11/08 masunkasvattajien murut *marraskuussa*

Huomenta!

Olipas Aapeli ihana! niin terhakkaasti pää pystyssä!:)

Täällä nuokun pystyssää... Veikka nukkui tapojensa mukaan hyvin (23 nukkuun, söi klo 4 ja nukkuu yhä), mutta yritettiin (tai minä yritin!) taas esikoiselta yövaippaa pois mutta ei se onnistu! päikkärit nukkuu kyllä ilman. yöllä ei herää pissahätään eikä edes siihen kun sänky lainehtii märkänä eli oon viime yönä vaihtanut parit lakanat ja vaatteet esikoiselle.. ja toiseksi kun meni puol kasilta jo illalla nukkumaan niin heräspä jo ennen kuutta aamulla. oli illalla niin väsy kun käytiin kahdestaan pulkkalenkillä niin nukahti istulleen pulkkaan! mutta kyllä tää tästä kun tuo kahvi vaikuttaa ja pääsee kunnolla hereille!:)

mistäs te olette puhunut... jälkivuodosta ainakin, mun ymmärtääkseni on normaalia että noin alussa on päiviä jolloin vuoto on paljon runsaampaa ja sitten taas tosi niukka. oma liikkuminen vaikuttaa siihen tosi paljon ja siksi se ylensä runsastuu kun pääsee kotiin sairalasta vaikka siellä olis ollut jo niukempaa. ja mulla ainakin jälkisupparit lisäs vuotoa. menkat ne ei kai voi vielä olla!

[/b]RD oletpas kävellyt tänään pitkästi kun 10km! mulla ei rehellisesti sanottuna tällä hetkellä riittäisi edes kunto tuohon!! tiistainakin olin ihan poikki kun tein ensin lumityöt koko pihassa ja sitten vielä käytiin vähän kävelemässä niin että vauva vaunuissa ja esikoinen pulkassa (ulkoilu kesti vajaan 2tuntia ja olin ihan poikki! ). :ashamed:

liikunnasta tulikin mieleen, että onko kukaan aloittanut kävelyä "rankempaa" liikuntaa? keiju puhui ainakin josain vaiheesa salilla käymisestä. oletko jo aloittanut? mä ajattelin että jouluun saakka yrittäis kävelyllä saada kuntoa kohenemaan ja sitten olis tarkoitus aloittaa jumpat ja vesijuoksu. kai sitä uskaltaa mennä aerobiciin reilut 2kk synnytyksestä?!? eikös pari kuukautta ole se raja että uskaltaa aloitta tuollaiset jutut? en muista esikoisen ajalta, mutta näistä saa kyllä varmaan tietoa jälkitarkastuksenkin yhteydessä.

lähdenpäs laittamaan pullot kiehumaan kun pikkukakkonen alkoi ja esikoinen katsoo sitä ja muut nukkuu vielä. kyllä nuo tutit menee äkkiä iljettävän likaisiksi! siis huvitutit. pesen ja keitän ne lähes joka päivä pullojen yhteydesä ja ne on aina yhtä likaisia!

mukavaa perjantaita! ai niin, perjantai siivouspäivä, en kyllä jaksa! viedä mattoja ainakaan pihalle, jospa imurois ja pesis vaan lattian mattojen välistä sekä vessan. viime perjantaina kannoin sohvatyynyistä lähtien kaiken pihalle..

korppinen ja pojat
 
Huomenta!

Korppinen: en ole vielä mennyt, kotona olen jotain liikketitäja juttuja tehnyt mutta jospa nyt viikonloppuna pääsis. Tuolla mun miehellä ja sen kaverilla on oma sali niin voin sit siellä käydä, ainut vaan että siellä ei oo oikein mulle mitään ihmeempiä laitteita kun nuo jätkät harrastaa voimannostoa niin niillä on vaan niitä mitä siihen tarvitaan. Mutta jos nyt aluksi käy siellä ja myöhemminsit jonnekkin muualle. :)

