-

jybis
mulla on keittiössä aina se "työvalo" päällä,tai se mikä on tuossa tiskikaapin alla.
pimeän pelon takia (usein luulen näkeväni kaikkia hahmoja tms. vaikka ne on ihan omaa mieliuvitusta)
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
En minäkään ole päässyt siitä eroon, voiko muka niinkin käydä? :eek: Katsos, kun ongelma ei ole pimeys, vaan oma mielikuvitus...
Tätä on pakko peesailla.. Mulla palaa keittiössä koko yön valo, että uskallan syöttää poikaa öisin olkkarissa :ashamed:
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttojuuri:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
En minäkään ole päässyt siitä eroon, voiko muka niinkin käydä? :eek: Katsos, kun ongelma ei ole pimeys, vaan oma mielikuvitus...
Minä pääsin. Olen kärsinyt koko ikäni pelkäämisestä. Mutta hoidatin sitä yksinkertaisesti sillä tavoin, että oleskelin pimeässä huoneistossa ja pakotin itseni nukkumaan aina vain pimeämmässä :ashamed: Nykyään voin nukkua jopa mummolassa täysin pimeässä (ja yksin), mikä ei vielä kahdeksan vuotta sitten olisi tullut kysymykseenkään. :| Mutta en tiedä onko oikein hoidattaa lasten pimeän pelkoa sanomalla, että valot ei jää päälle ja se pelko on voitettava. Tehokeinot tehoaa minuun valitettavan hyvin, lapsista en menisi vannomaan :/
No ei ole oikein! Minusta siis... Lapsi pelkää koko kropallaan. tietenkin se, että pikkuhiljaa vähentää valoa on eri asia, kuin pakottaa pimeään.

Miksi pitäisi nukkua säkkipimeässä? Onko siihen olemassa jokin oikea syy? :)
 
Minäkin pelkään pimeää. Kesällä ei ole mitään lisävaloa, kunhan pimenee niin makkarissa on sellanen himmeäksi säädettävä yölamppu ja olkkarissa palaa yövalo. Näkee ja uskaltaa kulkea vessaan jne. Reisuja varten on pari pistorasialamppua. Poikakaan ei aivan pimeästä pidä ja yölampun kanssa näkee tarvittaessa yöllä hoidella. Liian vilkas mielikuvitus, eihän siinä pimeässä mitään vaaraa ole.
 

Yhteistyössä