*

Ihanteellisin asuinalue lapsiperheelle Helsingissä?
+ Vastaa ketjuun
Sivu(t) 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234 ViimeinenViimeinen
Näytetään tulokset 51 - 75. Osumia 84

Ketju: Ihanteellisin asuinalue lapsiperheelle Helsingissä?

Itse vietin lapsuuteni Suutarilassa,ihana paikka ,en tiedä tosin mikä siellä nykyään meno?

Ninni
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja oidipus
    Pitäjänmäki/Konala

Rauhallista, lähinnä okt-asutusta. Ei juoppoja eikä häiritseviä maahanmuuttajia.
    Ihan oikeastiko suosittelet Pitäjänmäkeä ja Konalaa ??? Varsinkin Pitäjänmäellä on paljon vuokrataloja ja levotonta... Ei lapsille hyvä.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Ninni
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja oidipus
    Pitäjänmäki/Konala

Rauhallista, lähinnä okt-asutusta. Ei juoppoja eikä häiritseviä maahanmuuttajia.
    Ihan oikeastiko suosittelet Pitäjänmäkeä ja Konalaa ??? Varsinkin Pitäjänmäellä on paljon vuokrataloja ja levotonta... Ei lapsille hyvä.
    Miten niin levotonta, mitä nyt kännikalat huutaa kun ne lähtee paikallisesta vkl öisin. Ainakin Reimarla on todella rauhallista aluetta.

Pohjois-Helsinkiläinen
    Vierailija

En ikinä muuttaisi Munkkaan tai Pitskuun

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus
    Munkkiniemi, olen aina ollut sitä mieltä, että on Helsingin paras paikka asua! Olen asunut ja siellä on tosi hyvät ulkoilumaastot ja ranta kaunis, puistoja, koirapuistoja ja leikkipaikkoja. Ihmekös, että mummonikin viihtynyt siellä jo 40v

Pitäjänmäki ja Konala ovat myös tosi kivoja paikkoja lapsiperheelle
    Minun perheeni, siis isovanhemmat, sedat, tadit, seka meiden perhe kanssa vanhoja Munkkalaisia jo ennen toista maailmansotaa. Asuttiin Rantapolulla
    Kannattaa kyllä välttää Munkkiniemiä ja Pitäjänmäkeä. Molemmat täysin yliarvostettuja paikkoja. Jos länteen haluaa niin Konalaan sitten. Munkkiniemessä häiritsee kova liikenteen melu ja huono ilmanlaatu, kiitos Turuntien. Pitäjänmäki on omakotitaloaluetta lukuunottama täysin mitäänsanomaton rumine kerrostaloineen. Varsinkin ravintola Wossikan kulmilla on todellinen ghettomeininki. Aika harva taksikuski uskaltaa sieltä asiakasta noutaa.

Me4
    Vierailija
    Pohjois Helsingistä- Malmi, puistola jne. Vieläpä "edullisia" paikkoja..

Ellukka
    Vierailija
    Lauttasaari on mukavaa aluetta, samoin Käpylä.

raha ei ratkaise
    Vierailija
    Ihan jokaiselta asuinalueelta Helsingistä löytyy parempaa ja huonompaa puolta. Muuttakaa sinne minne haluatte ja mihin on varaa. Siinäkin on valinnanvaraa: naapuritaloista toinen voi olla puolet halvempi.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Pohjois-Helsinkiläinen
    Munkkiniemi, olen aina ollut sitä mieltä, että on Helsingin paras paikka asua! Olen asunut ja siellä on tosi hyvät ulkoilumaastot ja ranta kaunis, puistoja, koirapuistoja ja leikkipaikkoja. Ihmekös, että mummonikin viihtynyt siellä jo 40v

