Ovatko uudet pöytätietokoneet yhtä hiljaisia kuin kannettavat?

  • Viestiketjun aloittaja kompuutteri
  • Ensimmäinen viesti
laskin oikein
Ei minun tarvitse googletella mitään. Olen aika jokusen läppärin viimeisen viidentoista vuoden aikana käsieni kautta kierrättänyt ja jokusen kymmenen niitä purkanut, osia vaihtanut ja ihan toimivaksi kasannutkin, alle puolessa tunnissa. Se kolme vuotta vaikuttaa siihen, ettei minun tarvitse laitteeseen kajota vaan se menee takuuseen.

Mitä tuohon jäähdytykseen tulee, olen onnistunut moiset halpispommit kiertämään kaukaa.
Eli tiedät GPU ongelmista ja piirisarjojen kärähtämisistä. Olen tehnyt tietokone korjausta DOS ajoilta lähtien ja olen aika varma että sinä et.
Joku kovalevyn ja muistin vaihtaminen EI sitten ole läppärin purkamista. Montako näyttöä olet vaihtanut läppäriin? Montako CPUa olet vaihtanut? Oletko kolvannut konkkia?
Kerrohan osaamisestasi? Vai oletko vaan paskan puhuja?

Eli kun olet halpikset kiertänyt niin se kertoo siitä että olet ostanut kalliita koneita. Lyön vaikka miljoonan vetoa että olisit saanut itse kootuista komponenteista huomattavasti tehokkaammat koneet samaan hintaan.
 
laskin oikein
Noin sata, täysin osiksi ja takaisin. Tietenkin oletuksella, ettei emo tai siihen integroidut osat ole olleet rikki. En tule sinulle hommiin, pidän omani.
Taidat narrata.

Ja sen teet reilusti alle 30min ilmeisesti kun laitoit pilkkanauru hymiön?
Kerrohan montako ruuvia keskimäärin pitää veivata irti että emo ja kaikki irto-osat on pöydällä erikseen?
Jos tuon sulle läppärin jollaista et ole ennen purkanut niin osaat siis nollasta alkaen purkaa sen ehjänä 30 minuutissa?
Et muuten varmasti osaa!!!!!
 
laskin oikein
Jännää että maailman nopein ja taitavin läppärin korjaaja löytyi 2plus palstalta.
En ole meinaan noin taitavaan kaveriin koko työurallani vielä törmännyt. (en tainnut törmätä nytkään, vaan törmäsin mamman pikku valepukkiin).
 
.vieras.
Taidat narrata.

Ja sen teet reilusti alle 30min ilmeisesti kun laitoit pilkkanauru hymiön?
Kerrohan montako ruuvia keskimäärin pitää veivata irti että emo ja kaikki irto-osat on pöydällä erikseen?
Jos tuon sulle läppärin jollaista et ole ennen purkanut niin osaat siis nollasta alkaen purkaa sen ehjänä 30 minuutissa?
Et muuten varmasti osaa!!!!!
En sitten osaa. Annan sinun pitää suuren ylemmyydentuntosi tässä. Tuohon ruuviasiaan sanoisin silti, että kolmisenkymmentä on melko hyvä keskiarvo.
 
laskin oikein
En sitten osaa. Annan sinun pitää suuren ylemmyydentuntosi tässä. Tuohon ruuviasiaan sanoisin silti, että kolmisenkymmentä on melko hyvä keskiarvo.
Tehdään tärskyt ja saat 1000 euroa kun teet tuon homman 30 minuutissa. Minä tuon vaikka pari läppäri joilla voit koittaa tuhertaa.
Mutta jos homma ei onnistu niin sinä maksat mulle saman summan. Helppoa rahaa... luulis kiinnostavan. Videokuvataan vielä kyseinen tapahtuma niin muutkin näkee, kuinka hommat hoidetaan ja että olet sanojesi mittainen mies.

Mitäs olet mieltä on uunitus parempi kuin täsmä lämmitys emolevyn piirisarjaa korjattaessa? Minkälainen kolvi on hyvä kun konkkia vaihdetaan? Mitä testimittaria käytät kun mittaa komponettien toimivuutta... sähköllähän nämä toimii. ;)
Lienee sinulle tuttua puuhaa?
 
.vieras.
Tehdään tärskyt ja saat 1000 euroa kun teet tuon homman 30 minuutissa. Minä tuon vaikka pari läppäri joilla voit koittaa tuhertaa.
Mutta jos homma ei onnistu niin sinä maksat mulle saman summan. Helppoa rahaa... luulis kiinnostavan. Videokuvataan vielä kyseinen tapahtuma niin muutkin näkee, kuinka hommat hoidetaan ja että olet sanojesi mittainen mies.

