Käytättekö te pojilla vain "poikien" värisiä vaatteita?

  • Viestiketjun aloittaja napppis
  • Ensimmäinen viesti
"harmaa"
Poika on jo kymmenen eli itse saa vaatteidensa värit valita. Nykyään löytyy onneksi kivasti muutakin kuin sitä iänikuista mustaa, harmaata ja tummansinistä. Aika paljon jätkä valitseekin oranssia, vihreää, turkoosia, pinkkiäkin väriä vaatekaappinsa piristykseksi.
 
Pääasiassa joo. Yhdellä pääosin sinistä ja turkoosia (vaaleanpunainen kauluspaita poikkeus). Kahdella muulla mustaa, punasta, oranssia, sinistä, viihreää jokunen keltainenkin löytyy. Isot pojat saavat itse päättää, minkä värisissä haluavat kulkea. En väkisin hommaa esim lilaa ja pinkkiä, jos eivät halua niitä käyttää.
 
Vierras
Vauvalla ja taaperolla käytän kyllä pinkkiäkin(isosiskon vanhoja). Ja leikki-ikäinen käyttää liilaa ja kaikkia muita värejä mutta pinkkiä ei halua käyttää, enkä pakota. Enempi tolle pojalle merkkaa se kuva mikä paidassa tms on. Jos olis pinkki pauta missä auton kuva niin varmaan hyväksyisi sen ilomielin.
Vanhin lapsi (tyttö) toisaalta taas kieltäytyi käyttämästä vaaleanpunaisia sukkia koska niissä oli poikasmurffin kuva..
 
viera.s
En laittaisi leikki-ikäiselle pinkkiä päälle. Taaperolle vielä menee ja tietysti sitten koululaisena, jos lapsi itse niin haluaa. Mutta just leikki-iässä se tyttö-poikaerottelu tuntuu olevan vahvimmillaan ja pelkäisin että pinkkiin puettu poika voisi kokea kiusaamista. Aloittajan poika onkin vissiin vielä niin pieni, ettei kaverit voi vaatteista kiusata, kun on vielä äidin puettavana.

Mutta pinkki on oikeastaan ainut niin selvästi tyttöjen väri etten sitä päävärinä pojan vaatetuksessa käyttäisi. Oransseja, punaisia ja keltaisia vaatteita on kyllä käytössä. Yleensä kyllä niin, että housut on tummat/siniset ja paita sitten tuollainen värikkäämpi.
 
"Kolmenpojanäiti"
Riippuu haluaako pojasta homoseksuaalin vai ei. Ekan pojan kohdalla ajattelin, että siitä olisi ehkä hyvä tehdä hetero niin saisi lapsenlapsia nopeammin ja puin sen poikien vaatteisiin. Sen jälkeen sain vielä kaksi poikaa ja heidän kohdalla ajattelin, että ois kiva jos olis lisää homoja suvussa ja niinpä puin ne vaaleanpunaisiin tyttövaatteisiin.
 
Entinen luokkalainen lisäili vasta kuvia niiden poikavauvasta vaaleanpunainen sydän yökkäri päällä.. Ja ei ollut isosiskon vanha kun niillä ennestään poika :headwall: En vaan jaksa tajuta tuota!
 
mustaa
itse suosin kyllä lapsella värejä vaikka olisi jo isompikin lapsi. Kerran facekirppiksen kautta menin erään ihmisen kotiin penkomaan heille pieniä vaatteita ja oli kyllä järkytys miten joku voi poikansa (2lk) pukea niin tummiin ja synkkiin väreihin, hirmu paljon oli yksiväristä mustaa paitaa, saattoi siellä jokunen erittäin tumman sininen kuin ruskeakin olla joukossa mukana mutta siinä ne värit sitten olikin.
 
"väri"
Meillä on kyllä käytetty aika laidasta laitaan värejä. Poikien pyynnöstä olen ostanut paljon oranssia, keltaista, kirkasta vihreää ja turkoosia. Jokunen violettikin noilla on ollut, mutta ehkä juuri vuoletti ja pinkki on sellaisia, joita harvemmin kaapista löytyy. Noitakin on ollut. Esimerkiksi meleerattu pinkki on farkkujen kanssa kiva ja poikamainen, jos vain paidan malli muuten on pojalle osuva. Suomessa harvemmin löytyy noita.
 
