Huhtikuun hurmurit MARRASKUUSSA

Tiedot muodossa: Laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi/synnytys

Tiedot mieluusti jollain värillä korostettuna, niin listan päivittäjä huomaa ne helpommin. Tekstin väriä saa muutettua pisaran kuvasta painamalla.

Odottajat:

(päivitetty 26.10.2016)

26.3.

Trillian / 34 / OYS / 2. lapsi poikalupaus

1.4.
tinjuska / 24 / KAKS / 2. lapsi
Tipsu / 29 / TAYS / 4. lapsi
mansikkavene / 25 / KOS / 1. lapsi
Akkuporakone / 34 / - / 3. lapsi

2.4.
elluka / 25 / TAYS / 2. lapsi
-Käpy- / 31 / HUS / 2. lapsi

3.4.
Mollama / 22 / HYKS / 1. lapsi
eemiliah / 25 / HUS / 2. lapsi

4.4.

Ikuinen laihduttaja / 34 / TAYS / 4. lapsi
poppana92 / 24 / KOKS/ 1. lapsi
Ellie_88 / 28 / SEKS / 2. lapsi
Kakaduu / 38 / OYS / 2. lapsi / tyttöolo / poikalupaus

5.4.
Crabapple / 26 / TAYS / 2. lapsi
Snowmamma82 / 34 / OYS / 4. lapsi
Eveli90 / 25 / TYKS / 2. lapsi

6.4.
Anna_85 / 30 / K-SKS / 2. lapsi
Kipitii / 27 / OYS / 2. lapsi
Karpalo2017/ 27 / LKS / 3.lapsi
Hipppu / poikalupaus

7.4.
tina_hki / 31 / - / 1. lapsi / tyttöolo
rolliakka82 / - / - / 1. lapsi
Joiku / 35 / P-HKS / 2. lapsi

8.4.
Avantasia / 30 / K-SKS / 4. lapsi / tyttölupaus
koovee88 / 28 / - / 3. lapsi
Muikeroinen / 19 / OAS / 1. lapsi / tyttölupaus
Kaumi / 31 / K-HKS / 2. lapsi poikalupaus
Myytta / 24 / JS / 1. lapsi tyttölupaus

9.4.
m.a.m / 30 / HUS / 1. lapsi
Orvokki_ / 25 / - / 1. lapsi poikalupaus
Bosch / 30 / KOS / 2. lapsi
pumpuli15 / - / - / 2. lapsi poikalupaus

10.4.

Äitineljälle81 / - / TYKS / 5. lapsi
Hipppu / 29 / K-SKS / 1. lapsi

11.4.
Iinaelina / 35 / KOS / 2. lapsi
suselii / 23 / K-SKS / 1. lapsi
rriude / 25 / KYS / 1. lapsi

12.4.
Madddde / 27 / TAYS / 1. lapsi
haave31 / 34 / TAYS / 3. lapsi
ailein / 29 / HYS / 2. lapsi
huhtikuinen2017 / 37 / KOS ? / 1. lapsi

13.4.

CaiMike / 34.v / KHKS / 5. lapsi

14.4.
anskubansku81 / P-HKS / 2. lapsi
elanor85 / 31 / TAYS / 2. lapsi
mippis / 29 / K-SKS / 3. lapsi
Korhis / 28 / KYS / 1. lapsi
aurora* / 33 / HUS / 2. lapsi
norbba / 28 / JS / 2. lapsi tyttölupaus


15.4.
kenke / 28/ PS / 2. lapsi
krrrstaa / 23 / NKL / 3. lapsi
Viiu / 35 / KOS / 2. lapsi

16.4.

