5 vuotta karppausta takana :)

  • Viestiketjun aloittaja karppaaja
  • Ensimmäinen viesti
"joopa"
[QUOTE="ellu";30237699]Minä voin hyvin ja kaikki laboratorioarvotkin ovat huippuhyvät. Koskaan en ole kärsinyt vatsavaivoista ja ihan kaikkea syön.[/QUOTE]

No sehän on hyvä :)
Kaikilla ei vain ole samanlainen vatsa kuin sinulla. Varmaan hyväksyt sen että muutkin haluavat voida yhtä hyvin kuin sinä, olkoonkin että eivät syö samalla tavalla kuin sinä?
 
fogeldom
[QUOTE="joopa";30237728]No sehän on hyvä :)
Kaikilla ei vain ole samanlainen vatsa kuin sinulla. Varmaan hyväksyt sen että muutkin haluavat voida yhtä hyvin kuin sinä, olkoonkin että eivät syö samalla tavalla kuin sinä?[/QUOTE]

Ai kun nämä agronomit, kuten Ursula Schwab ja Mikael Fogelhom tajuais tämän saman. Puskan mielestä karppaajat kuolee aivohalvaukseen, mutta onneksi jäi eläkkeelle pelottelemasta ihmisiä suotta. Hänen takiaan kansa söi mm. transrasvoja (margariineissa) vuosikymmeniä.
 
"paula"
Sitä on pakko juoda, jos joutuu joskus suoliston magneettikuvaukseen. Kammottavaa, eikö? bariumsulfaattia varmaan sais pillillä ilman noitakin koodeja, mitä Unicat -valmiste sisältää:-(

Sitäpaitsi se levävalmiste muuttaa aineen sähköisen varauksen kokonaan päinvastaiseksi... eikö sillä muka ole mitään merkitystä tutkimuksessa?

Magneettikuvauksissa alkoi raju hintakilpailu – "Tutkimukset olleet ylihinnoiteltuja" | Yle Uutiset | yle.fi
Onhan systeemi?
SUOMI HYV

Ja samalla kunnollinen ruoka pilataan:-(
 
"Susu"
Mun veli yritti kaikki maholliset tavat teini-iästä lähtien, mutta karppaamalla sitten putos 40 kiloa. Ja löyty tyttöystävä, elämänilo ja joku kamppailuharrastuskin. Joillekin se vaan on elämän käännekohta parempaan, deal with it, vaikkette te itse sitä tarttis.

Sitäpaitti, en ole koskaan ajatellut että karppaus olis joku kauhean kokonaisvaltainen, satojen sääntöjen ja rajoitusten juttu. Eiks siinä oo kysymys siitä, että vähentää huonoja hiilareita oikein kunnolla arkiruokavaliostaan ja korvaa ne suuremmalla proteiinimäärällä. Jos siis vähentää vaikka valkosen vehnän ja valkosen sokerin minimiin, siinähän "karppaa" jo?
 
"AV-mamma"
Hyvä juttu, että ap on saanut ruokavalion pidettyä. Mun tuntemista karppaajista kaikki on lopettaneet karppaamisen.

Mulla on itsellä sellainen tunne, että tarvitsen kyllä niitä hiilihydraattejakin, mutta kyllä mä yirtän pitää ne määrät aika vähäisinä.
 
vierailija
[QUOTE="joopa";30236816]Karppaus ei aina tarkoita sitä että haluaa laihduttaa vaan juurikin sitä että haluaa voida hyvin.

Karppauksessa on minun osaltani vähän sama vaikutus kuin se että laktoosi-intolerantikko jättää vihdoin laktoosituotteet pois ruokavaliostaan.
Jos syön paljon hiilihydraatteja vatsani menee sekaisin. Tulee ilmavaivoja ja toiminnallisia häiriöitä ja vatsa on kokoajan vähän kipeä ja turpea.

Näin elin sen 40 vuotta. Sitten kokeilin laihdutusmielessä karppausta. Se laihdutti mutta kaikista parasta oli se että vatsavaivat hävisivät. Nykyään olen normaalipainoinen enkä laihduta mutta välttelen hiilihydraatteja. Vatsa voi hyvin, samoin iho ja mieli.
En ole ehdoton hiilihydraattien suhteen mutta tiedän että jos syön niitä paljon on seurauksena tuskainen olo.
Minä voin hyvin ja kaikki laboratorioarvotkin ovat huippuhyvät. Koskaan en ole kärsinyt vatsavaivoista ja ihan kaikkea syön.
[/QUOTE]https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/4ebaee6b-4cc7-48b3-9e52-ff4e08674181
 

Yhteistyössä