5 vuotta karppausta takana :)

  • Viestiketjun aloittaja karppaaja
  • Ensimmäinen viesti
:-D
Hienoa:-D

Mitä tuumaat tällaisista aineksista:
sorbitoli, nestemäinen (kiteytyvä) (E420)
pektiini (E440)
ksantaanikumi (E415)
simetikoni emulsio 30 %
natriumsitraatti (E331)
vedetön sitruunahappo (E330)
kaliumsorbaatti (E202)
metyyliparahydroksibentsoaatti (E218)
keinotekoinen appelsiiniaromi [sisältäen luonnollisia ja keinotekoisia aromeja
sekä butyylihydroksianisolia (E320)]
sakkariininatrium (E954)
natrium-karrageeni (E407)
polyoksietyleeni-glyseryylimono-oleaatti
puhdistettu vesi

Voisitko juoda tuollaisen pirtelön?
 
Hienoa:-D

Mitä tuumaat tällaisista aineksista:
sorbitoli, nestemäinen (kiteytyvä) (E420)
pektiini (E440)
ksantaanikumi (E415)
simetikoni emulsio 30 %
natriumsitraatti (E331)
vedetön sitruunahappo (E330)
kaliumsorbaatti (E202)
metyyliparahydroksibentsoaatti (E218)
keinotekoinen appelsiiniaromi [sisältäen luonnollisia ja keinotekoisia aromeja
sekä butyylihydroksianisolia (E320)]
sakkariininatrium (E954)
natrium-karrageeni (E407)
polyoksietyleeni-glyseryylimono-oleaatti
puhdistettu vesi

Voisitko juoda tuollaisen pirtelön?
Karpata voi myös luomuna ja kasviksilla.
 
"sanna"
40v elämää takana nrmaalipainoisena, eikä päivääkään ole karppausta tullut edes ajatelleeksi.

Normaalipainoisena eläminen ei vaadi karppausta, vaan normaaalia syömistä, ilman ahmimista, ainakaan joka päivä.
karkit ja pullat ja muu ruoka sopivassa suhteessa
 
himpun
Tosi kiva kuulla! Itse aion aloittaa kanssa.Olen väsynyt ja kyllästynyt olemaan lihava ja aina väsynyt. Rakas ystäväni kärsi vuosia ja taas vuosia ylipainosta ja aloitti karppauksen. Nykyään hän on sutjakassa kunnossa ja aivan tyrmäävän upea :)
 
karppaaja
Miten pystyit olemaan 5v ilman karkkia?? Eikös karppauksessa vältetä valkoista sokeria?
Itse asiassa olen välillä syönytkin karkkia enkä ole ollut niin tiukka kun ei kuitenkaan ole paino-ongelmia. Mutta karkkia tekee todella harvoin mieli enkä pysty montaa syömään... Mielummin herkuttelen suklaalla. Mutta joo, esim. juhlissa voin syödä vähän kakkua ym. Tulee vaan yleensä tosi huono olo herkuista ja ihmettelen sitten miksi tuli syötyä...

Suomessa kulutetaan sokeria n. 32 kg per henkilö per vuosi. Mulla ei tuu varmaan edes kilo täyteen...
 
karppaaja
Hienoa:-D

Mitä tuumaat tällaisista aineksista:
sorbitoli, nestemäinen (kiteytyvä) (E420)
pektiini (E440)
ksantaanikumi (E415)
simetikoni emulsio 30 %
natriumsitraatti (E331)
vedetön sitruunahappo (E330)
kaliumsorbaatti (E202)
metyyliparahydroksibentsoaatti (E218)
keinotekoinen appelsiiniaromi [sisältäen luonnollisia ja keinotekoisia aromeja
sekä butyylihydroksianisolia (E320)]
sakkariininatrium (E954)
natrium-karrageeni (E407)
polyoksietyleeni-glyseryylimono-oleaatti
puhdistettu vesi

Voisitko juoda tuollaisen pirtelön?
En joisi. Tekisin oma pirtelön marjoista, jogurtista ja kermasta :)
 
[QUOTE="sanna";30236027]40v elämää takana nrmaalipainoisena, eikä päivääkään ole karppausta tullut edes ajatelleeksi.