Sniff / 36 / HUS / 3. lapsi
isabel 32 / 31 / KOS / 2. lapsi
TatjanaL / 28 / MKS / 2. lapsi

17.4.
vauvaonnea / 30 / TYKS / 2. lapsi
Heliaana / 28 / HYS / 2. lapsi
Tinttimaija / 27 / TYKS / 4. lapsi
Noai / 28 / SATKS / 2. lapsi
Lykky / - / TAYS / 2. lapsi
Vupsu / 32 / TAYS / 2. lapsi
Marilliini / 31 / OYS / 3. lapsi
Norppuli / 37 / Hki / 1. lapsi

18.4.

Jaanel / 26 / JS / 3. lapsi
kapinakeiju / 20 / JS / 1. lapsi

19.4.
Reese / 31 / KOS(/H) / 1. lapsi
Ataraksia / 28 / K-SKS / 3. lapsi
Jen81 / 34 / KOS(/NKL) / 3. lapsi
Lumirinsessa / 20 / KAKS / 1. lapsi

20.4.

Friid / 31 / JS / 1. lapsi

21.4.
oskama / 21 / KOS(/H) / 1. lapsi / poikaolo
Emelie85 / 31 / HYS / 3. lapsi
Jose85 / 31 / KYS / 3. lapsi
Syssy^^ / 29 / TAYS / 2. lapsi
Pippuri-83 / 33 / - / 3. lapsi

22.4.

minttumar / 21 / P-KKS / 1. lapsi / poikaolo

23.4.

kamno / 27 / TYKS / 1. lapsi
Nelisa / 25 / TYKS / 5. lapsi
mindalyn / 27 / - / 2. lapsi

24.4.
AnnuLiisa / 29 / TAYS / 3. lapsi
fabula / 30 / - / 1. lapsi

25.4.

Haidih / 32 / HYS / 4. lapsi
vauvatoiveilija / 24 / P-HKS / 2. lapsi
milli06 / 35 / OYS / 2. lapsi

26.4.
Marrasmassu 32 / LKS / 4. lapsi
Toffeetyttö / 36 / TAYS / 2. lapsi
Hymynaama95 / 21 / JS / 1. lapsi

27.4.

Irina79 / -/ HYS / 4. lapsi
Röllineito / 29 / OYS / 5. lapsi
Pichar / - / JS ? / 1. synnytys, kaksoset
papurinsessa / 23 / KOS / 1. lapsi / poikalupaus

28.4.

pion1 / 27 / 2. lapsi
Nalat-84 / 31 / PHKS / 2. lapsi


29.4.
tinzu83 / 33 / TYKS / 5. lapsi

30.4.

diiduska91 / 25 / PHKS / 2. lapsi / tyttöolo
minea79 / 37 / JS / 2. lapsi
ppiiapauliina / 24 / PHKS / 1.lapsi

*** yht. 96 odottajaa ***

Synnytyssairaalat:

E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on uusi viestiketju marraskuulle.

Kolme viikkoa rakenneultraan. Täytyy sanoa, että tämä raskaus menee pelottavan nopeasti eteenpäin... Pitäisi osata pysähtyä nauttimaan tästä kun todennäköisesti tämä tulee olemaan viimeinen. Jotenkin vaan sujahtaa ohi tämä aika.. :confused:
 
Tervehdys! Nyt vasta löysin tänne kaksplus foorumille. Mulla laskettu aika 29.4. Kättärillä. Olen 27v ensiodottaja. Oliko teillä perustettuna jo joku FB-ryhmä? Jos on, pääseekö siihen vielä mukaan ja kuinka tämä onnistuu?

Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaapi vastailla.:)
 
Kiitos Kaumi uudesta viestiketjusta! :)

Allekirjoitan kyllä täysin tuon kommenttisi siitä, miten aika ja raskaus menee hirveää vauhtia eteenpäin. Itsellänihän on sama tilanne, että tämä on mitä suurimmalla todennäköisyydellä viimeinen raskaus ja nyt on enää pari viikkoa rakenneultraan, puoliväliinkään enää reilu viikko, hui! :eek:

Tervetuloa mom_89! FB ryhmä on perustettu ihan alussa ja se on sulkeutunut jo jonkin aikaa sitten. Ilmeisesti ajatuksissa oli perustaa toinen ryhmä myöhemmässä vaiheessa, mutta se lienee edelleen ajatuksen asteella (??) Korjatkaa fiksummat, jos annan nyt ihan väärää tietoa!
 
