tiedätkö paljonko puolisollasi on rahaa tilillä?

  • Viestiketjun aloittaja jgff
  • Ensimmäinen viesti
jgff
Mulla ei ole mitään käsitystä miehen tilin saldosta, eikä se mulle mielestäni kuulukaan. Mites teillä?

14 vuotta yhdessä ja kaks muksua, molemmat ehkä vähän keskimääräistä paremmin palkattuja, mut ei mitään rikkaita.
 
juuuu
Tiedän. Maksan kaikki laskut. Myös miehen tililtä. Katson lopuksi, että molemmille jää suun saman verran ja tilipäivänä siirrän taas loput yhteiselle säästötilille.
 
"Anne"
Tiedän. Yleensä en tiedä kovin tarkkaan, mutta loppukuusta kysyn kyllä, että osaan arvioida minkä verran on käyttää ruokaan /vko. Ettei sitten tule yllätyksenä, että onkin vaikka 2viikolle yhteensä 50€ tai jotain muuta yhtä mukavaa.
Joo, mies ei laskeskele mitään viikkobudjettia, duunari ja minä opiskelija..
 
-.-
Ei ole tiedossa, eikä oikeastaan kai minulle kuulu. Veikkaisin että aika vähän...
Yhteiselle tilille kerran kuukaudessa pistetään yhtä iso könttäsumma, ja loput hän saa käyttää miten lystää. Itse pistän omat extra-rahat säästöön, hän taas törsää :rolleyes:
 
"..."
Tiedän, kun näkyy mun verkkopankissa. Aikaisemmin ei näkynyt, mutta pari vuotta sitten mies oli ulkomailla töissä ja mä hoidin myös hänen laskunmaksunsa. Enhän mä enää sillä tiedolla mitään varsinaisesti tee, mutta ei nyt ole tullut purettuakaan käyttöoikeutta. Olen myös harkinnut antavani oman tilini käyttöoikeuden miehelle. Meillä ei kyse ole luottamuksesta tai siitä "kuuluuko" toisen tietää, ihan vaan käytännöllisyyden takia.
 
Tiedän, kun maksan molempien laskut. On siis tunnukset miehen tilille. Tämä miehen omasta halusta kun on laiska naputtelemaan nuita laskuja koneella. Opiskellessa jouduin monesti myös siirtämään mieheltä rahaa omalle tilille. Yhteistä tiliä ollaan mietitty, mutta oliko siinä joku sääntö että jos toiselle sattuu jotain ja kuolee niin tili jäädytetään perunkirjoituksiin asti?
 
"vieraana"
Käyttötilin saldosta ei ole mitään käsitystä mutta sijoitusten arvon tiedän melko tarkkaan eurolleen joka päivä jos se sattuu kiinnostamaan. Meillä puhutaan rahasta avoimesti.
 

Yhteistyössä