100 päivää jouluun alkakaapa köyhät säästämään lasten lahjoihin yms.

  • Viestiketjun aloittaja vinkki
  • Ensimmäinen viesti
"miksi"
Alkuperäinen kirjoittaja hipsterström;28986616:
Minusta on huvittavaa, kun tällaisissa keskusteluissa joku vetää aina jonku ihmeen "elät muitten veronmaksajien rahoilla"-kortin.
Niin ja onkohan kukaan ajatellut sellasta että me verorahoil eläjät maksetaan myöski veroja. Ei ne kakki ole verottomia tuloja kelassa...?
 
  • Tykkää
Reactions: hipsterström
"eee"
[QUOTE="miksi";28986666]Niin ja onkohan kukaan ajatellut sellasta että me verorahoil eläjät maksetaan myöski veroja. Ei ne kakki ole verottomia tuloja kelassa...?[/QUOTE]

Voi jessus. Mietipäs nyt vähän. Kela antaa sulle rahaa, ja siitä rahasta sä joudut antamaan osan pois verona valtiolle. Kukas sen veron siis itse asiassa maksaakaan?! Onko se SUN rahaa koskaan ollutkaan?!
 
"miksi"
[QUOTE="eee";28986723]Voi jessus. Mietipäs nyt vähän. Kela antaa sulle rahaa, ja siitä rahasta sä joudut antamaan osan pois verona valtiolle. Kukas sen veron siis itse asiassa maksaakaan?! Onko se SUN rahaa koskaan ollutkaan?![/QUOTE]

No syytä kuule vain suomen hyvinvointivaltiota siitä et sun rahat menee mun lapsien ruokaan :D ei siitä sen enempää kun nää tälläset keskustelut täällä ei koskaan johda mihinkään..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28986393]Tiedän paljonkin, koska olet ihan itse asioistasi kertonut ja liittonne ei todellakaan kuulosta hyvältä ja tasa-arvoiselta vaan mies vie ja sinä vikiset. Jos olisit suhteessa yksin niin ei siinä mitään, mutta nyt tuotte viattoman lapsen tuohon suhteeseen ja opetatte hänelle saman sairaan parisuhdemallin.[/QUOTE]

Käsittääkseni Aleksadriel ja miehensä ovat/olivat aika nuoria naimisiin mennessään, ja hyvinkin voi olla, että molemmat ovat oppineet ja opetelleet parisuhteessa elämistä, paikkaansa ja velvollisuuksiaan avioliitossa jne. Ei kaikki parisuhdeongelmat johdu siitä, että toinen olisi kusipää joka ei voisi muuttua, vaan joskus ihmiset kasvavat ja ymmärtävät virheensä ja haluavat muutosta, jos saavat siihen mahdollisuuden ja halua ja tahtoa löytyy.

Kiva kuulla Aleksandriel, että teillä menee hyvin! Kommentoin joskus sun ketjuun kun mulla ja miehellä oli kans yhdessä vaiheessa saman tyylisiä ongelmia, ja saatiin kans ne lopulta selätettyä, nykyään on ihan eri meininki :) Kaikkea hyvää teille!
 
[QUOTE="vieras";28986805]Käsittääkseni Aleksadriel ja miehensä ovat/olivat aika nuoria naimisiin mennessään, ja hyvinkin voi olla, että molemmat ovat oppineet ja opetelleet parisuhteessa elämistä, paikkaansa ja velvollisuuksiaan avioliitossa jne. Ei kaikki parisuhdeongelmat johdu siitä, että toinen olisi kusipää joka ei voisi muuttua, vaan joskus ihmiset kasvavat ja ymmärtävät virheensä ja haluavat muutosta, jos saavat siihen mahdollisuuden ja halua ja tahtoa löytyy.