Me käytiin tänään pojan kanssa avoneuvolassa kuuntelemassa sydänääniä, kun mietitytti onko ne menkkajomot ihan normaaleja. Sielähän hän ilosesti potkutteli doppleria karkuun ja saatiin sykkeeksi n.150 <3
Nyt oon illalla taas tuntenu liikettä.

Tääläkin allekirjotetaan täysin toi ajankuluminen liian nopsaan. Viikot vierii eikä ehdi nauttia tästä. Meilläkin hyvin todennäköisesti viimeinen raskaus.

Fb ryhmän osalta tosiaan eka on jo sulkeutunut ja toinen on ajatuksen asteella. Oisko ihmisillä kiinnostusta ryhmää kohtaan? Nyt vai vähän myöhemmin? Mä voisin ainaki olla mukana (y)

diiduska91 ja pötkylä 14+3
 
Ihanan seesteistä tämä keskiraskaus.. Ei tarvinnut viime yönä kun 5 kertaa käydä pissillä ja muutenkin tuntuu että aivot ois korvattu pumpulilla siis väsymyksen lisäksi :p
Öisin on täytynyt käyttää yökkäriä missä tavallaan liivit samassa kun löysempi kangas tuntuu repivät nännit auki:unsure: Muutenkin tissit todella kipeät:confused:
Liikkeitä on tuntunut nyt vähäisesti alavatsan sivuilla lähinnä. Terkka tosin epäili että istukka olisi edessä niin ei ihmekään. Ultrassa eivät kyllä tuosta sanoneet mitään.

Ja tosiaan, aika on mennyt todella nopeasti. Kuten monilla muillakin, meillä myös luultavasti viimeinen vauva tämä. Toisaalta on jo kolmannen kerran viimeinen :D

Avantasia 17+4
 
Kiitos uudesta ketjusta, Kaumi! :)

Musta taas tuntuu vieläkin, että aika kuluu todella hitaasti. :D Varmaan johtuu ainakin osittain siitä, että kyseessä on ensimmäinen lapsi ja raskaus. Sinänsä kyllä hyvä, että on vielä reilusti aikaa järjestellä asioita, tehdä hankintoja ja totutella ajatukseen siitä, että meitä on perheessä pian kolme :love: Tai oikeastaan viisi, koska kyllähän kissat lasketaan myös mukaan. :LOL:

Odotussovelluksen päivän kommenttina oli tänään, että "keskiraskaus on yleensä energistä aikaa". Ei oikein siltä tuntunut, kun aamulla yritin kammeta ylös sängystä.. :ROFLMAO: :sleep: Mutta ehkä väsymys johtuu enemmän vuodenajasta kuin raskaudesta.

Liikkeitä en ole vielä tuntenut, mutta tiistain neuvolassa syke kuului vahvana ja kuulemma pikkuinen myös liikkui aktiivisesti. :) Meillä oli ihan sama juttu kuin Diiduskalla, eli kauaa ei saatu sykkeitä kuunnella kerrallaan, kun pieni sai tarpeekseen dopplerin anturista ja pakeni. :LOL:

fabula 15+3
 
Hei vaan marraskuu, enää viitisen kuukautta laskettuun aikaan :geek::geek:

Vointi on edelleen aika hyvä. Selkäkipuilua tai enemmänkin sellaista puutumista on havaittavissa alaselässä jos on pitkään jaloillaan, liittyisiköhän painonnousuun jotenkin? Siis lähinnä siihen että koskaan elämässäni en ole näin paljoa painanut :cautious:

Tänään säikähdin aika pahasti kun esikoinen leikin ja jumpan pyörteissä yhtäkkiä seisoi alavatsani päällä :eek: Ei se niinkään kipeää tehnyt mutta tosi epämiellyttävältä tuntui. Painoakin kaverilla on yli 15kg kuitenkin. Nyt illalla pötkötellessä tuntui kyllä onneksi jo tutuksi käyneitä hipsaisuja eli eiköhän masussa kaikki ole hyvin.

