Kertokaas mikä vitamiinivalmiste tehoaa ihan oikeasti esim. väsymykseen???

  • Viestiketjun aloittaja väsyttää vaan
  • Ensimmäinen viesti
väsyttää vaan
Mä en jaksa tätä. Olen tammikuun alusta asti syönyt Orionin Multivitaa, joka ilmeisesti ei ole oikea vitamiini, vaan joku ihme jauhoseos, koska mitään vaikutusta ei ole, vaikka kyllä jo kolmen kuukauden syönnin jälkeen pitäisi jo näkyä jossakin.

Olen aina vaan väsynyt, ja väsymyksen vuoksi aloinkin syömään vitamiinilisää. Syön monipuolisesti muutenkin, paljon kasviksia ja vähän hiilihydraattia ja silti olo on näin huono :(
 
riippuu puutoksesta
No kyllähän se multivitakin sisältää ne vitamiinit jotka purkin kyljessä lukee. Mutta jos väsymys johtuu vitamiinista joka ei kyseisestä tuotteesta löydy, niin ei tietenkään se auta. Eli lukaise läpi, mitä vitamiineja purkissa on, tai tarkemmin mitä siinä ei ole. Ja kokeilet seuraavaksi jotain sellaista vitamiinia tai hivenainetta. Esim lievään anemiaan voi liittyä väsymystä. Joten rautaa lähtisin itse ensimmäisenä kokeilemaan. Muistatko mikä hemoglobiini oli tammikuussa?

Toinen asia, ettei kaikkien suolistosta imeydy aineet välttämättä yhtä hyvin. Osa suolistosairauksista itse asiassa tekee imeytymisestä vaikeampaa. Ja ensimmäiset oireet saattavat juuri olla vitamiinin puutokset.
 
fmnkjdg
D-vitamiini on kyllä niin yliarvostettu vitamiini ettei tosikaan. Ei auta mulla ainakaan yhtään mihinkään. Ei auta väsymykseen, ei edes pimeän ajan masennukseen ei mihinkään.

B12 vitamiini virkisti mua entien. Beroccaa myös joskus tullut otettua ja kyllä se ainakin jonkun verran paransi jaksamista ku oli tosi raskasta töissä ym.
 
Kropanhuume
en suosittele mitään vitamiinivalmisteita,ne eivät oikeasti auta mihinkään.
Itse kun olen paljon sisätiloissa enkä liiku usein hikeen asti niin hyvin huomaa välittömän piristyksen kun tekee jonkun pienen hiki liikunnan ja raitista ilmaa niin olo on kuin olisi vetänyt kovempaakin huumetta.
 
tasa-paino
Lisää liikuntaa vain. Se on uskomatonta, miten pelkkä kävely tms. piristää ja karkottaa väsymyksen tunteen. Tosin joskus keho myös ilmoittaa olemassaolostaan ja siitä, että nyt on aika levätä enemmän kuin aikaisemmin ts. elämä on liian hektistä
kannattaisi miettiä, onko elämän paletti tasapainossa eli tarpeeksi lepoa ja virikettä. Vuorokausi 24h jaetaan niin, että 8h unta, 8h työtä ja 8h vapaa-aikaa.
 

Yhteistyössä