Toivon ettei jälkipolvi mene rippikouluun

  • Viestiketjun aloittaja neiti lemon
  • Ensimmäinen viesti
Hpmh
Joskus pitää ajatella lasta ennen kuin itseään. Tuollainen itsekkyys lähemmäs 50 vuotiaalta on jotenkin pöyristyttävää ja uskonkin ettet ole ihan tuo mikä väität. Lapseton hemmoteltu parikymppinen.
Tyttöni halusi prinsessa juttuja ja leikkejä, niin kyllä niitä olen leikkinyt ja poikani tykkäsi pallopeleistä joten niitäkin tuli tehtyä. Kumpikaan ei ole minun muuten tekemää, mutta nautin olla omien lasteni kanssa ja nähdä heidät onnellisena. Ihan heidän ehdoillaan.
Ja ei puupää ei saa päättää aikuisten asioista. Ole parempi äiti vielä kun voit!
 
neiti lemon
Joskus pitää ajatella lasta ennen kuin itseään. Tuollainen itsekkyys lähemmäs 50 vuotiaalta on jotenkin pöyristyttävää ja uskonkin ettet ole ihan tuo mikä väität. Lapseton hemmoteltu parikymppinen.
Tyttöni halusi prinsessa juttuja ja leikkejä, niin kyllä niitä olen leikkinyt ja poikani tykkäsi pallopeleistä joten niitäkin tuli tehtyä. Kumpikaan ei ole minun muuten tekemää, mutta nautin olla omien lasteni kanssa ja nähdä heidät onnellisena. Ihan heidän ehdoillaan.
Ja ei puupää ei saa päättää aikuisten asioista. Ole parempi äiti vielä kun voit!
Kyllä mä ajattelen lasta aina ennen kuin itseäni, mutta se ei tarkoita suinkaan sitä että mä alan järjestää juhlia ja emännöidä, ei se mun äitiys sellasta ole, ja perhe sen hyvin tietää. Sä saat tietysti toteuttaa sun äitiyttäsi järjestämällä juhlia vaikka joka viikko. Mä en pidä siitä että meille tulee vieraita, en sitten yhtään.
Synttäreitä "järjestin" lapselle 9-vuotiaaksi asti, eli että sai kutsua muutaman kaverin ja hommasin kakun. Sen jälkeen on juhlittu niitäkin muilla tavoin, tehty sellasta mistä muksu pitää. Menty jonnekin tms tosi hauskaa erilaista.
Olet oikeassa, mikään ei ole parempaa kuin nähdä oma lapsi onnellisena.
 
neiti lemon
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30843204:
Vielä kerran. Kun noista viesteistäsi ei kyllä mitenkään välittynyt, että sinä tunnet lapsesi, tietäisit hänen mielipiteensä tai että sinua edes kiinnostaisi heidän mielipiteensä. Korostit vain sitä, että hän tuntee sinut, hän tietää sinun mielipiteesi ja hän kunnioittaa sinun mielipiteitäsi. Yksisuuntaisuus, ymmärrätkö? Nyt loppuu rautalanka.
Kyllä se menee kuules ihan molemmin päin se tunteminen. Hyvä jos loppui, ei jaksa tota kitinää enempää. Mene järjestämään vaikka lakkiaiset. :)
 
neiti lemon
[QUOTE="sipsi";30843286]Joskushan sitä elämässä joutuu vähän omia mukavuusalueitaan ylittämään :)[/QUOTE]

Ei välttämättä. Moni on tehnyt vapaaehtoisista asioista itselleen pakkopullaa. Ne voi helposti skipata.
 
neiti lemon
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30843421:
Lue nyt taas nuo omat viestisi.
"missä mä olen sanonut..",
"miten se liittyy..",
"en edelleenkään tajua...",
"se, asia mitä en ymmärrä".
Mitä johtopäätöksiä näistä nyt pitäs vetää? En tiedä.
Huom. Lisää tämä uusin "en tiedä" nyt listalle. :LOL:
 
säpäle harmaana
Hohhoijaa. Itse teit aloituksen, jossa kysytään, miten joku jaksaa ja oikein minutkin aloituksessa mainitsit. Nyt kun aloituksen kysymykseen ja moniin muihinkin esittämiisi kysymyksiin vastataan, se ei kelpaa. Mikä sinun ongelmasi on? Halusitko oikeasti tietää, miksi jotkut ajattelevat toisella tavalla kuin sinä, vai halusitko vain ***tuilla? Jälleen tullaan siihen, mitä tuossa jo sanoinkin. Ei sinua oikeasti kiinnosta toisten mielipiteet. Pääasia, että saat omasi toisten tietoon.
 
