11/08 masunkasvattajien murut *loka-marraskuussa*

Jatkoja marraskuun masunkasvattajat la:t 1-15.11.2008- pinosta tuolta odotuspuolelta!
Uudet kirjoittelijat ovat myös tervetulleita!

Niin se vaan on aika kulunut, ekat pikkuiset täyttävät tässä kuussa jo vuoden!!



08.10.2008
Keiju (rv36+0) klo. 10.36 poika, 2640g ja 47cm, py 33,5cm (poika 10/04), Kuopiosta

10.10.2008
lonelylily (rv36+3) poika, 3590g ja 50cm (lapset 02,03 ja 06 ), p-savosta

14.10.2008
Hari Mao (rv35+5 ) klo. 13.01 tyttö, 2500g ja , py 33,5cm
¨¨¨¨¨¨¨¨klo. 13.35 poika 2740g, py 33cm (pojat 08/02 ja 11/03) Tampereelta

16.10.2008
Luminka (rv37+5) tyttö, 2870g ja 48cm (tyttö 07)

20.10.2008
maikki79 (rv37+2) klo.3.41 poika, 4085g ja 52cm, Kuopiosta

22.10.2008
helmi79 klo.01.13 poika, 4000g ja 51cm (poika04)

24.10.2008
JennyAdelina (rv37+4) klo.13.30 tyttö, 3190g ja 48cm
korppinen(rv38+5) poika 4240g ja 53,5cm, py 36cm

25.10.2008
KuuttiPieni poika, 3760g ja 51cm

02.11.2008
sarppav (rv40+1) poika, 3495g ja 49cm, pk-seutu
daya (rv 39+6) klo1.13 tyttö, 3190g ja 49cm
Kuunkulta (rv39+1) klo.18.54 poika, 3260g ja 53cm

03.11.2008
Tanjuska2 (rv 39+1) klo 23.00 tyttö, 3515g ja 49,5cm
Yamini poika, 3485g ja 50cm

04.11.2008
Rinzessa klo.08.15 poika, 3160g ja 49cm, py 34cm
Hopeakaisla tyttö, 51cm ja 3255g

05.11.2009
Pipsa-Peppiina, tyttö 3260g ja 48cm

06.11.2008
Möökö89 (rv40+0) klo.11.40 tyttö, 2970g ja 45cm

07.11.2008
Anzkuli klo.2.18 poika, 3850g ja 50cm, (poika 03/06), Joensuusta
äityliini76 klo.16.53 poika, 3215g ja 49,5cm (poika 13v, tyttö 10v ) Haukiputaalta
Maotao klo.17.59 tyttö, 4075g ja 53cm
Apilanirppu (rv39+5) klo 02.48 poika 3740g ja 52,5 cm

08.11.2008
hansu73 (rv39+6) klo.11.29 poika, 3470 ja 50cm, (poika -94, tyttö -95) Vantaa
maxi(rv40+1) klo.22.29 tyttö, 3420g ja 51cm, py 35cm
mammukka75 (rv39+2) tyttö, 3540g ja 50cm
CitrusHeights tyttö, 3635g ja 50cm

09.11.2008
annaN poika, 2640g ja 48cm

10.11.2008
Red Dragon (rv41+1) klo.11.55 tyttö, 3990g ja 51cm, py 38cm
reginarento klo.22.15 tyttö, 3630g ja 51cm
manna- (rv 40+19 klo.7.55 tyttö, 3435g ja 50cm, py 34cm
Dara-81 (rv40+2) klo.15.53 tyttö, 3430g ja 50cm, py 35 (tyttö 01), Naantalista

11.11.2008
paula83 klo.19.39 poika, 4010g ja 50cm, py 36,5cm
Mailou (rv41+0)klo.6.45 poika, 3675g ja 51,5cm
maitooo tyttö, 3900g ja 51cm (pojat 04 ja 06 )
leofis klo.3.15 poika, 4180g ja 51cm
yermasoya (rv40+6) klo.12.58 tyttö, 4115g ja 52cm, py 35cm

12.11.2008
maarias (rv41) poika, 54cm ja 4410g, (tyttö 07/00, poika 01/03) Tuusula

13.11.2008
Tuutikki73 (rv41+3) klo.21.05 tyttö, 3135g ja 49cm, py 35cm

14.11.2008
iru (rv41+4) klo.14.10 poika, 3820g ja 53cm, Haukiputaalta
MissKitty tyttö

