluneita kirppiksillä kuin muutkin haalarit. Ainoa ero on siinä että niistä pyydetään naurettavia hintoja. Kuka oikeasti maksaa polvista pehmeistä haalareista 85€? No eipä ne kyllä ole kaupaksi menneetkään vaikka ovat monta viikkoa lojuneet kirppiksellä.
 
Phoebsi harmaana
Jos joku todella kiva tulee vastaan niin voin sen ostaa täydellä hinnalla - miten muuten teille muille olisi kirpparilta ostettavaa? Yleensä kyllä itsekin ostan alesta tai vähän käytettynä, ja yleensä merkkihaalareita.

Minä kyllä maksoin jo vuonna 2010 talvihaalarista 147e ja se oli sen arvoinen.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
vieras...
Piti ihan alkaa miettiä meidän haalarikaarta...
1. Äitiyspakkauksen toppapuku 68/74, 0e
2. Vk-puku lähinnä vaunuihin (lapsi ei vielä konttaa tai istu tuetta) kirpparilta, ei vedenpitävä, 80, 4e
3. KappAhlin vk-puku ale-rekistä, 86, n. 30e
4. Lassietec Prismasta -70%, 80, n. 22e
5. KappAhlin vk-puku käytettynä nettikirpparilta, 92, 20e
6. Remun vk-haalari nettikirpparilta, 98, toimituskuluineen n. 16e
7. KappAhlin toppahaalari tulevalle talvelle koko 98 (3,5-vuotiaalle) ostettuna valmiina, alennuskupongilla uutena 67e

Eli 159e (jos laskin oikein päässä :D) kuusi kaikki odotukset täyttänyttä haalaria, joista jokainen on jäänyt aivan riittävän hyvässä kunnossa odottamaan kuopusta. Esim. KappAhlin kolme välikautta käytössä olleessa haalarissa on vähäistä karhentumaa polvissa. Tiedän, että jatkossa varmaan haalarit kuluu tehokkaammin kun lapsen massa kasvaa ja vauhti lisääntyy, mutta tähän mennessä en ole pettynyt yhdenkään haalarin laatuun, vaikka halvalla on päästy. Noiden lisänä on ollut muutamia satunnaisesti varahaalarina käytettyjä sukulaisten jämiä ja yksi kahden euron kirppistoppapuku.
 
"biu"
Aina sanotaan ettei köyhän kannata ostaa halpaa vai miten se menee...mutta me varakkaammat voidaan. Ne on käyttötavaraa ja suurin osa halpishaalareistakin mennyt seuraavalle lapselle. Kuluu ne merkkivaatteetkin ja se vasta harmittais kun lapsi remuaa kivisessä lumimäessä ja repii reiän 150 eken haalariin. Ja ihan hyvin nuo lapset Suonen talvissa ja syksyissä pärjänneet.
 
alerea
meille ns kalliita merkkejä (ticketiä, polarn o pyretia, reimaa...) , mutta pääosin vain alesta. Jos osaa ennakoida alesta, saa oikeasti hyvän haalarin ja kohtuu hinnalla. Tuostakin 160€ lähtee usein alessa vähintään 40% pois. Köyhän ei pidä ostaa halpaa!
Niinpä.
Olen ostanut joka talveksi haalarin lapselle valmiiksi jo kevätaleista. Ticketeille tulee hintaa suoraan Tanskasta tilattuna ja kotiin kannettuna noin 80€.
Hiljattain myin yhden kahdella lapsella käytetyn (alesta ostetun) ticketin toppapuvun viidelläkympillä. Kyllä sen 30€ mitä tuo haalari tuli lopulta meille siis maksamaan raaskisin ostaa samaa merkkiä toistekin ;) Siinä ei ollut mitään kulumaa tai edes sitä karheentumista mitä haalareihin tapaa tulla polviin ja pepun kohdalle.
Kakkoshaalarin ostan sitten yleensä käytettynä, jos sellaiselle on tarvetta ja kaksiosaiset setit tapaan bongailla myös aleista. Keväällä Prismasta toppatakki ja housut neljävuotiaalle parillakympillä :)
 
Liekkiö
Itse kiitin onneani, että en ostanut keväällä valmiiksi haalareita tälle talvelle. Muksut tekivät kesällä jonkin ihmeellisen kasvuennätyksensä.
Esikoisella valehtelematta KAIKKI housut jäi lyhyiksi ja paidat ahdistaa. Jos olisin ostanut haalarin kuten ensin suunittelin, ei se mahtuisi päälle. En olisi osannut ostaa niin paljon isompaa kuin tarvitsee talvella. Ostin kesällä kirppikseltä kouluvaatteita edullisesti ja yhdet housuista oli enää sopivat vaikka sovitettiin ostamisen jälkeen kaikki ja olivat ok.

Onneksi ulkovaatteet eivät maksa paljoa muutenkaan niin voi ostaa rauhassa nyt kunhan tarvitseekin, vaikka se ilmeisesti on täysin väärä tapa.

Eikä se olisi vielä tänä talvena käynyt seuraavalle, enkä näe mielekkäänä säilöä vuosia vaatteita nurkissa/ kaapeissa.
 
tarkkaeuro
Minä vasta pari viikkoa sitten tilasin -70% alesta lapsille kevään välikauteen kaksi takkia ja kahdet haalarit.. Maksoin 130 euroa neljästä vk-vaatteesta. Minulla siis tyttö ja poika ja ihan aina en viitsi ostaa tytöllekään unisex vaatteita, vaikka jonkin verran on niitäkin. Samoin talven topat olen ostanut -70% alesta tai erittäin hyväkuntoisina käytettyinä max. 40 euron hintaan. Ensi talvi mennään ticketeillä, reimatecillä ja altitude 8848 toppahaalareilla. Niistä olen maksanut yhteensä 140 euroa (reimatec ja altitude 8848 ostettu uutena hyvästä alesta kaupasta).

