Voi herranjee noita toppahaalarien hintoja, kuka maksaa 160€ haalarista?

  • Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti
"just just"
Se helvetti maksaa, joka haluaa juuri sen tietyn puvun, juuri siinä tietyssä koossa ja juuri sillä tietyllä kuosilla. Jos sitä pukua ei enää ole uutena tarjolla, niin sitte se on hankittava käytettynä. Ja jos sitä myydään 100 eurolla, eikä sitä halvemmella saa, niin mikäli se helvetti se puvun todella haluaa, niin se helvetti maksaa siitä sitten sen 100€.

Minä (helvetti) maksoin käytetystä puvusta 60 euroa. Olisin (helvettinä) maksanut enemmänkin, mikäli puvussa olisi suurempi hintalappu roikkumassa ollut. Halusin...maksoin. Yksinkertaista.
Ja sitten jos sellaisesta puvusta pyydetään vaan 60-80€ niin voi sanoa että mä helvetti haluan maksaa 100€
 
"JUST JUST"
[QUOTE="jep";30233860]Mitä tarkoita "pitää hyvin" onko se normaali kulutusta tai sit että kiljutaan lapseen vieressä että älä mene sinne , älä tee täta eikä tota että ei menisi haalari pilalle?[/QUOTE]

No mieti mitä se tarkoittaa vaikka 5vuotiaan kanssa.. Normaali leikkiminen on kielletty.
 
"joopa"
Mulle on aivan sama mitä se haalari maksaa kunhan se on toimiva. Pääasia että lapsella on hyvät varusteet. En todellakaan jaksa juosta vertailemassa eri liikkeissä. Tiedän että Reiman, se vähän kalliimpi, on lämmin ja kestävä ja yleensä ostan sen, heti kun tulee kauppoihin.
Maksan siis siitä vaivattomuudesta että ei tarvii tuhlata aikaa siihen että kyttää koska on sama haalri halvennuksessa. Vai käykö niin että joutuu ostamaan jonkun vielä kalliimman kun kaikki meni jo :(
 
[QUOTE="jep";30233860]Mitä tarkoita "pitää hyvin" onko se normaali kulutusta tai sit että kiljutaan lapseen vieressä että älä mene sinne , älä tee täta eikä tota että ei menisi haalari pilalle?[/QUOTE]

Tätä mä en ymmärrä. Siis sitä, että MIKÄ siinä on niin paha, jos koittaa vähän varjella vaatteita. Ei, en tarkoita nyt sitä, että lapsi saa vain kävellä kauniisti se puku päällä, mutta eipä mun tulisi pieneen mieleenikään antaa lapsen mennä liukumaan persliukua puolilumiseen, kiviseen mäkeen. Riippumatta siitä, onko lapsella päällä euron-, vai tonnin maksanut puku.

Olen koittanut opettaa lapsille, että leluilla leikitään kauniisti. Niitä ei heitellä, jotta ne pysyisivät ehijä, eivätkä menisi rikki. Olen myös ohjeistanut lapsia jättämään astiat tiskipöydälle sen sijaan, että he tiputtavat ne tiskialtaaseen, jolloin lasit ja lautaset saattavat rikkoontua. Olen opettanut lukemaan kirjoja nätisti, eikä sivuja repien, jotta kirjat pysyisivät ehjinä.

Olen myös opettanut pitämään huolta siitä, etteivät vaatteet menisi piloille. Kun maalataan väreillä, jotka sotkevat vaatteet, kääritään hihat ylös ja suojataan vaatteet essulla. Kun leikitään ulkona, ei liu-uta peppuliukua mäessä, jossa ei ole riittävästi lunta, sillä puku saattaa rikkoontua pepusta.

Mä en käsitä sitä, että miksi lasta saa ja jopa PITÄÄ opettaa pitämään hyvää huolta kaikista muista materiaaleista yms., mutta EI vaatteista. Miksi vaate on poikkeus?

Itse yritän opettaa omilleni, että ruokaa otettaisiin vain se määrä, mikä jaksetaan syödä, sillä ruoka on kulkenut aika pitkän ja maapalloa kuluttavan tien ennen, kuin se on päätynyt pöytääämme. Sama pätee myös niihin leluihin, kirjoihin ja astioihin. Ja vaateisiin. Se ei ole poikkeus.
 