Jos jostain pitää valittaa, niin tuolla koiraraukalla taitaa olla korvatulehdus :confused: Antaakohan se kenenkään nukkua ensi yönä, sen verran levottomalta vaikuttaa.. Aamulla varaan sille tohtorin jos näyttää vielä samalta.

Hyvää alkanutta marraskuuta kaikille, taitaakin aika monella olla jo rakenneultra-kuukausi :)

B 17+4
 
Minä olen myös kiinnostunut fb-ryhmästä jos sellaisen joku viitsii vielä perustaa. (y)

Meilläpäin on lunta! :ROFLMAO: Olen niin riemuissani ettei ole sellaista loskakeliä! Tai vesikeliä... Koiran ja pienen lapsen kanssa kun tuo kura on niiiiiin mahtavaa. :cry:

Maha kasvaa ja kovasti odotan rakenneultraa. Nyt on voimistunut halu tietää kumpi tulee niin osaa sitten valmistella kaiken. Pitää järjestellä muutenkin tavaroita uudelleen, että saan vauvanvaatteet jotenkin järkevästi meidän makuuhuoneeseen kun ainoa tyhjä makuuhuone on yläkerrassa eikä sielä ole edes kiinteitä kaappeja. Muutenkin olisi epäkäytännöllinen paikka säilyttää pienen vaatteita kun muuten makkarit alhaalla. Ollaan vähän laskeskeltu sen varaan, että tuo isoin lapsi on 12 kun tämä syntyvä täyttää 2v. Ehkäpä hän jo tahtoo vähän ns. "omaa rauhaa" niin voi tehdä hänelle sellaisen ns. teinihuoneen jo sinne yläkertaan ja pienet saa sitten makkarit alakerrasta. Sit jos ei vielä sillon tahdo siirtyä yläkertaan niin meneehän nuo pikkuset sitten vuoden verran samassa huoneessa. Veikkaan nimittäin, että viimeistään yläasteella alkaa kiinnostaa se oma rauha sieltä yläkerrasta. :p Sielä on vielä pieni olohuone niin on helppo sitten kavereitten kanssa oleilla sielä. ;)
 
Menkkamaiset jomotukset paljastui suppareiksi, joten saikulla ollaan nyt muutama viikko. :eek: Saatiin asuntokaupat päätökseen onneksi, muutto ens kuun alussa. Pakkailut hoidetaan vähän kerrallaan. Hemoglobiini oli noussut, jee! Rautakuurista selkeästi hyötyä. (y)
 
Kiitos uudesta ketjusta Kaumi!

Olen koko ajan elänyt tähän toiseen neuvolaan asti päivän verram väärällä lasketulla ajalla, eli minulle voisi päivittää uuden la:n: 22.4.2017. :rolleyes:

Paino tippunut viime neuvolasta kilon. Ei haittaa kyllä yhtään, kun ylimääräistä ennen raskauttakin jo oli.. Muuten kaikki neuvolassa hyvin. Vauvan sykkeet oli 150x/min.

Rakenneultraa odotellessa, vielä kuukauden verran piinailtavaa. :D

Minttumar & mini 16+1
 
Pitkästä aikaa voisin minäkin päivitellä kuulumisia :) Seurannut oon kyllä tätä palstaa aina välillä, mutta kirjoittaminen on ollut laiskuuden takana :D

Täällä menossa viikot 18+3, hui että mitä vauhtia tuo aika menee. Liikkeitä oon tuntenut nyt vajaan kahden viikon ajan, tällä viikolla jo joka päivä :love:

