Eineksistä/puolivalmisteista

"Heidi"
No kyllä valmiiksi pilkottu makkara ja valmiiksi paistettu jauheliha alkaa olemaan jo naurettavaa.

Itse ostan keittoja varten usein sen peruna&keittokasvis-pussin pakastealtaasta. Varsinkin jos on kiire saada ruoka valmiiksi.
Maksalaatikon ja pinaattikeiton ostan aina valmiina. Ja joskus tulee napattua töihin joku valmiskiusaus.
 
"Samu"
Valmista pottumuusia ihmettelin eineshyllyllä. Mutta suuressa maailmassa on asiat vielä paremmalla tolalla; Ausseissa sai keitetyt kananmunatkin valmiina, ja leipä säily kuukausia. Alko vaan vähän vituttaa, kun kahvinpuruja ei myyty missään, oli vaan instanttia. Ne ei oikeesti edes tiedä mikä kumman vekotin on kahvikone. Starbucsillakin oltiin ihan hoo moilasena, kun pyysi kahvia mustana. "Ai espressoa?" no ei kun ihan vaan kahvia...
Mutta asiaan palatakseni, Kaupan pakastehyllyn falafelit on ihan ok.
 
noh.
mun mielestä kyllä pakaste keittovihannekset on typeriä. ei kestä niin kauaa vihanneksia pilkkoa. ja mielestäni ne pakasteet on hirveen makusiakin. myös esim. pakaste parsakaali on niin hirveää, että mielummin olisin syömättä kuin niitä söisin, jos ei kerkeä parsakaalia keittää
 
mun mielestä kyllä pakaste keittovihannekset on typeriä. ei kestä niin kauaa vihanneksia pilkkoa. ja mielestäni ne pakasteet on hirveen makusiakin. myös esim. pakaste parsakaali on niin hirveää, että mielummin olisin syömättä kuin niitä söisin, jos ei kerkeä parsakaalia keittää
Hmmm.... ehkä mä maistan ruuat heikosti koska hajuaisti on kadonnut, en erota onko keitossa pakstettu vai tuore vihannes
 
noh.
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;30626505:
Hmmm.... ehkä mä maistan ruuat heikosti koska hajuaisti on kadonnut, en erota onko keitossa pakstettu vai tuore vihannes
no onhan tuore ihan eri makuinen. yleensä myös palaset on pikkasen isompia ja epätasasempia jos itse leikkelee. keittovihannekset pakastimesta on säälittäviä pikku kuutioita pahoja yähh
 
"Verna"
Kaikenmaailman pakasteperunaviipaleet ja suikaleet ja yleensäkin kaikenmaailman valmiit broileri- ja kanariekaleet. Ovat siis turhuudenturhuutta.

No tässä juuri syön kinkku-perunalaatikkoa, joka väsätty kassan juuri noista pakasteperunasuikaleista. Mun mielestä ne on ihan ehdoton juttu meidän arjessa, kun on työ, monta pientä lasta, harrastuksia jne. Tämäkin laatikko oli uunivalmis alle 5 minuutissa. Sen sijaan että olisin alkanut ensin pesemään harjalla perunakasan, sitten kuorimaan ja suikaloimaan. Ei ihan 5 min. valmista...

Samoin meillä käytetään paljon pakasteperunahiutaleita, joista syntyy hyvä muusi muutamassa minuutissa. Myös erilaiset pakasteperuna+kasvikset/juurekset -pussit on älyttömän käteviä. Lisätään vain vesi ja esim. jokin liha, niin keitto on valmis ihan hetkessä.

Mitään valmisaterioita meillä ei sitten taas käytetä ollenkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Bbierass
[QUOTE="Verna";30626628]No tässä juuri syön kinkku-perunalaatikkoa, joka väsätty kassan juuri noista pakasteperunasuikaleista. Mun mielestä ne on ihan ehdoton juttu meidän arjessa, kun on työ, monta pientä lasta, harrastuksia jne. Tämäkin laatikko oli uunivalmis alle 5 minuutissa. Sen sijaan että olisin alkanut ensin pesemään harjalla perunakasan, sitten kuorimaan ja suikaloimaan. Ei ihan 5 min. valmista...

Samoin meillä käytetään paljon pakasteperunahiutaleita, joista syntyy hyvä muusi muutamassa minuutissa. Myös erilaiset pakasteperuna+kasvikset/juurekset -pussit on älyttömän käteviä. Lisätään vain vesi ja esim. jokin liha, niin keitto on valmis ihan hetkessä.

Mitään valmisaterioita meillä ei sitten taas käytetä ollenkaan.[/QUOTE]

Otan osaa. Majsta edes viikonloppuna oikeaa perunaa.
 
Otan osaa. Majsta edes viikonloppuna oikeaa perunaa.
Miten se oikea peruna muuttuu vääräksi perunaksi, jos se pakastetaan? Eli kun mä tein lapselle vauvana kaikenlaisia soseita ja pakastin niitä sopiviksi annoksiksi, niin se porkkana ei ollutkaan enää oikeaa porkkanaa, eikä kukkakaali kukkakaalia? Jos mä teen kinkkukiusauksen tuoreesta perunasta ja pakastan sen, niin muuttuiko se siinä sitten kamalaksi einekseksi?
 
Bbierass
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;30626747:
Miten se oikea peruna muuttuu vääräksi perunaksi, jos se pakastetaan? Eli kun mä tein lapselle vauvana kaikenlaisia soseita ja pakastin niitä sopiviksi annoksiksi, niin se porkkana ei ollutkaan enää oikeaa porkkanaa, eikä kukkakaali kukkakaalia? Jos mä teen kinkkukiusauksen tuoreesta perunasta ja pakastan sen, niin muuttuiko se siinä sitten kamalaksi einekseksi?
Eipä se muutu vääräksi, mutta perunan rakenne vaan menee huonoksi pakastettaessa. Muut jos on tottunut syömään pakasteperunaa niin kaipa siihenkin tottuu.

Itsekin tein vauvalle ruuat, mutta aina tuoreena. En mitään pakastemoskaa.
 

Yhteistyössä