  • Tykkää
Reactions: Saksamamma
"JUST JUST"
Tätä mä en ymmärrä. Siis sitä, että MIKÄ siinä on niin paha, jos koittaa vähän varjella vaatteita. Ei, en tarkoita nyt sitä, että lapsi saa vain kävellä kauniisti se puku päällä, mutta eipä mun tulisi pieneen mieleenikään antaa lapsen mennä liukumaan persliukua puolilumiseen, kiviseen mäkeen. Riippumatta siitä, onko lapsella päällä euron-, vai tonnin maksanut puku.
.
ELi sulla on varaa ostaa 160€puku mutta ei ole varaa lapsen olla lapsi ja leikkiää.. Onnea sulle ja lapsellesi.
 
Vieraas
[QUOTE="biu";30233208]Aina sanotaan ettei köyhän kannata ostaa halpaa vai miten se menee...mutta me varakkaammat voidaan. Ne on käyttötavaraa ja suurin osa halpishaalareistakin mennyt seuraavalle lapselle. Kuluu ne merkkivaatteetkin ja se vasta harmittais kun lapsi remuaa kivisessä lumimäessä ja repii reiän 150 eken haalariin. Ja ihan hyvin nuo lapset Suonen talvissa ja syksyissä pärjänneet.[/QUOTE]
Olen ostanut merkkihaalareita, vaikka olen tiennyt, että joudun paikkalemaan. Yhdellä lapsistani on liikuntavamma ja usein oli niin, että päivän aikana polveen ilmestyi reikä, koska lapsi käveli vain tuen kanssa ja konttasi vetämällä jalkoja tasatahtiin. Siitä huolimatta olin sitä mieltä, että merkkihaalari on paras. Varsinkin Rasavillin haalari oli kevyt ja siinä oli luistavat vuorikankaat, joten lapsen oli hyvä liikkua siinä ja se oli helppo pukea. Haalarin korjauskin onnistui helposti ja siististi, sillä otin korjauskankaan vanhoista Reimatechin tai Rasavillin housuista tai haalareista. Koska meillä oli poikia, niin samaa tummansinistä löytyi ja polvet sai paikattua siististi.
 
[QUOTE="JUST JUST";30234081]ELi sulla on varaa ostaa 160€puku mutta ei ole varaa lapsen olla lapsi ja leikkiää.. Onnea sulle ja lapsellesi.[/QUOTE]

Jos (ja kun) mun lapseni ei saa liukua peppuliukua kivisessä mäessä, jossa ei ole lunta riittävästi liukumiseen, niin mun lapseni ei saa olla lapsi. Eikä leikkiä?

Mä luulen, ettei se lapsuus ja leikki nyt ihan siitä kiinni jää, jos ei saa liukua em. tavalla.

Ymmärtäisin ehkä jollakin asteella, jos kyse olisi siitä, ettei lapseni saa liukua LAINKAAN, mutta ihanko totta pointti on nyt siinä, että kun lapset eivät saa liukua em. tavalla, he tarvitsevat onnea, koska jäävät paitsi koko lapsuudesta ja kaikista leikeistä.

Ohhoh. Melkoista.
 
uneton seattlessa vai
vinks
Juu, edelleen kiinnostaa kovasti: Näyttäkää mulle 120 senttiselle 60 euron haalari!
Linkkejä kiitos. Koska ei ainakaan Reimalta, Polarnilta, Kappahlista, lindexistä, H&M:stä saa. Ja mitään pilipalihaalaria jossa ei ole mitään kosteussuojaa en todellakaan ole ostamassa.
Kannattaa ostaa alennusmyynneistä. Joulun jälkeen on aina hyvät alet. Vähän kun ymmärtää ennakoida, niin säästää sievoiset summat. Perheen etelänmatka on tienattu, jos älyää ostaa esim. lastenvaatteet ja tarvikkeet alennusmyynneistä.
 
J&J shoppaa
Juu, edelleen kiinnostaa kovasti: Näyttäkää mulle 120 senttiselle 60 euron haalari!
Linkkejä kiitos. Koska ei ainakaan Reimalta, Polarnilta, Kappahlista, lindexistä, H&M:stä saa. Ja mitään pilipalihaalaria jossa ei ole mitään kosteussuojaa en todellakaan ole ostamassa.
Just nyt... Jesper Junior verkkakauppa Tähti Jonathan Sport haalari jopa koossa 140cm 42€. Tiedän ilman alea 105€ mutta jos NYT tarvetta uudelle vettä pitävälle lämpöiselle haalarille.
 
se siitä
en muista nickiäni
[QUOTE="jep";30233860]Mitä tarkoita "pitää hyvin" onko se normaali kulutusta tai sit että kiljutaan lapseen vieressä että älä mene sinne , älä tee täta eikä tota että ei menisi haalari pilalle?[/QUOTE]