Mulle on oikeastaan ihan sama.
Ei kuuluta kirkkoon enkä ole uskovainen, mutta jos lapsi joskus haluaa rippikoulun käydä ja nk. perusluterilaiseksi alkaa, niin siitä vaan.
Joku kiihkomielisempi uskontohomma kauhistuttaisi kyllä kovastikin, enkä varmaan sellaista voisi olla tukemassa (ei tarkoita mitään välien katkaisua).

Juhlia voin järjestää vaikka aina jos lapsi niin haluaa, eikä mulla kakkufriikkinä ole yhtään oma lehmä ojassa, ihan vaan puhtaasti lapsen onnea ajattelen.. :cool:
Kiitos vaan aloittajalle, nimimerkistäsi tuli hirveä himo sitruunamarenkikakkuun. :D
 
Niin ja mun mielestä kyllä on vähän kuin vanhemman "velvollisuus" järjestää lapselle tärkeinä päivinä edes jonkinnäköiset juhlat, jos se on lapselle tärkeää.
Sitten tietysti eri juttu, jos lapsi ei itsekään halua tai niin välitä koko asiasta.

Tuli tästä mieleen yksi kaveri, jonka äidille oli tärkeää järjestää lapselleen yo-juhlat, mutta kaveri vastusti ja äiti siitä huolimatta halusi vängällä järjestää isot juhlat.
Kaveri lähti sitten just silloin reissuun, pois koko Suomesta. :D
 
neiti lemon
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30843450:
Hohhoijaa. Itse teit aloituksen, jossa kysytään, miten joku jaksaa ja oikein minutkin aloituksessa mainitsit. Nyt kun aloituksen kysymykseen ja moniin muihinkin esittämiisi kysymyksiin vastataan, se ei kelpaa. Mikä sinun ongelmasi on? Halusitko oikeasti tietää, miksi jotkut ajattelevat toisella tavalla kuin sinä, vai halusitko vain ***tuilla? Jälleen tullaan siihen, mitä tuossa jo sanoinkin. Ei sinua oikeasti kiinnosta toisten mielipiteet. Pääasia, että saat omasi toisten tietoon.
:LOL:

Ei kiinnostakaan vieraiden mielipiteet, mutta koska tämä on keskustelupalsta ja niin edespäin, halusin purkaa angstiani turhakepakkopullajuhlia kohtaan, ja se minulle suotakoon.
Oma lehmä se on sullakin ojassa yhtälailla kuin mullakin, jokainen katsopas kirjottaa tänne ajatuksia omasta perspektiivistään, sinä itsekin. Sehän se vasta outoa ois että me täällä kirjoteltais toistemme mielipiteillä, eikä omilla.
 
neiti lemon
Niin ja mun mielestä kyllä on vähän kuin vanhemman "velvollisuus" järjestää lapselle tärkeinä päivinä edes jonkinnäköiset juhlat, jos se on lapselle tärkeää.
Sitten tietysti eri juttu, jos lapsi ei itsekään halua tai niin välitä koko asiasta.

Tuli tästä mieleen yksi kaveri, jonka äidille oli tärkeää järjestää lapselleen yo-juhlat, mutta kaveri vastusti ja äiti siitä huolimatta halusi vängällä järjestää isot juhlat.
Kaveri lähti sitten just silloin reissuun, pois koko Suomesta. :D
Sepä se, mä veikkaan että tollasia äitejä on enemmän kuin minunlaisia. Juhlat on väännettävä näön vuoksi vaikka lapsi ei edes haluaisi.
Mutta sitten on hyvä huutaa minunkaltaiselle emännöimättömälle introverttiäidille että "oot huono mamma, et edes lapseltas kysy mitä se haluaa, kunpa et ois lisääntynykkään". (Viittaan lakkiaisketjuun). :D
Ja mä kyllä olen hyvinkin kiinnostunut siitä mitä lapseni haluaa ja toivoo, toisin kuin ne pätijä emännät väittävät.
 
säpäle harmaana
:LOL:

Ei kiinnostakaan vieraiden mielipiteet, mutta koska tämä on keskustelupalsta ja niin edespäin, halusin purkaa angstiani turhakepakkopullajuhlia kohtaan, ja se minulle suotakoon.
Oma lehmä se on sullakin ojassa yhtälailla kuin mullakin, jokainen katsopas kirjottaa tänne ajatuksia omasta perspektiivistään, sinä itsekin. Sehän se vasta outoa ois että me täällä kirjoteltais toistemme mielipiteillä, eikä omilla.
Tottakai minä kirjoitan omasta perspektiivistäni, mutta teen sen ihan huvikseni. Jos sinua ei kiinnosta toisten mielipiteet, ei varmaankaan kannata hengailla keskustelupalstoilla, joissa nimenomaan niitä mielipiteitä vaihdellaan. En minä kyllä jaksaisi toisten ihmisten mielipiteistä lähteä tekemään mitään angstialoituksia, jos ei ne mielipiteet ja niistä keskustelu edes minua kiinnostaisi. :D Mutta joo, kukin tyylillään, toiset keskustelee ja toiset angstaa.
 