Yö meni tosi hyvin Leevi heräs kahdesti, ekalla kerralla joi paljon maitoa ja tokalla otin vaan viereen ja sit hän heräs 7.40 =)

nyt soittelee hampilääkäriä koskee viisuriin |O
 
huomenta!
Onneksi nää meidän yöt menee sitä rataa että joka toinen yö menee edes vähän paremmin, nyt oli se yö! Pikkuinen nukahti 22 aikaan jolloin itsekin rättiväsyneenä sain heti unen päästä kiinni, sitten heräs 2yöllä, jolloin valvottiinkin sängyssä 2tuntia, mutta sitten vielä nukkui 7 aamulla, joten ihan kivasti sain nukutuksi.
Esikoinen nukkuu vielä, oli yöllä kuuma kuin kekäle :| Joten menee tämä päivä ihan rauhallisesti kotona, saapa antaa pojan hyvällä omallatunnolla katsella piirrettyjä!

*hakee kahvia ja tulee lukeen tarkemmin teidän juttuja*
 
Huomenta.

Täällä yksi kohta jo epätoivoinen äiti... Wilman ja Oskarin vatsavaivat on vaan pahentuneet ja mä en enää jaksa tätä itkua... :ashamed: Eilen hain Cuplatonia mutta ainakaan vielä ei mitään vaikutusta. Wilma heräsi viideltä itkemään ihan epätoivoisena, ja Oskari pari tuntia myöhemmin. Ja kummankin pierut haisee ihan järkyn pahalle... päivät siis menee huutamalla ja mä alan olla aikas finito. Välillä ovat ihanan hyväntuulisia mutta mutta...Kauanko teillä muilla on mennyt että olette huomanneet Cuplatonin auttavan? Sitä odotellessa...

Jälkivuodosta oli ollut puhetta. Mulla loppui vuoto pari viikkoa sitten, mutta kuukautisia en todellakaan kaipaa!!!

Oskari pyörii sylissä, katselee tarkkana. Myös täällä molemmat kannattelee päätään hienosti. Mutta nyt taidan mennä juttelemaan kuopukseni kanssa. Heido.

HM, uupunut
 
HARI MAO voima :hug: toivottavasti cuplaton alkaa tehoamaan! voin vain kuvitella miltä tuntuu kun kaksi itkee kun välillä tuntuu jo niin pahalta yhdenkin masuvaivaisen itku kun ei siihen tahdo mikään auttaa kun masusta on kyse. voimia täältä! olet ajatuksissa!

helmille makoisia kahvihetkiä rauhassa!:)

nyt aamupalan laittoon! on oltu kotona maanantaista saakka kun se auto rikki vieläkin... ainoastan oon kerran käynyt kaupassa yksin koko aikana, tänään pakko päästä poikien kanssa jonnekin! taidan soitella mummulle ja pappalle..
 
HM, voi teijät rutkuilijoita :hug: Aina oikeen hävettää kertoo miten on joutunut valvoksiin yhden kanssa, kun miettii että teillä niitä kaksi! En osaa aatellakaan miten väsy sitä sitten olisi, mutta jos yhtää lohduttaa niin kunhan jotenkin jaksatte tän itkuiluajan, niin onhan pikkuisista iloakin tuplana! :heart: :heart:
Cuplatonista...sitä meilläkin annettu jo 2-3viikkoa (en muista tarkkaan) enkä oo oikeen varma onko mitään apua. :/ Tuolla myös pierut haisee todella pahalle...Surkeeta se on katsella miten vattaan sattuu, meillä tuo pikkuinen on vieläpä tosi urhean oloinen, ei ihan hirveesti itke vaan kipristää ja vaikertaa, vaikka näkee kuin kipeetä tekee. :(
KOitan katsoa omia syömisiä, mutta en oo huomannut mitään eroo silläkään. Esikoisella oli samanlaista, joten ootan vaan että joskus vaivat helpottaa. Eikä tuota masuun satu kuin ½-1tuntia syömisen jälkeen ja yöllä tietty useemmin. Muuten onneksi nukkuu pitkiä pätkiä, että ei varmaan silloin voi kärsiä kivusta.

