Toivon ettei jälkipolvi mene rippikouluun

  • Viestiketjun aloittaja neiti lemon
  • Ensimmäinen viesti
säpäle harmaana
Joo, mutta kirkkohäät pidetään sitten aikuisena jos pahin skenaario toteutuu. Enkä minä niitä joudu järjestämään.
Nyt lapsi on kuitenkin vielä lapsi, ja voin päättää mitä juhlia meillä järjestetään tai ei järjestetä.

Meneekö kaaliin vai haenko pesismailan sportiasta? :D
Mutta sanoithan, että se häihin osallistuminenkin on ikävää. Sinulle vastenmielisiä asioita, toisen tekisit ilman muuta, toisen pyytämisestäkin loukkaantuisit.
 
neiti lemon
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30845846:
Mutta sanoithan, että se häihin osallistuminenkin on ikävää. Sinulle vastenmielisiä asioita, toisen tekisit ilman muuta, toisen pyytämisestäkin loukkaantuisit.
What can I say, elämä on täynnä ristiriitoja ja myös valintoja. :)
 
neiti lemon
[QUOTE="kysyn";30845842]

Minusta se ei myöskään ole kivaa että vaikka lapsesi haluaisi juhlat, hän ei voi sitä sinulle sanoa. Koska tämä on se perimmäinen juttu, vaikka kuinka nyt koitat venkoilla siitä ulos.[/QUOTE]


Kyllä voi sanoa, ihan vapaasti. Missä olen sanonut ettei muka VOISI sanoa. Opetelkaa lukemaan ja ymmärtämään se mitä luette. Ihan omia johtopäätöksiä taas vedetään.
 
säpäle harmaana
Se on sitten sinun mielipide, ei universaalinen totuus.

Tuolla logiikalla teillä varmasti juhlitaan jotain ramadania jos lapsi keksii pyytää.

Siis lapsi kyllä tietää mitä mieltä mä olen näistä jutyuista, eikä se koskaan ehdottais minulle rippijuhlien järjestämistä. Ei mun lapseni ole vajaaälyinen, vaan erittäin fiksu ihminen. Mitähän se musta ajattelis jos mä yhtäkkiä esittäisin jotain ylpeää äitiä kun se kävisi rippikoulun, vaikka tietää mitä oikeasti ajattelisin. Ehkäpä pitäs mua erittäin tekopyhänä ja epärehellisenä. Niin.
Mä nyt en jaksa edes uskoa että menisi edes rippikouluun, mutta jos menee niin menköön. Tietää kyllä ettei sitä ainakaan kotona mitenkään juhlita. En tuntisi ylpeyttä joten kyllä lasta nolottais jos sellaista alkaisin esittää. :D

Ei vanhempien ole kyllä pakko järjestellä minkäänlaisia uskovaisriittejä jos eivät itse ole uskiksia, kyllä näin on marjat ja männynkävyt. :)
On sinulla aika huono muisti.
 

Yhteistyössä