100 päivää jouluun alkakaapa köyhät säästämään lasten lahjoihin yms.

  • Viestiketjun aloittaja vinkki
  • Ensimmäinen viesti
voi ei
[QUOTE="vieras";28986372]Ja niillä menee parisuhteessakin todella huonosti. Tai siis mies ja hänen sukunsa ovat kusipäitä.[/QUOTE]

Huh ja tuohon tilanteeseen pitää lapsi väsätä ei mitään järkeä.
 
fruit drops
Kuinkahan joittenkin on joka vuosi niin vaikea tajuta että on ihmisiä joilla menee ihan peruselämiseen kaikki rahat eikä riitäkään? Mistäs siinä sitte säästelet?
MIllon sä ymmärrät että sinun tilanne ja lastesi köyhyys johtuu vain ja ainoastaan sinusta, ja kynnysmattoilustasi? Yököttää tuollaiset tossukat, mies elää leveästi ja lapset ja vaimo eivät edes joululahjoja saa. Kyllä lapset taas kiittävät aikuisina.
 
"vieras"
Hyväpä sinun on sanoa kun et mitään elämästäni tiedä.
Tiedän paljonkin, koska olet ihan itse asioistasi kertonut ja liittonne ei todellakaan kuulosta hyvältä ja tasa-arvoiselta vaan mies vie ja sinä vikiset. Jos olisit suhteessa yksin niin ei siinä mitään, mutta nyt tuotte viattoman lapsen tuohon suhteeseen ja opetatte hänelle saman sairaan parisuhdemallin.
 
[QUOTE="vieras";28986393]Tiedän paljonkin, koska olet ihan itse asioistasi kertonut ja liittonne ei todellakaan kuulosta hyvältä ja tasa-arvoiselta vaan mies vie ja sinä vikiset. Jos olisit suhteessa yksin niin ei siinä mitään, mutta nyt tuotte viattoman lapsen tuohon suhteeseen ja opetatte hänelle saman sairaan parisuhdemallin.[/QUOTE]

Ja asiat eivät voi muuttua? En kyllä ymmärrä, miksi sinua asia niin kovasti kiinnostaa, mutta meillä on elämä kääntynyt täysin päinvastaiseen suuntaan jo silloin vuodenvaihteessa. Toisilla katsos kun on kanttia ratkoa ongelmat eroamisen sijaan.
 
"miksi"
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä yh;28986233:
Tässäpä juuri syy kotihoidontuen jakamiseen vanhepien kesken! Mene sinäkin töihin, mies vuorostaan kotiin!
Lapsia voi tehdä sen verran kuin oma talous kantaa.
Ja että jouluavustukset on _suotu_ vähävaraisille! Nekin olisi hyvä jakaa sellaisille, jotka oikeasti niitä tarvitsee ja tekee itsekin jo jotain asian eteen.
Kyllä mä haluan "kasvattaa" lapseni itse joten en sysää sitä päiväkotiin. Eikä me hyödyttäs mitään jos mies jäis kotiin ja minä menisin töihin. Ensinnäkin olen kortiton eli työmatkakulut tulis kalliiks, jopa meidän lähikauppaan matkaa joku 10-15km. Eli naapuris ei töitä ole :) itsellä ei ammattia eikä juurtyökokemusta eli palkka olis varmaan joku 8-10e/h, miehel sentään 13e/h palkka ja kodinhoidontukihan on se tietty tulot ei vaikuta muuhun kun hoitolisään. Ja koitappa saada tällä hetkellä kokopäivä työtä ja viel vakituista ja ilman ammattia. Ja myöskään koulunpenkil ei oo varaa mennä lähimpään kouluun matkaa 25km, eli saisin jonkun hikisen 250e kun nyt saan peräti 420e käteen, no siit 250 pitäs sit maksaa lasten hoitokulut, matkakulut, kirjatym. ja elääkkin huhhuh.. joo miehel ois hyvät tulot jos ei olis sellasii kusipää naisii mitä sil ollu, kusetetaan lapsi ja vaaditaan rahaa. Tohonkin pitäis joku laki olla. Sit viel kaikki velat ,asunto,autosta 2 velkaa, ulosotot jossa ei ny onneks paljoo, sähköt 250 kk, vesi, vero, vakuutukset elukoil, lapsil, ittellemme, talol, autol ym ym. Eli siis joo heikosti menee MUTTA sossuun ei oo asiaa... eihän ne kaikkii menoi huomio, varsinkaan kun oma talo ja otetaan vaan korot huomiin mitkä ei ny juur oo juurkaan.. eli eletään ihan omillamme, välil on joku sähkölasku maksettu tai pieni ruokaavustus saatu, ainoo mitä haettu niin se jouluavustus ja ihan pakon edes noihin sähkölaskuihin avustus..
 