Liikunnasta...ihan vasta oon vaunutellut, enkä mitään kovin pitkiä lenkkejä. Ehkä 3-4kilsaa pisimmillään. Uimahalliin ois kova hinku, kunhan tarkastuksen läpäisen niin sitten :D Kiva päästä myös esikoisen kanssa taas uimaan, on kuulemma kehittynyt aika vesipedoksi, kun pappa on käyttänyt kerran kahdessa viikossa uimassa nyt kesästä saakka.
Myös salille mua yksi ystävä kyseli, että ensi vuoden puolella ois tarkoitus alkaa tehdä tälle kropalle jotain.
Ite tykkäisin myös alkaa taas joogan, mutta ei mitenkään kaikkeen riitä rahkeet. Hyvä jos jotain alkais tekeen, ja sais näin sen oman aikansa.

Meen kattoon miten kuuma poika on, nukkuu edelleen.. :eek:
 
Korppinen, kiitos. Voimat tulisivat tarpeeseen.

Yritänpäs liittää tuoretta kuvaa natiaisista, ei mikään kovin hyvä kuva mutta kuitenniin...katotaan onnistunko.



Wilma valkoisissa, Oskari tipunväreissä. :heart:

HM
 
Cuplattomia käytin esikoisella pari kuukautta, enkä ole varma oliks niistä jotain apua! Annoin myös Rela-tippoja, epätoivo meinas todellakin iskeä kun itki illat.

Tällä toisella ei oo ollut massuhuutoja (toivottavasti ei tuliskaan).
Ootteko kokeilleen niitä Rela-tippoja? Mä ostin jo monta viikkoa sitten, liekö niistä sit apua oikeasti!?
Pierut ja kakat haisevat kans ihan järkyttäville, mutta ei näytä kipuja tuottavan.

Voi pikkuisia Hari Mao :hug: Kuten Helmi kirjoitti, nolottaa valittaa omasta huonosta yöstään kun teillä niitä tuhisijoita on kuitenkin kaksi!
Söpöjä kyllä ovat!

Ja helmin poitsu niin hienosti pää pystyssä kuvassa :D Jaksaako pitkään jo kannatella itse? Meillä on vielä sellaista heiluttelua jos olkaa vasten on pystyssä, pamauttelee vauhdilla päänsä solisluihin :(

Minä menin eilen illalla jo ysin jälkeen nukkumaan. Siihen heräsin kun mies oli tullut kotiin ja suihkun jälkeen kävi hakemassa puhtaan alkkarit :LOL:
Muutaman kerran yöllä vauva söi, ja taas yksi syöttö pelkällä rinnalla =) Muulloin olen vielä öisin antanut lisää maitoa että jaksais nukkua pidempään (niin varmaan, max. 3h)...

Kahdeksalta pienin heräs syömään ja siihen samaan isompikin. Tein aamuhommat yksin kaikki ja söin itekin vielä aamupuurot. Sit vasta laitoin esikoisen iskän herättämään =) Mies on kyllä ollut niin kultainen kun on noussut aina kun vaan voinut aamuisin isomman kanssa että oon saanut itte jäädä nukkuu vielä =) :heart:

Pitäs alkaa silittämään kastemekko ja miehen kauluspaita. Ensi viikonloppu tulee kyllä niin vauhdilla ettei ennätä huomatakaan :eek: Itseltäni puuttuisi vielä kengät, vähän jo kiire tulee!

Mutta nyt silityshommiin :wave:

Luminka
 
RD: Niin, oma vika vaan kun esikoinen tottui liian hiljaiseen! Tuo tosiaan pitää huolen että vauvalla ei mahdollisuutta hiljaisuudessa nukkumiseen :D
Mutta niihän se menee että ensimmäinen lapsi on harjoituskappale :D
 
Tervehdys taas...

Suloisia kuvia teidän pienokaisista olette laittaneet =)

Tossa lueskelin teidän juttuja, ja mietin miten te ehditte tehdä tuon kaiken??? Mä olin kokonaan unohtanut miten sitovaa tää pienen ihmisen alkutaival onkaan. Mä yritin eilen siivota kotia, mutta tyttö nukkui vain yhdet tunnin päikkärit ennen uloslähtöä ja en siinä ajassa ehtinyt pahemmin siivota. Meillä kun neiti on hereillä niin joko on tissillä syömässä tai sitten muuten vaan sylissä. Onkohan meidän neiti jo pilalle hemmoteltu vai poikkeuksellisen tyytymätön. Meillä yöt sujuu toistaiseksi hyvin, mennään nukkumaan 22-23 ja herää syömään 1-2 kertaa. Nukkuu aamulla yleensä tonne 10-11 asti mutta sitten ei hirveästi nukukaan (yhdet tunnin päikkärit) ennen kun lähdetään hakemaan isoveikkaa tarhasta klo 14, silloin nukkuu vaunuissa n. 2h. Musta tuntuu että mä imetän koko ajan, ja toimin myös huvituttina vaikka olen ahkerasti koittanut opettaa tota oikean tutin syöntiä... :ashamed:

Jälkivuodosta muistelen, että esikoisen jälkeen loppu parissa viikossa, mutta nyt ei ole loppumisesta vielä tietoakaan.

