Mitä mieltä olette, että päiväkodissa lapset nukkuu päiväunet vaatteet päällä?

  • Viestiketjun aloittaja päiväkotilaisen äiti
  • Ensimmäinen viesti
päiväkotilaisen äiti
Vain siis sukat otetaan pois ja ehkä pitkähihainen, jos alla on t-paita. Viime talvena nukkuivat vielä pikkuhoususilleen, mutta tänä vuonna kokeilevat uutta tapaa, että ei enää riisuta kaikkia vaatteita pois. Peittonakin on vain pussilakana.
Itse en asiaa pidä mitenkään erikoisena, mun lapset on kotonakin nukkuneet päikkäreitä vaatteet päällä, joten ihan sama, mutta tuntuu, että monien muiden vanhemmat ovat vähän näreissään asiasta.
Lapsesta se oli vaan jännä juttu, kun ei tartte kaikkea riisua mennessään nukkumaan.

Tähän siis on päädytty, koska se pukemisrumba vie päivästä niin paljon aikaa ja kyseisessä ryhmässä on vain 3-4-vuotiaita, että autettavia suurimmaksi osaksi.
 
voi olla syy
myös ettei kihomadot tarttuisi niinhelposti....mun mielestä parempi vaan kun ei riisu,medän lapset nukkuu aina vaatteet päällä,onhan yöpukukin melkein aina...
 
miunmau
Kuumahan tuossa voi monelle tulla eikä ole kiva olla loppupäivää hikisillä vaatteilla. Mutta eiköhän ne pian huomaa siellä hoidossa, jos tuo vaikka onkin kätevämpää.

Lapset ovat jo 3 ja 4- vuotiaita. Kyllähän tuon ikäiset osaavat jo itse pukea vaatteet päällensä. Ja jos ei osaisi, niin hyvää harjoitusta olisi puea itse aina unien jälkeen.
 
ap...
No ton syyn tiedän kun sen kertoivat, että pukemiseen päiväunien jälkeen menee ihan tuhottomasti aikaa. Nyt saavat lapset nopeammin välipalalle. Työntekijöitä kun ei niin paljon ole, joten ovat joutuneet priorisoimaan
 
ap...
Kuumahan tuossa voi monelle tulla eikä ole kiva olla loppupäivää hikisillä vaatteilla. Mutta eiköhän ne pian huomaa siellä hoidossa, jos tuo vaikka onkin kätevämpää.

Lapset ovat jo 3 ja 4- vuotiaita. Kyllähän tuon ikäiset osaavat jo itse pukea vaatteet päällensä. Ja jos ei osaisi, niin hyvää harjoitusta olisi puea itse aina unien jälkeen.
No joo periaatteessa osaavat, mutta suurin osa on selkeästi vielä autettavia. Haen usein lapseni juuri tuossa välipala-aikaan ja niitä lapsia on istunut siinä lattialla vaatteiden kanssa ja jos ei aikuinen tule opastamaan mitä laitetaan päälle, niin aika kauan siinä menee. Lapset siis kyllä periaatteessa itse pukevat, mutta tarvivat kuitenkin aikuista siihen "auttamaan".
 
kyllä jotku jaksaa nillittää sitte joka asiasta (siis ei ap, vaan "ne muut") oikeesti on aika pientä jo elämä, jos tuollanen on ongelma. "MEIDÄN NIKO-LIISA NUKKUU SITTE PIKKUHOUSUSILLAAN JUMALAUTA"
 
  • Tykkää
Reactions: Oisku
"Helena"
Ihan hyvä juttu minusta. Päiväkodeissa alle 3 kk:n mittaisia pätkätöitä tekeviä ei testata pedofilian varalta (rikosrekisteri), joten lasten pikkuhoususilleen riisuminen olisi selkeä riski.
 
"Mymy"
Meillä lapset leikkiikin kotona päivät pelkillä pikkareilla - paitsi tuo nuorin, joka ei osaa vielä riisua itse. Kodin ulkopuolella on sitten tiukat säännöt, että ne vaatteet kans pysyy päällä... Päiväkodissa nukkuvat käsittääkseni vaatteet päällä, koska se nukkumahuone on aikasta viileä.
 
vierass
Kyllä kaikki tuntemani kakarat nukkuu päikkärinsä vaatteet päällä. :D Meidän lapset nykäsee päikkärit vaatteet päällä ja niin nukun minäkin vaatteet päällä päivällä, jos vain suinkin keksin aikaa sellaiseen huvitteluun.
 