"vieras"
Ja asiat eivät voi muuttua? En kyllä ymmärrä, miksi sinua asia niin kovasti kiinnostaa, mutta meillä on elämä kääntynyt täysin päinvastaiseen suuntaan jo silloin vuodenvaihteessa. Toisilla katsos kun on kanttia ratkoa ongelmat eroamisen sijaan.
Kusipäät harvemmin muuttuvat. Epätasa-arvoinen suhde harvemmin muuttuu tasa-arvoiseksi. Toivon vaan, että ette saa tyttöä, jolle opetatte, että elämäntehtävänä on sitten palvella miestä ja antaa sen kohdella kuin läjää paskaa.
 
"eee"
[QUOTE="miksi";28986424]Kyllä mä haluan "kasvattaa" lapseni itse joten en sysää sitä päiväkotiin. Eikä me hyödyttäs mitään jos mies jäis kotiin ja minä menisin töihin. Ensinnäkin olen kortiton eli työmatkakulut tulis kalliiks, jopa meidän lähikauppaan matkaa joku 10-15km. Eli naapuris ei töitä ole :) itsellä ei ammattia eikä juurtyökokemusta eli palkka olis varmaan joku 8-10e/h, miehel sentään 13e/h palkka ja kodinhoidontukihan on se tietty tulot ei vaikuta muuhun kun hoitolisään. Ja koitappa saada tällä hetkellä kokopäivä työtä ja viel vakituista ja ilman ammattia. Ja myöskään koulunpenkil ei oo varaa mennä lähimpään kouluun matkaa 25km, eli saisin jonkun hikisen 250e kun nyt saan peräti 420e käteen, no siit 250 pitäs sit maksaa lasten hoitokulut, matkakulut, kirjatym. ja elääkkin huhhuh.. joo miehel ois hyvät tulot jos ei olis sellasii kusipää naisii mitä sil ollu, kusetetaan lapsi ja vaaditaan rahaa. Tohonkin pitäis joku laki olla. Sit viel kaikki velat ,asunto,autosta 2 velkaa, ulosotot jossa ei ny onneks paljoo, sähköt 250 kk, vesi, vero, vakuutukset elukoil, lapsil, ittellemme, talol, autol ym ym. Eli siis joo heikosti menee MUTTA sossuun ei oo asiaa... eihän ne kaikkii menoi huomio, varsinkaan kun oma talo ja otetaan vaan korot huomiin mitkä ei ny juur oo juurkaan.. eli eletään ihan omillamme, välil on joku sähkölasku maksettu tai pieni ruokaavustus saatu, ainoo mitä haettu niin se jouluavustus ja ihan pakon edes noihin sähkölaskuihin avustus..[/QUOTE]

Huhhuh, oikeassa olet. Kyllä teillä (ja sulla eritoten) menee todella heikosti.

Mitäs teet jos mies jättää sut?
 
"miksi"
[QUOTE="eee";28986443]Huhhuh, oikeassa olet. Kyllä teillä (ja sulla eritoten) menee todella heikosti.

Mitäs teet jos mies jättää sut?[/QUOTE]

Tähän pakko vastata itsekkäästi ettei tarvii juur murehtii.. muutan lasten kans kaupunkiin ja elän leveesti :D kaikki on miehen talo ja velat.. ehti juur ostaa ja oisko 2-3kk asunu täs kunnes löysi mut. Mut se raha ei rakkautta määrää.. joten olen täysin onnellinen mieheni kanssa ja tiedän tilanteen parantuvan kun vaan töitä saisin. Ja päästäån noista veloista mitä ulosottoon tuli huonon työtilanteen takia pari vuotta sitten.. on alalla jossa talvisin heikosti töitä eikö oo missään liitos vaikka sil siit paasannut oon. Varsinkin tollasel alalla olis hyvä liittyy liittoon niin saa sit sieltä jotain jos ei töitä riitä..
 
"eee"
[QUOTE="miksi";28986497]Tähän pakko vastata itsekkäästi ettei tarvii juur murehtii.. muutan lasten kans kaupunkiin ja elän leveesti :D kaikki on miehen talo ja velat.. ehti juur ostaa ja oisko 2-3kk asunu täs kunnes löysi mut. Mut se raha ei rakkautta määrää.. joten olen täysin onnellinen mieheni kanssa ja tiedän tilanteen parantuvan kun vaan töitä saisin. Ja päästäån noista veloista mitä ulosottoon tuli huonon työtilanteen takia pari vuotta sitten.. on alalla jossa talvisin heikosti töitä eikö oo missään liitos vaikka sil siit paasannut oon. Varsinkin tollasel alalla olis hyvä liittyy liittoon niin saa sit sieltä jotain jos ei töitä riitä..[/QUOTE]

Kenen rahoilla elät leveästi, jos olet työtön eikä sinulla ole ammattia tai juurikaan työkokemusta?
 