Entinen luokkalainen lisäili vasta kuvia niiden poikavauvasta vaaleanpunainen sydän yökkäri päällä.. Ja ei ollut isosiskon vanha kun niillä ennestään poika :headwall: En vaan jaksa tajuta tuota!
Voi parkaa totakin kun vauvana sillä oli serkuilta saatu pinkkiraitanen yöppäripuku. Saatiin se tilanteessa kun vauva kylässä sotki kaikki vaatteensa ja lainaan jäänyt puku sai jäädä meille. Eipä se poikaa miksikään tehny tuo väritys kys. puvussa.
 
aksjf
En nyt sen kummemmin ajattele mikä on poikien väri ja mikä on tyttöjen väri. Lapset itse tosin ovat sitä mieltä, että vaaleanpunainen on tyttöjen väri. Meillä käytetään oikeastaan paljon ruskeaa, oranssia, vihreää ja sinistäkin. Jotain punastakin taitaa löytyä ainakin jossain määrin.
 
Kokonaan pinkkiä ei ole ekaluokkalaisella, muuten kyllä värikästä. Liilaakin on ihan poikien vaatteissa, meilläkin ainakin yksi trikoopaita jossa pääväri on liila, poikien puolelta ostettu. Ainakin yhdessä pikeepaidassa on muuten pinkit kaulukset. Pienempänä oli vaaleanpunainen kravatti, mutta enää ei suostu käyttään sitä, vaan poika valitsi kirkkaanpunaisen.
 
"qwerty"
Mun mielestä isompi ongelma on, että niissä tyttövärisissä vaatteissa tuppaa olemaan tyttömäisiä kuvia ja röyhelöitä. Tarjontakin on aika suppeaa loppujen lopuksi. Pojille on tarjolla just tummaa ja sinistä enimmäkseen.
 
värikäs
Meillä käy kaikki värit, eihän värit voi olla kenenkään omia! ja sen olen pojilleni opettanut. Ostan tyttöjen puolelta kivannäköisiä vaatteita jätkille, kuin myös poikien puolelta. Tyttöjen vaatteet on jostain syystä värikkäämpiä, siksi suuntaan sinne usein. Ei kehtaa pukea tylsää ja synkkää pienille lapsille.

Mut tosiaan, värit käy kaikille ja mallitkaan ei sais olla niin että tytöille käy kaikki ja poikia rajoitetaan!

Tänäänkin kaupassa nähtyä, tyttö etsi äidin kans hanskoja, eikä tyttöjen puolen pinkit miellyttänyt. Eipä tarvinnut kun kääntyä toiselle hyllylle ja valita poikien hyllystä tummempaa. Mites ois pojan kans toimittu?
 
Kyllä mun pojalla on kaikenvärisiä vaatteita, myös pinkkiä. Tosin noissa pienissä taaperon vaatteissa pinkkiä on kyllä aika vähän, kun melkein kaikki ovat isosiskon vanhoja eikä juuri osteltu niitä pinkkejä hänelle. Mutta on poika saanut yhdeltä tuttavaperheeltä heidän pieneksi jääneet pinkit housut ja yhdeltä ystävältäni sukkapaketin päävärinä pinkki, eli on niitä pinkkejä ihan häntä vartenkin hankittu.
 
"Vvvv"
Molempien poikien vaatekaapista löytyy värejä lähes joka lähtöön. Ainoa väri taitaa olla pinkki, jota ei vaatteissa ole. Ei vaan ole sattunut vastaan sopivannäköistä vaatetta pinkkinä. :)
 
yksivuotiaanäiti
Ei pinkkiä, muuta kyllä. Ei minulla mitään ideologiaa ole, mutta haluan, että poika näyttää pojalta. Sukupuolisuus on normaalia, enkä halua että kukaan tulee lässyttämään "tytölle". Teen kuten haluaisin itselleni tehtävän.
 
Hmm...
Alkuperäinen kirjoittaja yksivuotiaanäiti;30291506:
Ei pinkkiä, muuta kyllä. Ei minulla mitään ideologiaa ole, mutta haluan, että poika näyttää pojalta. Sukupuolisuus on normaalia, enkä halua että kukaan tulee lässyttämään "tytölle". Teen kuten haluaisin itselleni tehtävän.
Onkohan sun lapsesi jotenkin erityisen sukupuoleton, jos häntä luullaan tytöksi? Mulla on kaksi poikaa, jotka ovat tykänneet pinkistä, ja heidät on kyllä aina ja kaikkialla tunnistettu pojiksi.

Niin kuin sanoit, sukupuolisuus on normaalia, ja se on jännä juttu, kuinka useimpien lasten sukupuolen tunnistaa ihan vaatteista ja hiuksista riippumatta.
 

Yhteistyössä