Meillä vaatteet on tarkoitettu käyttöön ja lapset todellakin saavat menna ja remuta pihalla (kohta lähdetään tästä makkaran paistoon metsään). Ostan laatua siksi, että ne kestäisivät kulutusta enkä itke, jos ne kuluvat käytössä. Aina niille on löytynyt myydessä sopihinta, johon olen minä ja ostaja ollaan oltu tyytyväisiä. Useimmiten vaatteet ovat menneet 10-20 euroa ostohintaa edullisemmin (ja vaatteet ovat olleet parhaimmillaan meillä molempien lasten käytössä).

Tämä vaatii vain ennakointia ja vähän alevainua.. nyt olen menossa ensi kesään kohdistuvissa hankinnoissa :LOL: ja se jonka mielestä ei voi ostaa etukäteen sen vuoksi, että tulee väärän kokoisia vaatteita lapselle, niin tätä ei tarvitse pelätä. Kun ostaa merkkihaalarin niin siitä myös saa omansa takaisin, jos -70% alesta ostettu haalari ei olekaan sopiva.. ja koko arvauksista tähän mennessä minulla on mennyt vain huti yksi haalari.. siitäkin sain kolme viikkoa sitten myydessä 25 euroa enemmän kuin millä ostin uutena alesta. Senkin laitoin ostohinnalla myyntiin, mutta ostajat huusivat hinnan korkeammaksi.
 
Stockkan kantistarjous
[QUOTE="Vvvv";30232837]Mistä löyty tieto? Ei löytynyt nettikaupasta.[/QUOTE]

Ainakin stockmannin uusimmassa (syyskuun) kuvastossa oli s. 44 molon haalareista tarjous. Yksiväriset molon haalarit 105€ kanta-asiakaskortilla (ilman korttia 135€). Kuviollinen molon toppahaalari 119€ kantiskortilla (ilman 149€). Hassua jos eivät näy nettikaupassa? Yleensä kaikki kantaasiakasedut näkyvät.
 
"Just just"
Höpö höpö vaan itsellesi.
Itse olen ostanut omalleni Mini Rodinia, Moloa ja Ticket to Heavenia. Kun pitää hyvin ja hoitaa asianmukaisesti, niistä saa liki satasen takaisin jälleenmyydessä :).
Harmittaako se sinua? :)

Esim Ticketit ei mene miksikään kovassakaan käytössä. Kysymys ei ole siitä etteikö llapseni saisi vapaasti haalaria käyttää.
Mietin vaan kuka helvetti maksaa 100 käytetystä kun esim nyt niitä saa alesta 110-120€ kotiovelle toimitettuna.. Hivenen muutenkin ihmetyttää kun keskihinnat näyttäsi nettimyynnissä käytettyinä olevan 60€
 
--*
Siis jos on ihana kuosi ja hyvät ominaisuudet niin miksi ei maksaisi paljoa haalarista? Kyllä ihmiset turhempaankin rahaa hassaa. Joku kivakuosinen haalari ilahduttaa mamia ja ehkä lastakin ties kuinka kauan, kyllä silläkin arvoa on, puhumattakaan lämpimänä pitämisestä. Suurin osa porukasta ei oo peeaa, Kaksplussalla vaan korostuu se, kuinka kaikki on hienoa jos sen on saanut markalla.
 
vierass
Missä päin asut kun toppahaalaria jo tarvitaan? En ole mielestäni mitenkään myöhässä sen hankinnassa. Yleensä hankin kun sitä tarvitaan eli myöhäissyksyllä. Eihän niitä ole vielä edes kaupoissa.
No eipä sitten tarvi ihmetellä hintaa, noi hinnat on juurikin noille hulluille jotka sen haalarin ostaa silloin kun sitä ensimmäisen kerran tarvitaan, meillä ostetaan alle puoleen hintaan.
 
[QUOTE="Just just";30233696]Mietin vaan kuka helvetti maksaa 100 käytetystä kun esim nyt niitä saa alesta 110-120€ kotiovelle toimitettuna.. Hivenen muutenkin ihmetyttää kun keskihinnat näyttäsi nettimyynnissä käytettyinä olevan 60€[/QUOTE]

Se helvetti maksaa, joka haluaa juuri sen tietyn puvun, juuri siinä tietyssä koossa ja juuri sillä tietyllä kuosilla. Jos sitä pukua ei enää ole uutena tarjolla, niin sitte se on hankittava käytettynä. Ja jos sitä myydään 100 eurolla, eikä sitä halvemmella saa, niin mikäli se helvetti se puvun todella haluaa, niin se helvetti maksaa siitä sitten sen 100€.

Minä (helvetti) maksoin käytetystä puvusta 60 euroa. Olisin (helvettinä) maksanut enemmänkin, mikäli puvussa olisi suurempi hintalappu roikkumassa ollut. Halusin...maksoin. Yksinkertaista.
 
"jep"
Höpö höpö vaan itsellesi.
Itse olen ostanut omalleni Mini Rodinia, Moloa ja Ticket to Heavenia. Kun pitää hyvin ja hoitaa asianmukaisesti, niistä saa liki satasen takaisin jälleenmyydessä :).
Harmittaako se sinua? :)

Esim Ticketit ei mene miksikään kovassakaan käytössä. Kysymys ei ole siitä etteikö llapseni saisi vapaasti haalaria käyttää.
Mitä tarkoita "pitää hyvin" onko se normaali kulutusta tai sit että kiljutaan lapseen vieressä että älä mene sinne , älä tee täta eikä tota että ei menisi haalari pilalle?
 

Yhteistyössä