15.11.2008
kutmula klo.10.54, tyttö 4140g ja 52cm

18.11.2008
HotCoffee (rv41+5) klo.21.56 tyttö, 4650g ja 54cm, py 38cm, (poika03) Vantaa
Sanse (rv40+3) klo.11.52, poika 4690g ja 54cm, py 36,5cm, (poika 01/01, tyttö 09/03) Turku

19.11.2008
äiti88 klo.04.24 poika, 4630g ja 53cm, py 37,5cm
merval klo.8.03 poika, 3730g ja 52cm, py 36cm
Pikkuvarvas (rv39+2)klo. 00.51 poika, 2770g ja 47cm

20.11.2008
pyörikki tyttö 2435g ja 49cm, Helsingistä
Cattus tyttö, 3165g ja 50cm, Oulusta

21.11.2008
noonie(rv42+2) klo 04.56 poika, 3550g ja 51cm , py 36cm, Helsingistä

22.11.2008
Mainanna (rv41+6) klo.09.07 poika, 3640g ja 50,5cm Ylöjärveltä

23.11.2008
Debi poika

28.11.2009
jossu09 poika, Oulusta

30.11.08
tietämätön (rv 42+2) klo.18.01 tyttö, 3200g ja 49cm, py 34,5cm
pp79 (rv42+1) poika, 3650g ja 50cm, py 36cm, tyttö 05/02) pk-seutu


Odotusajan keskustelut:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1217904#m13194420
Aikaisemmat keskustelut:
Marraskuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1226798
joulukuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1248105
tammikuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1277262
helmikuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1310083
maaliskuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1337075
huhtikuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1368532
toukokuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1397315
kesäkuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1427407
heinäkuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1452235
elokuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1478103
syyskuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1506272
 
Voi miten haikea fiilis, nyt on jo lokakuu ja mun pieni vauvani täyttää vuoden 16pv :snotty:
Törkeen nopeasti vuosi mennyt... Voi kun sais vielä vaikka kuukauden takaisin, voisin olla hetkisen raskaana ja hoidella ihan pienen pientä nyyttiä :)
Mut ei auta, eteenpäin se aika vaan menee...

Tänään meinaa olla vähäsen tylsä päivä, ei oikein mitään tekemistä! Mä tosin nousin sängystä ylös vasta ysin jälkeen... Mies nousi kasin jälkeen nuorimmaisen kanssa, en ite millään jaksanut lähteä aamutoimiin |O

Ulkona inhottavan näköinen ilma, tuulee ja välillä sataa vettä. Ei innosta ulkoiluun pätkääkään!

Tuli mieleen, oletteko alkaneet suunnittelemaan pikkuisten synttäreitä vielä?
Mulla on kakunkoristeet tehtyinä, ja jonkinsortin visio kakun täytteistä ja pursotuksista ym.
Jotain suolaista pitäis tehdä, pieniä mokkapaloja on jo pakkasessa odottelemassa!
En hirveesti kyllä tällä kertaa tee tarjottavia, niitä jää tähteeks PALJON! Sit joutuu ite ahtaa napaansa kun ei raaski heittää pois (teen yleensä pakkaseen valmiiks ja ei laita enää sulaneita takaisin)...
Meille ois tulossa +-20hlö, lapsia en ole laskenut tuohon! Ja kaikki saman päivän aikana, aamupv osa ja loput iltapv kolmen jälkeen. Pidetään välissä tauko et saavat tyttöset nukkua (jos esikoinen ees malttaa =) )..

Mut nyt vähän lasten kaa leikkimään!
 
Kiitos Luminkalle taasen!

Huomenia! Kattoos miten kauan saan kirjottaa tässä rauhassa... tytöllä on tietokoneboikotti - huutaa siis ihan hulluna usein kun avaan mööpelin.

Noonielle ja pojalle tervehtymisiä! Helmille insinöörionnea! Mulla on myös väsytystaistelu menossa mun PC:n kanssa. Tää kone johrtaa 6-0.