Mullakin on ollut selän kanssa jo neljän viikon ajan vaivaa. Vasen jalka puutuu öisin ja päivällä on iskiastyyppistä kipua. Tukivyö on tullut käyttöön, mutta vielä ei ole ihmeemmin auttanut. Ja sitten nuo yölliset jalkakrampit, ai kamala! :eek:

Laskettu aika on muuttunut, se on nyt 6.4. Reilun kahden viikon päästä olisi rakenneultra, jota odotellaan kovasti, josko sen sukupuolenkin saisi tietää :love:

Hipppu ja "Tipi" 18+3
 
Moi vaan pitkästä aikaa täältäkin! Ollut jotenkin niin kiirettä ettei ole tullut täälläkään hetkeen käytyä, mutta nyt oli pakko tulla hihkumaan että jee, yli puolenvälin ollaan! Eilen siis poksahti 20 viikkoa täyteen! (y) Viikko vielä rakenneultraan. Jos siellä on kaikki hyvin ja sukupuoli selviää niin sitten voi jo alkaa vähän hankintoja miettimään... Aika paljon on esikoisen jäljeltä isompia juttuja vielä kaapissa, mutta jotain omaakin on kiva pikkusisarelle hankkia. Ja tietty ainakin jos sukupuoli on eri niin vaatekaappia pitää täydentää oikeeseen suuntaan. Eilen kiertelin kirpparilla esikoiselle talvivaatetta etsimässä ja kovasti teki jo mieli hipeltää vauvanvaatteitakin, mutta vielä hetki pitää malttaa!

Myytta: Onnea asuntokaupoista! Toivottavasti supparit helpottaa levolla ja yritähän ottaa iisisti pakkailun kanssa!

Mulla painoa on tullut raskautumispainoon nähden lisää vasta kilo, tosin välillä käytiin vähän alempana. Mutta edelleenkin syöminen on aika vaikeeta, ei tee oikein ruokaa mieli ja annoskoot on pieniä, niin tuntuu että saakohan tässä tarpeeksi ravintoa... (Lähtöpaino mulla siis normaali.) Muuten olot on nyt melkosen hyvät, mutta väsyttää kovasti. Asiaa ei paljo auta että iltapahoinvoinnin vähennyttyä nukkumanmenoaika on taas livenyt myöhemmäksi.

Mutta hyvää alkavaa viikkoa kaikille mammoille!
 
Mulle voisi päivittää lasketun ajan: 26.4.17.
:) Me oltiin viikonloppureissussa Budapestissä, teki kyllä hyvää pieni irtiotto arjesta. Syöminen vaan tuntuu tuottavan päänvaivaa tuolla ulkomailla.. :(
Keskiviikkona olisi toinen neuvola ja rakenneultraan vielä pitkät 5 viikkoa..

Hymynaama95 + pienokainen 15+5
 
Kiitos Kaumille uudesta keskustelusta ! :)

Mäkin olin viime viikolla saikulla, koska aluksi epäilin angiinaa järkyttävän kurkkukivun takia, mutta ilmeisesti vaan flunssa puhkesi uudelleen ja vei voimat... Yskä on tosiaan edelleen ja aika heikko/paska olo. Parempaan päin kuitenkin onneksi.

Neuvolakin oli ja se meni ihan kivasti. En tosin tiennyt, että nyt otetaan pissanäyte, joten olin käynyt juuri ennen pissalla ja siitä ei meinannutkaan sitten tulla mitään.. Paino oli pudonnut noin 2,5 kg mikä oli minulle positiivinen yllätys, sillä liikakiloja on muutamia. Veikkaan syyksi alkoholista luopumista, tasaista ruokailurytmiä sekä eväiden ottamista töihin ruokailun sijaan (töissä todella rasvainen ruoka). Kuunneltiin myös sydänääniä ja saatiin sykkeeksi 150-160 ("tyttösyke", mutta kattoos ny :D). Seuraava käynti sitten vasta tammikuussa, jossa käydään Kela yms. asioita läpi. Niin ja tietty loppukuusta on neuvolakääkäri ja joulukuussa rakenneultra :3

Mulla aika on mennyt kamalan hitaasti ja odotan, että alkais vatsa kasvamaan ja liikkeet tuntumaan :D Välillä ollut pikkukuplintaa, mutta odotan niitä selkeämpiä liikkeitä.