"huokaus"
[QUOTE="Helena";30272188]Ihan hyvä juttu minusta. Päiväkodeissa alle 3 kk:n mittaisia pätkätöitä tekeviä ei testata pedofilian varalta (rikosrekisteri), joten lasten pikkuhoususilleen riisuminen olisi selkeä riski.[/QUOTE]

Mistä näitä vinkujoita riittää?

Varo myös ulkona ettet jää auton alle, varo ettei ukonilmalla salama iske, jne.

Riskiä tosiaan...
 
akava
Meidän pk:ssa toistaiseksi nukutaan pikkareilla(ja aluspaidalla). Kovin usein ei petivaatteita ehditä vaihtaa ja jos soosit, maalit, hiekat yms on sängyssä niin yöksis. Osan kun esim lämpimään aikaan on vaikea ymmärtää tuoda erilliset ulkohousut. Niin samoilla kollareilla sitten ulkoillaan ja ollaan sisällä ja sitten vielä nukuttaisi, ei kuulosta hyvältä.
 
dfhfgjhghjttt
[QUOTE="Helena";30272188]Ihan hyvä juttu minusta. Päiväkodeissa alle 3 kk:n mittaisia pätkätöitä tekeviä ei testata pedofilian varalta (rikosrekisteri), joten lasten pikkuhoususilleen riisuminen olisi selkeä riski.[/QUOTE]

Ihan tasan tarkkaan "testataan"! Ne paikat missä näin ei tehdä rikkovat lakia.
 
rfrfrf
Pin
Häh, meillä nukku aina paita, sukat ja pikkarit päällä. Nukkukoot vaikka housutkin jalassa jos näin päättävät. Ihme ongelma tämä kyllä.. :D

Jos oli tullut sotkua vaatteisiin niin ne vaihtoi puhtaiksi.
 
Meidän pk:ssa toistaiseksi nukutaan pikkareilla(ja aluspaidalla). Kovin usein ei petivaatteita ehditä vaihtaa ja jos soosit, maalit, hiekat yms on sängyssä niin yöksis. Osan kun esim lämpimään aikaan on vaikea ymmärtää tuoda erilliset ulkohousut. Niin samoilla kollareilla sitten ulkoillaan ja ollaan sisällä ja sitten vielä nukuttaisi, ei kuulosta hyvältä.
Meillä on erihousut ulkona ja lapselle vaihdetaan vateet jos ne ovat likaantuneet.
 
Minusta vanhempana se oli sama miten lapsi levolle kävi kunhan oli hällä hyvä olla. Riisu tai ei. Meillä ei pakoteta mihinkään ja tuntuu olevan ok vanhemmille. Osa lapsista riisuu ja osa ei. Toki paksuimmat päällysvaatteet otetaan pois mutta siis saa olla pitkähihasessa ja vaikka verkkareissa jos haluaa. Nyt on kaikilla se lakana peittona, lisätään viltit jahka alkaa olla tarve.
 
vieras...
Mulla ei ole lapsoset vielä olleet päiväkodissa, mutta en ollut tullut edes ajatelleeksi että pitäisi riisua pikkuhoususilleen nukkumista varten :) Vaikea siis eläytyä (niiden joidenkin) ongelmaan. Sama kai tuo jos lapsilla on sellaiset oltavat että pystyvät nukkumaan, enemmillä tai vähemmillä vaatteilla, mikä kätevintä. En kyllä kotonakaan ole lasta juuri päiväunille riisunut, paitsi jos on kaksi kerrosta vaatetta niin päällimmäiset on voinut kuoria (esim. colleget sukkahousujen päältä)
 
En tiedä miksi meidän lasten päiväkodissa riisutaan pikkuhoususilleen. Samassa lämpötilassa leikitäänkin, niin ei makaavalle ainakaan sen enempää kuumakaan tule. Sitä vain aloin miettimään, että jos sukat riisutaan, niin jätetäänkö kuitenkin sukkahousut jalkaan. Mihin sukkien riisuminen perustuu?
 
"vieras123"
Riippuu millaiset vaatteet lapsella on päällä. Jos on joustavat ja pehmoiset vaatteet, niin mikä ettei. Kotonakin nukutaan päikkärit vaatteet päällä. Mutta jos lapsi on esim. farkuissa, niin aika kurjaa. En ymmärrä sitä, että nukutaan pelkkä lakana päällä alasti, kun päiväkodeissa on muutenkin yleensä aika viileä sisäilma.
 

Yhteistyössä