Minun perheeni, siis isovanhemmat, sedat, tadit, seka meiden perhe kanssa vanhoja Munkkalaisia jo ennen toista maailmansotaa. Asuttiin Rantapolulla
    Kannattaa kyllä välttää Munkkiniemiä ja Pitäjänmäkeä. Molemmat täysin yliarvostettuja paikkoja. Jos länteen haluaa niin Konalaan sitten. Munkkiniemessä häiritsee kova liikenteen melu ja huono ilmanlaatu, kiitos Turuntien. Pitäjänmäki on omakotitaloaluetta lukuunottama täysin mitäänsanomaton rumine kerrostaloineen. Varsinkin ravintola Wossikan kulmilla on todellinen ghettomeininki. Aika harva taksikuski uskaltaa sieltä asiakasta noutaa.
    Mika liikenteen melu? Ratikka korkeintaan menna kolisteli mutta ei sekaan meille asti kuulunut. Ehka se Turun tie on sitten siirtynyt lahemmaksi viime kaynnin jalkeen.

m
    Vierailija
    viikki, latokartano

Lissu
    Vierailija
    Kuusisaari, Munkkiniemi, Lehtisaari, Lauttasaari ja Töölö. Vaikeeta päätellä mistä päin mä tuun Meilahti ihan kiva ja jos itään päin haluaa niin Jollas.

Saaren mamma
    Vierailija

Vuosaari ehdottomasti!!!

Löytyy hyvinkin erilaisia ja erihintaisia kerros- ja pientaloalueita. Hyvät ulkoilumaastot, uimarannat, palvelut ja leikkipaikat. Itä-Helsingin parhaat koulut. Löytyy sekä mono- että monikultturisia, jos se jotakuta kiinnostaa. Vuosaaressa on seitsemän suomenkielistä ala-asteen koulua ja yksi ruotsinkielinen. Lisäksi on vielä kaksi on rakenteilla (Aurinkolahteen ja Omenamäkeen). Koulujen ja luokkien oppilasmäärä on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta pieni. Esimerkiksi täällä usein kehutulla Kartanonkoskella on jättikoulu näihin verrattuna. Ulkomaalaistaustaisia ja heikompiosaisten perheiden lapsia käy koulua erityisesti Meri-Rastilan ja Mustankiven koulussa. Näihin ymmärtääkseni kaupunki panostaa todella paljon.

Vaikka on ehkä vaikea uskoa, asuu siellä Meri-Rastilassa hyvätuloisiakin (Ramsinrannan ja Ramsinniemen pientaloalueet).

Pohjois-Helsinkiläinen
    Vierailija

Asukkaatkin samaa mieltä

Mika liikenteen melu? Ratikka korkeintaan menna kolisteli mutta ei sekaan meille asti kuulunut. Ehka se Turun tie on sitten siirtynyt lahemmaksi viime kaynnin jalkeen.
    Kyllä se näköjään häiritsee muitakin kuin minua.

6.Nyt olisi aika rakentaa kunnon meluaita molemmin puolin Turun moottoritietä Munkin puiston alkupäästä Huopalahdentielle asti. Moottoritien melulle altistuvat Saga-kodin vanhukset, Munkin puiston päiväkoti, Munkkiniemen, Munkkivuoren ja Talin asukkaat.
    http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Esimerkkej%C3%A4+lukijoiden+elvytysehdot uksista/1135242615504

Astmaatikkona en voi alueella asua enkä halua kasvattaa lapsiani melun ja saasteiden keskellä. Täällä kaupungin toisella laidalla on helpompi hengittää ja vielä on luontoa jäljellä.

Kyllä siellä Munkkiniemessäkin nuoriso välillä riehaantuu.

Nuorisojoukko tunkeutui kouluun Helsingin Munkkiniemessä
    16.1.2009 20:03
    A A STT

Munkkiniemen kouluun jouduttiin kutsumaan poliisi, kun puolenkymmentä nuorta yritti tunkeutua sinne perjantaina aamupäivällä.

Koululle pyrkinyt nuorisoryhmä aikoi ilmeisesti pahoinpidellä oppilasta. Poliisi tutkii tapausta laittomana uhkauksena, päivystävä komisario Tom Packalén vahvistaa.

