10-vuotiaan lapsen kanssa 37 neliöiseen asuntoon asumaan?

  • Viestiketjun aloittaja "Celia"
  • Ensimmäinen viesti
"Celia"
Meitä on siis kaksi, minä ja 10v. lapsi. Alkaa olla pakkotilanne muuttaa noin pieneen asuntoon koska talous ei muuten kestä. :(

En ole asuntoja vielä nähnyt, mutta tuo 37 neliöinen asunto on kuulemma sellainen että siinä on pieni makuuhuone ja tupakeittiö. Mietin, että saisinkohan meidän tavarat mahtumaan tuonne... Toinen asunto taas on 40 neliöinen kaksio jossa keittokomero.

Pitäisi kyllä nähdä ne asunnot niin tietäisi paremmin.
 
"vieras"
Miksi ette mahtuis,mä asun 8-vuotiaan lapseni kanssakahden n.70s miettinyt että kaksio vois riittää meille.
Lapsella ois oma huone ja mä voisin hyvin nukkuu olkkarissa,tosin olkkarissa pitäis löytyy tilaa saada sänky johonkin nurkkauksee (ja vaikka esim tilanjakaja hylly eteen..)
 
"pix"
Meitä on neljä (2lasta ja kaksi aikuista) ja asumme 70 neliön kolmiossa. Vanhin lapsi 8v ja hällä oma huone. Ahdasta on välillä mutta kyllä tässä selviää :) Keittiötä ei kauheesti tarvii. Mielummin ottasin isomman olkkarin :)
 
"vieras"
Kuinka pitkän aikavälin ratkaisu tämä muutto olisi? Mietin vaan, että tuon ikäiselle lapselle oma huone olisi kyllä tosi kiva ajatellen lähestyvää murrosikää. Vai nukkuisitko itse tupakeittiössä ja lapsella oma huone?
 
"a p"
[QUOTE="vieras";28168200]Kuinka pitkän aikavälin ratkaisu tämä muutto olisi? Mietin vaan, että tuon ikäiselle lapselle oma huone olisi kyllä tosi kiva ajatellen lähestyvää murrosikää. Vai nukkuisitko itse tupakeittiössä ja lapsella oma huone?[/QUOTE]

Lapsi nukkuisi makuuhuoneessa ja mä tupakeittiössä.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";28168211]Lapsi nukkuisi makuuhuoneessa ja mä tupakeittiössä.[/QUOTE]

Sitten vois olla ok. Itse sain nimittäin lapsena oman huoneen vasta yläasteelle mennessäni ja olihan se jo aika noloa kun ei omaa huonetta ollut. Kyllä sitä kaveritkin ihmetteli isoon ääneen, jos nyt enää ketään kehtasi kylään kutsua.
 
sivumennen
[QUOTE="vieras";28168153]Mieti sitä ja sitä miksi näin vastattiin :)[/QUOTE]

Fiksuilla ei ole syytä rehvasteluun, vaikka varallisuutta olisikin, mutta sinun tapauksessasi tilanne taitaa olla niin kurjasti, ettet ole fiksu, eikä varallisuuttakaan löydy ja mitä vielä.
 
..
Hyvin mahdutte, lapselle olisi kumminkin oma rauhallinen soppi. Eipä tule hankittua turhaa tavaraa eikä joudu siivoamaan isoa asuntoa ;-) me asuttiin aikoinaan 63m2 kolmiossa, nelihenkinen perhe ja hyvin mahduttiin kun ei isommasta tiedetty
 

Yhteistyössä