Sitä että haalaria HOIDETAAN ASIANMUKAISESTI. Ei pestä liian usein (usein pelkkä pyyhkiminen kostealla riittää), ei kuivata rummussa....jnejne
Plus että meillä on lapsella ainakin 3 talvisettiä juuri siksi ettei tarvitse pelätä, ehtiikö puku kuivumaan aamuksi tarhaan.
 
njaah
Jälleenmyyntiarvosta sen verran, että itse myin muutama vuosi sitten Ticketin tummansinisen välikausihaalarin, jossa oli vaaleita tähtiä, huutonetissä hintaan 140e! Yhden kauden käytettynä. Uutena olin maksanut siitä n. 100e. Olin pyörtyä.
Edelleen ostan lapsille kalliita haalareita ja takkeja, mutta olen lahjoittanut niitä myös ilmaiseksi eteenpäin sukulaislapsille. Itse olen parhaiksi todennut mm. Ticketin ja Molokidsin. Miksi en niitä ostaisi, kun en neljän lapsen aikana ole niihin kertaakaan pettynyt, toisin kuin muihin merkkeihin, joita myös on välillä kokeiltu...
 
se siitä
Jälleenmyyntiarvosta sen verran, että itse myin muutama vuosi sitten Ticketin tummansinisen välikausihaalarin, jossa oli vaaleita tähtiä, huutonetissä hintaan 140e! Yhden kauden käytettynä. Uutena olin maksanut siitä n. 100e. Olin pyörtyä.
Edelleen ostan lapsille kalliita haalareita ja takkeja, mutta olen lahjoittanut niitä myös ilmaiseksi eteenpäin sukulaislapsille. Itse olen parhaiksi todennut mm. Ticketin ja Molokidsin. Miksi en niitä ostaisi, kun en neljän lapsen aikana ole niihin kertaakaan pettynyt, toisin kuin muihin merkkeihin, joita myös on välillä kokeiltu...
Valehtelet.
Koska palstamamma ei saa Peuhustaan kirppikselläkään... et sinä voi saada Ticketistäsi tuollaisia summia !!! :O

Ticket esim nyt vaan on huippumerkki. Helppo pukea, lämmin, kestävä ja monesti vieläpä kaunis ja tosiaan tietyillä kuoseilla jälleenmyyntiarvo on huikea.

Molon pupukuosia ihmettelen. Näkyy olevan haluttuja nuo viime vuoden puvut. Muistaakseni ainakin Eeviskäinen blokkasi pupuhaalarin paskasta laadusta, eli mennyt ihan karmeaksi polvilta vaikkei paljoa edes käytetty...
 
kysymys
Kyyyllä te saatte vähintään omanne takaisin käytetyistä haalareista.. Vaikka netissä käytetyt myydään noin 40-50% ovh:sta
:LOL: Mikä kateellinen mamma siellä mussuttaa??

Miksi ihmeessä kukaan valehtelisi millä summalla on käytettynsä myynyt??!
Toiset kuosit on haluttuja ja ne loppuvat kaupoista heti. Juuri niinkuin Chef sanoi; Jos joku haluaa jonkin tietyn loppuunmyydyn haalarin, hän myös maksaa siitä...vaikka sen sataviiskymppiä!!
 
Pop mamma
Joo, jollain merkeillä on the kuoseja joista sit jotkut maksaa hunajaa. Esim popilla musta monivärivetskarihaalari (vk) , joista pyydetään käytettyinäkin paljon. Ja maksetaan myös..
 
vieras--
Köyhän ei kannata ostaa halpaa. Kyllähän se kirpaisee vietävästi kun olisi noita vaatetettavia kolme kipaletta mutta jokaiselle on saatu aina uudet ja kunnolliset kengät sekä ulkovaatteet kauden mukaan.
 
vierass
Juu, edelleen kiinnostaa kovasti: Näyttäkää mulle 120 senttiselle 60 euron haalari!
Linkkejä kiitos. Koska ei ainakaan Reimalta, Polarnilta, Kappahlista, lindexistä, H&M:stä saa. Ja mitään pilipalihaalaria jossa ei ole mitään kosteussuojaa en todellakaan ole ostamassa.
Olet pahasti myöhässä, katto josko rasavililta vielä löytyy haalareissa kokoja, sieltä kannattaa nyt tilata ens kesän ja syksyn välikausivaatteet, pitää olla oikeassa ajassa liikenteessä, siinä se jutun juoni on.
 

Yhteistyössä