Normaalipainoisena eläminen ei vaadi karppausta, vaan normaaalia syömistä, ilman ahmimista, ainakaan joka päivä.
karkit ja pullat ja muu ruoka sopivassa suhteessa[/QUOTE]

Ja tämä pätee koska kaikki ihmiset ovat samanlaisia? Itse olen entinen tunnesyöppö ja nykyään, kiitos sokerikoukusta pääsemisen, on todella helppo tehdä ruokaa koskevia suunnitelmia ja päätöksiä.
 
aiai
Hienoa:-D

Mitä tuumaat tällaisista aineksista:
sorbitoli, nestemäinen (kiteytyvä) (E420)
pektiini (E440)
ksantaanikumi (E415)
simetikoni emulsio 30 %
natriumsitraatti (E331)
vedetön sitruunahappo (E330)
kaliumsorbaatti (E202)
metyyliparahydroksibentsoaatti (E218)
keinotekoinen appelsiiniaromi [sisältäen luonnollisia ja keinotekoisia aromeja
sekä butyylihydroksianisolia (E320)]
sakkariininatrium (E954)
natrium-karrageeni (E407)
polyoksietyleeni-glyseryylimono-oleaatti
puhdistettu vesi

Voisitko juoda tuollaisen pirtelön?
Sitä on pakko juoda, jos joutuu joskus suoliston magneettikuvaukseen. Kammottavaa, eikö? bariumsulfaattia varmaan sais pillillä ilman noitakin koodeja, mitä Unicat -valmiste sisältää:-(

Sitäpaitsi se levävalmiste muuttaa aineen sähköisen varauksen kokonaan päinvastaiseksi... eikö sillä muka ole mitään merkitystä tutkimuksessa?

Magneettikuvauksissa alkoi raju hintakilpailu – "Tutkimukset olleet ylihinnoiteltuja" | Yle Uutiset | yle.fi
 
"Jenis"
[QUOTE="jepjep";30236594]ja luonto kiittää =)[/QUOTE]

Miksi karppaus olisi jotenkin luonnolle haitallista? Ei kaikki karppaajat pelkkää läskiä vedä. Itse juuri tässä hiilareita taas vähentelen ja olen syönyt lihaa tasan 0 kertaa tällä viikolla.
 
  • Tykkää
Reactions: Äidin blogi
"joopa"
[QUOTE="sanna";30236027]40v elämää takana nrmaalipainoisena, eikä päivääkään ole karppausta tullut edes ajatelleeksi.

Normaalipainoisena eläminen ei vaadi karppausta, vaan normaaalia syömistä, ilman ahmimista, ainakaan joka päivä.
karkit ja pullat ja muu ruoka sopivassa suhteessa[/QUOTE]

Karppaus ei aina tarkoita sitä että haluaa laihduttaa vaan juurikin sitä että haluaa voida hyvin.

Karppauksessa on minun osaltani vähän sama vaikutus kuin se että laktoosi-intolerantikko jättää vihdoin laktoosituotteet pois ruokavaliostaan.
Jos syön paljon hiilihydraatteja vatsani menee sekaisin. Tulee ilmavaivoja ja toiminnallisia häiriöitä ja vatsa on kokoajan vähän kipeä ja turpea.

Näin elin sen 40 vuotta. Sitten kokeilin laihdutusmielessä karppausta. Se laihdutti mutta kaikista parasta oli se että vatsavaivat hävisivät. Nykyään olen normaalipainoinen enkä laihduta mutta välttelen hiilihydraatteja. Vatsa voi hyvin, samoin iho ja mieli.
En ole ehdoton hiilihydraattien suhteen mutta tiedän että jos syön niitä paljon on seurauksena tuskainen olo.
 