Anopeista ja lahjoista oli juttua: Mä en oo kans tähän mennessä kehdannu pyydellä mitään suuria, mut nyt on vaan niin paljon hankintoja, että vaikka puolet ostais vanhana ja loput varastais niin budjetti lyö punasta... Nyt sit anoppi kysy eilen, että mitä tarvitaan ja lupas ostaa sekä rattaisiin lampaantaljapussin että kunnollisen makuupussin yöksi (tääl kämpässä on kylmä!!!). Joo, eli kuten kuvasta näkyy, tännekin on vihdoin ehtinyt se syksy ihan toden teolla. Nyt oonkin sitten hätäpäissä näitten vaate- ja etenkin kenkäostosten kanssa....

niin tosiaan, meidän likka oppi käveleen! Hän on aivan ihana, kun oikeen heittäytyy pisteestä a pisteeseen b ja niin onnellinen onnistumisen ilme naamalla loistaa.

Jatkan viellä vaatteista, että tullaan parin viikon päästä Suomeen, niin osaisko joku neuvoa, että mitä vaatetta tarttis tytölle? Riittääkö esim. välikausihaalari + kävelemäänoppimiskengät vai pitäiskö olla kunnon lumipuku ja talvisaappaat. Mennään siis Turkuun... joka tosin on Suomen joulukaupunki mut muistaakseni joulusta ei lokakuussa oo niillä leveysasteilla ja ilmastomuutoksen puitteissa tietoakaan...

Mun vanhemmat varmaan sponssaa kans jotain, kun tuo vuotispä lähestyy. Ainakin suomalaisia kirjoja!Meilläkin tyttö lukee mielellään jo itsekin kirjoja, siis kääntelee sivuja (tosin ei haittaa vaikka kirja olis väärinpäin...)

Muuten tässä täälläkin on koitettua parantua mahaflunssasta joka iski... miehen täti tuli sitten avuksi tyttöä hoitamaan, eikä sitten malttanu lähteä kotiin vaan oli 4 pv. No ihan kiva. Nyt anoppi on buukannu itsens tänne ens viikolla, joten eipä tässä tarvi paljon oman perheen kesken ollakaan enää äippälomalla.


Kävelyn ohella tyttö on oppinu suukottamaan ja tulee aina suu auki kohti, kun haluaa pusun. Ihana !!!
 
kiitos luminka taa uudesta pinosta ja nyyh on haikeeta, eikös tää oo viimeinen pino tässä vauvapuolella? :|
(mä neteilen nyt tässä miehen tiedoilla...huh, nää koneet on ärsyttäviä, mutta joo, pääasia kun koneelle vielä pääsee :D ja hymiöt toimii...miestä vähän huvitti mun ongelmat koneella)

synttäri on suunnitteilla pojille yhtäaikaa, tarjottavat ihan auki vielä! Ja edellisenä viikonloppuna omat kolmekymppiset, joiden suunnittelulle annan enemmän aikaa :D Tehdään miehen kanssa tapaspaloja ja viiniä on sitten niiden kanssa. Ja kelle nuo ei kelpaa, niin suklaakakkukahvit luulis kelpaavan. =)

maotao, me ollaan menty kylminä aamuina äippäpakkauksen toppahaalarilla. Mutta nyt kun kohta lähdetään ulos niin ihan tuo välikausiasu saa riittää. Sujautan jalat kuitenkin makuupussiin. Ja villatumput ja sukat on jalassa. Ota vaikka joku neule tai villasta vielä varalle vk.asun alle.

Meillä on kanssa yläkerrassa aika vilpoista, etenkin yöllä. Mietin kanssa jotain pussukkaa pikkumiehelle, kun on aina herätessä sormet ihan jääkalikat! Oisko unipussi liian vauvamainen? Ja miten siinä menis sitten nukahtamisvaiheessa hermot, kun ei pää nousemaan ylös? Millaista maotao te ootte suunnitelleet?

Meillä kanssa tylsä päivä tänään. NOrmaalisunnuntai on ollut mummolapäivä, mutta nyt niillä on menoa. Mä tein kaalilaatikon jo aamulla, ja nyt vissiin ihan ulkoileen mennään kun aurinkokin näyttääntyy. Iltapäivällä tai illalla onneksi tulee kaveri tyttöineen meille, niin on lapsilla puuhaa ja äiteillä juttukaveria.
 
ihmettelin äsken kun lueskelin että jo nyt täyttäis ekat täällä vuoden,mutta uskottava se vaan on!! hemmetti kun aika juoksee nopeeta! ihan justhan tuo pikkumies oli semmonen pieni kuolaava pallura joka vain makaili selällään ja tapitteli meitä <3

