Typerä riita miehen kanssa

  • Viestiketjun aloittaja "Noviisi"
  • Ensimmäinen viesti
"Noviisi"
Kertokee ny tyhmälle, että kuluttaako kodinkoneista esim. Kahvinkeitin sähköä ollessaan johdolla kiinni töpselissä (virrat siis poissa päältä) niin paljon, et siitä olis hyötyä ettei sitä pitäisi seinässä kun sitä ei käytä?
Kuinka paljon muka tommosella voi säästää sähkönkulutuksella jos sen ottaa pois sen töpselin seinästä?

Joo, on täällä kans riidanaiheet :D
 
Kai se riippuu keittimestä.

Meillä on sellainen, että ellei sen virtaa sammuta (siinä siis on erillinen kytkin) niin se on alaosastaan koko ajan hieman lämmin, joten vienee virtaa jonkin verran. Siitä kai on turha enää nyhtää johtoa veks kun erran virran saa kytkimestäkin pois.
 
Noviisi_ap
Tätä mä koitin miehelle selittää - meillä ei oo "älykästä kahvinkeitintä" joten se ei oo valmiustilassa ni miten se vois muka kuluttaa niin et olis hyötyä ottaa johtoa irti.

Onks missään (yritin googlata mut en löytäny illalla ku riita alko) tietoa siitä, et se ei oikeesti mittään kuluta - tuntuu et tuo jankkaaminen ei lopu ennenko todisteet on lyöty pöytään :D

Puhelinten laturit ym mä ymmärrän oikeesti. Kahvinkeitintä en..
 
Noviisi_ap
Ps. Meil käytetään tota kahvinkeitintä päivittäin, eli ei oo turhan päiten käyttämättömänä seinässä kiinni. #(mun mielipide et hyödytöntä ottaa seinästä jos sitä käytetään päivittäin - ukonilmat ja lomamatkat erikseen)
 
Niitä on sellasia laitteita, mikä voidaan asentaa siihen töpselin ja pistorasian väliin ja mittaa kulutuksen. Sen laitteen voi sitten siirtää mihin vain kodinkoneen kohdalle vuoronperään, niin voi todeta mikä vie sähköä ja mikä e. Ei tarvi sitten riidellä, kun on faktoja =) En tiedä, mitä nuo tuollaset maksaa, mutta ehkä sellasen vois lainatakin jostain.
 
vierass
Mä otan nykyään kahvinkeittimen töpselistä pois mutta ainoastaan siksi, että kuopus on sen muutaman kerran laittanut päälle (kaikki napit kiinnostaa..) eli turvallisuusjuttu. Sähkönkulutusta meidän kahvinkeitin ei kyllä pois päältä ollessaan lisää kun siinä on ainoastaan on/off -nappi eikä mitään valmiustilaa.

Lomamatkalle lähtiessä tsekkaan töpselit ja irrotan leivänpaahtimen/kahvinkeittimen ym turhat mutta esim. tv ja tallennin on on aina seinässä kun sinne jotain ohjelmia yleensä aina on ajastettu menemään.
 
Noviisi_ap
Elli- kiitos vinkistä! Täytyy ottaa selvää mistä tommosen sais... Edes lainaan.

Jo on typerä riidellä tästä, mut mies jatkaa jäkätystään ellei ole "todisteita".. :D
 
Tätä mä koitin miehelle selittää - meillä ei oo "älykästä kahvinkeitintä" joten se ei oo valmiustilassa ni miten se vois muka kuluttaa niin et olis hyötyä ottaa johtoa irti.

Onks missään (yritin googlata mut en löytäny illalla ku riita alko) tietoa siitä, et se ei oikeesti mittään kuluta - tuntuu et tuo jankkaaminen ei lopu ennenko todisteet on lyöty pöytään :D

Puhelinten laturit ym mä ymmärrän oikeesti. Kahvinkeitintä en..
Tavallinen kahvinkeitin (ilman ajastinta, kelloa, tms) ei kuluta mitään kun virta katkaistaan. Virtapiiri on kiinni, niin virta ei kulje. Ei hehkulamppukaan mitään kuluta kun valon sammuttaa katkaisijasta.
 