Mulle iski alkuviikolla rintatulehdus ja olen antibioottikuurilla ja molemmat syödään Rela tippoja/kapseleita katotaan jos ne auttaisivat samalla muihinkin vatsavaivoihin, joita siis meilläkin on ollut koko ajan.

Mukavaa viikonloppua kaikille, jos en vaikka ehdi tänne taaskaan viikonloppuna...

Luminka laitatko mulle 8.11 tyttö 50 cm ja 3540 g (rv 39+2), kiitos!

Mammukka ja vauveli 2 vk + 6 pv (Meillä on nimi edelleen hakusessa, kun tyttö oli suuri yllätys :heart: )
 
luminka: ei kannattele kauaa, tuo kuva sattunut räpsähtään sopivalla kohtaa kun juuri nostanut päätään! Tekee samaa kuin teilläkin että vetää sylissä päätä kovin voimakkaasti taaksepäin ja sitten "pam" rysäyttää mun olkaa/solisluuta vasten :LOL: Ei siis kovin hyvin vielä hallitse päätä.

Mutta tänään väläytteli mulle aamulla ekat "oikeet" hymyt :heart: Voi että oli ihanaa!!

Mammukka, mä ainakin ehdin tehdä jotenkin paljon enemmän kuin esikoisen aikaan! Tosin meillä päivä alkaakin tosi aikasin yleensä, eli tuossa 6-7aikaan vauvan kanssa...Sitten meillä tuo vauva nukkuu päivällä taas tosi hyvin ja 3-4tuntia kerrallaan, niin viel tuntuu ainakin että aikaa on riittämiin, saa sitten nähdä kun unet lyhenee, kuinka kaiken ehtii tekeen.
Lisäksi mä teen mielestäni kaiken nyt jollain tuplateholla, eli tuhat asiaa samaan aikaan. Siis nuo pakolliset hommat hoidan silleen vauhdilla aina pois alta, että jäis aikaa tälläseen loikoiluunkin...aikamoista organisointia ja aikatauluttamista se kyllä vaatiikin. Tosin teillähän vielä noin pieni neitikin, että eiköhän se siitä ala aikaa löytymään. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
Mie en kyl halua menkkoja pitkään aikaan, kun jälkivuoto on kokonaan ohitse. Minä inhoan kuukautisia sydämeni pohjasta.. Sen takia olisi hyvä olla koko ajan raskaana, ni ei olis kuukautisia :LOL: :D :whistle:
Ihan samaa oon ajatellu! :D Esikoista imetin pitkään ja menkat alkoi vasta kun nuutti oli 9 kk. Toivottavasti menis tälläkin kertaa niin pitkään!

Liikunnasta: mie oon vasta nyt alottanu oikeestaan lenkkeilemisenki, kun on jotenki painostanu vielä se kävely. Hieman kateellisena luinki tuosta RD:n megalenkistä! Mie kävin tänä aamuna leevin kans 30 minuuttia lenkillä ja ihan oli tarpeeks siinäki. Loppumatkasta alkoi vauhti hyytyä ja alamahaa painostamaan. Mutta pikkuhiljaa... Terkka sano että lihaskuntoliikuntaa sitten vasta jälkitarkastuksen jälkeen.

Mie kans yritän tehä kaikki kotihommat pikapikaa aamupäivän aikana pois alta, kun Leevi yleensä iltapäivällä valvoo, sit on ruuan laitto ja sit taas illan valvoo. Jonkun verran hän viihtyy yksiksenki lattialla. Laitoin eilen esikoisen jumppamaton paikalleen ja siihen niitä leluja kaareen roikkumaan. Yllättävän pitkään ja tarkasti jaksaa katella niitäki. Mutta paremmin viihtyy kyllä kun oon kaverina höpöttelemässä. Siivoukset tehdään miehen kans yhessä ja jos leevi vaatii jotain niin sit jää miehen harteille, mie teen sen minkä pystyn.