"miksi"
[QUOTE="eee";28986508]Kenen rahoilla elät leveästi, jos olet työtön eikä sinulla ole ammattia tai juurikaan työkokemusta?[/QUOTE]

No onhan se kun saisin sen 420+219+160 mitä nyt saan päälle yh lisät jayhenlapsen elarit. Todennäkösesti viel asumistukea.. kuluja mulla on peräti 50-60e kk plus sit asumiskulut. Ollaan melko pieni ruokaisia et joku 200 riittäs kuukauden ruokiin. Lähinnä nykytilanteeseen ajatellen eläisin leveesti :D
 
HippuTAR
MIllon sä ymmärrät että sinun tilanne ja lastesi köyhyys johtuu vain ja ainoastaan sinusta, ja kynnysmattoilustasi? Yököttää tuollaiset tossukat, mies elää leveästi ja lapset ja vaimo eivät edes joululahjoja saa. Kyllä lapset taas kiittävät aikuisina.
Vai mies elää leveästi? :LOL:. Mee sä muualle yököttelemään. Ja jos nyt kiinnostaa niin kauheesti niin käys siinä ketjus lukemas mun viimesin kommentti. Ja koita tajuta että mä en kerro täälä kaikkea asiaan liittyvää. Sitä paitsi en oo missään väittäny että mies eläisi leveästi.
Meillä ei muuten muutenkaan ostella lahjoja aikuisille jouluna ja se on mun päätös.
 
"eee"
[QUOTE="miksi";28986557]No onhan se kun saisin sen 420+219+160 mitä nyt saan päälle yh lisät jayhenlapsen elarit. Todennäkösesti viel asumistukea.. kuluja mulla on peräti 50-60e kk plus sit asumiskulut. Ollaan melko pieni ruokaisia et joku 200 riittäs kuukauden ruokiin. Lähinnä nykytilanteeseen ajatellen eläisin leveesti :D[/QUOTE]

Niin eli aikomuksenasikaan ei ollut mennä töihin ja elättää itse lapsiasi, vaan muiden veronmaksajien rahoilla ajattelit tämän leveän elämisesi toteuttaa. Kiva juttu. Kyllä sulla vaan on hieno elämä...
 
odotan innolla!!!
ei tarvitse erikseen säästää, kun säästää muuten.
Lapsilla silti merkkivaatteet yms.laskuina vain puh 10e, vuokra, sähkö ja autovakuus.
muut osamaksut ovat taaksejäänyttä elämää.
jää joulukuussa koko tili käteen sekä veronpalautukset:)
ajattelin nimittäin maksaa marraskuussa joulukuunkin vuokran.
 
"miksi"
[QUOTE="eee";28986570]Niin eli aikomuksenasikaan ei ollut mennä töihin ja elättää itse lapsiasi, vaan muiden veronmaksajien rahoilla ajattelit tämän leveän elämisesi toteuttaa. Kiva juttu. Kyllä sulla vaan on hieno elämä...[/QUOTE]

No halusin tai en niin veronmaksajat maksaa mulle joka tapaulses lapsilisät ja todennäköisesti maksais siinä tilantees ainakin osan elatuksesta..
 
[QUOTE="vieras";28986430]Kusipäät harvemmin muuttuvat. Epätasa-arvoinen suhde harvemmin muuttuu tasa-arvoiseksi. Toivon vaan, että ette saa tyttöä, jolle opetatte, että elämäntehtävänä on sitten palvella miestä ja antaa sen kohdella kuin läjää paskaa.[/QUOTE]

Sillä ei ole mitään merkitystä mitä sinä ajattelet, eikä minun tarvitse sinulle puolustella valintojani. Pääasia että olen itse onnellinen tässä ja nyt. Sinunkaltaisiasi sen sijaan en ole koskaan ymmärtänyt, teitä, jotka saatte jotain sairasta tyydytystä toisten lyttäämisestä.
 
"eee"
[QUOTE="miksi";28986594]No halusin tai en niin veronmaksajat maksaa mulle joka tapaulses lapsilisät ja todennäköisesti maksais siinä tilantees ainakin osan elatuksesta..[/QUOTE]

Jos menisit töihin, voisit elättää lapsesi ihan itse. Eikö se olisi hienoa?
 
Jos on varaa polttaa tupakkaa, syödä sipsejä ja karkkia ja juoda limsaa, ostaa vanukkaita ja tilata pizzoja, on myös varaa ostaa etukäteen lapsille joululahjoja.

Se vaan vaatii priorisointia ja toisten asettamista itsensä edelle, myös vähän kärsimystä (tupakan polton lopettaminen) ja vaivannäköä... joten eihän se nyt käy :kieh:
 
"miksi"
[QUOTE="eee";28986602]Jos menisit töihin, voisit elättää lapsesi ihan itse. Eikö se olisi hienoa?[/QUOTE]

No kirjotinkin tonne että töitä haen ja tulisin hakemaan rakastan työntekoa ym.. mutta tietääkseni silti saisin elatuksiakin koko summan mitä se kelan maksama nyt onkaan vaikkei mies kykenis maksamaan? lapsilisäthän ny aina saa ja yh.t korotuksen oli tulot mitä tahansa..
 
"eee"
Alkuperäinen kirjoittaja hipsterström;28986616:
Minusta on huvittavaa, kun tällaisissa keskusteluissa joku vetää aina jonku ihmeen "elät muitten veronmaksajien rahoilla"-kortin.
No eikö oletustilanne ole sellainen, että normaali aikuinen ihminen elättää itse itsensä ja jälkeläisensä, omalla työllään ja omilla tuloillaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Porho

Yhteistyössä