Miksi ihmiset on niin perkeleen uteliaita!!

  • Viestiketjun aloittaja ketuttaa
  • Ensimmäinen viesti
ketuttaa
Alkuperäinen kirjoittaja Pientä kunnioitusta;30686182:
Varmasti. Mutta silti voisi ihmiset vähän ajatella ja antaa odottavalle rauhaa. Kyse on omasta uteiliasuudesta versus toisen ihmisen kunnoituksesta.

Pitäisi vähän kyetä laittamaan se oma uteiliasuus taka-alalle hetkeksi, ja vaikka lueka 7 päivää lehteä sen sijaan.
Eikä mulla eniten ees vituta se, että ihmiset sen lasketun ajan nyt tietää. Mutta se vituttaa että olen itse ilmoittanut, etten halua paljastaa sitä kuin lapsen isovanhemmille ja omille sisaruksillemme. Minusta sitä pitäisi päätöstä pitäisi kunnioittaa, etenkin kun ystävästä kyse. Ja kuitenkin on itsekin saanut semmoisen ajan, että no se syntyy maalis-huhtikuun vaihteessa - ja siitä kyllä kerrotaan sitten kun on syntynyt. Eniten ärsyttää se että se oma uteliaisuus laitetaan toisen ihmisen päätöksen kunnioittamisen edelle ja aletaan tekemään ties mitä salapoliisityötä ja sitten lällätellään, että mäpäs otinkin selville ton ja ton asian. Todella mukavasti tehty minua kohtaan.
 
"Sirkkeli"
Huoh. On se niin hirveätä, kun kaveritkin odottavat innoissaan vauvanne syntymää. Toivottavasti eivät tuo niitä saakelin kukkia ja lahjoja ensimmäiseen vuoteen . Olishan se aivan kamalaa, jos ei vanhemmat ehtis tutustua rauhassa sinappikoneeseen.
 
ketuttaa
[QUOTE="Sirkkeli";30686484]Huoh. On se niin hirveätä, kun kaveritkin odottavat innoissaan vauvanne syntymää. Toivottavasti eivät tuo niitä saakelin kukkia ja lahjoja ensimmäiseen vuoteen . Olishan se aivan kamalaa, jos ei vanhemmat ehtis tutustua rauhassa sinappikoneeseen.[/QUOTE]

On se vaan hirveetä joo kun selän takana urkitaan tietoja. Jos mä en halua kertoa jotain asiaa raskaudestani koko maailmalle niin miksi sitä ei voi sitten kunnioittaa vaan pitää kaivaa ne tiedot ja levitellä vielä muillekin? Mä en tykkää siitä, että jatkuvasti pommitetaan kyselyillä siitä joko oot puskenu toukan pihalle.
Ja en muuten tykkäis siitäkään jos heti oltais vainoamassa synnytyksenkin jälkeen että nyt vauvan kuvaa facebookiin ja mehän tullaan kylään heti ku tuutte synnäriltä kotiin. Viikko omaa rauhaa kiitos.
 
valivali
Laita hei sinne faceen että et halua kertoa mitään raskaudesta ja että vauvaa ei saa kukaan nähdä edes kuvassa ja kylään on turha tulla.Hmmm veikkaan ettei monta ystävää ole sulla kohta jäljellä:)
 
ketuttaa
No en mä omasta lapsestani mihinkään facebookiin kuvia postais kun senkin paikan tietää :) Ei semmosia ollu sillonkaan ku mä olin pieni.. Vieraat tuli livenä vauvaa kattomaan.. Ja kylläpä noita ystäviä löytyy mutta vituttaa tommonen urkkiminen ja toisten asioiden tonkiminen. Raskaudesta kyseleminen on ok kun ei mennä henkilökohtasuuksiin (kysellä jotain onks sulla peräpukamia ja joko tissit vuotaa maitoa) tai ei intetä miljoonaa kertaa asiaa mihin ei halua vastata..
 
vieras*
[QUOTE="Sirkkeli";30686484]Huoh. On se niin hirveätä, kun kaveritkin odottavat innoissaan vauvanne syntymää. Toivottavasti eivät tuo niitä saakelin kukkia ja lahjoja ensimmäiseen vuoteen . Olishan se aivan kamalaa, jos ei vanhemmat ehtis tutustua rauhassa sinappikoneeseen.[/QUOTE]

Jokainen rajaa itse oman perheensä yksityisyyden, sitä rajausta eivät tee kaverit, missä on toisen ihmisen valintojen kunnioitus?