Vilholla alkaa ehkä kuume jo pikkasen laskeen.tänään on jaksanut ihan eri tavalla olla.joitaki hetkiä jo itekseen lattiallakin ja konttaillutkin pikkasen. nää muutama päivä on ollut ihan sylivauva tuo poika, nukkunutkin meidän välissä.
mulla on vielä aika p..ska olo mut onneks on sunnuntai ja mies on ollut kotona. oon saanut löhötä nojatuolilla ja tuijottaa teeveetä, ja vilhokin otti siinä sylissä niin rauhalliset päikkärit, tais nukkua kuumetta pois kun nyt maistui jo puolesta puolet purkkia ruokaakin maidon lisäks (maitoo onkin vetänyt varmasti yli litran päivässä nyt kipeenä), mies ehti samalla ulos juoksemaan ja korjailemaan tietokonettakin (tää on jumitellut ihan ihmeellisesti kans nyt viikon ajan)

1-vuotissynttäreihin on pojalla vielä 1,5kk aikaa mutta oon jo sen verran päättänyt että kutsutaan vain kummit ja mummut ja teen ruokaa ja sit päälle kahvit. ruuaks vähän niinkuin amerikkalaisen kiitospäiväntyyliin kalkkunaa (tosin ei kokonaista!!) ja sit semmosta makeeta bataattilaatikkoo missä on päällä pähkinäkuorrutus (hyvää mut ihan hemmetin makeeta) ja sit jotain muuta siihen vielä
joku kakku pitäis väsätä myös ja ehkä jotain pikkuleipiä kai... tekis mieli hankkia jostain oikein kunnon kakunväsäysvehkeet ja koristeet, ettei olis ihan vaan kermavaahtoperuskakku.

hööh, tänään olis ollut silakkamarkkinat ja sit jotkut lastenvaatteiden myyjäiset. no onneks markkinat jatkuu koko viikon,ehkä sinne vielä päästään.
viime vuonnakin käytiin ja just muistelin että mun maha oli ihan suuuuuuuuuuunnnaton silloin ja en päässyt ees kunnolla kävelemään,silti sinne piti mennä.nostalgista <3
 
Heissan!

Nii-in, 14. päivä pärähtää mittariin iso 1 v!!! Me pidetään aika pienimuoroiset kekkerit, isovanhemmat, kummit ja pari ystävää tulee. Ei kestä ja jaksa kauheeta härdelliä. Sitäpaitti kuukauden päästä on sitten Kasperin 6 v syndet ja herra jo suunnittelee isoa liutaa lapsia kutsuvansa tänne... Kääk.

Täällä on ollut ihan törppö ilma tänään. Satanut, ei sada, sataa kaatamlla, tihkuttaa... Yritettiin tähdätä sateettomaan rakoon ulos, mutta pöh, sade ropisi niskaan!

Hehkutusta: Wilma otti eilen ihan ekat itsenäiset konttausaskeleet!!! Siis pari haparoivaa, mutta silti. Parempi myöhään kun ei milloinkaan kait. Jospa neitikin vetreytyisi tuosta, toki tuo ryömii näppärästi, mutta ois kiva jos pysyis velipojan kyydissä. Oskari huomaamattaan seisoo jo muutamia sekunteja ilman tukea, niillä uusilla kengillä jo pitempäänkin. Kohta juostaan... apuva.

Kähinä alkoi.. tarvii siis mennä. Ihanaa lokakuuta synttäreiden pyörteissä ja syksyn väriloistossa!!! Luminkalle suuri kiitos, jälleen.

HM
 
Onnea Wilmalle uudesta taidosta =)

JAksuja kaikille sairastaville lapsukaisille ja aikuisillekkin :hug:

Täällä on satanut ihan koko päivän :/ no Juuso ja mies sit silti laittelee tavaroita talviteloille ja siivoavat varastoa.

HUomenna ois Leevin eka hoitopäivä ihan yksikseen...mua vähä jänskättäää...saattaahan se aamulla tulla tippa linssiin mut jospa me selvittäis ;)

MIehen kanssa on ruennut menee pikkasen paremmin...hän on ruennut huomioimaan minua enemmän niinkuin myös lapsia...jospa tämä tästä loppujen lopuksi hyväksi kääntyisi.