Kiva kuulla Aleksandriel, että teillä menee hyvin! Kommentoin joskus sun ketjuun kun mulla ja miehellä oli kans yhdessä vaiheessa saman tyylisiä ongelmia, ja saatiin kans ne lopulta selätettyä, nykyään on ihan eri meininki :) Kaikkea hyvää teille![/QUOTE]

Kiitos. :) Tosiaan, minä olin 18 ja mies 22. Eka vuosi oli hankala kun meni aikaa ymmärtää toisen tapoja (muutettiin yhteen naimisiinmenon yhteydessä). Nykyään on kaikki kunnossa koko suvun ja miehen kanssa, eikä elämä voisi olla paremmin. :) Kumpikin kunnioittaa ja rakastaa toistaan ja on oppinut joustamaan ja tekemään kompromisseja.
 
"eee"
[QUOTE="miksi";28986767]No syytä kuule vain suomen hyvinvointivaltiota siitä et sun rahat menee mun lapsien ruokaan :D ei siitä sen enempää kun nää tälläset keskustelut täällä ei koskaan johda mihinkään..[/QUOTE]

Niin syytänkin, mut syytän myös sua. Mun rahojen kuuluis mennä mun ruokaan ja SUN rahojen sun ja sun lapsien ruokaan!
 
Minäkin meinasin jo alkaa tehdä ekoja joululahja hankintoja. Nyt on pohtia hyvin aikaa mitä haluaa antaa lahjaksi, ja tehdä pientä hintavertailua tuotteista. Näin pyrin myös välttämään suurta joulukuun stressiä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28986164]:D

Minä taas olen jäämässä kotihoidontuelle piakkoin.. Onneksi on lahjat jo hankittuna. :) Mulle tulee vähän vähemmän noita veronpalautuksia. Pakko laittaa nekin säästöön pitkän kevään varalle kun kotona ollaan ja on tarkoitus lähteä ulkomailla pariksi viikkoa.[/QUOTE]


Karkasin välillä töihin ja nyt tulin takaisin luekelemaan kommentteja :) Mut tosiaan hyvä säästää rahaa,kun kotihoidontuki niin onnettoman pieni. täytyy kyllä itsekin katsella alennuksella leluja ja tilailla niin saa halvemmalla ja ei ehkä tulisi niin kiirusta. Ja kyllähän sille rahalle käyttöä on,meillä lainaa asunnosta niin voihan sitä maksella pois tai esim: yhtiövastikkeita pidemmälle :) Mukavaa kun välillä tulee enemmän rahaa. =D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28986805]Käsittääkseni Aleksadriel ja miehensä ovat/olivat aika nuoria naimisiin mennessään, ja hyvinkin voi olla, että molemmat ovat oppineet ja opetelleet parisuhteessa elämistä, paikkaansa ja velvollisuuksiaan avioliitossa jne. Ei kaikki parisuhdeongelmat johdu siitä, että toinen olisi kusipää joka ei voisi muuttua, vaan joskus ihmiset kasvavat ja ymmärtävät virheensä ja haluavat muutosta, jos saavat siihen mahdollisuuden ja halua ja tahtoa löytyy.

Kiva kuulla Aleksandriel, että teillä menee hyvin! Kommentoin joskus sun ketjuun kun mulla ja miehellä oli kans yhdessä vaiheessa saman tyylisiä ongelmia, ja saatiin kans ne lopulta selätettyä, nykyään on ihan eri meininki :) Kaikkea hyvää teille![/QUOTE]

Virheistä voi toki oppia ja käytöstään voi muuttaa, mutta ihminen, jolla ei ole mitään kunnioitusta toista kohtaan harvemmin muuttuu ja ei todellakaan muutu parissa hassussa kuukaudessa. Siinä ei ole kyse mistään oman virheen ymmärtämisestä vaan ihmisen koko ajatusmaailman ja persoonallisuuden muutoksesta. Ei sellainen tapahdu tuosta noin vaan. Sellaisen muutoksen takana on joku suurempi kriisi ja se muutos vie paljon aikaa ja itsetutkistelua.
 
käteen alle tonni kuussa
Meidän lasten melkein kaikki joululahjat ostin jo viime joulun jälkeen alessa :) Lapset tulevat saamaan lahjoja n. 500e/lapsi. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot -- ja hyvä ajoitus!
 

Yhteistyössä