Eilen alkoi tökkimään tämä kasvisruokavalio ja pahasti!

  • Viestiketjun aloittaja vegetveke
  • Ensimmäinen viesti
vegetveke
Olin 16-19 vuotiaana kasvisruokavaliolla 3 vuotta. Muistan, että terkka ihmetteli todella matalaa verenpainetta ja korkeaa hempparia. Sitten, kun aloin odottamaan, aloin syömään kaikkea. Paino ja verenpaine on nousseet korkeiksi, bmi:n mukaan killutaan lievän ja merkittävän ylipainon rajamaastoilla. No, verenpaineet on olleet korkeat jo muutaman vuoden, viikko sitten alapaine 97.

Viikko sitten päätin kokeilla, olisiko kasvisruokavaliolla, joka sisältää kalaa silloin tällöin, mitään vaikutusta.

No, eilen alkoi v*tuttamaan ja tekemään mieli lihaa. Istahdin kuitenkin alas ja mittasin paineet. Alapaine oli 87! Noin matalaa en ole mitannut vuosiin. En tiedä johtuuko ruokavalion vaihtumisesta, oletin, että parin kuukauden päästä voisi näkyä mittauksessa. Sain kuitenkin lisää pontta jatkaa. Olen vasta 30 vuotias.
 
karppi
Minulla oli verenpaine 160/110 ja sitä ei saatu aisoihin kahdella yhtäaikaisella lääkityksellä. Aloin karppaamaan ja keskittymään stressin hallintaan: kaksi kuukautta, verenpainelääkkeet jäi kokonaan pois ja sen jälkeen paineet asettuneet tasolle 130/78!
 

Yhteistyössä