Ostatteko isänpäivänä miehellenne mitään? Mä odotan esikoista, mutta ostin silti miehelle bodyn, missä lukee "I ♥ dad" sekä samantyyliset pienet sukat :D
 
Moikka kaikille! :)

Tasaisesti tuntuu täälläkin raskaus etenevän, maha alkaa näkyä ja viikonloppuna tunsin ensimmäisen potkun tai siis sellaisen muljahduksen. :love: Aiemmin en ollut tuntenut mitään, edes kuplintaa. Myös viime yönä tuntui jotain liikettä kylkeä kääntäessä, ilmeisesti pieni alkoi myllätä itseään toiseen asentoon samalla kuin äitikin. :LOL:

Paino on mulla samoissa lukemissa kuin ennen raskautta, tai oikeastaan vähän vähemmänkin. Neuvola tosin on tästä eri mieltä, kun punnitsevat aina vaatteet päällä ja välillä myös kengät jalassa... Oikein ärsytti viime viikolla, kun jossain sivulauseessa tuli sellainen "ettei sitten vaan paino nouse liikaa" -kommentti. Voihan se tietty vielä nousta paljonkin, mutta ihan turhaa tuollaisilla kommenteilla aiheuttaa ylimääräistä stressiä ja mielipahaa. :cautious:

Mäkin olen miettinyt, että hankkisin jotain pientä isänpäiväksi, jos vaan vielä ehdin. Kun ensin oli sellainen olo, että siihenhän on vielä vaikka kuinka pitkä aika, ja nyt se onkin jo tällä viikolla. :confused: Ajattelin jossain vaiheessa, että väsäisin miehelle sellaisen "isyyspakkauksen", mutta sen teen ehkä vasta myöhemmin. Nyt voisin hankkia vaikka jonkun isi-mukin, jos löydän kivan jostakin. :)

fabula 16+0
 
Ihanaa kuulla muidenkin kuulumisia =)

Mulla on alkanut alaselkä jumiutumaan herkemmin jos esim. innostun haravoimaan, leipomaan monta tuntia, tekemään kunnon viikkosiivouksen jne. Onneksi levolla menee ohi,

Liikkeitä en selkeästi tunne vieläkään ja odotan niitä kuin kuuta nousevaa! Oon kans miettinyt, että kaipa mä tunnistaisin myös supistukset jos niitä tulis jostain liian raskaista tekosista jne.

Rakenneultraan 3 viikkoa ja 1 päivä, saas nähdä kuinka tuo jännittäminen tiivistyy ennen sitä jos liikkeitä ei ala tuntumaan. Seuraava neuvola sit joulukuun tokalla viikolla. Aion kyllä heti ottaa puheeksi sen pelkoklinikan, koska tuntuu että vaan järjestään pelkään kaikkea mahdollista ja en ehdi yhtään valmistautumaan tulevaan vanhemmuuteen jne. Pelkään vaan joka päivä, että tapahtuu jotain tässä raskaudessa, esim. nyt kun on liukasta, että kaadun - tai jos oon auton kyytissä niin että joudun auto-onnettomuuteen jne. Järjetöntä pelätä ihan kaikkea, missä vaiheessa tästä pitäis ehtiä nauttimaan?

Mulla on niin paljon ylipainoa muutenkin niin mula on nyt paino noussut 5 kg ja kuulen kanssa koko ajan neuvolassa sen "ei saisi enää nousta". Mitäköhän sanottiin mun ystävälle (normaalipainoinen) joka lihoi 26 kg raskauden aikana?? Tosin siitäkin jäi synnärillä jo 15 kg koska oli turvotusta kehossa todella paljon.

