10.v tyttö saa tänään tehdä meille viikon ruokalistan.

Hän on pitkään pyytänyt, että koska hän saa suunnitella ruokia viikoksi. Saa olla mitä vain, vaikka hänen lempiruokiaan. Minä toteutan... ;)

Ajatus lähti siitä, kun isoveli sai suunnitella syksyllä ja nyt olis sitten siskon vuoro. Saas nähdä mitä ruokia meillä ensi viikolla syödään. :)

 
Isoveli halusi pitzaa, tortilloja, jauhelihakeittoa, lohta, muussia ja uunimakkaraa.

Oli muuten yllättävän vaikeaa hänelle keksiä...kulki mietteliään näköisenä paperi kädessä. Minä huvittuneena seurasin vierestä, kun hän pähkäili tärkeässä tehtävässä. :D
Jännä fiilis huomata lapsesta miten innoissaan hän oli.

Luulen, että siskon listalta löytyy myös tortillat ja lohi, mutta kaikki muu on arvoitus.
 
w
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Isoveli halusi pitzaa, tortilloja, jauhelihakeittoa, lohta, muussia ja uunimakkaraa.

Oli muuten yllättävän vaikeaa hänelle keksiä...kulki mietteliään näköisenä paperi kädessä. Minä huvittuneena seurasin vierestä, kun hän pähkäili tärkeässä tehtävässä. :D
Jännä fiilis huomata lapsesta miten innoissaan hän oli.

Luulen, että siskon listalta löytyy myös tortillat ja lohi, mutta kaikki muu on arvoitus.
Aivan ihana idea. Voi olla että lapsi itsekkin haluaa mukaan kokkailuun. Kauppareissukin voi olla mielenkiintoisempi jos saa valita itse aineita.
En ole koskaan tullut ajatelleeksikaan näin.

:D Päivän piristys!

 
Meillä lapset saa päättää joka viikko yhden tai kaksi ateriaa, useimmiten ne ovat lempiruuat ainakin
Pojalla jauhelihakastike ja tytöllä makkarakeitto.
Mutta toivovat myös pinaattilettuja ym joten suhteellisen fiksusti ruuat osaavat valita, ei siis mitään pitsoja ym :)
 

Yhteistyössä