100 päivää jouluun alkakaapa köyhät säästämään lasten lahjoihin yms.

  • Viestiketjun aloittaja vinkki
  • Ensimmäinen viesti
vierass
Turha vinkata. Ne on näitä tapauksia, kun mamma laittaa rahat tupakkiin ja hiusväriin ja lähtee baariin tappelemaan miehensä kanssa ja sit kirotaan, että lapsiraukoilla ei ole lahjoja jouluksi, kun tuet on niin pieniä!!!
 
"vieras"
Veronpalautuksia odottelen ja käyn niillä ostamassa :) Miehen kanssa ei baareissa käydä,kun sukulaiset 500km päässä ja muutenkaan ei alkoholia juoda kuin 1-2krt/vuodessa,tapellakaan ei meillä tarvitse. Tupakkia poltan kotona,mutta töissä en. Hiuksia viimeksi värjännyt kesäkuussa,olisi varmaan jo aika. :) Kiitos vinkistä ;)
 
"vieras"
Entäs jos tulee yllättävä meno ja veronpalautukset meneekin siihen? Meillä viime marraskuun lopussa sippasi pyykinpesukone ja autosta jokin juttu.. Siihen meni molempien veronpalautukset. Onneksi oli säästöjä.

Tämän vuoden lahjat lapsille on jo ostettu :D :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28986061]Entäs jos tulee yllättävä meno ja veronpalautukset meneekin siihen? Meillä viime marraskuun lopussa sippasi pyykinpesukone ja autosta jokin juttu.. Siihen meni molempien veronpalautukset. Onneksi oli säästöjä.

Tämän vuoden lahjat lapsille on jo ostettu :D :D[/QUOTE]

Luulen etteivät lapset ilman lahjoja jää,kun kuitenkin kummalekin tulee palkkaa ja verenpalautuksia 4500e,luulen että lahjat saadaan ostettua jos jotakin hajoisikin. Tällä hetkellä ei suuria säästössä,kun lapsia hoidellut kotona niin säästöt hiipuneet kotona ollessa. Ja jos auto hajoo niin onneksi mies yksityisyrittäjä,jolla autokorjaamo. =D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28986105]Luulen etteivät lapset ilman lahjoja jää,kun kuitenkin kummalekin tulee palkkaa ja verenpalautuksia 4500e,luulen että lahjat saadaan ostettua jos jotakin hajoisikin. Tällä hetkellä ei suuria säästössä,kun lapsia hoidellut kotona niin säästöt hiipuneet kotona ollessa. Ja jos auto hajoo niin onneksi mies yksityisyrittäjä,jolla autokorjaamo. =D[/QUOTE]

:D

Minä taas olen jäämässä kotihoidontuelle piakkoin.. Onneksi on lahjat jo hankittuna. :) Mulle tulee vähän vähemmän noita veronpalautuksia. Pakko laittaa nekin säästöön pitkän kevään varalle kun kotona ollaan ja on tarkoitus lähteä ulkomailla pariksi viikkoa.
 
"miksi"
Turha vinkata. Ne on näitä tapauksia, kun mamma laittaa rahat tupakkiin ja hiusväriin ja lähtee baariin tappelemaan miehensä kanssa ja sit kirotaan, että lapsiraukoilla ei ole lahjoja jouluksi, kun tuet on niin pieniä!!!
Kuin ihmeessä yleistää? meillä pienet varat kun olen kotona lasten kanssa. Aina on vähistä viimeisetkin jouluun panostettu. Koskaan en edes yhtä ole jouluna juonut. En edes sillon kun lapsia ei ollut. Eikä varsinkaan tullut mieleen tapella kenenkään kanssa. Mieluusti otan kyllä näitä jouluavustuksia vastaan kerran kun sellaiset suotu meille vähävaraisille. Ja sehän on aika isokin avustus viime vuonna oli 70e sillä ostettiin sit ruuat joihin meni 20e omiakin, kinkun mies sai lahjaksi töistä. Lapsilisät meni kokonaan lahjoihin ja vähän miehen palkkaakin. 4 lasta joille lahjat ostettava. Periaate ollut että jokaiseen saman verran rahaa käytetään. Nyt olis tarkoitus säästää edes 50e/kk vaikkakin ihanasti auton moottori hajosi johon oli pakko "lainata" rahaa ja maksetaan iso summa kk.ssa takasin. Niin ja marraskuussa kahen lapsen synttärit. Ja haluaisin kovasti erikseen järjestää kun eroa on eli alkukuusta ja loppukuusta. Ja toisella kuitenkin 1v synttärit. Ja lapset ei ole vielä koskaan valittanut joulusta..
 