Isänpäivästä, jotenkin kun tää on eka tuleva lapsi niin taidetaan juhlistaa tulevan isukin isänpäivää vasta sitten vuoden päästä kun on konkreettinen paketti sylissä =)
 
Isänpäivää en ajatellut sen kummemin juhlistaa. Saa isompi tyttö loihtia aamupalaa ja keittää kahvia ja lapsilla on varmasti koulussa ja tarhassa tehdyt lahjat. Ehkä sitten jotain intiimimpää illalla. :ROFLMAO:

Painosta en jaksa ottaa stressiä. Sitä tuli viimeraskaudessa muistaakseni 15kg ja varmaan tulee tässäkin raskaudessa ihan tarpeeksi. Katsellaan sitten raskauden jälkeen miten saan ne pois. Todennäköisesti viimeinen raskaus niin voi sitten keskittyä siihen painon pudottamiseen kunnolla. Edellisen raskauden jäljiltä en viitsinyt edes yrittää kauheasti painoa pudottaa. Tietysti jonkin verran katsoin etten lisää itseäni lihota. :eek: Toki olin ennen esikoista erittäin hyvässä ja timmissä kunnossa niin eipä nuo lisäkilot mitä jäi kauheasti näkyneet. Mahan kohdalle jäi sellainen pieni "röllykkä".

Olen jotenkin päättänyt itseni kanssa, että en stressaa mistään turhasta. Jos jokin asia alkaa huolettaan mietin ensin onko tämä oikeasti aihe huoleen vai voiko asian ottaa keyvemmin. Tähän asti on toiminut. Saa nähdä miten toimii jatkossa. Onneksi mieheni ei ole niin tarkka siitä montako kiloa painan tai miltä näytän. (y)
 
Tuntuuko muista siltä että aika on kuin pysähtynyt? musta tuntuu että oon jo ikuisuuden ollut tässä puolivälin kieppeillä mutta ru on aina vaan kaukana o_O

Isänpäivää ei varmaan edes juurikaan juhlita, mummolaan kahville ja lapset toivon mukaan edes kortin askartelee. Ostaisin kyllä jotain jos tietäisin mitä haluaa mutta toisaalta ei yleensäkään osteta toisillemme lahjoja.

Painosta en itsekään ota stressiä. Esikoisesta paino nousi 40---> 60kg ja silloin tuntui pahalta kun neuvolasta sanoivat ettei saisi niin paljon nousta. Tippui sitten kyllä korkojen kanssa poiskin. Synnytyksen jälkeinen masennus piti siitä huolen. (Kannattaa puhua ajoissa neuvolassa jo raskauden aikana jos tuntuu mieli mustalta)
Kahden muun raskauden aikana olen ollut tarkempi mitä syön ja paino ei ole ns.ylimääräistä noussutkaan.

Avantasia 18+3
 
  • Tykkää
Reactions: huhtikuinen2017
Mua painonnousu tavallaan vaivaa ja tavallaan ei. Ei ulkonäön takia, mutta olon. Ylimääräiset ei vaan tunnu hyvälle. En oo nyt käyny puntarilla, mutta noin 10 kiloa jo tullut. Alkuraskauden pakollisella napostelulla on osuutensa, mutta musta tuntuu että raskaus on muuttanut niin paljon aineenvaihduntaa. Se mikä ennen hulisi läpi, niin kroppa ottaa kaiken talteen. Imetys sitten vaatiikin paljon energiaa. Mulla tuli tosi rasvasta maitoa kauan ja paljon. (Oonki harkinnu että tällä kertaa pumppais luovutukseen asti). Mun mies on kyllä tarkka ulkonäöstä. Mutta ei sillä tavalla. En viimeksikään kuullut mitään negatiivista painosta ja nytkin vaan ihastelee levenevää pepaa :D Ennemmin se on tarkka että on huoliteltu ja pukeutuu kivasti. Samoin ajattelen itsekin. Ihmisen ulkonäköä ei määrittele vaatteiden kokolappu.