Synttäreistä, Leevi täyttää ens torstaina 1V :heart: Nopiaan menny kyllä aika. Pidämmen pojille yhteissynttärit 17pv. Juuson synttärit on 25 pv niin on sama pitää nben yhdessä, pääsee itsekkin hiukka helpommalla ku vieraat tulevat yhtenä päivänä eikä monena päivänä.
Vieraita tulee n.30 henkilöä, mut pikkasen porrastetusti =)
Tarjottavaksi luultavasti tilaan kakun ja itse teen kinkkupiirakkaa ja mokkapaloja, ostan sit jotain keksejä jne.

nyt pitää lähtee kattoo mitä ruoalle kuuluu...huomisia eväitä valmistelen =)
 
Kiitos Luminka uudesta pinosta!! Huomasin, että kohdallani lukee vain tyttö. Tässä olisi vähän lisäinfoa siihen: rv40+3, klo 01.41, 3010g ja 47cm. :wave: Ei uskoisi, että noin pikkasesta pirpanasta on kasvanut jo 15-kiloinen taapero! :snotty: Juu eli siis 10kk neuvola mitat olivat 80cm ja 15kg. Pituutta tullut kolmessa viikossa neljä senttiä ja paino on pysynyt samana! Ihanaa, se rupeaa vihdoinkin tasaantumaan! Kolmen viikon päähän saatiin taas uusi painokontrolli, lääkärin määräys. Sitten heti perään 1-vuotisneuvola! :eek: Ihme syynäystä. :eek:

Anteeksi kun kirjoitteluni on taas tauonnut, kiirettä on pitänyt. :ashamed:

Talvipukuasiaa on puitu, meillä on Travallen toppahaalari kokoa 80, MUTTA olen melko varma, että tästä saa mennä uusille kaupoille ja ostaa kokoa 86! Tuo 80-senttinen menee kyllä varmaan alkutalvesta, mutta varmasti menee pieneksi pian. Eihän sitä tiedä, koska ne pakkaset alkavat, viime talvena täällä meillä ei ollut edes lunta maassa! :LOL: Eikä meillä muuten ole pipoa, rukkasta yms vielä.

Sulla on keiju aika samat tarjoilusuunnitelmat synttäreille kun mullakin. Kinkkupiirasta, mokkapaloja, täytekakkua, kaupan keksiä.. Lisäkisi ajattelin vielä pakastecocktailpiirakoita sekä munavoita. :p
Meillä anoppi on sitä mieltä, että tuo mein neiti ei muka ymmärrä vielä lahjojen päälle! KYLLÄ YMMÄRTÄÄ! :xmas: Mutta ei se sitä tarkoita, että sen pitäisi olla jotain suurta ja kallista, Emilia innostuu vaikka sämpylästä..! :D Meillä on sitten vielä sen "kasvattityttömme" (eli mieheni siskon tytön, joka asuu meillä) synttärit joulukuun 5.päivä. Hän täyttää 5 vuotta. Mutta katsotaan nyt, paikalle tulee varmaan vain mieheni vanhemmat, hänen omia vanhempiaan tuskin kiinnostaa!!! |O |O |O :ashamed:
No täytyy keksiä jotain super-erikoista silloin! :heart:

Mulla on todella paha vauvakuume! :snotty: Onneksi myös mies kärsii tästä taudista... :whistle: Ainoa mikä mietityttää on se, että kuinka jaksan kolmen kanssa? Hassua, että tälläistäkin pitää miettiä, vaikka mulla on vain yksi biologinen lapsi... Ei sillä, Tiia on tietysti kovin rakas, enhän muuten olisi ryhtynyt sijaisvanhemmaksi hänelle, mutta on se silti vähän... Hassua. :/ Meinaan, että pitää miettiä kannattaako tehdä toinen biologinen lapsi vai ei. Kuitenkin sen toisen haluan! Mutta sitten niitä lapsia onkin kolme.. Nyt joku kannustuspuhe olisi paikallaan..! :xmas: :D

Ainiin, Hari Mao onnea konttausaskelista! Meilläkin kovasti yritetään jo! :D

Tämmöistä tänään! :wave:
 
Misskitty Ompa sulla neiti kasvanu kovasti syntymästään =) Hassua kun niin pieni syntyessää ja nyt iso tyttö =) Meillä Onnin mitat oli syntyessä 4690g 54cm ja 10kk neukussa oli 10600g ja 78cm =D