Syynä luvattomaan vierailuyritykseen oli koulun oppilaan ja vierailemaan yrittäneen ryhmän jäsenen riita, kertoo Munkkiniemen yhteiskoulun rehtori Aki Holopainen. Aulaan tullut joukko saatiin koulusta ulos nopealla toiminnalla, rehtori sanoo. Käsirysyksi tilanne ei päässyt.

"Menin aulaan toisen miesopettajan kanssa, kun vahtimestari pidätteli joukkiota. Tilanne laukesi määrätietoisella esiintymisellä".

Rehtorin mukaan joukossa oli teinien lisäksi kaksi parikymppistä miestä. Tunkeutumisyrityksen jälkeen koulua tuli suojaamaan poliisi. Ryhmä yritti koululle toisenkin kerran, mutta jäi poliisit huomattuaan koulun liepeille, kertoo rehtori.

Vieras
    Vierailija

Itse taas suosittelen lämpimästi Pitäjänmäkeä!
    Pakkoko se on tunkea tuonne Konalan viereen, juurikin Wossikan suunnalle? Strömbergin ja Talin alue on ihana! Samoiten Pajamäki! Paljon leikkipuistoja, ja metsää missä kävellä!

Sitä paitsi, seuratkaas joskus Helsingin uutisia viikko-pari. Missä suurin osa (lähes kaikki) tappelut, ryöstelyt yms yms tapahtuvat? Jep! Itä-Helsingissä.
    Mutta makunsa kullakin.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Mirana
    Herttoniemi on kiva alue.
    :o

Tammisalo, Marjaniemi, Laajasalo,Kulosaari ja onko se Karhusaari nykyään Hesaa?

vieras
    Vierailija
    Viikki, Lauttasaari, Käpylä, Kumpula

Äiti idästä
    Vierailija

Tutustu tilastoihin

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Vieras

Itse taas suosittelen lämpimästi Pitäjänmäkeä!
    Pakkoko se on tunkea tuonne Konalan viereen, juurikin Wossikan suunnalle? Strömbergin ja Talin alue on ihana! Samoiten Pajamäki! Paljon leikkipuistoja, ja metsää missä kävellä!

Sitä paitsi, seuratkaas joskus Helsingin uutisia viikko-pari. Missä suurin osa (lähes kaikki) tappelut, ryöstelyt yms yms tapahtuvat? Jep! Itä-Helsingissä.
    Mutta makunsa kullakin.
    No, ei ihme. Siellä asuukin lähes 40 % helsinkiläisistä ja suurin osa Helsingin lapsista ja nuorista.

http://wellsinki.fi/tietokulma

Nämä faktat on helppo unohtaa!!!

Jos rahaa löytyy ja autoja koko perheen tarpeisiin (eli julkisilla ei ole niin väliä ), hyviä asuinalueita lienee ainakin Tammisalo, Jollas, Kulosaari, osa Laajasaloa, Paloheinä, Lehtisaari, Kuusisaari ja Munkkiniemi. Mutta noi on sitten samalla Hesan kalleimpia alueita ydinkeskustan ohella, joten rahaa tosiaankin tarvitaan.

Itselleni hyvät joukkoliikenneyhteydet merkkaa tosi paljon, joten en muuttaisi noista paikoista kuin korkeintaan Munkkaan, jos muuttaminen ei olisi rahasta kiinni. Tällä hetkellä asun uudehkossa lähiössä metroradan varrella. Ihan ok paikka, vaikka täällä onkin ihan liikaa mamuja ja manneja mun makuuni. Tää talo ja kortteli on aika rauhallisia, osa korttelin taloista on omistustaloja ja vuokratalotkin on yksityisten yritysten omistamia (Etera, Newsec, jne), joten niihin ei sossun asiakkailla juurikaan ole asiaa.

vieras
    Vierailija
    Jos budjetti ei ole ihan valtava, niin Puistola (ei Tapulikaupunki), Suutarila, Siltamäki ja Tapanila ovat esimerkiksi ihan kivoja alueita.

elli-eplli
    Vierailija
    käpylä,kumpula

"Asiaa"
    Vierailija
    Vältä näitä koulualueita, eli rahaa jaettu niille jossa eniten ongelmia!!!!

