Onko liikaa 3 kk ikäisen vauvan olla erossa äidistään säännöllisesti 2-4 tuntia 2-3krt viikossa?

  • Viestiketjun aloittaja puupa
  • Ensimmäinen viesti
puupa
Siinäpä se. On täysin rinnalla oleva, mutta tuolloin sais korviketta jos tarve vaatii. Olisi joko isänsä tai mummun kanssa, jonka kanssa ollaan tekemisissä lähes päivittäin.
 
"Mymy"
Meillä tuon ikäset on nukkunukin noin pitkiä päiväunia. Jos isänsä kanssa on, niin tuskin siihen kuolee. Jos mummu on kovin läheinen, niin tuskin kuolee siihenkään. Jos liikuntaa tai mitä tahansa muuta haluaa harrastaa, niin pakkohan vauva on jättää vähäksi aikaa pois matkasta! Se auttaa myös omaa jaksamistas :)
 
vvvvio
Itse halusin pitää täysimetyksellä niin ettei saanu korviketta ollenkaan, tuossa tilanteessa olisin yrittänyt luultavasti pumpata. Kannattaa myös etukäteen varmistaa että vauva osaa juoda pullosta ja huolii korvikkeen. Muuten ei kai tuossa ihmeempää jos ei vierasta. Itse ajoittaisin menot niin että vauva tod.näk nukkuisi ison osan ajasta.
 
"Memma"
Juu, mikä ettei. Pitäähän äidinkin päästä harrastamaan/opiskelemaan/tekemään duunia tms. halutessaan. Hyvä on etukäteen varmistaa, että vauva todellkin huolii korvikkeen. Ja pullon. Meillä ei huolinut.
 
äiti 2005
Mä kyllä menin tekemään jo töitä kun esikko oli 1,5kk.Mummo hoiti ja olin noin 4-8tuntia kerrallaan töissä 2-4krt/vk.Eipä tuo hirveästi ole siitä traumatisoitunu.
Jokainen perhe tekee tavallaan :)
 
vierass
Meillä kuopus ei huolinut pullosta edes rintamaitoa, joten ei olis onnistunut noin pitkä poissaolo. Päikkäriaikaan pääsin itsekseni asioille viikonloppuisin kun mies oli kotona mutta illalla vauva huusi oikeastaan koko ajan kun jätin isänsä kanssa joskus käydäkseni esim. esikoisen kanssa kahdestaan jossain. Riippuu siis täysin vauvasta. 4h on kyllä aika pitkä aika jos ei pullosta syö.
 
viera.s
Juu, meilläkään vauva ei huolinut pulloa enkä olisi korviketta halunnut syöttää kuin pakon edessä. Mutta voihan sitä pumpata ja jos maidon saa tavalla tai toisella vauvalle syötettyä, ei poissaolot sinänsä ole mitenkään liian runsaita tai pitkiä. Eikä kai korvikekaan mikään kamala mörkö ole, jos se ei vauvalle vatsavaivoja aiheuta.

Kannattaa kuitenkin tiedostaa, että säännöllinen korvikkeen antaminen ja tuttipullon käyttö saattaa tuottaa imetykseen ongelmia. Jos sellaisia ilmenee (rintaraivareita, maidon niukkuutta), kannattaa mahdollisuuksien rajoissa laittaa ne tauolle ja keskittyä pelkkään imetykseen. Sitten kun vauva syö myös kiinteitä, on tietysti helpompi olla poissa tuollaisia aikoja.
 

Yhteistyössä