Kiitos Luminkalle pinosta taas =)
 
kiitos pinosta luminka =)

mä ostin huutonetistä Leeville 86 senttisen välikausihaalarin ja tavihaalarin ja nyt sain todeta harmikseni että pitää ostaa molemmat isommat... eli 92 senttiset :eek: vaikka ne on reimatecin, on vaan Leevi niin iso että ei mee kunnolla ees nyt päälle :D hassua Leevi painaa saman verran kun esikoinen nyt (3v5kk) :D


täällä myös on kaamee vauvakuume!!!! :ashamed: mutta meillä ei isäntä vielä haluu ja kyllä mäkin kun järjellä aattelen ni haluun et Leevi on vähän isompi ennenkuin kolmas taloon tulee mut se vaan kalvaa mieltä...

kestovaippoja ja kestositeitä oon ommellut jaa koittanut keksiä jotain mistä innostuis vähän laihduttelemaan(noin8 kiloo) :$
täs vähän kuvii mein kullanmuruista:)


-äiti88,Leevi10kk ja Liisa 3v5kk-
 
Iltaa! Mummolareissun paluumatka vähän venähti, kun jouduttiin auto-onnettomuuspaikalle verekseltään. :eek: Meidän edessä auto lähti heittelehtimään, meni sivuttain + katon kautta ympäri, kimposi liikennemerkistä ja sitten katolleen vastakkaisen puolen ojaan. Ihan ruttuun meni. Kyydissä oli neljä teiniä ja yhdellä oli vissiin sääriluu poikki (poika oli sinkoutunut 10 m päähän ojaan) ja kaksi muuta oli vähän ruhjeilla. Kömpivät sieltä auton kyydistä ihan shokissa. Huhhuh, rautaisia hermoja kysyttiin, kun mies lähti viemään varoituskolmiota, oma poika huusi autossa suoraa huutoa ja sitten piti saada ne ympäriinsä hoipertelevat teinit rauhoittumaan pientareelle, ettei pahempaa vahinkoa enää tule. Ihan sattumalta siitä ajoi ambulanssi ohi, että saatiin lääkintähenkilökunta minuuteissa paikalle (hätänumerosta ambulanssi tuli sitten myöhemmin perästä). Onneks ei sattunut mitään kohtalokkaampaa, tässäkin on vähän sulattelemista.

Mä näköjään joudun näihin tilanteisiin vähän väliä, viimeksi keväällä yksi tyttö edessä meni moottoritiellä autolla ympäri ja törmäsi kaiteeseen...

Muistakaahan ystävät katsoa, että teillä autossa on aina mukana lämmintä (varaviltti ei olisi pahitteeksi, jos joutuu onnettomuuspaikalle muita auttamaan!), varoituskolmio, ensiapulaukku ja taskulamppu! :xmas: Lapsille ylimääräistä ruokaa ja juomaa. Puhelimessa akkua. Ja se turvaväli! Siinä tämän illan valistus.

Poika oli aamulla edelleen kuumeessa 38,9. Keskiviikosta saakka on ollut kuumeessa, mutta nyt näyttäisi alkavan parantua, ainakin siihen malliin herra täystuho täällä pyyhälsi illalla. :LOL:

Niin kiitos Luminka uudesta pinosta!

Maotao, mä ottaisin vk-asun alle välikerraston (meillä on ollut villahaalari tai fleece). Ja nyt kun pääsin vaateasiassa vauhtiin, niin kerron että ostin muuten viikonloppuna talvikengät huuto.netistä 5 ?. Koko on 21, ovat aika reilut, eli villasukkaa mahtuu väliin. Ja käyttämättömät talvirukkaset ostin myös huutiksesta 3 ?. Sitten yritin ostaa kaupasta tummansinistä pipoa käytetyn vk-haalarin kanssa, mutta näköjään tummansininen on nyt ihan "out" väri. Ideaparkista en löytänyt ensin yhden yhtä tummansinistä pipoa, mutta lopulta bongasin käytettyjen lastenvaatteiden liikkeestä kypärämyssyn, jossa on juuri oikeaa tummansinistä ja keltaista, kuten haalarissakin. Mutta oli tosiaan yllätys, miten kaikki asusteet (kuten haalaritkin) on tällä hetkellä tuota harmaa-vihreä-turkoosi-muta -akselia. No, meidän poika menee nyt sitten vanhanaikaisessa haalarissa.