Jos itse edustaa tyyppiä, joka ei kestä olla kotona yksin tai perheensä kanssa, niin eivät kaikki ole samanlaisia. Itselläni oli unet vähissä ja verenpaine korkealla raskausmyrkytyksen jälkeen, onnekseni sukulaiset ja kaverit ymmärsivät antaa toipumisrauhaa eikä meillä ollut ihmisiä jonossa oven takana, kun Iiiiik vauvan on niin ihania, että sehän pitää nähdä heti.
 
ketuttaa
Ystävät kunnioittavat toisiaan, uteliaat juoruämmät ovat asia erikseen.
Niinpä.. Se mulla ärsyttää kun ei nuokaan kaverit ole ennen mitään juoruajia olleet vaan hyvin luotettavia ihmisiä. Mutta nyt kun en halunnut päivälleen tarkkaa laskettua aikaa sanoa niin vedettiin herneet nokkaan. Laskettu aika on maaliskuun lopussa, niin eikö riitä että olen sanonut että vauva syntyy maalis-huhtikuun vaihteessa? SIinä kun ois ollu sitä "päivävaraakin" että voi ns. rauhassa mennä yliaikaiseksi tai syntyä aiemminkin. MItä väliä sillä yhdellä tietyllä päivämäärällä on kun se lapsi mitä todennäköisimmin ei edes synny silloin? Paitsi että, kaverini ovat juuri nyt siinä uskossa että vauva tietää että ahaa, tänään on laskettu aika, aika lähteä syntymään ennen kuin vuorokausi vaihtuu. Ja jos se syntyy ennen tai jälkeen lasketun ajan niin jotain on vissiin vialla. Huoh.
Ja se etten itse halunnut kertoa asiasta kuin parille läheisimmälle. Niin silti pitäny mennä kaivamaan ja tonkimaan noita tietoja, koen sen loukkaavana. Uteliaisuus menee ystävän kunnioittamisen edelle.
 
Ooämgee
Musta on ihan kummallista pimittää laskettu aika, oot ikäänkuin tehny siitä tosi salamyhkäisen kun se on vaan muutamille kerrottu. Laskettu aika on musta ihan normijuttu kysyä jos kysellään kuulumisia ja toinen on raskaana, siis niinkuin basic information. Ja epäilenpä et se kuka kertoi asian eteenpäin, saattaa ajatella ihan just noin eikä varmaan koe tehneensä mitään kummempaa. Jos sulla on noin paljon (riesaksi asti????) uteliaita kavereita niin oisit onnellinen et sun asiat jotakuta kiinnostaa, oot selkeesti heille tärkeä. En vaan ymmärrä miksei voi ihan suoraan kertoo raskaudesta niitä näitä, ei tarvii mitenkään yksityiskohtiin mennä mut ainakin tossa babyshowercasessa oisin tarkentanu et "ei haluttu tietää sukupuolta eikä tiedetä", ja itse sanoit ettei pinkkiä, oisit voinu sanoa että ostaa jotain neutraalia väriä joka sopii tytölle tai pojalle kun ette tiedä kumpi on tulossa..
 
vieras*
Alkuperäinen kirjoittaja Ooämgee;30686603:
Musta on ihan kummallista pimittää laskettu aika, oot ikäänkuin tehny siitä tosi salamyhkäisen kun se on vaan muutamille kerrottu. Laskettu aika on musta ihan normijuttu kysyä jos kysellään kuulumisia ja toinen on raskaana, siis niinkuin basic information. Ja epäilenpä et se kuka kertoi asian eteenpäin, saattaa ajatella ihan just noin eikä varmaan koe tehneensä mitään kummempaa. Jos sulla on noin paljon (riesaksi asti????) uteliaita kavereita niin oisit onnellinen et sun asiat jotakuta kiinnostaa, oot selkeesti heille tärkeä. En vaan ymmärrä miksei voi ihan suoraan kertoo raskaudesta niitä näitä, ei tarvii mitenkään yksityiskohtiin mennä mut ainakin tossa babyshowercasessa oisin tarkentanu et "ei haluttu tietää sukupuolta eikä tiedetä", ja itse sanoit ettei pinkkiä, oisit voinu sanoa että ostaa jotain neutraalia väriä joka sopii tytölle tai pojalle kun ette tiedä kumpi on tulossa..
Kaikki synnyttäneet tietävät, että laskettu aika on suuntaa antava eikä mikään sovittu toimitusaika. Eli mitä ihmettä kaverit edes sillä tiedolla tekevät verrattuna esim. maaliskuun lopussa tietoon.

Itsellä laskettu aika vieä muuttui raskauden edetessä.
 