"..."
Toivottavasti kovin moni ei nyt leimaa kaikkia intovertteja tuon neiti Lemonin ajatusten varjolla.

Pliis, älä käytä introvertti-sanaa väärin, se ei tarkoita muita huomioonottamatonta minäkeskeistä tyyppiä joka ei lapsilleen järjestäisi juhlia toivottaessa tai muutenkaan suostuisi astumaan ulos mukavuusalueeltaan toisen edun nimissä. Tuollainen ihminen on aivan jotain muuta. Asperger? :)

Eihän niitä juhlia tarvitse järjestää mikäli niitä ei lapsikaan toivo. Mutta on tylyä jättää oma lapsensa perinteiden ulkopuolelle omien vakaumustensa vuoksi ja verhoilla ne oman kuvitellun persoonatyyppinsä "syyksi".
Itseni lisäksi tunnen ja tiedän monia intr.äitejä, jotka pyöräyttää vaikka ne kakut myyjäisiin ja kestää ne kissanristiäiset lapsiensa vuoksi. Ei ole tarkoitus eristää omaa lastaan yhteiskunnasta ja kaveripiiristä omien omituisuuksiensa takia.. sitä kestää muutamat mammakahvilatkin lapsen vuoksi etc. :D

Juhlat omaan tyyliin pitää riittää. Etikettiä kun seuraa hiukan niin hyvä tulee. Siihen ei paljoa vaadita.
Emännöintikään ei lopulta rasita kun ei tee siitä ns.numeroa. Heittää syötävät nätisti tarjolle, ottaa vieraat vastaan ja on oma itsensä jne. Sitten voikin mennä vaikka mökille omaan rauhaan tehtyään velvollisuutensa lataamaan akkuja.. ;)
 
neiti lemon
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30843954:
Tottakai minä kirjoitan omasta perspektiivistäni, mutta teen sen ihan huvikseni. Jos sinua ei kiinnosta toisten mielipiteet, ei varmaankaan kannata hengailla keskustelupalstoilla, joissa nimenomaan niitä mielipiteitä vaihdellaan. En minä kyllä jaksaisi toisten ihmisten mielipiteistä lähteä tekemään mitään angstialoituksia, jos ei ne mielipiteet ja niistä keskustelu edes minua kiinnostaisi. :D Mutta joo, kukin tyylillään, toiset keskustelee ja toiset angstaa.
Huviksenihan minäkin, eskoseni. Ei täällä kukaan pakosta kirjottele.
Totta kai voin lukea toisten mielipiteitä, ja ymmärtääkin niitä, mutta se ei tarkoita että vaihtaisin omiani.
 
neiti lemon
[QUOTE="...";30844009]Toivottavasti kovin moni ei nyt leimaa kaikkia intovertteja tuon neiti Lemonin ajatusten varjolla.

Pliis, älä käytä introvertti-sanaa väärin, se ei tarkoita muita huomioonottamatonta minäkeskeistä tyyppiä joka ei lapsilleen järjestäisi juhlia toivottaessa tai muutenkaan suostuisi astumaan ulos mukavuusalueeltaan toisen edun nimissä. Tuollainen ihminen on aivan jotain muuta. Asperger? :)

Eihän niitä juhlia tarvitse järjestää mikäli niitä ei lapsikaan toivo. Mutta on tylyä jättää oma lapsensa perinteiden ulkopuolelle omien vakaumustensa vuoksi ja verhoilla ne oman kuvitellun persoonatyyppinsä "syyksi".
Itseni lisäksi tunnen ja tiedän monia intr.äitejä, jotka pyöräyttää vaikka ne kakut myyjäisiin ja kestää ne kissanristiäiset lapsiensa vuoksi. Ei ole tarkoitus eristää omaa lastaan yhteiskunnasta ja kaveripiiristä omien omituisuuksiensa takia.. sitä kestää muutamat mammakahvilatkin lapsen vuoksi etc. :D

Juhlat omaan tyyliin pitää riittää. Etikettiä kun seuraa hiukan niin hyvä tulee. Siihen ei paljoa vaadita.
Emännöintikään ei lopulta rasita kun ei tee siitä ns.numeroa. Heittää syötävät nätisti tarjolle, ottaa vieraat vastaan ja on oma itsensä jne. Sitten voikin mennä vaikka mökille omaan rauhaan tehtyään velvollisuutensa lataamaan akkuja.. ;)[/QUOTE]