Perjantaina oli tullut postissa pojalle kutsu silmäpolille kyynelkanavan huuhteluun. Varmaan muistatte kun valitin, että pojalla silmä rähmi. No, se vaiva loppui pari kuukautta sitten, kun tein silmäkulman paineluhoitoa, eli silmäpolille ei onneksi tarvitse nyt mennäkään. Täytyy muistaa perua se aika.
 
bb-tauolla pikaiseen ja hui kun tulin kananlihalle maikin kertomasta :( kauheeta, onni taisi olls teineillä matkassa kuitenkin...ja nuo on hyvä muistaa pitää matkalla mukana!! Mä katon aina pidemmälle ajomatkalle mukaan jotain lämmintä jos vaikka vanha auto sanoo sopimuksen irti...
 
huh, mikä reissu maikilla! mä oisin varmaan ihan shokissa kun tommosen onnettomuuden näkisin.

Vilhon syntymän jälkeen mun empatia/sympatia-kykyni on kasvaneet ihan omiin sfääreihinsä, nyt itkettää joka perhanan lälly mainoskin ja vaikka joku kaamee teevee-ohjelman pätkä (sekin mistä näin vaan 10 min. ja silti silmät vuoti kuin vesiputoukset,eli siis se joku missä se äijä lähti kanadaan tai jonnekkin etsimään kasvattiperhettään). puoltoista vuotta sitten oisin vaan hymähdellyt ja vaihtanut kanavaa, tai ärsyyntynyt.

heh, vilho tais kaivata omaan sänkyynsä meidän sängyssä ja sylissä vietettyjen öiden jälkeen!
vähän ennen nukahtamistaan konttas sänkynsä viereen ja nousi niitä pinnoja vasten ja jotain osoitteli ja selitti,sit tiputti (tahallaan) tuttinsa sinne sänkyyn.
yritin poikaa vielä houkutella mun luo, jotta vaihtaisin vaipat ja sais vie hörpyn maitookin mut ei,ei lähtenyt pois sänkynsä luota,melki itku tuli. vähän siinä itekin olin että mikä nyt on, kunnes sit välähti että jaaaaaa taitaa poika haluta nukkuun omaan sänkyynsä! sit kun hetken päästä (sen vaipanvaihdon jne) nostin sänkyynsä niin oikeen veti peittoo päällensä ja kiemurteli hyvään asentoon ja sammui. ilman mitään unilauluja, paijailemisia tai sitä perinteistä sylissä hyppyyttämistä-takas sänkyyn-syliin-sänkyyn. :eek: :heart:

saas nähdä kuinka huomisen jaksan,olo on edelleen flunssainen ja miehen on kuulemma pakko mennä luennoille ja sit töihin.ärh.

lueskelin ja kopsailin viime syksyn odotusjuttuja, ja voi miten kaihoisaa! sitä tuskaa ja odottamista! ja kuinka sitä olin "niin varma" joskus alkusyksystä että lähden synnyttämään ennen la:aa ja sit kuinka kärvistelin niitä viimeisiä viikkoja kun kaikki ne "ennakoivat" merkitkin kaikkos ja pää meinas hajota ja pelkäsin sitä käynnistystä. :whistle: ja siitä on tosiaan jo vuosi!!!

ihan outoo kun en tiedä yhtään paljon tuo poika painaa tai kuinka pitkä on kun sitä 10kk neuvolaa ei nyt sit säästösyistä järjestetty. koskakohan sit se hammaslääkärikäynti keksitään siirtää jonnekkin ekan luokan tuntumille kun mitään ei oo neuvolantäti vihjaillut.

oon kans miettinyt jotain fleece- tai villahaalaria tonne vk-asun alle kun taitaa muuten tulla jo vähä kylmä ulkona ja talvihaalari tuntuu niin kaameen paksulta ja topatulta vielä.mistäköhän löytäs hyvän villahaalarin.. Ruskovillalla hinnat taitaa olla aika pilvissä?

no mut nyt nukkuun että jaksaa ees jollain lailla huomisen päivän
 
väsynyttä huomenta...ja pieni näyttäs yskivän taas aikalailla, yö oli ihan tosi levoton. |O

VILLAHAALARI ollaan hankittu AINA kirpparilta (ylläri) :D tai esikoiselle huusin huutonetistä kivat-merkkisen, ihan muutamalla eurolla kun sekin kaupassa jotain 40-50euroa. Ruskovillan villatuotteita löytää hyvin huutonetistä, vaikkakin hinnat niissä suosituimmissa kohoo aika korkeeksi, mutta jos sattuu hyvä tuuri niin sieltä voi löytää!