Hullun kipeät nivuset ollu. Viime viikonkin oli jo hellänä, mutta tällä viikolla ihan tuskaset. Varsinkin kun istuu vaikka lounaalla ja yrittää siitä sitten nousta ylös! Ei ole kyllä mitään muistikuvaa, että oliko tämmöstä edellisessä raskaudessa...
 
Noniin! minäkin löysin tän marraskuun keskustelun :)

Mulla tullut nyt 6 kg painoa raskauden aikana. Missään se ei näy, paitsi tottakai vauvamassu. neuvolassa kauhistelin silloin, mutta neukkutäti oli vaan tyytyväisen kuulonen, kun ennen raskauutta olin siis normaalipainoinen. Katsotaan mitä ensi viikolla neuvolalääkäri sanoo :D

Täällä ei viellä tunnu liikkeet minkäänlaisesti, ei kuplimisena eikä muuna. sydänäänet ollaan kotidopplerilla löyretty kyllä :)

Oskama & pinokkio 16+5
 
Viimeksi muokattu:
Me annetaan pojan kanssa isälle uudet paksummat hanskat, että voi sitte ulkoilla pojan kanssa :D ja soodataikinasta muovailtiin sydän ja poika ajeli leluautolla siihen renkaanjälkiä, öaitoin narun että jos vaikka kuuseen asti pääsisi. Tulevan vauvan puolesta en anna mitään :)

Painoa on mulla tullu nyt n.2kg. Viimeks tuli yhteensä +22kg :eek: sairaalaan jäi onneks melkein 15kg, eli turvotusta oli ja paljon. Raskauksien välissä en kauheesti oo painoa pudotellu sen jälkeen ku olin takas lähtöpainossa. Jos tällä kertaa ei tulis ihan noin paljoa, vaikka yritän olla ottamatta stressiä. Tosin neuvolapunnitukset kyllä aina hirvittää(n)

Liikkeitä oon tuntenu satunnaisesti, mutta selkeitä ne on kyllä jo ollut :love:

Mustakin tuntuu tällä hetkellä, ettei viikot etene. Seuraavaan neuvolaan vielä vajaa 2viikkoa ja siitä vielä rakenneultraan n.3viikkoa.

diiduska91 ja pötkylä 15+3 (piti ihan laskurilla tarkistaa viikot, ku ei vaan muista :unsure:)
 
Voi että kun on "paksu" olo :D turvotusta taitaa edelleen olla vatsan seudulla jonkun verran. Painoa on tullut ainakin +5kg, viime raskaudessa tuli yhteensä +10kg. Nyt näyttää sitten tulevan vähän vauhdikkaammin kilot :eek::D

Rakenneultraan tasan 2 viikkoa ja neuvolaan monta viikkoa vielä. Onneksi liikkeet vain vahvistuvat, nyt tulee jo ihan kunnon monotusta iltaisin :) heti kun itse rauhoittuu sohvalle tai sänkyyn alkaa mahassa kunnon meininki :D

Ulkona alkaa olla niin kylmä että on ongelmia pukeutumisessa kun mitkään paksummat housut ei mahdu päälle! Kauhulla odotan sitä kun mikään takeista ei enää mene kiinni, en millään ostaisi erikseen mitään äitiystakkia muutaman kuukauden takia.. muuten on kaikki vanhat mamma vaatteet otettu käyttöön ja jotain uuttakin olen ostanut :D
Kovasti tekisi mieli jo vauvalle jotain pientä hankkia, mutta maltan vielä sen pari viikkoa:X3::D

Joku jotain joululahjoistakin puhui, olen muutamia lahjoja jo kaappiin ostanut :D jos ei sitten tulisi joulukuussa niin kiire... ja isänpäiväksi olen miehelle jotai pientä tarpeellista hommannut, sukkaa, vaatetta lähinnä, saa poika sitten antaa :)

Eveli90 19+0
 

Yhteistyössä