Mitäs olet mieltä on uunitus parempi kuin täsmä lämmitys emolevyn piirisarjaa korjattaessa? Minkälainen kolvi on hyvä kun konkkia vaihdetaan? Mitä testimittaria käytät kun mittaa komponettien toimivuutta... sähköllähän nämä toimii. ;)
Lienee sinulle tuttua puuhaa?
Nythän on näin, että sinä tituleeraat itseäsi ammattilaiseksi ja kerrot läppärin kuorien avaamiseen menevän puoli tuntia. Ei ammattilaiselta mene kymmentä minuuttia. Minähän en ole itseäni ammattilaiseksi väittänyt. Voit keulia täällä keskenäsi, pahoittelen, että itsetuntosi meni romuksi.
 
laskin oikein
En sitten osaa. Annan sinun pitää suuren ylemmyydentuntosi tässä. Tuohon ruuviasiaan sanoisin silti, että kolmisenkymmentä on melko hyvä keskiarvo.
Monellako ruuvilla emolevy on yleensä kiinni kuorissa?

Oot kyllä tosi nopee ja taitava kun tuon homman osaat tehdä alle 30min. Itse pystyn siihen siihen ainoastaan jos on tuttu kone jonka olen purkanut useita kertoja ja tiedän kaikki työvaiheet ulkomuistista.
Eipä näitä ammattilaiset noissa youtube videoissakaan sen nopeammin pura ja ne tekee sitä huollossa työkseen ja yleensä aina samaa merkkiä.

Mutta onhan täällä palstalla hyvä pullistella kun ei tarvi lunastaa puheitaan ja voi olla olevinaan vaikka mikä supermies.
 
laskin oikein
Nythän on näin, että sinä tituleeraat itseäsi ammattilaiseksi ja kerrot läppärin kuorien avaamiseen menevän puoli tuntia. Ei ammattilaiselta mene kymmentä minuuttia. Minähän en ole itseäni ammattilaiseksi väittänyt. Voit keulia täällä keskenäsi, pahoittelen, että itsetuntosi meni romuksi.
Ei ollut kyse pelkästä kuorien purkamisesta vaan koko kone. Ja toki helpon koneen jonka osaa jo ulkoa purkaa nopeamminkin, mutta joidenkin kans voi mennä yli tuntikin eikä saa ehjänä auki siltikään.
Siihen päälle manuaalien luku ja netistä purkuvideoiden etsiminen ja katselu.

Haluatko sinä tienata sen tonnin ja näyttää taitosi.
 
laskin oikein
Tehdään tärskyt ja saat 1000 euroa kun teet tuon homman 30 minuutissa. Minä tuon vaikka pari läppäri joilla voit koittaa tuhertaa.
Mutta jos homma ei onnistu niin sinä maksat mulle saman summan. Helppoa rahaa... luulis kiinnostavan. Videokuvataan vielä kyseinen tapahtuma niin muutkin näkee, kuinka hommat hoidetaan ja että olet sanojesi mittainen mies.

Mitäs olet mieltä on uunitus parempi kuin täsmä lämmitys emolevyn piirisarjaa korjattaessa? Minkälainen kolvi on hyvä kun konkkia vaihdetaan? Mitä testimittaria käytät kun mittaa komponettien toimivuutta... sähköllähän nämä toimii. ;)
Lienee sinulle tuttua puuhaa?
Vastauksia ootellaan.
 
"jeps"
Paljonkos tällainen optimaalinen kokoonpano kustantaa?
No itse kokoan uuden koneen parin vuoden välein. Hyvällä Asuksen emolevyllä ja suht nopealla Intelin prosessorilla, sekä muutenkin laatuosista kasaten puhutaan runsaasta tuhannesta eurosta. Kotelo 100€, prosessori 300€, emolevy 100€, muisti 80€, SSD ja/tai kovalevy 200€, virtalähde 100€, jäähdyttimet 100€, näytönohjain 200€.
Käytän samaa näyttöä yleensä noin 5 vuotta ja siihen menee noin 1000€.
 
Sinulla on ehkä surkeimmat perustelut ikinä, mutta kuten mainittiin minun ja toisen vastaajan toimesta; ihan ulkoisiinkin monitoreihin sen voi kytkeä, jopa useampaankin.
No tää on surkein perustelu ikinä.

Jos on aikomus laittaa kiinteä työasema pystyyn, niin miksi ihmeessä läppäri? Miksi maksaa surkeasta näppäimistöstä, tarpeettomasta näytöstä ja liikuteltavuudesta, jos niitä ei tartte?
Jos ny on vaik audiotyöasemasta kyse, niin ei ne tarvittavat näytöt, monitorikaiuttimet ja kytkentäpaneelit liiku kumminkaan, joten miks tietokoneen tarttis?
Vastaavantehoisen pöytäkoneen saa huomattavasti halvemmalla tai sillä läppärin hinnalla huomattavasti paremman.

Nettisurffailuun sit saa kelpoisen läppärin vaik pariinkymppiin käytettynä ja linuxin ilmaiseksi.
 

Yhteistyössä