Vierasa
Mä oon kysynyt hyvän päivän tutuiltakin joskus, milloin laskettu aika on, enkä ole pitänyt sitä kuin tavanomaisena jutusteluna. Mutta jos mulle sanottaisiin, ettei halua tarkemmin kertoa, niin kyllä mä sitä kunnioittaisin.
 
dmak
no hei, mun kummitäti tuli katsomaan mua KESKEN synnytyksen, kun en ollut vielä päässyt edes saliin, vaan olin siinä huoneessa mihin ohjataan ensin. Meni aamulla vedet ja iltaan mennessä ei ollut vielä tapahtunut yhtään mitään, siksi olin siinä huoneessa niin pitkään.
 
vieras*
no hei, mun kummitäti tuli katsomaan mua KESKEN synnytyksen, kun en ollut vielä päässyt edes saliin, vaan olin siinä huoneessa mihin ohjataan ensin. Meni aamulla vedet ja iltaan mennessä ei ollut vielä tapahtunut yhtään mitään, siksi olin siinä huoneessa niin pitkään.
No hei, me ei soitettu kenellekään kun lähdettiin synnytyksen käynnistykseen, näin ollen ei jouduttu myöskään vastailemaan turhiin joko-joko viesteihin.
 
ketuttaa
No voi kamalaa, jos ilmoitin että "kaikki muut värit kuin pinkki käy". Sukupuolineutraaliksi monet käsittää lähinnä beigen ja valkosen. Rajasin pinkin pois ihan vaan siksi että mun mielestä vaikkapa kirkkaanpunainen väri on semmoinen mikä käy kaikille.

Jos todella olen noille ystävilleni tärkeä ihminen niin ei sillon mennä väenvängällä kaivamaan tietoja asiasta X jos en halua niistä kaikille kailottaa. Kun olen sanonut heille etten halua kertoa ja vain isovanhemmat tietää (ja ne sisarukset). Niin sitten pitää kaivaa se asia esille JA levitellä vielä kaikille vastaantulijoille tuota.
Enpä ois halunnu että esim. vanhat luokkakaverit ja muutama eksä joiden kanssa just ja just olen nykyään semmonen tuttu että voi "terve" sanoa, tietää lasketun ajan. Vaikka niillä tuskin kiinnostaakaan mutta miksi sitä pitää mennä toisten asioita huutelemaan?

Ja voi ei kun tänä vuonna olin puolitoista viikkoa pois töistä, sen takia että iski kunnon hengitystieinfektio ja makasin lääkärin määräyksestä itseäni parantelemassa kun ei ääntäkään kurkusta lähteny. Pyysin työkaveria ilmoittamaan töissä tutuille että olen kipeänä. No vielä mitä, siellähän oli spekuloitu että ei se varmaan oikeesti kipeenä oo, kai se on pois sen takia kun on raskaana, kuitenki joutunu vuodelepoon tai synnyttämään tai saanu jonku myöhäsen keskenmenon. Siis OIKEASTI!
 
vieras*
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30686646:
ingelmahan se on tuokin, kun tuosta asiasta sellaisen tekemällä tekee
Ongelma on se, että kuvitellaan kaikkien olevan samanlaisia kuin itse on. Osa porukasta on sosiaalisesti täysin tolloja, eikä pysty asettumaan toisen asemaan. Työkaveri kertoi että lapsi syntyy ennen pääsiäistä, ei tullut mieleen tivata "tarkkaa"päivää :)
 
ketuttaa
Ja luojan kiitos meillä saa tulla käymään synnärillä vain lapsen toinen vanhempi, sisarukset, ja isovanhemmat ja isovanhemmilla tais olla vierailuaikaa rajattu tuntiin per päivä..
 
ketuttaa
Mahtaa olla elämä perkeleen hankalaa jos tälläisestä asiasta saa stressin päälle. Voimia miehellesi!
Haluaisitko itse että sulta kyseltäis jotain samaa asiaa päiväkaudet ja jankattais ja naljailtais? Ja että selän takana huhumylly pyörittäis sun asioita ja puhuis tyyliin, no ei se voi olla missään keuhkoputkentulehduksessa, kyllä se on saanu keskenmenon eikä siksi oo töissä... :)
 
vieras--
Ne on muuten hormonit, ei hormooooonit. Ja raskaana olevalla naisellahan ei voi vituttaa muuta kuin hormonien takia. Jos taas et ole raskaana, niin sitten sulla on menkat ja siksi vituttaa.
Jospa se onkin harmooni mikä on epävireessä.

Kyllä sun ap olisi pitänyt alusta asti kertoa kaikille ihan kaikki, ihan yhdyntäasennoista, -paikoista ja -kerroista lähtien, orkut ja siis aivan kaikki.
 
ketuttaa
Jospa se onkin harmooni mikä on epävireessä.

Kyllä sun ap olisi pitänyt alusta asti kertoa kaikille ihan kaikki, ihan yhdyntäasennoista, -paikoista ja -kerroista lähtien, orkut ja siis aivan kaikki.
Näin jo unta että synnärille tullessa piti käydä haastattelussa jossa kyseltiin siitä missä lapsi sai alkunsa, mikä asento, tuliko orgasmia jne. Onneksi kuitenkin vain unta..
 

Yhteistyössä