  • Tykkää
Reactions: Äidin blogi
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja karppisetä;30236674:
Helposti. Kun toleranssi makeaan on kunnossa, maistuu esimerkiksi maustettu jogurtti todella ällöttävän makealta. Karkeista tulee huono olo.
Mullekin kyllä tulee nuhjuinen ja huonokin olo karkeista. Mutta suklaa on kyllä ihan sama asia kuin karkki. Eli jos syö suklaata, niin ei oikein voi sanoa että ei syö karkkia.

Ei karkittomuudessa siis mun mielstä mitään vikaa ole, päinvastoin.
 
karppisetä
Mullekin kyllä tulee nuhjuinen ja huonokin olo karkeista. Mutta suklaa on kyllä ihan sama asia kuin karkki. Eli jos syö suklaata, niin ei oikein voi sanoa että ei syö karkkia.

Ei karkittomuudessa siis mun mielstä mitään vikaa ole, päinvastoin.
Naisille suklaa tuntuu olevan hermolääke. Itse syön todella tummaa suklaata, jossa on hiilareita korkeintaan 20 grammaa / 100. Sitä kun on tottunut syömään, niin esim. sokeria lähes puolet sisältävä Fazerin sininen on todella ällöttävää.
 
rasvaa lisää
Mäkin olen karpannut melkein yhtä kauan juuri terveyssyistä. Ylipainoa ei juuri ollut. LCHF korostaa nimenomaan oikeaa, luonnollista ruokaa ja rasvaa, mieluiten luomua. Sanoisin, että se eines-, pilleri- ja ihovoidemäärä + muut kalliit hoidot, jotka karppaajalta jää käytttämättä, aika tavalla tasoittavat karppaajien ekojalanjälkeä. En ymmärrä, miksi ihmisen pitäisi sietää sellaisia sairauksia kuin IBS, ylipaino, akne, atopia, allergiat, sokeritauti (diabetes), epilepsia, Alzheimer, PCOS, endometrioosi, kilpirauhasen vajaatoiminta, reumatismi yms autoimmuunisairaudet ekologisuuden nimissä. Eiköhän se vaan ole jonkun taskusta pois nekin pennoset, kun ihmiset tervehtyy.

Onneksi karppaus alkaa olla jo sen verran salonkikelpoista, ettei ihan joka paikassa tarvitse enää puolustella haluaan yrittää elää niin terveellisesti kuin enää pystyy vt:n runnomalta kropaltaan.
 
"ellu"
[QUOTE="sanna";30236027]40v elämää takana nrmaalipainoisena, eikä päivääkään ole karppausta tullut edes ajatelleeksi.

Normaalipainoisena eläminen ei vaadi karppausta, vaan normaaalia syömistä, ilman ahmimista, ainakaan joka päivä.
karkit ja pullat ja muu ruoka sopivassa suhteessa[/QUOTE]

Sama juttu. Ihanaa, kun ei tarvitse tehdä ruokailuista elämää suurempaa numeroa.
 
"ellu"
[QUOTE="joopa";30236816]Karppaus ei aina tarkoita sitä että haluaa laihduttaa vaan juurikin sitä että haluaa voida hyvin.

Karppauksessa on minun osaltani vähän sama vaikutus kuin se että laktoosi-intolerantikko jättää vihdoin laktoosituotteet pois ruokavaliostaan.
Jos syön paljon hiilihydraatteja vatsani menee sekaisin. Tulee ilmavaivoja ja toiminnallisia häiriöitä ja vatsa on kokoajan vähän kipeä ja turpea.

Näin elin sen 40 vuotta. Sitten kokeilin laihdutusmielessä karppausta. Se laihdutti mutta kaikista parasta oli se että vatsavaivat hävisivät. Nykyään olen normaalipainoinen enkä laihduta mutta välttelen hiilihydraatteja. Vatsa voi hyvin, samoin iho ja mieli.
En ole ehdoton hiilihydraattien suhteen mutta tiedän että jos syön niitä paljon on seurauksena tuskainen olo.[/QUOTE]

Minä voin hyvin ja kaikki laboratorioarvotkin ovat huippuhyvät. Koskaan en ole kärsinyt vatsavaivoista ja ihan kaikkea syön.
 

Yhteistyössä