Meillä leevi on yleensä illan melko pitkälti tissillä...tai siis vähän väliä. Usein nukkuu päivän aikana kahet kolmen tunnin unet ja illasta saattaa sit valvoa jopa viiski tuntia. Tankkailee sit kunnolla kun ei päivällä oo niin paljoa syöny. Ja ihan kiva että yötä vasten syöki kunnolla.

Viime yönä leevi teki yllärin ja nukkui eka syöttövälin 5 tuntia!! Ja toinen syöttö oliki sit jo ihan aamulla puol seiskan jälkeen niin noustiin jo sit ylös. Ihana kun oon saanu kunnolla nukuttua!! Ah, tämmöisiä öitä lisää!! Oli sit reilun tunnin hereillä ja käytiin sit vaunulenkillä ja nukkui pari tuntia. Saatiin siivottua sillä aikaa. Sit jaksoi pari tuntia taas valvoa ja nyt on unilla. Ihanaa kun molemmat pojat nukkuu yhtäaikaa! On niin ihanan rauhallista - paitsi että isäntä ajaa tuossa selän takana rallia xboxilla. :D

Ristiäisiin on meillä vielä aikaa, mutta oon aatellu tehä ison täytekakun ja ison voileipäkakun. Sit piirakoita ja munavoita ja ehkä jotain suklaakonvehteja. Tuommonen perussetti joka meillä on joka juhlissa - ja kyllä maistuu! Vaikka nyt ite sanonki niin osaan tehä sikahyvän täytekakun ja voileipäkakun! :p

Anzkuli ja Leevi 3 vkoa
 
Ristiäisiin teen jauhelihapasteijoita, sit sämpyläsysteemejä (kaupan esipaistettuja sämpyjä, päälle juustoraaste-kinkkukuutio-tomaatti-kananmuna-mauste-sörsseli), ehkä vielä jotain suolaista? Sit teen täytekakun, jonkun kahvikakun ja kaupasta joulupipareita, Fanipaloja ja jotain keksejä joiden nimeä en muista.
Näillä ajattelin selvitä!

mammukka: Meillä tuo pirpana nukkuu hyvin päivälläkin,joten ennätän sillä tehdä. Ja tosiaan minäkin saan toisen kohdalla paljon enemmän aikaiseksi kuin ekan! Eka oli rinnalla piiiitkiä aikoja kerrallaan, ei syönyt tutia! Tämä vauva taas ei pitkään ruokaile, ja syö tutia.
Meillä mies myös auttelee kotona ollessaan, yleensä hoitaa paljon esikoista ja viihdyttää ja riehuu sen kanssa :D

Aivan hirveä homma oli silittää kastemekko :eek: Ei meinannut millään silitä, sit laitoin vähän isommalle niin johan alkoi tapahtumaan :whistle: Mekko on tosi vanha, mun enolle tehty ja silläkin ikää jo yli 40v. Eli siinä on kastettu mun äiti, sen 3 veljeä, minut ja mun 2 siskoa, meidän serkku ja meidän esikoinen. Tais olla vielä enemmänkin kun muistelisin 10 kastettua vauvaa :)
Nyt ois kaikkien vaatteet valmiina odottamassa. Ai hitto, miehen housut pitää vielä tarkistaa onko sotkenut viime juhlissa ne :kieh:
 
Ristiäistarjottavina meillä on, kinkkuvoileipäkakku ja kalavoileipäkakku, täyte kakku,kuivakakku, lusikkaleipiä ja sit ostan kaupasta valmiina jotain keksejä. Anoppi tekee voileipäkakut ja kuivakakun ja kaverin konditoriasta tilasin täytekakun, isomummo tekee lusikka leivät.

Nyt on hampilääkärissä käyty ja tukehtunuthan se viisuri oli. 12.2 sain ajan poistoon. Nyt vaan antibioottia ja buranaa naamariin niin jospa se helpottais.
 
