Mitä mieltä olette, että päiväkodissa lapset nukkuu päiväunet vaatteet päällä?

  • Viestiketjun aloittaja päiväkotilaisen äiti
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras123";30272919]Riippuu millaiset vaatteet lapsella on päällä. Jos on joustavat ja pehmoiset vaatteet, niin mikä ettei. Kotonakin nukutaan päikkärit vaatteet päällä. Mutta jos lapsi on esim. farkuissa, niin aika kurjaa. En ymmärrä sitä, että nukutaan pelkkä lakana päällä alasti, kun päiväkodeissa on muutenkin yleensä aika viileä sisäilma.[/QUOTE]

Toki tarpeen mukaan. Meilläkin nukkarissa on aika viileää ja silti nää riisujat potkii senkin lakanan pois. Eli sillä mennään mikä on mukavinta. Pienetki meillä osaa sanoa miten haluavat olla ja riisuakin jos silleen on kivampi.
 
vierailija
Vain siis sukat otetaan pois ja ehkä pitkähihainen, jos alla on t-paita. Viime talvena nukkuivat vielä pikkuhoususilleen, mutta tänä vuonna kokeilevat uutta tapaa, että ei enää riisuta kaikkia vaatteita pois. Peittonakin on vain pussilakana.
Itse en asiaa pidä mitenkään erikoisena, mun lapset on kotonakin nukkuneet päikkäreitä vaatteet päällä, joten ihan sama, mutta tuntuu, että monien muiden vanhemmat ovat vähän näreissään asiasta.
Lapsesta se oli vaan jännä juttu, kun ei tartte kaikkea riisua mennessään nukkumaan.

Tähän siis on päädytty, koska se pukemisrumba vie päivästä niin paljon aikaa ja kyseisessä ryhmässä on vain 3-4-vuotiaita, että autettavia suurimmaksi osaksi.
Kun mä olin päiväkodissa 15v sitten suunnileen oon nyt 24v niin oltiin aina tytöt pikkuhusuissa ja pojat alushousuissa samassa huoneessa riisuttiin ja samassa huoneessa nukuimme mä nukuin yhen tytön vieressä ja me vähän leikittiin siellä toistemme vieressä ja ei mitään outoa ollut ihan ok vaatteet päällä? Ei ikinä!!! Mun mielestä
 

Yhteistyössä