Noviisi_ap
Kiitos vastauksista. Myös energianeuvoja eräästä energiayhtiöstä tämän vahvisti. :)

Nyt mies suuttui siitä, että hankin ne faktat pöytään. :D jos olis kuluttanut sähköä pois päältä ollessaan, ni tottakai mies olis saanut tahtonsa läpi. Kiva jäkättää asiasta kun ei itse viitsi sit perusteluja kuunnella.
 
"Hmm"
Kannattaa hommata vaikka clas ohlsonilta se mittari. Tai sähkönmyynnistä. Oikeasti, useimmat laitteet kuluttaa sähköä, varsinkin ne 'valmiustilassa' olevat vaikka eivät päällä olisikaan.

http://www.mvnet.fi/?osio=Sekalaista&sivu=Laitteiden_virrankulutus
 
ymmärtäjä
itellä mies on ihan samanlainen jankkaaja. Ja myöskin suuttuu kun asia todistuu oikeaksi ja oikeassa oleva ei olekaan hän. Ottaa ilmeisesti itsetunnolle, kun ei olekaan kaikissa asioissa oikeassa.
 
Kiitos vastauksista. Myös energianeuvoja eräästä energiayhtiöstä tämän vahvisti. :)

Nyt mies suuttui siitä, että hankin ne faktat pöytään. :D jos olis kuluttanut sähköä pois päältä ollessaan, ni tottakai mies olis saanut tahtonsa läpi. Kiva jäkättää asiasta kun ei itse viitsi sit perusteluja kuunnella.
Mitäs miehes meinaa kiinteästi kytketyille laitteille, kuten hellalle tai kiukaalle, joista johtoa ei saa irti seinästä? Tai niille kattolampuille? Käykö irrottamassa sulakkeet taulusta?
 
Noviisi_ap
Ja ikää oli ihan tarpeeks, lähempänä 30.

Mies vain äärimmäisen pihi, ja koska ei itse käytä ni siks tökki pois piuhaa, vaikka itse käytänkin päivittäin, ja riita kehittyi juuri siitä kun ei viitsi myöntää olevansa väärässä.

Ja ainoa laite nyt olikin tuo kahvinkeitin mistä jäkätti, taitaa vaan olla stressi päällä kun talvi tulossa ja okt lämmityskulut on talvella mitä on :D
 
Noviisi_ap
En usko että vaikka siellä joku pieni virranpiiru kulkiskin, ni et säästöä tulis ottamalla pois seinästä :D

Toki tulipaloriskihän on jos laite on käyttämättömänä ja kiinni seinässä, sit on eri asia jos ei koskaan käytettäis kahvinkeitintä, ni sit sais ol vaik kaapissa :D
 
Pipee
Mitäs miehes meinaa kiinteästi kytketyille laitteille, kuten hellalle tai kiukaalle, joista johtoa ei saa irti seinästä? Tai niille kattolampuille? Käykö irrottamassa sulakkeet taulusta?
Illan naurut :D :D :D :D

On sulla kyllä sairaalloisen pihi mies, varmana teepussin narutkin vaihtaa kun kulu puhki. Varmasti pitää pimeässä seksiäkin harrastaa ettei kulu virtaa :D
Ja likö raskii omasta " pussista "edes siemeniä luovuttaa ;)

Melkoset on riidan aiheet, käske miehes laskea kuinka paljon energiaa ja aikaa tuollaisen riitelyyn kuluu. Aika on rahaa :) Ja tuolla ei paljoa säästä jos töpseleitä irrottelee. Ahdistais itsellä.

Lopettakaa kahvin juonti niin loppuu tyhjänpäiväinen riitely :D
Varo ettei ukko ota vahingossa jääkaapinki töpseliä irti :D
 
Voi juma
Sano miehelles että alat käymään kahvilassa kahvilla.
A) Sähkölasskut pienenee tooosi paljon
B) Ridat ppuu
C)sat pullaa joka päivä
D) ei tarvi kuunnella miestäs
E) Etsit kahvilata miehen joka juo kahvia/ ei ole noin pihi
 

Yhteistyössä