Kyllä on rättiväsynyt olo |O . Meidän neiti se eilen tosiaan nukkui klo 12 eteenpäin todella hyvin.. Ja moneltakohan se illalla sitten heräsikään.. Hmm.. En muista enää.. Mutta sitten, kun itse olisin ollut halukas nukkumaan (silmät meinasivat väkisin mennä kiinni).. Eihän sitä tietenkään silloin nukuta.. Kunnes sain neidin nukahtamaan, ni klo 1-5 nukkui ihan ok. Mutta sitten ei oikeastaan nukuttu.. Heti, kun laittoi takaisin sänkyyn - herättiin.

Ja ei ole nukkunut tähän asti mitään! Maitoa haluaa, mutta ei rupea nukkumaan.. Mieletön tuhina vain käy. Tuli mieleen, että ei kai nuo d-vitamiinitipat tätä aiheuta, koska on ennen niitä nukkunut todella hyvin. Eikä tuollainen ähinä ole ollut..

Eli pitäisikö tipat vaihtaa jekovit:iin vai kokeilla relatippoja.. Jos hänellä vaikka koskee masuun, jonka takia ei saa nukuttua. Mieletön piereskely toisella käy. Kyllähän toinen sylissä viihtyisi, mutta ei minulla ole mahdollisuutta 24/7 pitää sylissä.

Eilen, kun tosiaan tuon lenkkeilyn kävin, niin olo oli aivan mahtava. Ei matka tuntunut missään. Heti huomaa, että oma olotila on parempi, kun saa käydä ihmisten ilmoilla.

Mie aloitan ladyline:lla käynnin tammikuussa. Tammikuun alkuun on tili jäähdytetty. :D Ajattelin ruveta käymään salilla, body pump:issa, rvp:ssä ja body pilateksessa.

Tänään on kampaaja. Ihanaa!! Ja ukko on autolla liikenteessä :D. Sai renkaat tänään vaihdettua. Mutta kerrankin on loistavasti toimiva perse autossa alla :LOL:

Mutta neidin luokse taas kerran :D. Itkua vääntää..
 
RD: Miten sulla riittää aika noin moneen kuntoilujuttuun? :eek: Mulle on saavutus jos ennätän kerran päivässä käymään lenkillä. Ja tietty pitää ottaa molemmat nappulat rattaisiin kyytiin! Just mies lähti töihin, katotaan uskaltaisko tuonne lähteä liukastelemaan. Tytöllä ei varmaan kengät pidä, sen verran jäätikköä on tullut :/

Onneks mies viikonlopun kotona, vähän vapaata saa itekin enemmän kuin viikolla. Pitäs käydä niitä kenkiä kattomassa. Ja sit ristiäisjuttuja tehdä valmiiks pakkaseen...
 
Luminka: Sitä varten on mies :whistle: .. Vaikka todellakin tuntuu siltä, että haluaisin olla ilman miestä, jolloin en kyllä pääsisi mihinkään. Ja eihän ne kestä kuin puolesta tunnista - tuntiin, ni helposti heitän neidit vaikka anopille hoitoon tai anoppi tulla six aikaa meille.

Meni maku kampaajalle menoonkin.. Kohta pitäisi olla jo sinnekin menossa.. Mutta ei enää kiinnosta..

Ukko rupes yhtäkkiä puhuu, ku en oo kotona, vaan koko ajan on jotain.. En voi perheen kanssa mennä pihalle :eek: , just kun on kampaajalle meno.. Rupes siitä varmaan aukoo päätä, ku olin menossa kävellen, mutta enhän mie saa kävellä. Minä en ole riippuvainen autosta, mielelläni kävelen! Minä olen monta kertaa ehdottanut, että lähteekö pihalle.. Mutta ei..

Ja rupes mulle aukomaan päätä tosiaan siitä, kun on jotain menoa. En ole yhdeksään kuukauteen käynyt missään! Ainoastaan töissä.. Ja pari kertaa ollut kokous. Mutta hänen ei ole tarvinnut lapsia pahemmin hoidella.. Rupes vaan: "milloin hän on missään käynyt?" Perkele, kun ei mene itse minnekään!!!! Monta helvetin kertaa olen sanonut, että lähtis jossain käymään, ettei mulle tarvitse urputtaa asiasta, ku ei käy missään.. Mutta ei.. Hän ei itse lähde minnekään, mutta siitä asiasta rupeaa heti aukoo päätä, ku tulee sopiva tilaisuus.