Älä sinäkään käytä introvertti-sanaa väärin. Introvertit ei todellakaan pyöri mammakahviloissa ja kissanristiäisissä, järjestele koulumyyjäisiä tai hääräile tupperwarekutsuilla. Taidat sotkea introvertin ekstroverttiin. :D

Ei ole aspergeria todettu, hyvä jos sinä sen diagnoosin osasit antaa, ihan vain sillä perusteella etten pyöriskele mammapiireissä tai muuta mukavaa.
En nyt oikein ymmärrä miten mulle lätkästiin kusipääleima nyt noin hätäseen, ettehän te mua tai perhettäni edes tunne, kyllä on vedetty nyt johtopäätöksiä turhan suurella siveltimellä.
Erittäin huomioonottava äiti mä olen, ja aina kiinnostunut jälkikasvun mielipiteistä.

Koittakaahan vähän höllätä nutturaanne. Ei hätä ole tämän näköinen.

Tein oman aloituksen siksi että se on ajankohtainen, näin monta aloitusta jossa äidit stressaavat liian isoja juhlia järjestäessään. Onkohan kukaan heistäkään kysynyt haluaako se lapsi edes että kotiin lappaa 100päinen joukko ihmisiä joita tuskin edes tuntee, en usko että ovat kysyneet, koska silmät ummessa tehdään ja häärätään, koska "se kuuluu asiaan". Ei kuulu, nämä asiat on vapaaehtoisia.

Jokainen perhe juhlii lastaan tavallaan, ainoa vaihtoehto ei ole se että kotona järjestetään isot juhlat.
Se ei muutu vaikka miten leimaisitte minut kusipääksi ja Aspergeriksi. :D
 
"kysyn"
Sori että kysyn vielä, mutta mitä siis teet, jos lapsesi haluaa juhlat? laitat järkkäämän jossain kodin ulkopuolella, et järkkää mitään? vai mikä on ratkaisusi?
 
ihana kesä edessä
Minä taasen olen niin innoissani lapseni rippikoulusta. Ihana järjestää juhlat jotka jää lapselleni mieleen loppuiäksi. Ja se leirikin on niin ainutlaatuinen joka ei hevin unohdu. Saatikka konfirmaatiojuhla kirkossa. Ihana kesä edessä.
 
girmo
Sä et neiti lemoni ole huono äiti, sä olet paska äiti. Koko tekstis on pelkkää "mä, mä ja mä". Voithan SÄ hei vaikka vetäistä kunnon kännit, mitä se lapsille kuuluu. Äläkä mee niiden kanssa vaikka lomalle, ku ethän SÄ tykkää lomista. Mut hei paska äiti, juo ittes hengiltä juopporetku. Juo vaikka hajuvetes ku et enää muulla känniin pääse deeku!
 
neiti lemon
[QUOTE="kysyn";30844354]Sori että kysyn vielä, mutta mitä siis teet, jos lapsesi haluaa juhlat? laitat järkkäämän jossain kodin ulkopuolella, et järkkää mitään? vai mikä on ratkaisusi?[/QUOTE]
Rippikoulua en juhlistaisi mitenkään.

Lakkiaiset näkee sitten aikanaan (jos näkee), ainakaan kotiin en kutsu vieraita, korkeintaan perheen kesken kakkua (perheeseen luen siis nekin p.jäsenet jotka asuu muualla, mummo, tätit, serkku..). Eli ei mitään virallista jäykistelyä ainakaan.
Muksu varmaan lähtee sitten kavereidensa kanssa juhlimaan.
Tai sitten kahvitellaan muualla. Vaikea sanoa vielä, mutta kuten sanottua, ei mitään isoja juhlia meillä.
 
neiti lemon
Sä et neiti lemoni ole huono äiti, sä olet paska äiti. Koko tekstis on pelkkää "mä, mä ja mä". Voithan SÄ hei vaikka vetäistä kunnon kännit, mitä se lapsille kuuluu. Äläkä mee niiden kanssa vaikka lomalle, ku ethän SÄ tykkää lomista. Mut hei paska äiti, juo ittes hengiltä juopporetku. Juo vaikka hajuvetes ku et enää muulla känniin pääse deeku!
:LOL:

Juon noin 4 kertaa vuodessa, ei taida tuo onnistua. Kyllä m'ä lomista tykkään, ja yleensä just lapsen synttäreitäkin juhlistetaan nykyään tekemällä joku kiva reissu.
Kiukkusia äitejä täällä, taitaa olla liian kovat paineet kesän juhlista teillä.
 

Yhteistyössä