Tänään esikoinen kerhoon, niillä on siellä viidakkojuhlat. =) Tänään on myös kunnanvaltuuston kokous, oottelen tietoa taqi jotain suuntaan kuntalisästä!

Mutta nyt kahvia keittään ja vahtiin taas mitä tuo pieni termiitti touhuaa, menee oikeen kiusallaan koko ajan jonnekin räplään joko noita teeveen oheislaitteita tai kaijuttimia paineleen..ja isi tykkää taas kun káikki on illalla sekaisin! :LOL:
 
Väsynyt huomenmerkki. Oskari iloisena äitiä huuteli sängyssään kello 5.40, vieressä suostui melkein tunnin köllimään ja juttelemaan, mutta silti väsyttää. Tää aamu on ollut yhtä tappelua; mä en osaa kuulemma pestä pyykkiä, siivota enkä varmaan mitään muutakaan kunnolla. Että kivat fiilikset...

Jos nyt vaikka hetken istuisi kun kaksikko uinahti. Sit kai sitä pyykkiä peseen... :snotty:

HM
 
hm :hug: Vähemmästäkin fiilikset varmaan aika matalalla. MItäs jos löisit päiväks hanskat tiskiin? Silleen että tekisit vain ihan välttämättömät; ruokkisit lapset! Ja antaisit SEN TEHDÄ KUKA SITTEN "OSAA" HOMMAN? ;) ;) vaikka kai sinä oot koittanut kaikki konstit...
 
Huh huh maikki! :eek: Aika ilta!

Katsoiko joku muu eilen yleltä ysiltä illalla sitä dokkaria Venäjän teiniaborteista? :eek: :eek: :eek: Itkin koko tunnin ajan! Jotkut tytöt abortoitiin vielä kuudennella kuulla! Sikiölle annettiin tappavaa ainetta, joka samalla käynnisti synnytyksen. Ne tytöt synnytti alakautta elottomat vauvat ja hoitsut mätkäs vauvan aina mustaan jätesäkkiin! Noin vaan, kylmästi. |O Kyl mä sen ymmärrän, että olosuhteet eivät aina ole parhaimmat mahdolliset, mutta minkä hemmetin takia 14-vuotiaana pitää ruveta harrastamaan seksiä jos ei aio käyttää ehkäisyä? Ohjelmassa sanottiin, että on yleistä teettää samalla tytöllä 2-10 aborttia! :headwall: Luulis sen nyt vaikuttavan hedelmällisyyteen, varsinkin sitten kun oikeasti niitä lapsia haluaa! :/ Tuli taas semmoinen olo, että kun vaan voisi ottaa kaikki maailman hylätyt vauvat ja lapset meille asumaan, pitää heistä huolta ja rakastaa heitä. :heart: Itkin kuin vesiputous kun siinä näytettiin vastasyntyneitä ja kerrottiin kuinka niitä hylätään jatkuvasti. :'(

nooniekin taisi tästä puhua, empatia- ja sympatiakyvyistä. Nykyään tuntuu jotenkin henkilökohtaisena suruna ja vihana tuommoiset pahat asiat mitä lapsille sattuu. :|

Äiti88 suloiset lapset sinulla! =)

Meille tipahti kutsu Tiian kontrolliin Taysiin. Neurologi tutkii taas ja otetaan uudet magneettikuvat. Tulee pitkä päivä. Tiiallahan on lievä autismi ja vaikea dysfasia. :| Onneksi ne puhehanat ovat ruvenneet aukeamaan ja Tiia puhuu jo paljon lauseita, myös monisanaisia. :heart: Ainut ongelma tuossa on se, että kontrolli on 13.11. Eli perjantai 13. + että seuraavana päivänä on Emilian synttärit, joten siivous jää joko myöhään iltaan tai torstaille... Mun mies jää Emilian kanssa kotiin silloin ja menen Tiian kanssa kaksin Tampereelle. En ole ollut Emiliasta vielä kokonaista päivää erossa... Kuinkahan mamma pärjää.. :snotty:

Laitan ne kuvat nyt vielä uudelleen..
 

Yhteistyössä