Argh.. Monta kertaa mietin, että mitä minä tässä parisuhteessa saan, kerran olen niin huono toiselle, enkä arvosta hänen tekemisiään yhtään. Mitä tämä meidän parisuhde on. Ei mitään.

Jospa Tessa nukkuisi sen aikaa, mitä olen kampaajalla, ni pääsee ukko helpolla, ku ei oikein tykkää olla vauvan kanssa, ku ei kuulema pärjää hänen kanssaan.. Eikös vauvat aisti sen, jos toinen ei yhtään halua/tykkää olla toisen kanssa? Tai sen, että pelkää olla tai miten mie sen sanoisin.. On arka tai jotain toisen seurassa..

Mutta pakko kai sitä on lähteä suunnistaa sinne kampaajalle.. Kuvaa.. Hmm.. En taida.. En osaa ottaa kuvia.

- Ämmä & Tessa 2vko&4päivää -
 
Heippa!

Pikaisesti tulin koneella käymään, kun vauva on unilla... Pari sivua jaksoin taaksepäin lukea juttuja, mutta olette niin ahkerasti kirjoitelleet, että menisi koko tämä "laatuaika" vaan lukemiseen :) .

Jälkivuodosta oli ollut puhetta... Mullakin saattaa olla useampi päivä, ettei tule juuri mitään ja sitten jonain päivänä (esim. tänään) vuotaa taas enemmän. Se on kuulemma ihan normaalia, siihen vuotoon kun vaikuttaa niin moni asia, liikkuminen ja imetys varsinkin.

Mulle iski viime perjantaina ihan järkyttävä turvotus jalkoihin, kun maito nousi. Onko muilla ollut tällaista? Muistelen, että esikoisella mulla oli ihan sama juttu... Jalat on ihan ku mummovainaan ketarat... Onneksi nyt on turvotus laskenut, kun maidontuotantokin on tasaantunut. Mutta oli kyllä niin kipeet, ettei tehnyt mieli yhtään liikkua :x

Eilen käytiin tytön kanssa neuvolassa punnituksessa ja painoa oli jo hurjat 5145g eli melkein puoli kiloa on tullut syntymän jälkeen lisää ja toisella ikää vasta 10vrk :eek: . Mitähän kermaa tuolta mun tisseistä oikeen tulee :whistle: . Vaikka ei sen puoleen, tuo on niin nälkäinen ja ahne tapaus, että ei ihme, jos paino vähän reippaammin nousee :p . Yöllä herää parin tunnin välein syömään ja päivällä syö useamminkin, että aika imetysvoittoisia nämä päivät ovat. Ja univelka on kasvanut jo ihan kiitettävästi :kieh: . Ei voi muuta kuin lohduttautua ajatuksella, että ei tätä kauan kestä... toivottavasti!

Hari Maolle jaksuja vauvojen kanssa ja Red Dragonille jaksuja ukon kanssa
:hug:

HC ja lyyli 10vrk

Kiva muuten kun kerrotte noista ristiäistarjottavista ym., niin saa vähän itelleen vinkkejä, pää kun humisee tyhjyyttään nykyisin :whistle:
 
:wave: ilmottautuu vielä kasassa olevaksi..huomenna varmaankin sit vikan kerran tuun moikkaa hetkeen kun aamulla 9ltä alotetaan sit käynnistelee,tai siis 9ltä meen osastolle..eli viimestä päivää koton kahden miehen kanssa..vähän haikeeta mut samalla ihanaa ja jännitän huomista ihan hirrrrrrrrrveesti...

HC-ihana kuulla sinustakin=)on hyvin teillä lähetyny ainakin sitten paino nousee=)

vitsi et menee hermot ku tää ipana ei voinu syntyy vaik 4pv sit,,nyt viime yön sai valvoo osax ku puhkes eilen kipeet pukamat...voi prkl..pitikin saada nyt ennen synnytystä..mitähän nää on sen jälkeen :$ :whistle:

noh nyt köllii ja kerää voimia

rv 42!!
 

Yhteistyössä