HippuTAR
Kuinkahan joittenkin on joka vuosi niin vaikea tajuta että on ihmisiä joilla menee ihan peruselämiseen kaikki rahat eikä riitäkään? Mistäs siinä sitte säästelet?
 
köyhä yh
[QUOTE="miksi";28986192]Kuin ihmeessä yleistää? meillä pienet varat kun olen kotona lasten kanssa. Aina on vähistä viimeisetkin jouluun panostettu. Koskaan en edes yhtä ole jouluna juonut. En edes sillon kun lapsia ei ollut. Eikä varsinkaan tullut mieleen tapella kenenkään kanssa. Mieluusti otan kyllä näitä jouluavustuksia vastaan kerran kun sellaiset suotu meille vähävaraisille. Ja sehän on aika isokin avustus viime vuonna oli 70e sillä ostettiin sit ruuat joihin meni 20e omiakin, kinkun mies sai lahjaksi töistä. Lapsilisät meni kokonaan lahjoihin ja vähän miehen palkkaakin. 4 lasta joille lahjat ostettava. Periaate ollut että jokaiseen saman verran rahaa käytetään. Nyt olis tarkoitus säästää edes 50e/kk vaikkakin ihanasti auton moottori hajosi johon oli pakko "lainata" rahaa ja maksetaan iso summa kk.ssa takasin. Niin ja marraskuussa kahen lapsen synttärit. Ja haluaisin kovasti erikseen järjestää kun eroa on eli alkukuusta ja loppukuusta. Ja toisella kuitenkin 1v synttärit. Ja lapset ei ole vielä koskaan valittanut joulusta..[/QUOTE]

Tässäpä juuri syy kotihoidontuen jakamiseen vanhepien kesken! Mene sinäkin töihin, mies vuorostaan kotiin!
Lapsia voi tehdä sen verran kuin oma talous kantaa.
Ja että jouluavustukset on _suotu_ vähävaraisille! Nekin olisi hyvä jakaa sellaisille, jotka oikeasti niitä tarvitsee ja tekee itsekin jo jotain asian eteen.
 
toinen köyhä
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä yh;28986233:
Tässäpä juuri syy kotihoidontuen jakamiseen vanhepien kesken! Mene sinäkin töihin, mies vuorostaan kotiin!
Lapsia voi tehdä sen verran kuin oma talous kantaa.
Ja että jouluavustukset on _suotu_ vähävaraisille! Nekin olisi hyvä jakaa sellaisille, jotka oikeasti niitä tarvitsee ja tekee itsekin jo jotain asian eteen.
Miten se rahan määrä perheessä kasvaa näillä keinoin? Pikemminkin laskee.

Joo, kaikki menee mitä tulee. Kumpikaan meistä ei juo tippaakaan alkoholia, eikä polteta tupakkaa. Ei käydä baareissa, ei matkustella. En käy edes kampaajalla itse, puhumattakaan mistään kynsihoidoista :D

Jotkut on pienituloisia, ja joidenkin on sitä vaikea ymmärtää. Meidän nettotulot on reippaasti alle 2000€/kk, ja sillä elätetään itsemme.

Eli mitään ei säästöön jää, mutta onneksi sukulaiset lahjoo lasta senkin edestä, ettei jää ilman lahjoja :)
 
Lady Gardenea
Turha vinkata. Ne on näitä tapauksia, kun mamma laittaa rahat tupakkiin ja hiusväriin ja lähtee baariin tappelemaan miehensä kanssa ja sit kirotaan, että lapsiraukoilla ei ole lahjoja jouluksi, kun tuet on niin pieniä!!!
Aika turha viesti sulla mutta vastaan silti.

Olen työssä käyvä sinkku. Lapsi ei asu mun kanssa. Olen ollut työelämässä 24v. ajan.
 
HippuTAR
[QUOTE="eee";28986212]Kenenkään synttärit tuskin tulee hirveänä yllätyksenä, ne on usein joka vuosi... :whistle:[/QUOTE]

Juu-u, ja jos koko vuonna ei oo mistä säästää niin eipä se tieto paljo auta.
 
Kuinkahan joittenkin on joka vuosi niin vaikea tajuta että on ihmisiä joilla menee ihan peruselämiseen kaikki rahat eikä riitäkään? Mistäs siinä sitte säästelet?
Sepä. Kaikilla vaan sitä rahaa ei ole yhtään ylimääräistä, vaikka ei joisi alkoholia, ei käyttäisi tupakkaa, ei ostelisi vaatteita, ei kävisi leffassa, kahvilla tai kampaajalla ja ei harrastaisi mitään. Rahat menee laskuihin ja ruokaan.

Onneksi meillä paranee nyt tilanne jonkin verran, mutta ei silti lähdetä mihinkään jouluun tms. kulutusjuhliin niitä rahoja tuhlaamaan. Ja onneksi ei läheisetkään. Tällä hetkellä jos jotain jää yli niin se säästetään tulevaa lasta varten.
 
"eee"
Sepä. Kaikilla vaan sitä rahaa ei ole yhtään ylimääräistä, vaikka ei joisi alkoholia, ei käyttäisi tupakkaa, ei ostelisi vaatteita, ei kävisi leffassa, kahvilla tai kampaajalla ja ei harrastaisi mitään. Rahat menee laskuihin ja ruokaan.

Onneksi meillä paranee nyt tilanne jonkin verran, mutta ei silti lähdetä mihinkään jouluun tms. kulutusjuhliin niitä rahoja tuhlaamaan. Ja onneksi ei läheisetkään. Tällä hetkellä jos jotain jää yli niin se säästetään tulevaa lasta varten.
Tulevaa lasta varten? Tuollaisessa taloudellisessa tilanteessa olette sitten päättäneet hankkia lapsen?! Voi herraisä!
 
"vieras"
[QUOTE="eee";28986360]Tulevaa lasta varten? Tuollaisessa taloudellisessa tilanteessa olette sitten päättäneet hankkia lapsen?! Voi herraisä![/QUOTE]

Ja niillä menee parisuhteessakin todella huonosti. Tai siis mies ja hänen sukunsa ovat kusipäitä.
 

Yhteistyössä