Positiivisen diskriminaation määrärahaa jaetaan Helsingissä lukuvuosina 2009-2012seuraaville kouluille:
    Suomenkieliset koulut
    1. Jakomäen ala-asteen koulu
    2. Meri-Rastilan ala-asteen koulu
    3. Keinutien ala-asteen koulu
    4. Myllypuron ala-asteen koulu
    5. Vesalan ala-asteen koulu
    6. Laakavuoren ala-asteen koulu
    7. Soinisen koulu
    8. Koskelan ala-asteen koulu
    9. Pelimannin ala-asteen koulu
    10. Kontulan ala-asteen koulu
    11. Mustakiven ala-asteen koulu
    12. Hietakummun ala-asteen koulu
    13. Maunulan ala-asteen koulu
    14. Pihlajiston ala-asteen koulu
    15. Roihuvuoren ala-asteen koulu
    16. Mellunmäen ala-asteen koulu
    17. Länsi-Pasilan ala-asteen koulu
    18. Pihjlajamäen ala-asteen koulu
    19. Maatullin ala-asteen koulu
    20. Pihkapuiston ala-asteen koulu
    21. Eläintarhan ala-asteen koulu
    22. Malminkartanon ala-asteen koulu
    23. Tahvonlahden ala-asteen koulu
    24. Jakomäen yläasteen koulu
    25. Myllypuron yläasteen koulu
    26. Vesalan yläasteen koulu
    27. Malmin yläasteen koulu
    28. Siilitien peruskoulu
    29. Kallahden peruskoulu
    30. Pitäjämäen peruskoulu

"vivi"
    Vierailija
    Mun veli ja serkku asuvat perheineen erittäin tyytyväisinä Kalliossa.

Varmaan
    Vierailija

Kaikkein paras vaikkei

moni sitä myönnä on Vuosaari lapsiperheille. Paljon rantaa, luontoa ja vielä iso kauppakeskus sekä muita palveluita kävelymatkan päässä. Olen siellä paljon fillaroinut joten tiedän mistä puhun. Tämä on sitten vähän salaista tietoa joten hysh hysh. Metro kulkee nopeasti ja edullisesti stadin keskukseen. Munkkiniemi on toinen hyvä paikka mutta metro on yliveto lapsiperheille jos on vielä rattaat ja paljon muuta kampetta.

(älkää kertoko muille, alkaa hinnat nousemaan)

Vuosaari
    Vierailija

Vuosaari vaan sinne kaikki haluu

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja elli-eplli Näytä viesti
    käpylä,kumpula
    Ei sovi lapsiperheille. eläkeläiset ja muut maan hiljaiset sopivat sinne.
    Vuosaari on ihan ylivoimainen millä mittarilla tahansa lapsiperheille.
    Yleensäkin Hesan keskusta harvoja alueita lukuunottamatta sopii huonosti lapsiperheille.
    Siksi siellä suurin osa asujista onkin muita kuin lapsiperheitä.

Huom harmaana
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Pohjois-Helsinkiläinen Näytä viesti
    Pitäjänmäki on omakotitaloaluetta lukuunottama täysin mitäänsanomaton rumine kerrostaloineen. Varsinkin ravintola Wossikan kulmilla on todellinen ghettomeininki. Aika harva taksikuski uskaltaa sieltä asiakasta noutaa.
    Vitsi alkoi melkein naurattaa tämä kommentti. Vai ei taksikuskit uskalla hakea asiakkaita Wossikasta. No on kovasti alue muuttunut siitä kun itse tuli siellä kulmilla pyörittyä... Ei kaukana asuta nytkään ja käyn Pitäjänmäessä jumpassa. Eikä muuten pelota yhtään

Sivu(t) 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234 ViimeinenViimeinen

Pikavastaus Pikavastaus

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
Verkkopalvelu